Hattrick

  • 1 251 506
  • 10 185

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pitää toki voitonmaljoja varata huolella. Poinsit tarkkaavaisuudestasi! Kait otit kopin halvennusvinkeistäni?
Otinotin, mutta kun on kesäisiäkin juomia vielä laatikko/pullotolkulla. Nytkin hörpin tässä vuoronperää eestiveljen rakentamaa Fisua ja Jäggua. Illalla sitten salmari-absinttia. Se on moro, kun tähän kelkkaan lähtee. ;)

Jos ja kun ei tällä kaudella finaalissa kohdata, niin katellaan tahoillamme samaan aikaan viime kauden finaali uusintana ja pärräytellään alksin tarjontaa kiduksiin...

No mutta, nyt takaisin aiheeseen: Maju-21 -scoutti oli tänään yhteyksissä mun junnutähdestä. Ei taida kuitenkaan ihan riittää siihen junaan, vaikka "hot" onkin. Ht on pop!
 

Tumbenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tahmea alku tosiaan Hurjilla turnauksessa, mutta taktisesti vihulainen pelasi kyllä harmittavan hyvin. Jotain narinaa kuulin joukkueen TDF-papoilta liittyen "kolotteleviin" paikkoihin. Taitaa selittelyä vain olla, toteaa närkästynyt valmentaja, samalla heittäen ottelun jälkeisessä pressikonferensissa pelaajansa bussin alle. Saako Hurjien koutsi motivoitua vielä reilu kolmekymppisiä veijareita Jatkoaika Cuppailuun otteluruuhkan keskellä, kun sarjakausi on tiukimmillaan ja ystävyysottelutkin vievät (syystä tai toisesta) tiistai-illat? Vai, onko kenties itse koutsin paikka eniten vaakalaudalla: managerina on tullut pistettyä jo aikaisemmin tarkkailuun huolestuttavasti heikentyneet koutsin johtajuuskyvyt. Turnaus taitaa olla käänteentekevämpi mitä ulkopuolisille näyttääkään!
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
No mutta, nyt takaisin aiheeseen: Maju-21 -scoutti oli tänään yhteyksissä mun junnutähdestä. Ei taida kuitenkaan ihan riittää siihen junaan, vaikka "hot" onkin. Ht on pop!

Mulle on joku Sao Tomen junnukoutsi ottanut yhteyttä eräästä hiljattain ostamastani junnustani ja lähetellyt viestiä melkein harva se päivä. En ole niihin enää jaksanut vastailla ja olen harjoittanut junnua hänen ohjeiden vastaisesti.

En ihan jonkun Sao Tomen tusinajunnun vuoksi ala harjoitussuunnitelmaani uudeksi rustaamaan.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulle on joku Sao Tomen junnukoutsi ottanut yhteyttä eräästä hiljattain ostamastani junnustani ja lähetellyt viestiä melkein harva se päivä. En ole niihin enää jaksanut vastailla ja olen harjoittanut junnua hänen ohjeiden vastaisesti.

En ihan jonkun Sao Tomen tusinajunnun vuoksi ala harjoitussuunnitelmaani uudeksi rustaamaan.
Noissa pienissä maissa junnumajurinkiin voi päästä melko keskinkertaisillakin pelaajilla, kun suuremmalta osin ne ovat managereiden lisäjoukkueita, eikä panostus ehkä ole ihan samalla tasolla, kun vaaliessa sitä oman maansa lempilasta. Ihan samalla tavalla noistakin maista löytyy niitä oikeita tähtiä, mutta varmasti reserviin halutaan myös hieman marginaalia. Jokaisen maan omat skoutit kuitenkin todennäköisesti tietävät parhaiten, mitä kunkin maan joukkue kaipaa ja tarvitsee. Täten jostain tuplakelvosta peruspertistä, voi saada jo kohtuullisen korvauksen Sao Tomessa, kun Suomessa siitä ei kukaan maksa edes sitä tonnin listaushintaa.

Itselle tämä oma kontaktini ja lyhyehkö sanailu paikallisskoutin kanssa oli kuitenkin avartava ja toivon sen ehkä taas hieman avaavan ja laajentavan omaa perspektiiviä ja pääsyä ulos itse rakentamastani kuplasta, jolla olen omaa akatemiaani vienyt eteenpäin.

Tämä nyt taisi kuitenkin olla nyt taas vähän asian sivusta höpinöintiä, kun sinä ilmeisesti siis olit ostanut jo edustukseen nousseen pelaajan, eikä kyse ollut akatemiapelaajasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
HUOM

vastassä tänään joukkue joka pelaa 2-5-3 ryhmityksellä. itse pelaan 3-5-2 ja keskikenttä mennee aika tasan. Mikähän olisi paras taktiikka vastustajaa vastaan. Kannattaako suosia hyökkäystä laidoilta, sillä heidän kaksi puolustajaa on keskellä?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Veskari sit lasarettiin... No siinä tehdään kohta valmentaja niin saa sen ehkä muutamaksi peliksi kehiin kun kummasti paranee vammoistaan heti kun tehdään valmentaja.

7 viikon huili muuten joten Tapparan termein tuuraaja maaliin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Veskari sit lasarettiin... No siinä tehdään kohta valmentaja niin saa sen ehkä muutamaksi peliksi kehiin kun kummasti paranee vammoistaan heti kun tehdään valmentaja.

7 viikon huili muuten joten Tapparan termein tuuraaja maaliin.

Miten noin pitkä huili on mahdollinen? Oliko jo vanha pappa?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Taas tänään pallonhallinta mulle 57% ja 56% mutta maalipaikat vastustajalle 7-5. Eikä ihan ensimmäinen kerta viimeaikoina. Alan epäillä, että keskikentän hallinnalla ei kovin suurta painoarvoa taida enää ollakaan...
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Veskari sit lasarettiin... No siinä tehdään kohta valmentaja niin saa sen ehkä muutamaksi peliksi kehiin kun kummasti paranee vammoistaan heti kun tehdään valmentaja.

7 viikon huili muuten joten Tapparan termein tuuraaja maaliin.

Valmentajahan voi edelleen myös pelata
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Taas tänään pallonhallinta mulle 57% ja 56% mutta maalipaikat vastustajalle 7-5. Eikä ihan ensimmäinen kerta viimeaikoina. Alan epäillä, että keskikentän hallinnalla ei kovin suurta painoarvoa taida enää ollakaan...

Toi on mystinen juttu. Se saattaa myös vaikuttaa millä taktiikalla vihu pelaa. Esim jos mulla vastahyökkäykset niin yleensä toisella silloin selkeä hallinta ja voitan silti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toi on mystinen juttu. Se saattaa myös vaikuttaa millä taktiikalla vihu pelaa. Esim jos mulla vastahyökkäykset niin yleensä toisella silloin selkeä hallinta ja voitan silti.
Minusta keskikentän vaikutus on pienempi tai ainakin satunnaisempi kuin aiemmin. Vastahyökkäystaktiikka on ylikorostunut. Ihmeellisiä tuloksia on tullut paljon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Molemmat veskarit injuryyn samassa matsissa. On sekin saavutus. Saa nähdä millaisen kokoonpanon saa huomiseen jatkispeliin.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Molemmat veskarit injuryyn samassa matsissa. On sekin saavutus. Saa nähdä millaisen kokoonpanon saa huomiseen jatkispeliin.
Aikamoista! Vaikka viitisentoista vuotta on tullut pelattua, en muista koskaan ennen tällaista tapausta nähneeni. Piti ihan käydä kattomassa toi eilinen ottelusi, mutta totta virkoit. Ja kaikesta huolimatta tuli kuitenkin voitto!

Mutta onhan se tosiaan näitä tapauksia varten mahdollista asettaa myös vaihtomaalivahdin kakkospaikalle pelaaja. Ja joku pakkihan siihen tuleekin aina laitettua, vaikka puolustaja sinne maalille kait muutenkin menisi, jos kaksi maalivahtia loukkaantuisi samassa ottelussa. Toki jos joukkueessa olisi kelpo kolmosveska(kin), voisi sen asettaa lisäpaikalle ja sitten kakkosvaihtoehdoksi maalille. Mutta niin äärimmäisen epätodennäköinen tapahtuma on kyllä kyseessä, ettei lisäpaikkaa kolmosveskaan kannattane käyttää.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Aikamoista! Vaikka viitisentoista vuotta on tullut pelattua, en muista koskaan ennen tällaista tapausta nähneeni. Piti ihan käydä kattomassa toi eilinen ottelusi, mutta totta virkoit. Ja kaikesta huolimatta tuli kuitenkin voitto!

Mutta onhan se tosiaan näitä tapauksia varten mahdollista asettaa myös vaihtomaalivahdin kakkospaikalle pelaaja. Ja joku pakkihan siihen tuleekin aina laitettua, vaikka puolustaja sinne maalille kait muutenkin menisi, jos kaksi maalivahtia loukkaantuisi samassa ottelussa. Toki jos joukkueessa olisi kelpo kolmosveska(kin), voisi sen asettaa lisäpaikalle ja sitten kakkosvaihtoehdoksi maalille. Mutta niin äärimmäisen epätodennäköinen tapahtuma on kyllä kyseessä, ettei lisäpaikkaa kolmosveskaan kannattane käyttää.

Ei oo veskareita enempää ja sit ykköshyökki saikulla. Toiseksi paras hyökki siirtolistalla ja joku siitä tarjosikin jo joten ei ole käytettävissä huomenna.

No , on mulla pätevä kokoonpano silti.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ei oo veskareita enempää ja sit ykköshyökki saikulla. Toiseksi paras hyökki siirtolistalla ja joku siitä tarjosikin jo joten ei ole käytettävissä huomenna.

Mulla olisi hyökkääjä myynnissä sulle. Ei toki kerkeä huomiseen peliin mutta myöhempiin peleihin oikein sopiva!

 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mulla olisi hyökkääjä myynnissä sulle. Ei toki kerkeä huomiseen peliin mutta myöhempiin peleihin oikein sopiva!


Pätevä ukko mutta kallis. Mulla on tuollainen ukko jo jengissä jota olen peluuttanu keskikentällä joten pistän sen hyökiks.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Turpiin tuli kutosen jengiltä. No onneks Kala Eagles on sarjassa turvassa
Kovasti kimurantiksi on lohko mennyt. Näkemykseni mukaan siun jatkoonmeno vaatii 4 maalin voiton seuraavassa ottelussa. Itse toki oletan hoitavan oman otteluni.

Mikäli itse lohko kakkoseksi jää, niin kova vastustaja on vastassa. Täten suuret tsempit kala Eagleseille! Toki helpolla ei lohkovoittajakaan pääse.

Näkisin, että Nahkamunkin olisi pitänyt voittaa molemmat ottelut, mutta tasapeleihin on ollut tyytyminen. Erityisesti eilinen oli tietyllä tapaa lähtökohtaisesti voimannäyttö, kun pelin ennakkosuosikki 4.divari joukkueella lähti vastaiskutaktiikalla alemman divarin Nahkamunkkia vastaan pelaamaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Toissa päivänä kauppasin oman 17v0pv nostetun voimakkaan hyvän maalinteon parilla välttävällä aputaidolla omaavan juniorin. Kauppahinta kohosi kiivaan huutokaupan jälkeen lähes 400tuhanteen. Jännä huomata, miten eri hinnan noista junioreista välillä saa. Välillä melko vastaavasta saa vain jokusen tuhannen, ja välillä hinta nousee yllättävänkin ylös.

Maanantaina Nahkamunkki saa vastaansa jatkiscupin puolivälierissä FC Leppäviita conquersin. Näkisin, että ennakkosuosikin viitta lepää munkin päällä, vaikkakin itse jäin lohkossani 2.sijalle ja voittoa lähdetään hakemaan oman lohkonsa voittaneesta ryhmästä.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toissa päivänä kauppasin oman 17v0pv nostetun voimakkaan hyvän maalinteon parilla välttävällä aputaidolla omaavan juniorin. Kauppahinta kohosi kiivaan huutokaupan jälkeen lähes 400tuhanteen. Jännä huomata, miten eri hinnan noista junioreista välillä saa. Välillä melko vastaavasta saa vain jokusen tuhannen, ja välillä hinta nousee yllättävänkin ylös.
Onnea tuosta. Tuo on taivaan tosi, että markkinat ovat toisinaan ihan sekaisin. Tai eihän se toisaalta vaadi, kuin kaksi maksukyvykästä tarjoaa, jotka todella haluavat kyseisen pelaajan. Voimakas tuntuu olevan päivän sana tällä hetkellä. Hyökkääjinä on raporteissa paljon woimahyökkääjien tekemiä maaleja ja tietenkin vahtikoirina tuo on se paras ominaisuus. Pelinrakentajinakin tuosta taisi saada jotain etua puolustavana? Oliko painostaessa tai jotain? Ja tietenkin sitten sadesäällä tuo pientä bonusta. Tekniset ja erikoisuudettomat ovat ihan turhakkeita rahantekomasiinoina.

Kyyneleellä nousi parisen viikkoa sitten tupla-hyvä (mt+laituri), muut heikkoa 17.010 -ikäinen junnu ilman erikoisuutta. Muutaman päivän seurailin vastaavien myyntiä ja jäivät yhtä lukuunottamatta alle kymppiin. Kaveri jäikin sitten raapimaan syöttöä loppukaudeksi. Tekniset ja erikoisuudettomat ovat ihan turhakkeita rahantekokoneina.

Turnaukseen en oikein uskalla ottaa kantaa. Tuurilla ollaan menty voitosta toiseen. Finaaliuusinta juhlakaudelta on vielä mahdollinen, vaikkakin epätodennäköinen. Ollaan hiljaa, että saadaan kalaa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Maanantaina Nahkamunkki saa vastaansa jatkiscupin puolivälierissä FC Leppäviita conquersin. Näkisin, että ennakkosuosikin viitta lepää munkin päällä, vaikkakin itse jäin lohkossani 2.sijalle ja voittoa lähdetään hakemaan oman lohkonsa voittaneesta ryhmästä.

Kyllä minäkin ennakkosuosikin paineet vieritän sinne suuntaan, vaikka lohkovoitto hieman yllättäen saavutettiinkin.

Jaktiscupissa jokusen kerran on puolivälieräpaikka saavutettu, mutta viimeistään siinä kohtaa on tie noussut aina pystyyn. Lohkovoitto seitsemällä pisteellä lienee jo itsessään Leppäviita Conquerersin historian paras Jatkiscup-suoritus.

Katsotaan minkälaista kärmeskeittoa saadaan keitettyä maanantaille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös