Andyn viestiin tarkennuksena sanoisin itse, että syöttäminen ja puolustus tärkeimmät jos peluuttaa normaalina. Puolustus tuo hiukan enemmän boostia arvosanoihin kuin syöttö, mutta on toki paljon hitaampi treenata. Laituritaidoista on hyötyä vain laitaa tukevana, niin sitä tuskin kannattaa ainakaan kaikilla keskikenttäpelaajilla olla. Maalinteosta on hyötyä lähinnä jos peluuttaa hyökkäävänä, mutta vaikutus silloinkin pienempi kuin syötöllä.Jos pelaa perinteisellä 3-5-2 muodostelmalla niin mitä aputaitoja keskikenttäpelaajilla kannattaa olla?
Olen vetänyt aina vain aika korkeilla syöttötaidoilla mutta onko tuo nyt kovin ideaali tilanne?
AC Niinivaara (Bird) 9–11–8
Sininen Kyynel (Blue F) 8–2–6
Nahkamunkki (Krepo) 4–3–7
Citystars (mico) 3–3–3
Kiksautus FC (Brutus) 3–1–3
FC Villahousut (McTorso) 2–2–6
FC Asterix (Lert) 1–1–4
FC Arabia (Footless) 1–1–3
Hyhkyn Hurjat (Tumbenson) 1–1–1
Peppulit (Peppuli) 1–0–3
FC Pizzapojat (Hocki) 1–0–0
PunHur (RajatOn) 1–0–0
Thug Angelz (Lunatico) 0–2–4
Bengali Phantoms (Aatelinen) 0–2–1
Rc Sunbeam (Makinpo) 0–2–0
Pallo-Peikot, Voikkaa (Tilastomies) 0–1–4
JäSy (Salming) 0–1–0
Kunkupojat (Andy) 0–1–0
Salokunnan Pallo (Kaspo) 0–1–0
Rosy Reloads (Karpat46) 0–0–6
BööleBoys (Mad E) 0–0–3
FC Pihlis (Center#30) 0–0–2
Toppilan Pallopojat (miskosafd) 0–0–2
FC Jykke (Jykke1978) 0–0–1
Arctic Knights (Rapala) 0–0–1
Karvaiset Karpaasit (Kiakkomies) 0–0–1
FC Toivottomat (Jaded) 0–0–1
Ei ole läpihuutojuttu. Yllättävänkin tehokas setti sieltä on tulossa vastaan noin niin kuin vitosenporukaksi. Puolustushan siellä on paperia, mutta hirveästi ei sopisi antaa paikkoja tuolle kovalle kärkitriolle. Ilmeisesti olet saamassa jalkeille unohtumattoman keskikentän, joten kaverin max. häikäisevää vastaan sen luulisi riittävän. Harmittava takaisku tuo Martelin poissaolo, mutta ei auta itku markkinoilla. Toivottavasti ei illan ystärissä tule loukkeja, mikäli siellä on ykköskorin poikia tulossa kentälle. Hyvä siitä tulee. Tsemppiä!edessä on vielä karsintaottelu. Siihen FC Asterix lähtee toki ennakkosuosikkina mutta ei vastus silti ole helpoimmasta pääästä. Onneksi sarjasijoitukseni jo edellisellä kierroksella varmistuneena pystyin peluuttamaan rentoa peliä päätöskierroksella ja lepuuttamaan tuplakeltaisella varustetut pelaajat.
edit. voivoi nyt sentään noiden loukkien kanssa :(
Nyt on tullut tätä kolme täyttä kautta varsin hyvätasoista kutosen lohkoa veivattua ja muiden pelaajien taso alkaa realisoitua ja ensimmäinen uudelleen rakennus, tai vähintäänkin Kekäläismäinen re-tool alkoi viime kauden päätteeksi.Lukioaikana tätä tuli veivattua aika ahkeraan, nyt sitten yli kymmenen vuoden jälkeen kaveri onnistui houkuttelemaan jatkamaan. Ekalla kaudella nousu ei vielä onnistu kun sarjasta löytyy yksi ylikylän porukka.
Joukkueeseen pyritään haalimaan mahdollisimman paljon 17 vuotiaita. En noudata ihmisoikeussopimuksia, en kunnioita ihmisarvoa. Tärkeintä on harjoittelu ja kehitys.
Sulla on hyvä valmentaja, se on hyvä alku. Mitä taitoa treenaat tällä hetkellä? Maalintekoa? Jotain muuta? Maalinteon arvailin vilkaisemalla nopeasti sun jengiä, saatan olla myös väärässä. Jotta koskaan pääset tuolta kutosesta ylöspäin, niin kannattaa ottaa aluksi joku yksi kiinteä harjoituskohde johon panostaa ainakin pari kautta. Itse aloittanut yleensä pelinrakennuksella mutta maalinteko tai puolustuskin käy. Pakeissa tosin treeni on hieman hitaampaa koska 10 pelaajaa saa täyttä treeniä viikossa (vrt. maalinteko & pr 6 kpl).Nyt on tullut tätä kolme täyttä kautta varsin hyvätasoista kutosen lohkoa veivattua ja muiden pelaajien taso alkaa realisoitua ja ensimmäinen uudelleen rakennus, tai vähintäänkin Kekäläismäinen re-tool alkoi viime kauden päätteeksi.
Samassa lohkossa pelaa kolme tuttua kaveria ja sinällään hyvä koska on ainakin tullut selväksi, että jos vitoseen nousee, niin siellä ei olisi tämän hetken jengillä mitään jakoa muutenkaan.
Oman akatemian kautta on noussut kolme pelaajaa, joista on oikeasti pitkäksi aikaa iloa.
Viime kaudella olin sarjassamme toinen kohtalaisen pappapitoisella joukkueella. Nyt sitten jätin pari pappaa ja kaikki muut lihoiksi. Tämä ja todennäköisesti ensi kausi mennään puhtaasti treenin ehdoilla ja kerätään rahaa.
Pidättekö konkarit pakollisena, että kaikilla ”avainpelaajilla” on paikalle sopiva erikoisuus? Sen olen oppinut, että kaikilla runkopelaajilla on mahdollisimman moni hyvä taito, eli ei mitään yhden taidon ihmeitä. Aika karmeaa hintaa saa vaan maksaa lupaavista 17 v erikoisuudella. Myyntimielessä ostetuissa pelaajissa kyllä huomaa, että ilman erikoisuutta oleva pelaaja jää helpommin itselle pyörimään.
Pakko tässä on parantaa elintapoja ja liikkua paljon, että elää yli satavuotiaaksi, jotta nousu ykköstasolle on mahdollinen.
Joukkueen nimi on Thunder Tervatirit. Ainakin @Lert pitää haastaa joskus harkkamatsiin.
Oho, mulla on 2 lähemmäs miljoonan TSI:n arvoista pelaajaa sanoo siirtovertailu 11k loistava ja 7200 erinoimainen/mahtava 18v hyökkääjä/laituri kannattaako nää pitää reeneissä kun on laituri/hyökkääjä reenit menossa vai myydäkkö niin saisi hyvät hillot, maksanut olen 180k/ja 200k
Joukkueen nimi on Thunder Tervatirit. Ainakin @Lert pitää haastaa joskus harkkamatsiin.
No ei tämän hetken jengillä… @Rutinoff antoikin mulle yv:llä tosi paljon hyvää vinkkiä, niin kyllä tässä jo tietää suunnilleen mitä pitäisi tehdä.Ihan milloin vain! FC Asterix tahkoaa tällä hetkellä viitosen pohjamudissa, joten teikäläisellä lienee ihan oivat mahdollisuudet voittoon.
Niin. Hattu vaatii onnen ja suunitelmallisuuden lisäksi valtavasti kärsivällisyyttä vrt. nykypäivän nopeatempoinen elämänmeno :)No ei tämän hetken jengillä… @Rutinoff antoikin mulle yv:llä tosi paljon hyvää vinkkiä, niin kyllä tässä jo tietää suunnilleen mitä pitäisi tehdä.
Isoin haaste on varmasti, että riittää kärsivällisyys ja usko siihen omaan suunnitelmaan.
Ihan milloin vain! FC Asterix tahkoaa tällä hetkellä viitosen pohjamudissa, joten teikäläisellä lienee ihan oivat mahdollisuudet voittoon.
Ei muuta kun laiva uuteen nousuun. Ite pääsin Cupin neljännelle kierrokselle ja kumma kyllä saan kotiottelun ennalta 'heikompaa' vastaan. Generaattori arpoo kyllä vähän ihmeellisesti noita.
Jep.
Myin ensialkuun tippumisen varmistuttua 3 hieman vanhenevaa ja aika kallispalkkaista pelaajaa pois. Viitosessa pärjään mainiosti hieman kevennetyllä ja harjoittelupainoisemalla joukkueella.
En kuitenkaan nyt ihan totaalista uudelleenrakennusta ole aloittamassa, vaikka minulla on junnujoukkueessa melkoinen kasa junnuja, joista tavoite on koulia edustukseen kolme keskikenttäpelaajaa tulevaisuudessa.
Cupin otan aikalailla harjoittelupainoitteisesti mutta olen silti selvittänyt tieni jo neljännelle kierrokselle. FC Asterixin tulevaisuus näyttää ihan kirkkaalta!
Saan pelaajamyynneillä 500k rahhaa vähintään kun kolme ukkoa on myynnissä 50k 70k ja 400k, aivan käsittämätöntä että tuli tarjous 75k arvoisesta hyökistä reilu ylihinta, tosin 400k ehdotti siirtovertailu silloin kun hinnaksi tuli kun laitoin siirtolistalle. Ostaiskohan uuden hyökkääjän.
Tämä johtuu siitä, että Cupissa on nykyisin käytössä kaavio. Eli yksittäiselle kierrokselle parit ja kotiedut eivät enää tulekaan suoraan rankingista, toisin kuin takavuosina.Ite pääsin Cupin neljännelle kierrokselle ja kumma kyllä saan kotiottelun ennalta 'heikompaa' vastaan. Generaattori arpoo kyllä vähän ihmeellisesti noita.
Menikös tuo siten, että seuraavan viikon tulevassa otteluparissa tuo kaavassa ylempänä oleva (voittaja) saa kotiedun sitten seuraavalla (tässä tapauksessa 5.) kierroksella?Tämä johtuu siitä, että Cupissa on nykyisin käytössä kaavio. Eli yksittäiselle kierrokselle parit ja kotiedut eivät enää tulekaan suoraan rankingista, toisin kuin takavuosina.
Tuolta löytyy lisätietoja: Cup-järjestelmä » Käsikirja » Ohje » Hattrick