Hattrick

  • 1 260 430
  • 10 202

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitokset Janda, rahaa ei nyt ole laitureihin, kaikki rahat on käytetty joukkueen suomalaistamiseen. Ainoana ulkomaalaisena tällä hetkellä joukkueessa pyörii valmentaja.
 

Mige

Jäsen
Noniin, alkoi HT tympiä, joten avauskentällinen lähti myyntiin. Rahat tullaan käyttämään todennäköisesti tulevaan U-20 staraan. Kotimaisia ja ulkomaalaisia laadukkaita pelaajia myynnissä.

Saunalahden Pallo (254923)
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Täällä kun tätä asiantuntemusta löytyy ja en oo enää jaksanu näihin kaikkiin "uudistuksiin" tutustua viimeisen parin vuoden aikana niin olisi laittaa pieni kysymys:

Pitäisi saada vahvistettua keskikenttää. myyttinen-uskomaton-titaaninen kun ei riitä. Laitureita ei voi laittaa tukemaan, koska reenaan laitureita ja en näe järkeä ostaa reeniin sellaista pelaajaa, jota voisi reenata + olisi avauksen mies. Pakisto on "tulinen" ; ), joten en halua sitä rikkoa. Eli vaihtoehdoksi jää p****n hyökkäyksen muutos. Mitä ominaisuuksia pelaajalta vaaditaan, että siitä tulisi mahdollisimman hyvä kaikinpuolin. Ei romahtaisi täysin tuo hyökkäys arvosanassa, mutta ennen kaikkea antaisi puuttuvan sykähdyksen keskikentän arvosanaan.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Pitäisi saada vahvistettua keskikenttää. myyttinen-uskomaton-titaaninen kun ei riitä. Laitureita ei voi laittaa tukemaan, koska reenaan laitureita ja en näe järkeä ostaa reeniin sellaista pelaajaa, jota voisi reenata + olisi avauksen mies. Pakisto on "tulinen" ; ), joten en halua sitä rikkoa. Eli vaihtoehdoksi jää p****n hyökkäyksen muutos. Mitä ominaisuuksia pelaajalta vaaditaan, että siitä tulisi mahdollisimman hyvä kaikinpuolin. Ei romahtaisi täysin tuo hyökkäys arvosanassa, mutta ennen kaikkea antaisi puuttuvan sykähdyksen keskikentän arvosanaan.

Muutama lisäkysymys, niin ehkä jotain kommenttia voisin antaa. Asiantuntemuksen tasosta tosin en anna takeita:)

Missä divarissa pelaat, jos tuon tason keskikenttä ei riitä? (itse olen nimittäin nyt pudotellut 3xtitaanisella + korkealla joukkuehengellä II-divarin porukoita cupista ulos, ottaen hallinnat näissä peleissä) Laitureittesi pr-taito? Valmentajan johtajuus? Löytyykö puolustuksesta pr.taitoa omaavia (erinomainen +)?

Keskikenttää voi toki vahvistaa pr-taitoisilla hyökeillä käskyttämällä ne puolustaviksi. Tälle kaudelle tulleiden uudistusten perusteellahan jokainen pelaaja käyttää aiempaan verrattuna enemmän päätaitoaan, eli tässä tapauksessa hyökkääjä maalintekoa. Ja vastaavasti puolustavan hyökkääjän pr-taidon vaikutus keskikentän arvosanaan on aiempaa pienempi. Tarkoittaa luonnollisesti sitä, että tuon pr-taidon tulee olla suuri, jotta buusti oikeasti vaikuttaisi merkittävästi kk-arvosanaan.

Eli jos päädyt tuohon puolustavaan hyökkääjään niin jos zulla on mahdollisuus ostaa hyökkääjä, jolla on nyt kärjessä olevaasi pelaajan verrattuna 1-2 tasoa korkeampi maalintekotaito + mahtava/loistava pr, niin uskoisin että sen käskyttämällä puolustavaksi et häviä nykyisiin hyökkäysarvosanoihisi verrattuna tuolla sektorilla kuin korkeintaan marginaalisesti ja saat mukavan buustin keskikentällä.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Muutama lisäkysymys, niin ehkä jotain kommenttia voisin antaa. Asiantuntemuksen tasosta tosin en anna takeita:)

Missä divarissa pelaat, jos tuon tason keskikenttä ei riitä? (itse olen nimittäin nyt pudotellut 3xtitaanisella + korkealla joukkuehengellä II-divarin porukoita cupista ulos, ottaen hallinnat näissä peleissä) Laitureittesi pr-taito? Valmentajan johtajuus? Löytyykö puolustuksesta pr.taitoa omaavia (erinomainen +)?

Vitosessa pelaan. En nyt tuolla keskikentällä ole pelannut vielä yhtään peliä, johtuen että tällä viikolla vasta vaihdoin yliluonnollisen pelinrakentajan uskomattomaan. Laitureiden pelinrakennustaito on heikko x1, välttävä x2 ja kelvollinen x1. Valmentajan johtajuus välttävä (hetki sitten tipahti kelvollisesta) ja ei löydy pr.taitoisia puolustajia.

Keskikenttää voi toki vahvistaa pr-taitoisilla hyökeillä käskyttämällä ne puolustaviksi. Tälle kaudelle tulleiden uudistusten perusteellahan jokainen pelaaja käyttää aiempaan verrattuna enemmän päätaitoaan, eli tässä tapauksessa hyökkääjä maalintekoa. Ja vastaavasti puolustavan hyökkääjän pr-taidon vaikutus keskikentän arvosanaan on aiempaa pienempi. Tarkoittaa luonnollisesti sitä, että tuon pr-taidon tulee olla suuri, jotta buusti oikeasti vaikuttaisi merkittävästi kk-arvosanaan.

Eli jos päädyt tuohon puolustavaan hyökkääjään niin jos zulla on mahdollisuus ostaa hyökkääjä, jolla on nyt kärjessä olevaasi pelaajan verrattuna 1-2 tasoa korkeampi maalintekotaito + mahtava/loistava pr, niin uskoisin että sen käskyttämällä puolustavaksi et häviä nykyisiin hyökkäysarvosanoihisi verrattuna tuolla sektorilla kuin korkeintaan marginaalisesti ja saat mukavan buustin keskikentällä.

Kärjet on maalinteoltaan yliluonnollinen ja myyttinen, joten periaatteessa mielessä on ollut tuo yliluonnollisen vaihto yliluonnolliseen, jolla on pelinrakennusta. Kenties jopa tiputtaa maalintekoa tason pari, jos saa "vaihdossa" pelinrakennusta.

Joukkue on Laama Dream Team, jos aloittelijoita kiinnostaa kuinka ei kasata porukkaa. Ja kestävyyttä puuttuu hieman esim. toiselta kärjeltä, mutta kestävyys reeniä ei pysty ihan vielä vetämään.

Tänään mielessä rento peli, että saadaan joukkue iskuun tuleville viikoille. Nousu ei kiinnosta juuri nyt, kun ei ole niin paljon aikaa keskittyä peliin. Nelosessa on kyllä käyty kolmeen kertaan ja mieli tekee kyllä sinne vielä takaisin tulevaisuudessa : )
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Kotikenttäedun merkitys tuntuu olevan tässä pelissä välillä ilmeisesti melkoinen? Oma joukkueeni on seiskan lohkossaan toisena (18 p ennen tätä kierrosta) ja viime lauantaina voitin lohkoni sarjakuutosen (7 p) kotona 4-1. Tämän päivän kierrokselta pamahti sitten kuitenkin tyly 0-3-vierastappio tuota samaa poppoota vastaan, vaikka "hieman" parempaa olisi ollut luonnollisesti toiveena. Ja raportin perusteella jopa ansaitsin selvän tappioni.

Noh, nousu on silti omissa käsissä, kun eroa kolmanteen sijaan on yhä kaksi pistettä. Kuusi matsia vielä jäljellä ja niistä neljä kotona eli periaatteessa homma pitäisi pystyä hoitamaan. Toisaalta pykälää ylempänä lienisi luvassa lähinnä kylmää kyytiä, mutta hauskahan se kuutosdivarikin olisi nähdä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Uskomatonta. Paras pelurini (maaginen laituri, tuleva valkku) oli juuri toipunut kuuden viikon sairaslomasta. Ensimmäinen peli - ei edes laastaria - ja mies loukkaantuu uudestaan. Tällä kertaa vain +5... Inhottavintahan tässä on, että luulin vastassa olevan tyhjän joukkueen, mutta olikin muuntunut botiksi juuri ennen matsia. Ei voi olla näin huono tuuri!

Junnulotosta sentään nousi hauskan nimen omaava kaveri, Toni Toivo. Ei ihan toivoton tapaus muutenkaan... Pakkitreenarit voi käydä tsekkaamassa Team Urhon pelaajalistaa ;)
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tulipa vähän piccailtua sarjajumboa vastaan, itse sarjasssa kakkosena, ja meinasi käydä kylmät. 1-3 tappioasemasta, 86. ja 89. minuutin maaleilla tasoihin. Seuraavassa ottelussa on kärki vastassa, voitolla olisi pisteen päässä, tappiolla saakin huiskutella hyvästi nousukarsinnoille, missä tulisi toki kovaa kyytiä mutta olisi kokemus sinänsä. Ja kuutosdivarissa tahkotaan ties monettako kautta.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Maaginen maalintekijä

Nyt olis myynnissä Taimo Tiiman (51018182), 28 vuotta ja 23 päivää, hyvä kunto, terve.

Maalinteko: maaginen

Todennäköisesti lähtee tonnilla kerta kukaan halua tämän kaverin palkkaa maksettavakseen. Hattrick urani suurin munaus oli tämän kaverin osto, ei jotenki järki sanonut mitään vaikka tiesin kyllä ettei kovin pitkään ole varaa.

EDIT: voisin heittää parisataa hunttia kaupan päälle jos se tässä pelissä olis mahdollista..
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Eilen tuli odotettu 3-1 voitto (MatchID:164226834) liigassa. Tällä hetkellä sarjasijoitus on 5, ja 7 sijaan on tällä hetkellä 8 pisteen ero. Karsinjanpaikka on siis toistaiseksi todella tukevasti hallussa.

Omasta lohkosta haluaisin nostaa vielä esiin seuraavan joukkueen: FC Rustarin Ruoska (557350). Joukkue majailee tällä hetkellä lohkon kolmosena, vaikka pelaa käytännöllisesti katsoen ilman keskikenttää. Kunhan hän saa keskikenttään vähän ryhtiä, niin kauaa ei tarvitse nelosessa enää homehtua.
Itselläni "pullonkaulana" on laitahyökkäys, joka tosin paranee treenin myötä kuin itsestään ajan kanssa. Laitahyökkäysarvosanat kuntoon, ja hienosäätöä parin kenttäpelaajan kanssa, niin näkisin itselläni olevan joukkue, jolla on mahdollista nousta ylöspäin oikeassa lohkossa. Pärjääminen kolmosessa on sitten taas ihan toinen juttu.
 

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
Tulipa vähän piccailtua sarjajumboa vastaan, itse sarjasssa kakkosena, ja meinasi käydä kylmät. 1-3 tappioasemasta, 86. ja 89. minuutin maaleilla tasoihin.
Suunnilleen samanlainen nousu mun tiimillä viikko sitten. Nyt samaa vastusta vastaan taas tasuri. Hienosti otti 'Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja rehellinen.' viidennen punaisen korttinsa reiluun puoleentoista kauteen. Toinen pakki ajettiin pihalle jo aiemmin, joten nousu tasoihin 1-4-3 taktiikalla. No, sarjajohto 6-2-0 saldolla yhä 4 pistettä ja nousu seiskaan tähtäimessä...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Junnuakatemian harjoittelu

Onko tämä uusi minuuttipohjainen harjoittelu myös junnuakatemiassa samalla tavalla? Ja toisekseen junnujoukkueeni on nyt saanut kaksi peräkkäistä luovutusvoittoa kun vastustaja ei ole saanut miehiä kentälle niin tuleeko tältä ajalta mitään harjoitusta?
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Kannattaako nousu?

Tarvitsisin apuja kokeneemmilta managereilta sen suhteen, että kannattaako minun yrittää tosissaan nousua seiskaan, vai passailla vielä ainakin kauden verran. Joukkueeni on (minulle yllättäen) sarjamme kärjessä kahden pisteen erolla seuraavaan ja loppukauden ohjelma on ihan kohtalainen. Periaatteessa nousulle olisi kaikki mahdollisuudet, jos tämän viikon vaikeasta pelistä tulisi vähintään tasapeli, mutta toisaalta en tiedä, kannattaako minun yrittää tällä porukalla vielä nousta (kyyti voisi olla ylempänä kylmää).

Joukkueeni ID: 1513998

Alltidia vilkaisemalla joukkueeni puolustus on sarjamme selvästi paras (maksimiarvostelu 74, kun se seuraavaksi parhaalla on 45), keskikentän maksimiarvostelu on sarjamme jaettu paras (36 - kahdella muulla joukkueella on myös sama maksimi), mutta hyökkäyksessä jään paljon jälkeen muista (maksimiarvostelu on 34 ja viidellä muulla joukkueella on parempi hyökkäys - paras on 55).

Osittain tuo ero puolustuksen ja hyökkäyksen välillä johtuu käyttämästäni 5-4-1-taktiikasta (treenaan pakkeja), mutta myös hyökkääjien taitojen välillä on eroa parhaisiin hyökkäysporukoihin. Rahaa ei ole tällä hetkellä juurikaan varastossa uusiin hyökkäyspään vahvistuksiin, mutta ehkä saan sitä jonkin verran loppukaudella stadionlaajennuksen jälkeen (viime peli uusitulla stadionilla toi väkeä sateesta huolimatta ennätysmäärän - reilut 13.000).

Jos joku voisi siis auttaa avutonta mäessä ja kertoa ihan rehellisen mielipiteen siitä, kannattaako tuolla joukkueella lähteä jo porrasta ylöspäin, vai kannattaako mieluummin passailla vielä yhden kauden verran. Itse en ole edes yrittänyt nousua vielä tässä(kään) vaiheessa, mutta peli tuntuu arpovan tällä kaudella tuloksia minun edukseni. Tosin aika suuri merkitys taitaa olla myös sillä, että omiin ei ole mennyt kauden yhdeksässä pelissä kuin seitsemän palloa. Pitkällä puolustustreenillä tuntuu siis viimein saavan jotain irti, ainakin tällä tasolla.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olemme, nuck, melko samanlaisessa asemassa (oman joukkueeni ID: 1218552). Joukkueesi pelaa tosin huomattavasti kovatasoisemmassa liigassa kuin minun Grasshoppersini, mutta keskiarvoarvostelumme ovat aika tasoissa. Itse aion nousta seiskaan (muutakaan vaihtoehtoa ei taida olla tässä vaiheessa kautta ja 11 pisteen erolla seuraavaan). Joku voisi niinikään neuvoa minua, jos olen tekemässä elämäni virheen (?), mutta näillä näkymin olen nousemassa ihan luottavaisin mielin.

Jos olisin sinä, panostaisin ehkä yhteen hyvään keskikenttäpelaajaan ennen seiskassa aloittamista. Mutta tyhjästä on tietysti paha nyhjäistä.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
nuckille ja Optimistille sanoisin sen verran, että kasin ja seiskan välillä ei lopulta ole hirvittävästi eroja. Lohkojen tasoerot ovat noilla sarjatasoilla todella kirjavia pelkästään sarjatasonkin sisällä ja sarjassa pysyminen vaatii enemmän pelisilmää kuin kovaa miehistöä. Sen verran olen peliä ja sen kehitystä ehtinyt seuraamaan, että nykyisin menestykseen vaikuttaa suhteellisen tasainen materiaali. Jos vielä viisi kautta sitten keskikenttä oli kaikki kaikessa, niin nykyisin menestys on mahdollista rakentaa yhden timanttisen osa-alueen varaan, jos muut osa-alueet on edes kelvollisesti kunnossa.

Summa summarum: jos haluaa varmaa voittokulkua, niin kannattaa pitäytyä alemmassa sarjassa. Kuitenkin pelaaminen kovassa seurassa kehittää managerointia ja tekee pelikokemuksesta mielenkiintoisemman. Näin itse asian näkisin.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Kiitos Anadigille ja Optimistille vastauksista. Muitakin mielipiteitä kuunnellaan mielenkiinnolla.

Olemme, nuck, melko samanlaisessa asemassa (oman joukkueeni ID: 1218552). Joukkueesi pelaa tosin huomattavasti kovatasoisemmassa liigassa kuin minun Grasshoppersini, mutta keskiarvoarvostelumme ovat aika tasoissa. Itse aion nousta seiskaan (muutakaan vaihtoehtoa ei taida olla tässä vaiheessa kautta ja 11 pisteen erolla seuraavaan).
Niinpä näkyy, meillä on tosiaan aika lailla samanlaiset tilanteet. Tosin tuo sinun noususi on varma ja minulla voi käydä vielä miten vain.

Ehkä minunkin pitäisi luottaa nousumahdollisuuteen enemmän. Olen yrittänyt rakentaa porukkaa rauhassa, matkalla on tullut paljon virheitä tehtyä ja tällä hetkellä joukkueeni ei ole vielä sillä tasolla, millä sen toivoisin olevan, kun noususta puhutaan. Mutta Anadigin viesti siitä, että kasin ja seiskan välillä ei ole välttämättä paljon eroa (riippuu paljon sarjasta mihin menee), on minulle hyvä viesti tähän tilanteeseen.

Alunperin suunnitelmani oli pelata rennosti ensi viikonlopun peli, jotta olisin varmasti pudonnut piikkipaikalta pois, mutta nyt lähden kuitenkin taistelemaan ja tavoittelemaan vaikeasta pelistä ainakin tasuria. Katsotaan sitten sen jälkeen enemmän, missä mennään. Minua ei tällä hetkellä tosin haittaisi hirveästi sekään, vaikka pelaisin vielä yhden kauden kasissa. Saisi rakennettua tuota runkoa varmemmalle pohjalle tuleviksi kausiksi.

Optimisti kirjoitti:
Jos olisin sinä, panostaisin ehkä yhteen hyvään keskikenttäpelaajaan ennen seiskassa aloittamista. Mutta tyhjästä on tietysti paha nyhjäistä.
No joo, rahaa ei ole kuin karvan alle parisataatuhatta, joten eipä tuolla vielä hyviä vahvistuksia ostella. Mutta jos tuohon lisäisi parin kotipelin tulot ja yhden pakin myynnin tason noston jälkeen, niin ehkä sitten saisi jo vähän paremmankin miehen.

Kun puhuin aikaisemmin noista virheistäni, niin ne koskevat aika paljon myös nykyistä keskikenttääni. Hankin nimittäin sinne kolme vahvistusta (yhden pr-taidoiltaan mahtavan heikolla syötöllä ja kaksi pr-taidoiltaan erinomaista, toisella syöttö kelvollinen, toisella heikko) n. kuukausi sitten reilulla miljoonalla. Tuolloin pääsin ensimmäistä kertaa satsaamaan keskikenttääni edes jotenkin.

Kolmikon kunnot eivät olleet ostohetkelläkään mitään hurjia, mutta nyt kahdella on heikko kunto ja yhdellä kehno. Tällä hetkellä tuo miljoona on heitetty lähes ojaan, sillä tuossa kunnossa kaverit eivät pysty auttamaan joukkuetta juuri ollenkaan. Jossain vaiheessa miesten kunnot tulevat onneksi nousemaan, mutta ehkä tämä tulee liian myöhään, kun lähden nyt kuitenkin tavoittelemaan tosissani sitä nousua jo ensi viikonlopusta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tarvitsisin apuja kokeneemmilta managereilta sen suhteen, että kannattaako minun yrittää tosissaan nousua seiskaan, vai passailla vielä ainakin kauden verran.

Itse ainakin aion yrittää jatkaa suoraan ysistä seiskaan. Nyt siis kasidivaria yhdeksän kierrosta takana josta saldona täydet pisteet. En todellakaan panisi pahakseni jos loppukausi nousun suo.

Joukkueeni id siis 1519777

EDIT: Niin itsekin ensin suunnittelin että keräisin maallista mammonaa ja rutiinia kasidivarista parin kauden ajan mutta nyt kun käytännössä tie on auki reippaanlaisesti pykälää ylemmäs yritän kynsin ja hampain taistella noususta. Olettaisin kuitenkin että sarjassa säilyminen on aina nousua helpompaa enkä kyllä halua odottaa sitä päivää että "ylempää" sarjaan tipahtaa hyvä joukkue kärkipään lohkoista. Sekin kun käytännössä on mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Erikoinen kausi menossa. Kutosessa on tullut tahkottua jo useampi kausi ja nyt on hieman yllättäen suora nousukin mahdollinen. Vitosessa en ole vielä aiemmin ollut, enkä usko rahkeiden siellä riittävänkään, jollei sattumalta osu lohko sieltä helpoimmasta päästä.

Ero kakkossijaan on kasvanut jo kymmeneen pisteeseen, oman saldon sisältäessä pelkkiä voittoja. Vahvan puolustuksen ja kohtuu hyvän moken johdosta on oma pää alltidinkin arvioissa selvästi lohkon vahvin ja nostaa joukkueen values listalla keskiarvoissa kärkeen ja max arvoissa toiseksi. Keskikenttä on kuitenkin vasta viidenneksi vahvin ja siksi ihmetyttääkin vahva kausi kun 3-5-2:lla tulee pääasiassa pelattua. Loukkaantumiset ovat ajoittain verottaneet juuri keskikenttää ja laitoja, jolloin on 442:kin ollut käytössä.

Id on 558018, jos joku haluaa skouttailla. Yksi vaki kk-mies on ollut pari viikkoa sivussa. Lähinnä kiinnostaisi tietää paljonko vitoseen tulisi keskikenttää nostaa vaiko pitäisikö suosiolla ajaa sisään puolustuspainotteista vastahyökkitaktiikkaa?

Toki, jos karsinnan kautta lähdetään nousua ratkomaan jatkunee ura tulevaisuudessakin kutosessa.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Niin itsekin ensin suunnittelin että keräisin maallista mammonaa ja rutiinia kasidivarista parin kauden ajan mutta nyt kun käytännössä tie on auki reippaanlaisesti pykälää ylemmäs yritän kynsin ja hampain taistella noususta. Olettaisin kuitenkin että sarjassa säilyminen on aina nousua helpompaa enkä kyllä halua odottaa sitä päivää että "ylempää" sarjaan tipahtaa hyvä joukkue kärkipään lohkoista. Sekin kun käytännössä on mahdollista.

Kertokaapas mielipiteitä pitäisikö lähteä tavoittelemaan nousua tällä kaudella.

Pelejä oli jäljellä 6, kun aloitin Hattrickin kaudella 32 /8.divisioonassa. Opettelin nopeasti säännöt ja opiskelin perusasiat hyvin, mutta en saanut joukkuettani enää putoamisviivan yläpuolelle ja tipuin ysiin. Tämän jälkeen nousin kausilla 33 ja 34 ysidivarista kasin kautta suoraan 7.divariin. Nyt olen lohkossani toisena ja 6.divariin on todella hyvät mahdollisuudet.

Ainoa asia miksi passailisin nousun on juuri tuo kehityksen nopeus. "Maallista mammonaa" tulisi ensi kaudella seiskan kärkipaikoilla paljon, koska todennäköisesti pelaisin kutosessa alemmassa keskikastissa tai putoamistaistelussa. Kehityksen takia tuntuu että faneja tulisi kerättyä enemmän pelaamalla vielä alemmilla tasoilla. Uudet säännöt myös puoltaisivat asiaa kun kannattajani mieliala olisi ensi kaudella seiskassa korkealla aikaisempien kausien hyvien otteiden vuoksi. Kutoseen päästyäni tulisi siellä oltua kuitenkin todella pitkään ja ensi kaudella keskikenttäni vahvistuisi treenin myötä seiskassa kovemmaksi kutosta varten.

Toisaalta nousu kolmessa kaudessa ysistä kutoseen tuntuisi itsestä aika hienolta ja sitähän ei tiedä miten kovia joukkueita kutosesta tippuuu seiskan lohkooni, jotka voisivat vesittää ensi kauden sarjanousuni. Mutta seiskassa pysymistä varten puoltaa myös se että uusia pelaajia ostan vasta reilun kahden kauden päästä jolloin siirryn laituritreeniin.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Ainoa asia miksi passailisin nousun on juuri tuo kehityksen nopeus. "Maallista mammonaa" tulisi ensi kaudella seiskan kärkipaikoilla paljon, koska todennäköisesti pelaisin kutosessa alemmassa keskikastissa tai putoamistaistelussa. Kehityksen takia tuntuu että faneja tulisi kerättyä enemmän pelaamalla vielä alemmilla tasoilla. Uudet säännöt myös puoltaisivat asiaa kun kannattajani mieliala olisi ensi kaudella seiskassa korkealla aikaisempien kausien hyvien otteiden vuoksi. Kutoseen päästyäni tulisi siellä oltua kuitenkin todella pitkään ja ensi kaudella keskikenttäni vahvistuisi treenin myötä seiskassa kovemmaksi kutosta varten.
Helpoiten otat selvää omista mahdollisuuksistasi katsomalla Alltid Hattrickin kutosen keskikastin lohkoja. Itse en tiedä millainen lohkomme taso on verrattuna muihin kutosiin, mutta kutosessa alkaa olemaan jo kohtuullisen kovia porukoita kautta linjan, tosin kutosessa lohkon kärjen ja hännän välillä tuntuu olevan aika iso ero, paljon suurempi kuin vitosessa. Vitosesta nousu vaatii aika optimaalista kautta nykyään, sillä materiaalierot käy tosi pieniksi vitosesta ylöspäin.
 

Sic

Jäsen
Erikoinen kausi menossa. Kutosessa on tullut tahkottua jo useampi kausi ja nyt on hieman yllättäen suora nousukin mahdollinen. Vitosessa en ole vielä aiemmin ollut, enkä usko rahkeiden siellä riittävänkään, jollei sattumalta osu lohko sieltä helpoimmasta päästä.

Toki, jos karsinnan kautta lähdetään nousua ratkomaan jatkunee ura tulevaisuudessakin kutosessa.

Olet aikalailla samassa tilanteessa kuin minäkin, sikäli siis, että olen itse muutaman kauden nyt kutosta vetänyt helpossa lohkossa ja nyt sitten omaksikin yllätykseksi olen pisteen erolla kakkoseen johdossa. Ja sattumoisin kohtaan toistamiseen tällä kaudella tuon kakkosena olevan tiimin, jonka kanssa tuli tasuria viimeksi kotona. Heitin viime pelissä omat tähtienkat (52) ja Hatstatsejakin kertyi ennätykselliset 193. Mutta kuten sanoin, yllätyksenä nousumahdollisuus on tullut ja lähinnä ajattelisin, että nousu olisi realistinen asia vasta ensi kaudella. Mutta olenhan 2 pistettä nyt varmasta nousurajasta jäljessä, joten sikäli voisin yrittää taiteilla itseni karsintoihin ja hävitä saaden kuitenkin lipputulot ja kokemusta vielä.

Laitureideni reenaus on siinä vaiheessa, että alkavat kohta kaikki olla 19v täyttäviä tai täyttäneitä ja armoitettuja ilman aputaitoja, joten passireeniä kait jo kauden loppupuolella tulossa. Ja sitten toki näitä myyntiin ja sitten alkaa satsaus sitä mahdollista nousua varten, kun lohkoni on noin pirun helppo. Kyllä aion saavuttaa päälle 200 hatstatsit ennen kuin nousua vitoseen voi ajatella edes.

Ja tiimini ID vielä: 75588.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Huoh. Kauden tärkein matsi tuli hävittyä kotona 3-4 ja haaveet lohkon kärkipaikasta voidaankin haudata tämän myötä. Ei voi mitään. Oli kyllä tiukkaakin tiukempi ottelu arvosanojen perusteella...Ehkä kuitenkin odotin itselleni voittoa etukäteen. MatchID=164256921 jos joku haluaa käydä jännitysnäytelmää vilkaisemassa :)

Samalla voi antaa kommentin siitä, kannattaisiko tällä joukkueella yrittää ensi kauden jälkeen tosissaan nousua vitoseen? Tulee nimittäin vahvistumaan aika tavalla ja uskon ainakin lohkovoiton tulevan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös