Päättynyt kausi oli aikamoinen tuskien taival. Viime kauden jälkeen en olisi uskonut, että tästä olisi tullut ihan näin vaikeaa. Itse asiassa en olisi uskonut sitä edes Suomi-sarjan ensimmäisten pelien jälkeen, sen verran lupaavaa Haukkojen peli oli. Kun kuitenkin peli toisensa jälkeen kääntyi tiukaksi tappioksi eikä pisteitä tahdottu saada kuin VG:ltä ja Muikilta, hommat alkoivat mennä hankalaksi. Ennen joulutaukoa Haukkojen peli alkoi asettua uomiinsa, mutta sitäkään riemua ei kauan kestänyt. Lopulta paikka säilyi pudotuspelien kautta, kun Muik lopulta kaatui tiukan sarjan päätteeksi.
Tuleva kausi on aikamoinen kysymysmerkki. Ensinnä kiinnostaa, ketkä kaikki nykyisestä joukkueesta olisivat jatkamassa ja keitä muita Järvenpäähän ehkä voisi olla tulossa. Päättynyt kausi ei lupaa hyvää pelaajamarkkinamielessä: aika monta hyvää pelaajaa lähti kauden aikana rosterista muihin seuroihin, jopa Suomi-sarjaan, mutta ketään ei tullut tilalle. Rohkenen myös väittää, että Haukkojen materiaali oli alusta asti heikompi kuin se, millä Suomi-sarjaan noustiin vuosi sitten. Minun mielikuvani on, että Haukat ei edelleenkään kylve rahassa, joten pelaajia on saatava jollain muulla keinolla. Samaan aikaan olisi turvattava jääkiekkotoiminnan jatkuvuus Järvenpäässä. Kaksi edellä mainittua asiaa ei kaupungin jääkiekkohistoriassa aina ole olleet ihan tasapainossa, ja toivon, että nyt on paremmin. Mieluummin voi vaikka pudota hallitusti kuin lopettaa kaikki.
Lisäksi oman pikantin lisänsä tulevaan kauteen tuo yksi yllä mainittu KJT-kuvio. Siitä minulla ei ole kamalasti tietoa, tai siis olen aika pitkälti tämän palstan lähteiden varassa. Toivottavasti ei tapahtuisi mitään äärettömän typerää. Kentällä ratkottava Järvenpää-Kerava-rivalry toki voisi kiinnostaa.
Ehkä ensimmäinen kausi meni ns. oppirahojen makselussa, niin taustajoukoissa kuin kentälläkin. Toivottavasti ensi kaudella oltaisiin vähän valmiimpia. Itse sarja on kyllä kiinnostava ja täynnä vakiintuneita ja perinteisiä seuroja, ja olisi kiva nähdä Haukat siellä vielä tulevaisuudessakin.