Olen suunnitellut illan peliin, että käyttäisin tuota mainittua 4-3-3-muodostelmaa ja laittaisin yhden keskikenttämiehen laiturin paikalle tukemaan keskustaa (koska minulla on selvästi parempia keskikenttämiehiä kuin laitureita). Onko tuossa järkeä, sillä ainakin laitahyökkäysarvosanat putoavat ja toisaalta häviän keskikentän joka tapauksessa (peli on vielä vieraissa)?
Joukkueeni id: 1513998
Ensinnäkään en ymmärrä miksi häviäisit mitenkään selvästi keskikentällä seuraavalle vastustajallesi. Vaikka vastustajasi pelaa kotona ja sinä vieraissa, niin kyllä keskikentän pitäisi mennä melko tasan ja varsinkin jos käytät kolmea keskikenttämiestä, niin pelinhallinnan pitäisi mennä sinulle. Vastustajasi saa kotona keskikentällä arvosanoja poor( very low) - poor (low). Itse olet saanut jo kahdella innerilläkin vieraissa samanlaisia arvosanoja. Jos nyt ottaisit keskikentälle vielä sen kolmannen innerin (eli lähtisit peliin ilman laitureia), niin pelinhallinta pitäisi tulla sinulle.
kaikista tyhmintä olisi lähteä tuolla ehdottamallasi keskikenttämies laiturina, mutta keskustaa tukevana. Kyseinen pelaaja ei kuitenkaan nosta laitahyökkäyksien arvosanoja merkittävästi ja vastaavasti miehen vaikutus keskikenttään pelinhallintaan olisi pienempi laiturina, kuin kolmantena innerinä. Tässä vaihtoehdossa en näe mitään järkeä.
Eli jos lähdet 4-3-3 taktiikalla peliin, niin oma ehdotukseni olisi lähteä liikenteeseen kolmella innerillä ja hyökkäys keskeltä taktiikalla. Pelinhallinta menee sinulle ehkä 45-55 ja koska kaikki hyökkäysvoimasi olisi keskellä, niin hyökkäys keskeltä olisi selvästikin järkevä vaihtoehto. Puolustuksesi hoitaa helposti vastustajan hyökkäykset niin laidoilta kuin keskeltäkin. Vastaavasti keskittämällä hyökkäyksesi keskelle, sinun luulisi kyllä ainakin muutaman häkin tekevän.
Ylipäänsä en ymmärrä intoasi laitaa ketään laituriksi kyseiseen peliin, jos kerta joukkueessasi ei ole kyvykkäitä laitureita. Ja jos kyvykkäitä laitureita sinulla on, niin halua taktiikkaan 4-3-3 en ymmärrä.
E: Ja jos haluat varmistaa puolustuksesi pitävyyden ja minimoida hykkäys keskeltä-taktiikan vaikutuksen laitapuolustukseen, niin laita parhaat puolustajasi laitapuolustajaksi puolustavalla käskyllä. Kyllä ne kaksi muuta pakkia keskuspuolustuksen hoitaa helposti. Puolustuksesi on toasiaan ihan pätevän oloinen seiskaan ja kykenee kyllä hoitamaan matsin mennen tullen.