Hattrick

  • 1 249 862
  • 10 181

Janda

Jäsen
Nämä laiturit ovat mulle mysteeri. Mitä etua saa esim puolustajat jos on myös korkea laituriarvo. Tai 14 tason kk-mies jos peluuttaa laiturina.
Laitapakkina pelatessa 35-45-59-69% laituriarvosta vaikuttaa laitahyökkäyksiin. Prosenttiosuus siis riippuen onko komentona tukee keskustaa/puolustava/normaali/hyökkäävä.

Laiturin PR sitten taas vaikuttaa 30-55% keskikentän arvosanaan riippuen myös komennosta.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Laitapakkina pelatessa 35-45-59-69% laituriarvosta vaikuttaa laitahyökkäyksiin. Prosenttiosuus siis riippuen onko komentona tukee keskustaa/puolustava/normaali/hyökkäävä.

Laiturin PR sitten taas vaikuttaa 30-55% keskikentän arvosanaan riippuen myös komennosta.

Mulla ongelma kumpaa peluuttaisin laiturina. Pakistossa riittää laajuutta niin siksi kysäisen.

Toisella puol-16, kk-9, lait-5 ja syöt-7 kokemus hyvä. Arvosanat viime peleistä laitapakki 9* ja laituri 7,5*
Toisella puol-7, kk-7, lait-15, syöt-3, maalinteko-6 ja erikoisuus nopeus, kokemus kehno. Arvosanat laituri 6-7* kolme viimeistä.
 

Janda

Jäsen
Mulla ongelma kumpaa peluuttaisin laiturina. Pakistossa riittää laajuutta niin siksi kysäisen.

Toisella puol-16, kk-9, lait-5 ja syöt-7 kokemus hyvä. Arvosanat viime peleistä laitapakki 9* ja laituri 7,5*
Toisella puol-7, kk-7, lait-15, syöt-3, maalinteko-6 ja erikoisuus nopeus, kokemus kehno. Arvosanat laituri 6-7* kolme viimeistä.
Ottelun kokoonpanoasetuksissa näkee hyvin mikä noiden kahden pelaajan vaikutus arvosanoihin on jos pidät muut pelaajat samana (toki voi joskus olla että vaikka muutoksella olisi vaikutustakin niin arvosana ei muutu vähintään sitä 0,25 ja ei siinä näy). Mutta lähtökohtaisesti jos tarvitset lisävoimaa puolustukseen niin ylempi ja jos taas hyökkäykseen niin alempi. Tuo ylempi vaikuttaa keskushyökkäykseen hieman enemmän syöttönsä (ja kokemuksen) avulla mutta ero on suht marginaalinen. Laitahyökkäyksiin sitten tuo alempi on selkeästi parempi. Maalintekoa laituri ei käytä kuin mahdollisissa erikoistapahtumissa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ottelun kokoonpanoasetuksissa näkee hyvin mikä noiden kahden pelaajan vaikutus arvosanoihin on jos pidät muut pelaajat samana (toki voi joskus olla että vaikka muutoksella olisi vaikutustakin niin arvosana ei muutu vähintään sitä 0,25 ja ei siinä näy). Mutta lähtökohtaisesti jos tarvitset lisävoimaa puolustukseen niin ylempi ja jos taas hyökkäykseen niin alempi. Tuo ylempi vaikuttaa keskushyökkäykseen hieman enemmän syöttönsä (ja kokemuksen) avulla mutta ero on suht marginaalinen. Laitahyökkäyksiin sitten tuo alempi on selkeästi parempi. Maalintekoa laituri ei käytä kuin mahdollisissa erikoistapahtumissa.

Pelailen 5-3-2 systeemillä vastahyökkäystaktiikalla jossa kaks keskikenttäukkoo ja yks laituri. Kumpikin hyökkääjä saa joka peliin yli 10* ja keskikenttä on noin 7,5* kumpikin ukko joilla maalinteko tasoa 10-12. Pakisto kokonaisuudessaan maalivahti ml noin 50* tason 15 ukkoja pakistossa on 4.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tulee näköjään lähtö ens viikolla Suomen Karhu cupista kun vastaan tulee jengi jolla on 5 parempaa ukkoo kun mun ykköstähdellä. Nekkuun tulee vaikka oma jengi kerännee 90* pelistä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Ei avaudu hattrick sovellus eikä koko sivustokaan. Onko kellään tietoa mistä voisi johtua? Onko yleistä, en ole koskaan aiemmin huomannut vastaavaa.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Ei avaudu hattrick sovellus eikä koko sivustokaan. Onko kellään tietoa mistä voisi johtua? Onko yleistä, en ole koskaan aiemmin huomannut vastaavaa.

Ei toimi täälläkään ja kaverilla sama homma. Kaveri laittoi gm:lle viestiä ja sieltä vastattiin, että kyseessä Elisan palvelimiin liittyvä vika. Veikkaan, että sullakin Elisan liitymät.

VPN:n palvelun avulla saa toimimaan myös Elisan yhteyksillä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Eipä kyllä pääse tiältäkään hattrickiin, kotona Elisan netti. Puhelimessa Telia, mutta eipä tuotakaan kautta sovellus aukia...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Eipä kyllä pääse tiältäkään hattrickiin, kotona Elisan netti. Puhelimessa Telia, mutta eipä tuotakaan kautta sovellus aukia...
Mulla taas toisinpäin, eikä toimi kummallakaan. Onkohan tää pysyvää vai hetkellinen haitta? Ei ole VPN käytöstä kokemusta varsinkaan puhelimella.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Junnupelaajan laituritaito on keltaisella kelvollinen ja syöttötaito tumman harmaalla kelvollinen. Molemmissa lukee, että maksimi on kelvollinen. Mitä eroa näillä väreillä on?

Voiko keltaisen värin maksimi ollakin vielä korkeampi?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Junnupelaajan laituritaito on keltaisella kelvollinen ja syöttötaito tumman harmaalla kelvollinen. Molemmissa lukee, että maksimi on kelvollinen. Mitä eroa näillä väreillä on?

Voiko keltaisen värin maksimi ollakin vielä korkeampi?
Mulla kutina että ne on ihan paskoja junnuja joilla pelkästään laituritaitoo eikä pr, hyök tai puolustusta ollenkaa koska niistä ei saa kuin huipuista rahnaa.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Junnupelaajan laituritaito on keltaisella kelvollinen ja syöttötaito tumman harmaalla kelvollinen. Molemmissa lukee, että maksimi on kelvollinen. Mitä eroa näillä väreillä on?

Voiko keltaisen värin maksimi ollakin vielä korkeampi?
Kun on keltaisella, niin maksimipotentiaali on saavutettu, eikä sitä enää kannata treenata. Harmaana ollessa on tilaa vielä harjoittaa alatasoja mahdollisesti aina kelvollisen ylärajaan asti (6,99). Itselläni on kerran käynyt jopa niin, että pelaajan pelinrakennustaso oli niin korkea välttävä, että nostettaessa se edustukseen, nousi myös pr kelvolliseen.
 

Janda

Jäsen
Kun on keltaisella, niin maksimipotentiaali on saavutettu, eikä sitä enää kannata treenata. Harmaana ollessa on tilaa vielä harjoittaa alatasoja mahdollisesti aina kelvollisen ylärajaan asti (6,99). Itselläni on kerran käynyt jopa niin, että pelaajan pelinrakennustaso oli niin korkea välttävä, että nostettaessa se edustukseen, nousi myös pr kelvolliseen.
Eikös tuo ole harmaa silloin kun nykytaso ei ole vielä paljastunut. Eli voi olla varaa vielä treenata reilustikin koska nykytaso voi olla vaikka välttävä tai sitten toi voi myös olla jo maksimissa mutta ei ole vielä vaan paljastunut. Vihreänä ollessa sitten on vielä treenausvaraa varmasti (jos maksimipotentiaalitaso on tiedossa).
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikös tuo ole harmaa silloin kun nykytaso ei ole vielä paljastunut. Eli voi olla varaa vielä treenata reilustikin koska nykytaso voi olla vaikka välttävä tai sitten toi voi myös olla jo maksimissa mutta ei ole vielä vaan paljastunut. Vihreänä ollessa sitten on vielä treenausvaraa varmasti (jos maksimipotentiaalitaso on tiedossa).
kelvollinen (maks. kelvollinen) keltaisella palkilla on täynnä ja (vihreän)harmaana niin treenissä on vielä varaa (tai mahdollisesti täynnä, mikäli valmentaja ei ole pystynyt ilmoittamaan täyttymisestä). Nämä siis meikäläisen normi "väriasetuksilla".
 

Janda

Jäsen
kelvollinen (maks. kelvollinen) keltaisella palkilla on täynnä ja (vihreän)harmaana niin treenissä on vielä varaa (tai mahdollisesti täynnä, mikäli valmentaja ei ole pystynyt ilmoittamaan täyttymisestä). Nämä siis meikäläisen normi "väriasetuksilla".
Juuri näin koitin myös tuossa edellisessä viestissä kirjoittaa. Eli tarkoitukseni oli sanoa, että harmaalla ei välttämättä ole enää tilaa treenille koska nykytaso ei ole silloin tiedossa jos taito näkyy harmaana. Jos nykytaso ja potentiaali on tiedossa niin taitotaso näkyy joko keltaisena (täynnä) tai vihreänä (treeniä vielä mahtuu).
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Noista junnuaketemian pelaajista sen verran vielä että ei niillä kyllä rikastumaan pääse. Silti sitä pitää mielummin yllä ja kolmella skoutilla vaikka taloudellisesti tämä ei ole kannattavaa.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Noista junnuaketemian pelaajista sen verran vielä että ei niillä kyllä rikastumaan pääse. Silti sitä pitää mielummin yllä ja kolmella skoutilla vaikka taloudellisesti tämä ei ole kannattavaa.
Uskaltaisin väittää toista, vaikkei yhtään todellista "monsteria" haaviin ole koskaan tarttunutkaan. Jos nyt ei ole kaudesta toiseen aivan äärimmäisen suuressa huonon tuurin varjossa etsivien löytöjen suhteen ja optimoi harjoittelun, otteluiden voittamisen edelle, niin kyllä joka kausi (kolmen kauden sykleissä) pitäisi talouden pysyä posin puolella. Kerran kauteen, kun saa treeniin 15v junnun, joka on päätaidoltaan hyvä ja joku aputaito välttävä/kelvollinen tai harvemmin vielä paremman, niin 1.xx kauden kuluttua tuosta saa poikkeuksetta 17.003 -ikäisenä sen 320k euroa (3 etsivää), minkä joukkueeseen on sijoittanut. Ripaus tuohon vielä onnea, että myyntiajankohta osuu alkukauteen, majuun sopivaksi ja jollain erikoisuudella, niin peruspertistä irtoaa jo se lähes miljoona, jolla hommaa pyörittää kolmisen kautta.

Itse en 16-v tarjokkaita edes remmiin ota pyörimään, ellei kyseessä ole viikon kolmas tarjottava tai junnulle anneta vähintään tuplahyvää lähtökohtaa. Se kun tuppaa hinnat heti laskemaan jos pelaajaa ei saa myyntiin alle 17.006 ikäisenä. Ja vaikka treenaisin maalintekoa, niin haussa on aina "mikä tahansa pelaaja", koska havaintojen ja foorumikeskusteluiden pohjalta, se tuottaa keskimääräisesti huomattavasti laadukkaampia prospecteja, verraten siihen että hakee vain tietyn pelipaikan osaajaa.

Mitä vielä tulee tuohon ensimmäiseen lainattuun lauseeseen: Juu, ei pääse rikastumaan akatemialla, jos ei sitä timanttia satu kohdalle. Raha tehdään treenaamalla edustuksen pelaajia, mutta tehokkaaksi senkin saa vain optimoimalla viikkotreenin, joka on melkoisen kivistä, jos viikolle osuu sekä sarja-, että cupmittelö, jossa olisi tarkoitus menestyä.

Kaudesta 68 asti olevaa talousraporttia silmäiltyäni, oma joukkueeni on kolmen kauden osalta miinuksella. Keskimääräisesti junnujentalous on plussalla 1,4M/kausi.

Ehkä oma näkemykseni tuli läpi, vaikka vähän vetelinkin mutkat suoriksi.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Olis taas säälicupissa mahdollisuus testaa ykkösjengin riittävyyttä ylemmän sarjatason jengiä vastaan.

No bussi on parkkeerattu maalin eteen ja 0-0 tavoite. 5 pakkia kehissä ja taitokeskiarvo on 15 joten onnee vaan vastustajalle.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Ehkä oma näkemykseni tuli läpi, vaikka vähän vetelinkin mutkat suoriksi.
Kiitos omasta puolestanikin näistä, rohkaisevaa näkemystä. Vaikka muuten pelistä jo 15 vuoden jälkeen ehkä jonkin verran ymmärränkin, niin tämä junnuakatemiapuoli on kyllä vielä kovin outoa.

Aloitin siis junnuakatemian pyörittämisen vasta 2,5 kautta sitten, sitä ennen olin aina mennyt "lotolla". Ja tosiaan tähänastisen kokemuksen perusteella fiilikset ovat aika samanlaisia kuin nimimerkillä @Mynsterin Makarov , vaikka toki ymmärrän, että tämä aika on vielä kovin lyhyt. Joka tapauksessa edustukseen nousseista pelaajista varmaan puolet on saanut kenkiä pois, kun ei ole kukaan ostanut edes tonnilla. Ja suurin saamani myyntihinta junnusta on toistaiseksi säälittävät 50 000 euroa. Eli ei siis mitään oleellista eroa lottoaikaan, kunhan vain olen saanut tästä hommasta selvästi lisää työtä.

Eli ihan olennaista on ilmeisesti se, että otetaan junnuakatemiaan vain 15-vuotiaita pelaajia ja sitten ajoitetaan nostot tasan 17 vuoden ikään? Vähän hassulta tuntuu kyllä tämä, että homma on ihan ykkösviikoista tai jopa päivistä kiinni, mutta jos kerran markkinat syystä tai toisesta toimivat näin, niin uskottavahan se sitten on.

Vaan entäs sitten, jos pelaaja onkin tarkoitus jättää omaan jengiin treenattavaksi eikä myydä pois heti noston jälkeen. Olenko järkeillyt oikein, kun ajattelen, että silloin junnua kannattaisikin treenata akatemiassa niin paljon kuin (järkevästi) mahdollista ennen nostoa? Mulla on nyt ekaa kertaa omassa junnuakatemiassani pari kaveria, joilla voisi olla jo jonkinlainen tulevaisuus laituritreeniin keskittyvässä edustusjoukkueessakin eli pelinrakennus kelpoa-hyvää, jonkin verran aputaitoja + molemmilla erikoisuudet.

Ja kysellään vielä lisää: Maksimipotentiaali junnuakatemian pelaajille on ilmeisesti erinomainen, mutta kuinka äärimmäisen harvinaisia nämä ovat? Itelle ei ole ainakaan tullut vielä yhtään vastaan. Eikä niitä hyviäkään liiaksi ole: junnuakatemian tämän hetken 16 pelaajasta vain neljällä on jossakin taidossa tiedossa edes se maksimina.
 

Janda

Jäsen
Eli ihan olennaista on ilmeisesti se, että otetaan junnuakatemiaan vain 15-vuotiaita pelaajia ja sitten ajoitetaan nostot tasan 17 vuoden ikään? Vähän hassulta tuntuu kyllä tämä, että homma on ihan ykkösviikoista tai jopa päivistä kiinni, mutta jos kerran markkinat syystä tai toisesta toimivat näin, niin uskottavahan se sitten on.

Vaan entäs sitten, jos pelaaja onkin tarkoitus jättää omaan jengiin treenattavaksi eikä myydä pois heti noston jälkeen. Olenko järkeillyt oikein, kun ajattelen, että silloin junnua kannattaisikin treenata akatemiassa niin paljon kuin (järkevästi) mahdollista ennen nostoa? Mulla on nyt ekaa kertaa omassa junnuakatemiassani pari kaveria, joilla voisi olla jo jonkinlainen tulevaisuus laituritreeniin keskittyvässä edustusjoukkueessakin eli pelinrakennus kelpoa-hyvää, jonkin verran aputaitoja + molemmilla erikoisuudet.

Ja kysellään vielä lisää: Maksimipotentiaali junnuakatemian pelaajille on ilmeisesti erinomainen, mutta kuinka äärimmäisen harvinaisia nämä ovat? Itelle ei ole ainakaan tullut vielä yhtään vastaan. Eikä niitä hyviäkään liiaksi ole: junnuakatemian tämän hetken 16 pelaajasta vain neljällä on jossakin taidossa tiedossa edes se maksimina.
Kyllä se tuon iän puolesta noin menee ainakin jos meinaa siis pelaajan heti noston jälkeen myydä. Kovimmilla junnuilla tuossa vaikuttaa tietysti U21-maajengin mahdollisuus ja muuten sitten se että nuorempana harjoitus on nopeampaa sekä sitten nuoremmista treenatuista pelaajista saa paremmin rahaa myydessä.

Tuo omaan jengiin treenattavaksi tuleva riippuu varmaan siitä onko sulla suoraan antaa noston jälkeen pelaajalle jengissä treenipaikka. Akatemiassahan treeni on hitaampaa kuin aikuisjoukkueessa eli sinällään tuossa menettää kun pelaaja saa ensin hitaampaa treeniä akatemiassa ja sitten noston jälkeen on vanhempi ja treeni on sen takia sitten hitaampaa aikuisjengissä kuin 17v pelaajalla.

Matala erinomainen tosiaan on korkein taso akatemiassa. Kyllä ne suht harvinaisia ovat. Itse aloittelin pelin uudestaan 1,5 kautta sitten ja samalla myös junnuakatemian. Itsellä on nousemassa nyt tällä viikolla yksi 17,5v hyvä laituri-kelpo pr (jää omaan treeniin). Sitten tulossa on semmoisia ketkä saa aikanaan nostettua tasan 17v:
- erinomainen puolustus ilman ihmeitä aputaitoja, syötön potentiaali tosin vielä paljastumatta
- hyvä pr, välttävä laituri, välttävä syöttö (jäänee omaan treeniin)
-kelvollinen puolustus, välttävä pr, välttävä laituri, välttävä syöttö, tekninen (jää omaan treeniin)

Lisäksi on yksi yli-ikäinen hyvä maalinteko+välttävä syöttö ja yksi yli-ikäinen hyvä syöttö, välttävä laituri (maalinteko paljastumatta).

Eli hiemanhan tuo riippuu tuurista mitä sieltä saa mutta käytännössä tosiaan 16v ei kannata ottaa jos ei ole vähintään hyvää potentiaalia paljastunut kun skoutti sitä tarjoaa tai vikana tietty voi jonkun kelvonkin ottaa. Itselle on noissa käynyt ihan hyvin kun saan tuosta kolme kaveria pr+laituri treeniin ja sitten toi erinomainen pakki rahoittanee joksikin aikaa akatemian kun sen saa reilu kauden päästä myyntiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja kysellään vielä lisää: Maksimipotentiaali junnuakatemian pelaajille on ilmeisesti erinomainen, mutta kuinka äärimmäisen harvinaisia nämä ovat? Itelle ei ole ainakaan tullut vielä yhtään vastaan. Eikä niitä hyviäkään liiaksi ole: junnuakatemian tämän hetken 16 pelaajasta vain neljällä on jossakin taidossa tiedossa edes se maksimina.

Mulla en historiaa Hatrickissä yhteensä varmaan 10-15 vuotta. Piin taukoa välillä muutaman vuoden. Muistan varmasti yhden erinomaisen pelaajan akatemiassa, hämärästi ehkä oli toinen joskus 10v sitten.

Mutta juu, vaikka itselläni on se tunne että takkiin tulee akatemin pyörittämisestä talouspuolella, on se silti mielekkäämpää kuin vain lotolla katsoa kerran viikossa mitä olisi tarjolla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Minulla on ollut junnuakatemia käytössä 10 vuoden pelaamisen ajalta lähes kokoa ajan.

Minulla on saattanut olla ehkä yksi erinomaisen taitotason pelaaja.
Yleisimmät myynnit ovat olleet noin 70 000 euron paikkeilla. Yhden maalivahdin olen saanut reilulla miljoonalla myytyä, jota toki itse hieman harjoitutin edustuksessa kun sattui olemaan mahdollista.

Minulla on ollut kauan käytössä keskikenttäpelaajien treeni edustusjoukkueessa ja olen saanut junnuista nostettua useamman lahjakkaan pelaajan treenipaikoille. Edellisen "dynastiani" aikana minun kolme keskikenttäpelaajaa olivat kaikki omia kasvattejani

Käsikirjassa on maininta, että omat junnupelaajat suoriutuvat kentällä hieman muita paremmin:
"Koko uransa ajan kasvattajaseurassaan pelanneet pelaajat, kuten omat nuorisopelaajat, antavat kentällä aina hiukan ylimääräistä rakkaan seuransa eteen.
Lisä: +0,5 tasoa kaikkiin taitoihin (paitsi kestävyyteen)."


Kai tämä pienen edun antaa?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Käsikirjassa on maininta, että omat junnupelaajat suoriutuvat kentällä hieman muita paremmin:
"Koko uransa ajan kasvattajaseurassaan pelanneet pelaajat, kuten omat nuorisopelaajat, antavat kentällä aina hiukan ylimääräistä rakkaan seuransa eteen.
Lisä: +0,5 tasoa kaikkiin taitoihin (paitsi kestävyyteen)."


Kai tämä pienen edun antaa?

Tätä en tiennytkään. Aikalailla samoilla raiteilla pelaan. Nytkin 3 keskikentän avauskokoonpanon pelaajaa omia kasvatteja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
Mulla tuntuu olevan vähän erilaiset kokemukset junnuakatemiasta, en tiiä onko mulla vaan sitten ollut niin satumaisen hyvä tuuri, mutta taloudellisesti todella kannattavaa junnuakatemian pyörittäminen on ainakin ollut. Tämän vuoden aikana on tullut nostettua kaksi erinomaisen taitotason peluria, mutta molemmat ovat olleet yli-ikäisiä joten ei niistä kummoista taloudellista voittoa tule saamaan jahka ne lyhyen edustusjoukkue treenin jälkeen myyn. Odotettavissa ehkä noin 300 000 per peluri. Muuten noita erinomaisen taitotason jamppoja siunaantuu aina silloin tällöin, mutta yleensä ne on yksitaitoisia ilman erikoisuuksia, joten melko turhia ainakin omaan treeniin.

Parhaasta akatemiajunnusta on tullut aikanaan saatua yli 4 miljoonaa, mutta se olikin majutason junnu. Tällä kaudella yksi on saatu myytyä yli 700 000, joten kyllä noilla ihan hyvin tienaa kun vain sattuu sopivan ikäinen osumaan kohdalle. Lähes 10 miljoonaa on akatemia mulle tuottanut siitä lähtien kun noita talouslukemia on ollut saatavilla akatemian puolelta. Nytkin meinaa olla ongelmana optimoida junnutreeniä kun on useita lupaavia kavereita treenattavana.

Semmoinen muistikuva mulla on noitten erinomaisten suhteen, että maalivahti ei voi olla koskaan taidoiltaan erinomainen akatemiassa, vaan maksimissaan hyvä. Tämän lisäksi, puolustus ei voi olla välttävää korkeampi maalivahdilla eli hyvä mv + välttävä puol. on maksimi minkä voi maalivahdille akatemiassa treenata. Juuri tälläinen on nytkin treenattavana mulla.

Mutta tietysti niin kuin tossa Lert mainitsikin että kyllähän se etu on jos saa nostettua sopivan kaverin tai useammankin, joka käy yksi yhteen treenin kanssa edustusjoukkueen osalta, kun siitä saa tuon kasvattajalisän taitoihin. Se voi olla ratkaiseva etu tiukoissa peleissä. Vaikka omasta mielestä olen saanut nosteltua kovia kavereita akatemiasta, niin ei niistä oikein ole saanut rakennettua vaikka keskikenttää edustusjoukkueen osalta. Aina on tuntunut menevän ristiin edustusjoukkueen treeni nostettavien junnupelaajien taitojen suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös