Muuten tosiaan näin, mutta koko kauden piccaaminen on tietyissä tilanteissa ihan varteenotettava vaihtoehto
Toki piccaaminen on fiksua koko kauden silloin, jos on on vaikkapa tilanne, että on karsintapeli sarjan voitettuaan edessä ja selkeästi näkee, että tiimi hoitaa sarjan picilläkin. Näin käsittäisin asian. Tosin en ole koskaan vielä ollut itse tilanteessa, jossa oltaisiin edes lähellä moista tilannetta.
Ja siitäpä itse aiheeseen. Pyörähdys seiskadivarissa alkaa olla lopuillaan ja dominointini koko kauden ei aivan onnistunut, kun sarjasta tuli yksi tasuri ja yksi tappio ja 12 voittoa. Tappiokin olisi ollut mahdollinen hoitaa voitoksi, mutta vastustaja ja sarjassa toiseksi sijoittuva hankki itselleen reilun sadan TSI:n keskikenttäjyrän, 29 vuotiaan.
En tiedä, mitä olette mieltä, mutta mielestäni moinen investointi oli kyseiselle jannulle melko älytön veto, kun syö liksaa miltei tuplasti sen verran mitä muu joukkue yhteensä ja lopulta 29-vuotiaan pelivuodet ovat aika vähissä ja hintaa kaverille muistaakseni tuli kuitenkin jotain pari miljoonaa.
Ja mitä mieltä ylipäänsä te olette ns. yli-ikäisten pelaajien hankkimisesta? Itse toki voisin peluuttaa kaveria vaikkapa päällekin kolmikymppiseksi, jos olen jampan jo aikanaan hankkinut, mutta uutena rosteriin liki kolmikymppisen hankinta tuntuu melko typerältä ja onko se niin? Missä tilanteissa moinen hankinta voisi olla kannattavaa?
Muu maailma (1055092) siis nyt porskuttaa takaisin kutoseen ja selkeästi aiempia kahta kautta vahvempana, jolloin putoamistaistelua käytiin alituiseen ja edelliskaudella siis sitten pudottiin.
Huippurosterini on tällä hetkellä:
22-vuotias armoitettu maalintekijä kelvollisella syötöllä,
19-vuotias mahtava maalintekijä(lähellä loistavaa) hyvällä laiturilla ja välttävällä syötöllä
22-vuotias mahtava maalintekijä(lähellä loistavaa) hyvällä syötöllä
20-vuotias häikäisevä laituri välttävällä pelinrakennuksella (nopea)
20-vuotias mahtava laituri erinomaisella syötöllä (vahva)
23-vuotias häikäisevä pelinrakentaja kelvollisella puolustuksella
23-vuotias loistava pelinrakentaja erinomaisella puolustuksella ja välttävällä syötöllä
22-vuotias häikäisevä puolustaja kelvollisella syötöllä ja välttävällä pelinrakennuksella
21-vuotias häikäisevä puolustaja kelvollisella laiturilla
22-vuotias häikäisevä puolustaja välttävällä pelinrakennuksella
24-vuotias mahtava maalivahti
Maalintekoa ja laituria aion treenata koko kauden, kun on sekä laitureita, että hyökkääjiä, joille laituritaitoa hankkia lisää, siis muita kuin nuo nyt kertomani kaverit.
Huippukokoonpanon ikä vielä melko nuorehko, joskin toki joku voisi sanoa, että tavallaan vähän liian tasainen, että osa jätkistä menee hukkaan, kun voisivat vielä kehittyä, mutta olen ajatellut asian niin, että nyt rosterissa olevat puolustajat sekä keskikenttäpelaajat tulevat pysymään tiimini takapihan luutijoina käytännössä lopun ikäänsä tai ainakin vielä muutaman kauden ja kehitän vakaasti hyökkejä ja laitureita vielä melko pitkälle. Maalivahtiakaan en aio vaihtaa vielä pariin kauteen ainakaan.
Ainoa, mikä on toki hiukan probleema, että yksi häikäisevä pr-mies ja yksi loistava erinomaisella puolustuksella eivät ole riittävästi kutosessa hyvin pärjätäkseen, mutta sitä varten on nyt tilillä 1,8 miljoonaa ja ensi kauden alkupuolella pistän jonkin kaverin myyntiin, kunhan nostaa tasoaan ja hankin jonkin reilun parin miljoonan hintaisen kaverin vielä lisävoimaksi keskikentälle.
Joskin ainoa syy, miksen sellaista sitten ostaisi, on se, että kuitenkin aion pelata ensi kaudella melko paljon pelejä 3-4-3-systeemillä ja keskikenttämiehiä ei kuitenkaan tarvitsisi kuin nuo kaksi ja nyt noista pr-miehistä rosterissani saisi kuitenkin aika nohevasti rahaa, joten voisi toki miettiä toisen myymistä ja jonkin todellisen starban hankkimista keskikentälle. Olisiko jollakin ht-jyrällä mitään sanottavaa tähän tekstiin? Kiitän kauhiasti. :)
edit: Uskomattoman hienosti taas kirjoitettu, hiukan muokkasin.
Viimeksi muokattu: