Hattrick

  • 1 260 920
  • 10 210

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Osaako joku avata, mihin tahtiin pelaajalle karttuu kokemus?

yksi taso on 28 pistettä ja pisteitä tulee seuraavasti:

liigapeli 1 piste
cup: 2 pistettä
ystävyysottelu 0,1 pistettä
kansainvälinen ystävyysottelu: 0,2 pistettä
maaottelu (lopputurnaus): 10 pistettä(?)
maaottelu (karsinta): 4(?)
maaottelu (ystävyysottelu): (??)

Maaotteluiden osalta meni ulkomuistista, mutta tuota luokkaa ne taitavat olla.

edit. Ja nuo pistemäärät siis pelaamalla 90 minuuttia
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
maaottelu (lopputurnaus): 10 pistettä(?)
maaottelu (karsinta): 4(?)
maaottelu (ystävyysottelu): (??)

Kilpaotteluista 10 pistettä (karsinnat kuuluu näihin), ystiksestä 2 pistettä WC:n välierä ja finaali 20 pistettä. Noin siis maajoukkueella. Lisäksi vielä Masters-matseista saa 5 pistettä. Ja karsintapelistä saa 2 pistettä myös.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Kilpaotteluista 10 pistettä (karsinnat kuuluu näihin), ystiksestä 2 pistettä WC:n välierä ja finaali 20 pistettä. Noin siis maajoukkueella. Lisäksi vielä Masters-matseista saa 5 pistettä. Ja karsintapelistä saa 2 pistettä myös.

Niinhän se näytti olevankin, että myös karsintapeleistä saa saman kokemuksen. Muistelin vain, että oma maajoukkuepelaajani olisi kerännyt sitä kokemusta hitaammin, mutta eihän sille niin monta kilpaottelua tullutkaan.

Sen sijaan minun lähteeni mukaan ystävyysottelusta saisi sen neljä pistettä, jota ehdotin karsintapelille, ja myöskin oman pelaajani kehitysvauhti oli sellainen, että se kuulostaisi uskottavammalta kuin kaksi pistettä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sen sijaan minun lähteeni mukaan ystävyysottelusta saisi sen neljä pistettä, jota ehdotin karsintapelille, ja myöskin oman pelaajani kehitysvauhti oli sellainen, että se kuulostaisi uskottavammalta kuin kaksi pistettä.

Voi olla, tuo mun tieto on tuolta hattrick info centeristä. Varmaa tietoahan tuostakaan ei ole, vaan erilaisia laskuja. Hattrick wiki esimerkiksi väittää että kokemusta tulisi noin saman verran kuin liigapelistä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kauden päätösmatsin jälkeen tulee tiensä päähän 12 kautta ja 168 ottelua kestänyt yhteiseloni yhden ja saman vitosen lohkon kanssa. Ensi kaudella odottaa uudet haasteet kutosessa jossa olen viimeksi pelannut 17 kautta sitten. Mieluummin olisin päättänyt yhteiseloni nykyisen lohkoni kanssa siihen, että olisin päässyt toista kertaa kokeilemaan nelosen kovuutta, mutta näin tällä kertaa.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Kauden päätösmatsin jälkeen tulee tiensä päähän 12 kautta ja 168 ottelua kestänyt yhteiseloni yhden ja saman vitosen lohkon kanssa. Ensi kaudella odottaa uudet haasteet kutosessa jossa olen viimeksi pelannut 17 kautta sitten. Mieluummin olisin päättänyt yhteiseloni nykyisen lohkoni kanssa siihen, että olisin päässyt toista kertaa kokeilemaan nelosen kovuutta, mutta näin tällä kertaa.

Täällä pistetään vielä paremmaksi, jos en onnistu voittamaan viimeistä otteluani, niin tieni käy kutosesta seiskaan.

Maratontaulukon 1.sija irtoaa 209 ottelulla, joissa maaliero 534 - 348 ja pisteet 346.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Itse varmistin juuri nousun takaisin vitoseen ja näin kutosen vierailu jäi vain yhden kauden mittaiseksi. Jos sitä tällä kertaa onnistuisi pysymäänkin siellä vitosessa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellä tulee 252 ottelua täyteen yhdessä ja samassa kutosen divarin lohkossa ja nyt näyttäisi siltä, että jopa murska tappiolla noustaisiin suoraan vitoseen, kun mun maaliero on sen verran hyvä. Toki täysi höyry päälle vikaan matsiin ja sitten hyvästit, ei tule ikävä.

Mun joukkueen rakenne näyttää siltä, että nuorempaa verta olisi keskikenttä vailla. Siellä juuri 30v syndejään viettänyt ukko roikkuu muiden mukana, tästä kaverista pitäisi päästä eroon ja saada jostain massia, että voisi ostaa sellaisen 2M-3M innerin. Sitten olisikin laiturin vaihto edessä ja sen jälkeen pari pakkia. Ei kyllä hyvältä näytä kun rahaa ei ole eikä oikein mistään tulekaan. Paljon muuten saa sarjanoususta massia?

Eiköhän sieltä vitosesta tulla bumerangilla takaisin kutoseen, toivotaan vain ettei samaan lohkoon kuin missä nyt pelaan...
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täällä laitetaan vielä kausi paremmaksi kuin edellinen kirjoittaja eli 266 ottelua samassa lohkossa tulee täyteen ensi lauantaina. Päätöskierroksella vain voitto tietää (suoraa) nousua vitoseen. Jos näin ei käy, niin 20. peräkkäinen kausi samassa lohkossa koittaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perustin järjestön kun en muutakaan tekemistä keksinyt. Eli kaikki Itä-Suomalaiset, Pohjois-Karjala niminen järjestö on pystyssä! (Se syy miksi tosiasiassa mainostan tätä on se, että järjestö poistetaan 20.9 jos siihen mennessä ei ole 5 liittynyt siihen)
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oi oi oi.
Nihkeä 1-0 vierasvoitto varmisti sittenkin suoran nousun kolmoseen.
Ja reilusti, jopa 4 maalia huonompi maalierokin olisi riittänyt.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jeps, kausi päättyi 5-0 voittoon käytännössä bottiutuneesta joukkueesta ja lopullinen sijoitus on viides. Parin viikon päästä starttaa sitten kymmenes kausi samassa kutosessa ja tuskin tulevallakaan kaudella päästään nousemaan, realistinen tavoite nousulle on ~3-4:n kauden päästä jos nykyisissä suunnitelmissa pysytään. Tällä kaudella pistin omat Cup-ennätykset rikki ja vastoin odotuksia pääsin kuudennelle kierrokselle asti, edellinen "ennätys" oli kolmannelle kierrokselle (5 kertaa kolmannelle, 3 kertaa tokalle, kerran ensimmäiseltä kierrokselta ulos)

Treenikuviot vaikuttaa ihan hyviltä ja tulevan kauden lopussa laskelmien mukaan päästään vaihtamaan pelinrakennustreenistä syöttötreeniin. Pikkasen vituttaa vetää pari kautta syöttötreeniä käytännössä parin jampan takia mutta ei mulla ole koskaan kunnollista TDF:ää joukkueessa ollut ja kun on mahikset saada oma sellainen uusilla "bonuksilla" niin totta helvetissä tilaisuus käytetään hyväksi. Mietin vain tässä että teenkö 13/13 TDF:n vai riittääkö 13/12? Ehkäpä tuota syöttöä ehtii miettimään sitten taas muutaman kauden päästä paremmin kun se on ajankohtaista.

Kohti uusia pettymyksiä! Kausi 50 odottaa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Nyt olis yks italo myynnissä:

Franco Paolo Lo Giudice (340462781)
19 vuotta ja 37 päivää

Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänellä on kurja kokemus ja hän on surkea johtaja.

Total Skill Index (TSI): 16 520
Palkka: 5 172 €/viikko sisältäen 20% bonuksen
Erikoisuus: Pääpeli

MYYNNISSÄ
Määräaika: 19.9.2012 13.06
Hintapyyntö: 850 000 €

Laituri: heikko
Syöttäminen: välttävä
Maalinteko: armoitettu
 

kalitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets, Ässät
Lueskelin tuossa uutisista sarjanvaihtamisesta. Eli aloitettiin kaverin kanssa viime kauden alussa pelaamaan ja mentiin tuon hienon kutsu-toiminnon avulla samaan sarjaan. Tuo mukavasti lisämaustetta managerointiin, kun kaverin kanssa kisailee samassa sarjassa! Nyt sarjanousun takia joukkueidemme tiet veivät eri lohkoihin, mutta löytyykö tästä sarjanvaihtopäivästä pelastus ongelmaamme? Pelailemma alkavalla kaudella siis seiskadivaria eli sen puolesta pitäisi onnistua? Sarja-linkkiä painamalla avautuu tällä hetkellä päättyneen kauden taulukot. Sarjassa johon kaverini nousi (VII.235) oli päättyneellä kaudella kaksi bottia, joten anonko siirtoa noiden joukkueiden tilalle vai päivittyvätkö taulukossa näkyvät joukkueet seuraavalle kaudelle ennen torstaita? Sitten vielä tällainen ehkä tyhmähkö kysymys olisi, eli tapahtuuko "paikkojen varaaminen" nopeat syövät hitaat -periaatteella? Siis, jos halukkaita vaihtajia on useampia vaikkapa yhden bottijoukkueen tilalle.

Jos kokeneemmille managereille tulee jotain muuta hyödyllistä mieleen sarjanvaihtoa koskien, otan kaikki neuvot ilolla vastaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tapahtupa sellainen valitettava ihme, että pelaajani kunto tippui Erinomainen --> Välttävä tasolle ja kuinkas muutenkaan, kyseinen pelaaja on myynnissä niin varmaanpa menee enää kaupaksi :(

Ei ole muistaakseni koskaan ennen ollut kerralla noin rajua pudotusta kunnossa.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Aloitin maanantaina uudestaan Hattrickin pelaamisen noin vuoden tauon jälkeen. Edellisellä kerralla nousin heti seiskadivariin, mutta sitten loppui vähitellen motivaatio ja mielenkiinto peliä kohtaan. Nyt ollaan jälleen intoa puhkuen mukana touhuissa ja sopivasti sarjakärjessä kolmen pelatun ottelun jälkeen. Tavoitteena on nousta heti seiskaan, pari muuta ihmismanageria voivat korkeintaan tuon tavoitteen estää. Puolustustreeni on menossa tällä hetkellä ja ostin pari nuorta kaveria puolustukseen kehittymään siirtomarkkinoilta.

Mites kannattaako ostaa joku uusi koutsi, ja parantaako se treenin tuloksia? Siitä on niin kauan aikaa kun viimeksi pelasin, joten en oikein muista enää, mitä kannattaisi tehdä. Millainen olisi optimaalinen koutsi, heittäkääpä jotain vinkkejä. Olisiko myös järkevää perustaa juniorijoukkue vai mennä pelkästään edustusjoukkueella?

Joukkueeni ID: 780657
 
Viimeksi muokattu:

Tumbenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän tätä peliä on tullut tahkottua vuodesta 2007 lähtien, tosin korkeimmillaan ollaan käyty 4.divarissa. Tällä hetkellä menossa ns. välikausi sarjan osalta pudottuani vitoseen, niin ajattelin tuohon Cuppiin satsata tällä kertaa. Eilenkin unohtu pistää sarjapeliin kokoonpano niin kakkoskokoonpanolla onneksi sarjan heikoimmalta hommattiin täydet kolme pojoa kuitenkin.

Salmingille sen verran osaan vastata tuosta junnujoukkue hommasta että sen verran se varoja vie, että näin aluksi aika turha mennä sitä perustamaan. Sitten jos myöhemmin mielenkiintoa riittää niin tietty voi oman akatemian perustaa, mutta harvemmin sillä loppuenlopuksi voittoa tekee.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Mites kannattaako ostaa joku uusi koutsi, ja parantaako se treenin tuloksia? Siitä on niin kauan aikaa kun viimeksi pelasin, joten en oikein muista enää, mitä kannattaisi tehdä. Millainen olisi optimaalinen koutsi, heittäkääpä jotain vinkkejä. Olisiko myös järkevää perustaa juniorijoukkue vai mennä pelkästään edustusjoukkueella?

Ainakin silloin joskus kauan sitten, kun itse aloitin pelin pelaamisen niin nyrkkisääntönä oli, että yksi taso nopeuttaa treeniä viikolla. Nykyäänhän treeni on muuten paljon nopeampaa kuin ennen, mutta tietääkseni valmentajan vaikutus on edelleen sama (eli esim. heikko->kelvollinen=treeni on kaksi viikkoa nopeampaa). Johtajuudesta on hyötyä vain joukkuehengen kannalta, eli jos pelaa "rentoja pelejä", sekä valmentajan elinkaaren kannalta (johtajuuden tiputtua alimmalle tasolleen alkaa valmentajan taitokin vähitellen tippua). Jossain vaiheessa ainakin aloittelijalle suositeltiin kelvollista koutsia. Toki jos varaa on, niin hyvä olisi tietysti vieläkin parempi.

Omasta mielestäni junnujoukkue kannattaa perustaa, koska sieltä on mahdollista saada hyvin vähälläkin vaivalla ja pienellä rahallisella panostuksella edustusjoukkueelle pelaajia treeniin tai suoraan myyntiin ja sitä kautta lisätuloja seuralle. Yhdelläkin scoutilla on mahdollista saada todellisia huippuja hyvällä tuurilla, ja yksikin tuollainen pelaaja parissa kaudessa + ne kaikki kelvollisen tason pelimiehet, joita sieltä tulee liukuhihnalta maksavat junnuakatemiaan panostukset varmasti takaisin. Sitä paitsi ainahan se on kivempi päästä treenaamaan omia kasvatteja huipulle ihan alusta asti.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jossain vaiheessa ainakin aloittelijalle suositeltiin kelvollista koutsia. Toki jos varaa on, niin hyvä olisi tietysti vieläkin parempi.

Nykyään uudet jengit saavat heti alkuun kelvollisen valkun, joten mielestäni sitä ei kannata alkaa heti alussa hyvään vaihtamaan.

Alkuperäiselle kysyjälle suosittelen treenikkeiden ostoa. Puhuit parista treenikkestä, puolustustreeniin tarvit niitä kymmenen. Kasissa, ja pelin alussa ei ole mitään muuta tavoitetta kuin maksimoida treeni tulevaisuuden turvaamiseksi. Eli 5-x-x muodostelma käyttöön, molempiin peleihin viisi eri treenikettä ja sitten odottelua. Muille paikoille voi ostaa sopivia pappavahvistuksia halvalla, kyllä sinne seiskaan nousee vaikka millä jengillä.

Valmentajan vaihto on joskus kuitenkin edessä, joten yksi papoista voisi olla varustettu kelvollisella/hyvällä johtajuudella ja kelvollisella kokemuksella. Tuota kun peluutat sen vähintään kauden, niin saat siitä tehtyä itsellesi sen hyvän valmentajan kun kokemus on noussut hyvään (mieluiten enemmän, koska mitä korkeampi kokemus, sitä halvemmaksi se tulee).
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Selvä homma, kiitoksia kaikille vastanneille! Uutta valmentajaa en ainakaan vielä aio ostaa, koska tuo nykyinen on tosiaan kelvollinen. Pitää tästä mennä kaupoille ostelemaan lisää puolustajia ja ehkäpä perustan myös tuon juniorijoukkueen, pitää sitä nyt vielä harkita.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Salmingille sen verran osaan vastata tuosta junnujoukkue hommasta että sen verran se varoja vie, että näin aluksi aika turha mennä sitä perustamaan. Sitten jos myöhemmin mielenkiintoa riittää niin tietty voi oman akatemian perustaa, mutta harvemmin sillä loppuenlopuksi voittoa tekee.

Tästä täysin erimieltä. Junnuakatemia maksaa maksimipanostuksellakin vain 320 000 kaudessa ja kun katsotaan esim. oman joukkueeni siirtohistoriaa parilta viimekaudelta niin sieltä löytyy omien kasvattien myyntejä (suluissa konservatiivinen arvio hinnasta, jonka olisin joutunut maksamaan pelaajasta ilman junnuakatemiaa):

kausi 49 (yht. 1 100 000)

Teemu Kivinen 1 699 000 (400 000)
Jori Kuusivaara 50 000 (50 000)
Alvari Korko 153 000 (50 000)
Jani Björninen 2 673 000 (500 000)
Mikko Laukka 850 000 (100 000)

kausi 48 (yht. 279 000)

Antti Altio 623 000 (100 000)
Aleksi Lepola 23 000 (23 000)
Alari Rehti 95 000 (50 000)
Ville Kinnunen 550 000 (100 000)
Paul Huiskala 6 000 (6 000)

kausi 47 (yht 134 000)

Jalle Heiskanen 131 000 (131 000)
Kunto Heikkala 3 000 (3 000)

kausi 46 (yht. 0)

-

kausi 45 (yht. 11 000)

Vesa Ajanto 11 000 (11 000)

kausi 44 (yht. 306 000)

Jaakko Sanjola 59 000 (59 000)
Jari Pappinen 257 000 (257 000)

yhteensä 1 830 000/6=305 000

huomionarvoista on lisäksi, ettei minulla ole ollut täysi panostus läheskään koko tätä aikaa ja myöskin se, että arvioni treeniin ottamieni pelaajien lähtöarvoista (=hinnasta) olivat erittäin varovaisia. Lisäksi tästä puuttuvat kokonaan kasvattiseuran palkkiot, joita on tullut keskimäärin vähintään 20 000/kausi.

EDIT. kiitokset Footlessille tarkennuksesta. Näinhän se tietysti menikin. Eikä tosiaan välttämättä kannata lähteä heti vaihtamaan, jos ei rahaa ole.
 

Tumbenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä täysin erimieltä. Junnuakatemia maksaa maksimipanostuksellakin vain 320 000 kaudessa ja kun katsotaan esim. oman joukkueeni siirtohistoriaa parilta viimekaudelta niin sieltä löytyy omien kasvattien myyntejä (suluissa konservatiivinen arvio hinnasta, jonka olisin joutunut maksamaan pelaajasta ilman junnuakatemiaa): ....

Juu. Itsekin olen kyllä voittoja hommannut tuolla junnuakatemialla, mutta oon aatellut että onni vaan on ollut kovin matkassa noitten scouttien löytöjen kanssa. Tai siis mitä hattrick kanssapelaajien kanssa on tullut keskusteltua aikojen saatossa, niin monilta oon kuullu negatiivista. Mutta kyllähän se taitoakin vaatii, että osaa reenata niitä reenikkeitä siellä junnupuolella oikein ja sitten myydä parhaassa iässä jotta saa parhaat tuotot irti. Kyllä se sellasta pientä paneutumista vaatii.

Itse olen vähän kyllästynyt tuohon junnuakatemiaan ja olen aatellut palata tuohon junnulottosysteemiin. Kellään kokemuksia siitä, ja millasia pelureita sieltä on tullut? Sehän vasta arpapeliä on.. :D
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan tuo Akatemia todella kovasti niiden huippuyksilöiden löytämisen varassa, itse olen pitänyt tarkasti kirjaa omasta akatemiastani ja yhteensä pelaajia olen myynyt ~about heti (1-3vk, ei merkittävää nousua taidoissa) nostosta 24kpl. Keskiarvomyyntihinta näille on 231 229€, top 5 näyttää tältä:

25.1.2010 Juha Kailanen 2 550 000€
10.4.2010 Rami Miinalainen 1 199 000€
7.11.2009 Jaakko Matikainen 691 000€
12.10.2011 Sauli Lehto 333 000€
20.10.2009 Jarno Laurikainen 168 000€

Näillä 24:llä myynnillä olen saanut 5 272 027€ 5% vähennys huomioiden. Akatemia on ollut pystyssä 230 viikkoa ja alusta täysillä josta saamme helposti selville että olen akatemiasta saanut maksaa 4 600 000€.

Olen siis n. 600k voitolla akatemian suhteen. Helposti menisi ainakin miljoona rikki voittojen suhteen jos olisin myynyt kaikki nostetut junnut pois. Nopealla silmäyksellä joukkueessa pelaa tällä hetkellä 13 kaveria jotka ovat olleet koko uransa meillä. Näistä 7 on sellaisia joista olisin saanut ehkä sen 40-100k/kaveri. + yksi kaveri josta uskon että olisin saanut yli tuon 100k.

Mutta asiaan - Jos akatemiaa jaksaa pitää yllä ja oikeasti keskittyä siihen niin uskoisin sen olevan tuottava. Kyllä noita miljoonan kavereita varmaan joskus osuu kohdalle.

P.S Tällä hetkellä myynnissä 17v 8pv kaveri kelvolla pelinrakennuksella ja laiturilla, apunaan välttävä pakitus. Kyllä mä tuosta akatemiasta tykkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös