Pitäisi saada vahvistettua keskikenttää. myyttinen-uskomaton-titaaninen kun ei riitä. Laitureita ei voi laittaa tukemaan, koska reenaan laitureita ja en näe järkeä ostaa reeniin sellaista pelaajaa, jota voisi reenata + olisi avauksen mies. Pakisto on "tulinen" ; ), joten en halua sitä rikkoa. Eli vaihtoehdoksi jää p****n hyökkäyksen muutos. Mitä ominaisuuksia pelaajalta vaaditaan, että siitä tulisi mahdollisimman hyvä kaikinpuolin. Ei romahtaisi täysin tuo hyökkäys arvosanassa, mutta ennen kaikkea antaisi puuttuvan sykähdyksen keskikentän arvosanaan.
Muutama lisäkysymys, niin ehkä jotain kommenttia voisin antaa. Asiantuntemuksen tasosta tosin en anna takeita:)
Missä divarissa pelaat, jos tuon tason keskikenttä ei riitä? (itse olen nimittäin nyt pudotellut 3xtitaanisella + korkealla joukkuehengellä II-divarin porukoita cupista ulos, ottaen hallinnat näissä peleissä) Laitureittesi pr-taito? Valmentajan johtajuus? Löytyykö puolustuksesta pr.taitoa omaavia (erinomainen +)?
Keskikenttää voi toki vahvistaa pr-taitoisilla hyökeillä käskyttämällä ne puolustaviksi. Tälle kaudelle tulleiden uudistusten perusteellahan jokainen pelaaja käyttää aiempaan verrattuna enemmän päätaitoaan, eli tässä tapauksessa hyökkääjä maalintekoa. Ja vastaavasti puolustavan hyökkääjän pr-taidon vaikutus keskikentän arvosanaan on aiempaa pienempi. Tarkoittaa luonnollisesti sitä, että tuon pr-taidon tulee olla suuri, jotta buusti oikeasti vaikuttaisi merkittävästi kk-arvosanaan.
Eli jos päädyt tuohon puolustavaan hyökkääjään niin jos zulla on mahdollisuus ostaa hyökkääjä, jolla on nyt kärjessä olevaasi pelaajan verrattuna 1-2 tasoa korkeampi maalintekotaito + mahtava/loistava pr, niin uskoisin että sen käskyttämällä puolustavaksi et häviä nykyisiin hyökkäysarvosanoihisi verrattuna tuolla sektorilla kuin korkeintaan marginaalisesti ja saat mukavan buustin keskikentällä.
Suunnilleen samanlainen nousu mun tiimillä viikko sitten. Nyt samaa vastusta vastaan taas tasuri. Hienosti otti 'Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja rehellinen.' viidennen punaisen korttinsa reiluun puoleentoista kauteen. Toinen pakki ajettiin pihalle jo aiemmin, joten nousu tasoihin 1-4-3 taktiikalla. No, sarjajohto 6-2-0 saldolla yhä 4 pistettä ja nousu seiskaan tähtäimessä...Tulipa vähän piccailtua sarjajumboa vastaan, itse sarjasssa kakkosena, ja meinasi käydä kylmät. 1-3 tappioasemasta, 86. ja 89. minuutin maaleilla tasoihin.
Harjoitusvastustajaa tositarkoituksella etsii FC HSF (259369)!
Niinpä näkyy, meillä on tosiaan aika lailla samanlaiset tilanteet. Tosin tuo sinun noususi on varma ja minulla voi käydä vielä miten vain.Olemme, nuck, melko samanlaisessa asemassa (oman joukkueeni ID: 1218552). Joukkueesi pelaa tosin huomattavasti kovatasoisemmassa liigassa kuin minun Grasshoppersini, mutta keskiarvoarvostelumme ovat aika tasoissa. Itse aion nousta seiskaan (muutakaan vaihtoehtoa ei taida olla tässä vaiheessa kautta ja 11 pisteen erolla seuraavaan).
No joo, rahaa ei ole kuin karvan alle parisataatuhatta, joten eipä tuolla vielä hyviä vahvistuksia ostella. Mutta jos tuohon lisäisi parin kotipelin tulot ja yhden pakin myynnin tason noston jälkeen, niin ehkä sitten saisi jo vähän paremmankin miehen.Optimisti kirjoitti:Jos olisin sinä, panostaisin ehkä yhteen hyvään keskikenttäpelaajaan ennen seiskassa aloittamista. Mutta tyhjästä on tietysti paha nyhjäistä.
Tarvitsisin apuja kokeneemmilta managereilta sen suhteen, että kannattaako minun yrittää tosissaan nousua seiskaan, vai passailla vielä ainakin kauden verran.
Niin itsekin ensin suunnittelin että keräisin maallista mammonaa ja rutiinia kasidivarista parin kauden ajan mutta nyt kun käytännössä tie on auki reippaanlaisesti pykälää ylemmäs yritän kynsin ja hampain taistella noususta. Olettaisin kuitenkin että sarjassa säilyminen on aina nousua helpompaa enkä kyllä halua odottaa sitä päivää että "ylempää" sarjaan tipahtaa hyvä joukkue kärkipään lohkoista. Sekin kun käytännössä on mahdollista.
Helpoiten otat selvää omista mahdollisuuksistasi katsomalla Alltid Hattrickin kutosen keskikastin lohkoja. Itse en tiedä millainen lohkomme taso on verrattuna muihin kutosiin, mutta kutosessa alkaa olemaan jo kohtuullisen kovia porukoita kautta linjan, tosin kutosessa lohkon kärjen ja hännän välillä tuntuu olevan aika iso ero, paljon suurempi kuin vitosessa. Vitosesta nousu vaatii aika optimaalista kautta nykyään, sillä materiaalierot käy tosi pieniksi vitosesta ylöspäin.Ainoa asia miksi passailisin nousun on juuri tuo kehityksen nopeus. "Maallista mammonaa" tulisi ensi kaudella seiskan kärkipaikoilla paljon, koska todennäköisesti pelaisin kutosessa alemmassa keskikastissa tai putoamistaistelussa. Kehityksen takia tuntuu että faneja tulisi kerättyä enemmän pelaamalla vielä alemmilla tasoilla. Uudet säännöt myös puoltaisivat asiaa kun kannattajani mieliala olisi ensi kaudella seiskassa korkealla aikaisempien kausien hyvien otteiden vuoksi. Kutoseen päästyäni tulisi siellä oltua kuitenkin todella pitkään ja ensi kaudella keskikenttäni vahvistuisi treenin myötä seiskassa kovemmaksi kutosta varten.
Erikoinen kausi menossa. Kutosessa on tullut tahkottua jo useampi kausi ja nyt on hieman yllättäen suora nousukin mahdollinen. Vitosessa en ole vielä aiemmin ollut, enkä usko rahkeiden siellä riittävänkään, jollei sattumalta osu lohko sieltä helpoimmasta päästä.
Toki, jos karsinnan kautta lähdetään nousua ratkomaan jatkunee ura tulevaisuudessakin kutosessa.