Juu, onnittelut vaan!
Tosin yhtään normaalia pelitilannemaaliahan sinä et tehnyt. Neljä maalia vastahyökkäyksistä ja yksi vapaapotkusta. Ehkä tämä oli nyt sitten jonkinlainen ääriesimerkki siitä, kuinka hyvin vastahyökkäystaktiikka voi toimia kun niin sanotusti tähdet ovat kohdillaan ja lotto kannattaisi laittaa vetämään?
Periaatteessa voisi lainata pidempiäkin pätkiä, mutta lainataan nyt tämä. Eli tosiaan eihän tuo ihan tavallista ole vastustajan voittaessa puolustuksen kuitenkin noinkin selvästi vs. mun hyökkäysarvosanat. En sitten tiedä, oliko tosiaan vastustajan aliarvioinnilla jotain tekemistä asian kanssa. Jos, oli niin olisi ollut sitten jotain hyötyäkin maalivahdin loukkaantumisesta, jonka takia tuolle sijalle putosin :)
Jos noita maaleja yrittäisi jotenkin analysoida, niin ensimmäinenhän syntyi suoraan vastahyökkäyksestä. En osaa sanamuodosta varmasti sanoa, oliko kyseessä myös erikoistapahtuma (nopeus). Toinen ja kolmas maali syntyivät itseasiassa molemmat niin, että pelaajasi eivät onnistuneet estämään vastahyökkäyksiäni vaan joutuivat rikkomaan. Eli yhdistettynä erittäin hyvä vastahyökkäyspelini vieläkin parempaan erikoistilannemieheen, niin maalithan niistä syntyivät. Neljäs maali syntyi puolestaan kulman jälkitilanteesta (erikoistilanteet + pääpelierikoisuus) ja viides syntyi niin ikään vastahyökkäyksestä onnistuttuani murtamaan vastustajan paitsioansan.
Sekin täytyy vielä sanoa, etten ole varmaan koskaan saanut pelissä näin paljon selkeitä vastahyökkäyksiä ja vielä, kun otetaan huomioon, että kolmessa näistä tilanteista (2., 3. ja 5.) maalit ovat syntyneet ilmiselvästi laiskan tai huonosti organisoituneen puolustuksen seurauksena niin olen melko varma, että tämä tulos todellakin on seurausta ylimielisyydestä, vaikkei sitä suoraan mainitakaan.
Yhteenvetona sanoisin, että epätodennäköinen lopputulos, mutta randomista ei tietoakaan.
Muuten siitä 0-3 voittamastasi pelistä sen verran, että kyseessä oli yksi niistä peleistä, joissa minulta puuttui kunnollinen maalivahti, joten se ehkä osaltaan antoi väärää kuvaa tasoerosta.
Vaihdoista: Molemmat olivat ihan suunniteltuja. Olen huomannut, että mun maalivahti on aivan uskomattoman loukkaantumisherkkä ja vaikka eihän tuolla tietenkään siihen mitään kunnon vaikutusta ole, niin olen nyt kokeillut tällaista, että aloitan kakkosmaalivahdilla ja vaihdan sitten ykkösen tilalle viiden minuutin jälkeen. Toinen vaihtoehto, jota en ole vielä kokeillut olisi, että kakkonen saisi pelata, kunnen joudun tappiolle (korkeintaan 20 minuuttia). Tällä tavalla yritän hieman vähentää ykköseni kentällä oloaikaa, kun alkaa tuota ikää jo olla sen verran. Tästä tulikin mieleeni, että mielestäni kestävyyden vaikutusta maalivahtiin pitäisi vähän pienentää.
Toinenkin vaihto oli suunniteltu. Vaihdoin heikkokuntoisen pelaajan pääpelitaitoiseen ja vähän parempikuntoiseen pelaajaan. Eihän tuollakaan tietenkään välttämättä ollut mitään vaikutusta pelin lopputulokseen, mutta tuskin niistä mitään haittaakaan oli. Mun tähtäimet on sen verran pitkällä, etten jaksa hirveästi ottaa stressiä yhden pelin tuloksesta, varsinkin kun tästä oli budjetoitu nolla pistettä :)