jacquar-fan kirjoitti:
Tekikö Sotka PHS:n kanssa sopparin? Jos näin, niin ainakin laatutoimiston valitsivat. Luvassa luultavasti jotain yhtä hätkähdyttävää kuin dna:n mainoksissa, sikäli mikäli PHS:n väen tunnen.
Se vaan, että se ei takaa sitä, että kauppa alkaisi käydä nykyistä paremmin. On aivan eri asia tehdä "hätkähdyttävää" liittymämainontaa teineille kuin tehoavaa huonekalumainontaa perustoppatakinkuluttajalle.
Itse näen asian niin, että Sotka on tahkonnut rahaa myymällä halpoja huonekaluja ihmisille, jotka haluavat halpoja huonekaluja. Niitä on mainostettu kertomalla, että "hei, meillä on tällainen halpa huonekalu".
Nyt Sotkassa ollaan kyllästytty olemaan halpojen huonekalujen myyjä, jonka mainoksista mainonnan ammattilaiset eivät pidä. Ollaan korjaamassa jotain, mikä ei oikeasti ole rikki.
Sotka haluaa ruveta Askoksi ja Iskuksi eli myymään "hyvää hinta-laatu-suhdetta" tyylikkäillä tv-mainoksilla. Tässä pelissä ei rikastu muut kuin Paltemaa-Huttunen-Santala mainostoimisto. Halpoja huonekaluja haluavat kansalaiset siirtyvät Jyskin ja Maskun Kalustetalon asiakkaiksi.
Ja siis, ovathan Sotkan vanhat mainokset luokattoman ärsyttäviä, mutta mainonnan ideana on loppujen lopuksi myydä niitä kamoja eikä olla hyviä mainoksina. Jos ambitiot tulevat siitä, että tuotettu kuvamateriaali on sisällöllisesti taiteellista, kannattaa siirtyä tekemään elokuvia. Jaa, mutta ehkä kyvyt eivät riitäkään ihan niin pitkälle...