Oliko samantyylinen ohjelma maikkarilla joskus. "Mitä ihmettä" tjsp oli nimenä?Älä katso oli ainakin aikoinaan viihdyttävä ohjelma. En tiedä toimisiko sellainen enää, mutta itse innostuisin jos sellaista alettaisiin tekemään.
Eikös tämä kärjistetty esimerkki ole tapahtunut viime vuosina? Stam1nan sijaan Iskelmällä soi Cheek ja Elastinen.Sitten samaan aikaan joku ruskea kirjekuori vaihtaa yön pimeydessä omistajaa ja näin ollaan iskelmäpainotteiselle kanavalle saatu Stam1naa soimaan. Näin kärjistettynä esimerkkinä.
no.. OT viä sen verran, ettäEli radiokanavat teettävät kalliita salitutkimuksia, sekä pitävät ukkoja palkkalistoillaan, joiden ainoa tehtävä on koko ajan tutkia musiikkia, sekä omien kuuntelijoittensa mieltymyksiä ja miten se kaikki vaikuttaa kanavan tuttuuteen ja siihen miten ko. kanava valitaan. Sitten samaan aikaan joku ruskea kirjekuori vaihtaa yön pimeydessä omistajaa ja näin ollaan iskelmäpainotteiselle kanavalle saatu Stam1naa soimaan.
.
Kuten tuolla kommenteissakin oli, niin aikamoista kehäpäätelmää ja muuta turhaa täytettä. 20 eri kohtaa eikä kunnon vastausta siltikään. Onko lyhyt vastaus "jotta saa helpoiten sitä rahaa?"Ja tämähän ei pidä paikkaansa, mutta ihan sama. Sitkeässähän ne kaikki uskomukset radiota koskien tuntuu olevan. Aina samat biisit jne..
T: Reilut 15 vuotta alalla.
Miksi kaupallinen radio tarvitsee soittolistoja | Radio Chicken BBQ
mutta esim. jonkin Napakympin kohdalla hyvin vaikea kuvitella että enää tänä päivänä toimisi kun näillä peräkamarin ihmisilläkin on niin paljon enemmän kanavia löytää se kumppani. Eli pahoin pelkään että tuohon ohjelmaan hakeutuu nämä kaikki wannabe-julkimot jotka kiertävät kaikki mahdolliset tosi-tv:t läpi jatkaakseen sitä 15 minuuttiaan.
Ei toimisi, jos siis ihan uusista jaksoista puhut. Vaikka sarjan idea oli kuitenkin se että silloin pinnalla olevat ihmiset oli Paukun luona sanomassa ja jauhamassa paskaa, niin sarja kuitenkin henkilöityi niin tiukasti etenkin Matti Tuomisen Paukkuun ja myös Eero Melasniemen Tolloon, että ei tuollaisella uudelleen herättämisella olisi mitään toivoa nykypäivänä. Ja tähän sitten päälle vielä esim. Paukun "hieman" rasistinen ja homoja vieroksuva käytös, niin ei mitään asiaa tämän päivän telkkariin. Tai jotenkin kuulostaisi absurdilta jos joku kanava tänä päivänä pistäisi eetteriin ohjelman jossa puhutaan neekereistä, mutakuonoista ja nokikepeistä. Tokihan Paukun käytös ja jutut oli vedetty satiirin varjolla ihan täysin överiksi, mutta ei tuollainen siltikään tänä päivänä enää toimisi.Yksi mielenkiintoinen ohjelma henkiin herätettäväksi voisi olla Hyvät herrat!
Tämä. Oli kyllä yksi sunnuntai-iltojen parhaimmista naurujenaiheista aikoinaan. Muutenkin tuon sarjan kulta-aikoina YLE osasi pistää aika hyvin hanttiin viihteen saralla. Jopet-show, Tartu Mikkiin, jneNojoo, se siitä. Itse haluaisin nähdä Antero Mertarannan, Risto Kaskilahden ja Jukka Laaksosen tähdittämää Se on siinä! -kilpailua. Se oli ihan hauska kisailu ja hyviä juttuja oli paljon siinä, varmaan voisi olla ihan toimiva tänä päivänäkin. Tai sitten jos jostain näkisi vaikka niitä vanhojakin jaksoja, itse kyllä tykkäsin sitä katsoa.
Dallas. Ihan ok, mutta ei päässyt lähellekään alkuperäisen tasoa. J.R oli jo liian vanha (delasi kesken toisen kauden kuvausten), eikä Bobbylla ja Sue Ellenillä ollut mitään muuta roolia kuin toimia katsojamagneetteina.Mitäs näitä muita olikaan?
Nojoo, se siitä. Itse haluaisin nähdä Antero Mertarannan, Risto Kaskilahden ja Jukka Laaksosen tähdittämää Se on siinä! -kilpailua. Se oli ihan hauska kisailu ja hyviä juttuja oli paljon siinä, varmaan voisi olla ihan toimiva tänä päivänäkin. Tai sitten jos jostain näkisi vaikka niitä vanhojakin jaksoja, itse kyllä tykkäsin sitä katsoa.
musiikkipääliköitä kuin musiikkitutkimuksessa olevia henkilöitä, niin etenkin ensiksi mainituilla on sellainen metrin panssari betonia ympärillä, jonka läpäiseminen on aika vaikeaa.
Mutta joo, menee OT:ksi. Tuo ylläoleva on minun urani aikana muodostunut näkemys aika vapaan ja runsaan sisäisen tiedotuksen talossa.
Nojoo, se siitä. Itse haluaisin nähdä Antero Mertarannan, Risto Kaskilahden ja Jukka Laaksosen tähdittämää Se on siinä! -kilpailua. Se oli ihan hauska kisailu ja hyviä juttuja oli paljon siinä, varmaan voisi olla ihan toimiva tänä päivänäkin. Tai sitten jos jostain näkisi vaikka niitä vanhojakin jaksoja, itse kyllä tykkäsin sitä katsoa.
Se, että joku on keksinyt keinon manipuloida yksityishenkilönä radioiden listaäänestyksiä, niin siitä on vielä pitkä matka siihen, että radiossa soiva musiikki päätetään huutokaupan perusteella. Totta kai kanavat ovat läheisessä yhteistyössä levy-yhtiöiden kanssa, mutta näistäkin synergiaeduista on pitkä matka siihen, että levy-yhtiöt ostaisivat rahalla soittokertoja suojateilleen.
Totta kai maailma on täynnä noita ns. kepulikonsteja oman haippinsa lisäämiseen, ja nykyään vielä enenevissä määrin, kun tuo some-todellisuus on melkeinpä tärkeämpää kuin sisältö. Jopa minulle, dj-harrastajalle paukkuu Soundcloudin sähköposti tasaiseen tahtiin, kun halutaan tarjota mahdollisuuksia saada lisää seuraajia.
Näkisin Villin Kortin enemmän sellaisena Uutisvuodon urheiluversiona, johon sitten on toki otettu näistä muistakin paneeliohjelmista vaikutteita. Erona Se on siinä -ohjelmaan oli se että esim. Villi Kortti käsittelee paljon ajankohtaisempia aiheita, ja toki sitten Se on siinä :ssä nousi se kolmikon Mertaranta-Kaskilahti-Laaksonen -kolmikon loistava kemia ihan eri tavalla esille.Eikös tuo kakkosen Villi Kortti ole periaatteessa lähes sama konsepti mutta vaan tuoreempana ja uusilla kasvoilla?
Veikkaan että tässä on kyse Jatkoaika-kuplasta, koska Mertaranta on edelleenkin varmasti (ylivoimaisesti?) suosituin ja ennenkaikkea tunnetuin selostaja mitä Suomessa on. Sananmukaisesti. Mertaranta olisi juontajana äärimmäisen suosittu edelleen, vaikka toki onkin inflaatiota jonkin verran kärsinyt.Se on siinä olisi ohjelmana varmasti hyvä, mutta tässä ohjelmassa on mielestäni nyt sitä kuuluisaa juontajan mukanatuomaa riskiä. En tiedä elänkö vain Jatkoaika-kuplaa, mutta minusta tuntuu että Mertarannan aikakausi alkaa olemaan ohi. Mertsi ei ole enää se ainut koko kansan sinivalkoinen ääni, vaan yhä enemmän näkee/kuulee Anterosta noita "samaa levyä toistavaa puhkikulunutta kebab-kioski-läppää heittävä vanha ukko"-kommentteja. Silloin kun Se on siinä tuli telkkarista, Mertaranta oli ainoa vaihtoehto selostamaan Leijonien pelejä. Nyt Anteron asema on selvästi horjunut noista ajoista.
Tai jotenkin kuulostaisi absurdilta jos joku kanava tänä päivänä pistäisi eetteriin ohjelman jossa puhutaan neekereistä, mutakuonoista ja nokikepeistä. Tokihan Paukun käytös ja jutut oli vedetty satiirin varjolla ihan täysin överiksi, mutta ei tuollainen siltikään tänä päivänä enää toimisi.
Nyt on pakko sanoa että olin ihan kokonaan unohtanut Ylen uusintakierroksen Pulkkisesta, joten seisotaan korjattuna tämän osalta.Pulkkinen: Ruusu Show - Somali - YouTube
Haluatko lukita vastauksen? Ihmettelen ettei "suvakkiyle" saanut kyytiä kun antoi vihreää valoa esittämällä tuon pätkän televisiossa joitakin aikoja sitten. Toki isomman kuvan hahmottajat saattavat pointista saada kiinni, mutta nyt eletään aikoja kun pitää nähdä mörköjä kaikkialla ja kaikki pitää tulkita miten sattuu.
Haluatko lukita vastauksen? Ihmettelen ettei "suvakkiyle" saanut kyytiä kun antoi vihreää valoa esittämällä tuon pätkän televisiossa joitakin aikoja sitten.