JaRzKi kirjoitti:Tuli tuossa 250k:lla ostettua itselleni tuleva valkku.
Apostolis Godolakis (17446884)
33-vuotias, heikko kunto, kolhiintunut, mutta pelaa
Hän on miellyttävä heppu, joka on levollinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on erinomainen, ja hän on välttävä johtaja.
Kestävyys: hyvä Maalivahti: kurja
Pelinrakennus: loistava Syöttäminen: kelvollinen
Laituri: kurja Puolustus: heikko
Maalinteko: kehno Erikoistilanteet: heikko
Mahtuuhan tuo vielä joukkueeni kokoonpanoonkin, vaikka kolhiintunut onkin ja hetki voi mennä paranemiseen. Vai miten tällaisten näinkin vanhojen pelaajien kanssa tuo kuntoutuminen menee? Päteekö se, että jokainen ikävuosi tuo 0,5 viikkoa lisää vai vieläkö menee kauemmin? Itselläni kun ei hirveästi noista vanhemmista pelaajista kokemusta ole, kun on tähän saakka tullut keskityttyä pääasiassa nuoriin ja kehittyviin pelaajiin.
Olen kuitenkin melko tyytyväinen kauppaan, sillä kokemusarvo on vain pari pykälää kehnompi kuin nykyisellä valmentajallani, kun taas johtajuus on välttävä vs. tuhoisa.
Jyrla kirjoitti:Kokemus laskee valmentajakustannuksia, mutta itse näen että johtajuutta on liian vähän. Sehän ei vaikuta valmentajakustannuksiin, mutta picci-hyöty on alemmalla johtajuudella alhaisempi, samoin valmentajan tehokas käyttöaika. Ensimmäinen johtajuuden tiputus tapahtuu noin kauden kuluttua ja sen jälkeen tiputtelu on aika tasaista. Itselläni on kelvollisen johtajuuden valmentaja ja olen sitä mieltä, että hyvä olisi pitänyt olla. Vähän samanlaiset aatokset on tuosta sinun tulevasta valmentajastasi.
Mace kirjoitti:Tuohon oma eriävä mielipiteeni, johon toki voi vaikuttaa se, että omalla valmentajallani oli erittäin korkea kelvollinen johtajuus tai sitten minulla oli vain tuuria. Anyway, oma valmentajani pudotti johtajuutensa kelvollisesta välttävään vasta noin 3,5 kauden kuluttua (eli aivan äskettäin) ja on kyllä antanut mielestäni erittäin tehokasta buustia joukkuehenkeen. Hyvän johtajuuden valmentajaa minulla ei ole vielä ollut, joten siihen ei ole vertailukohtaa, mutta todella tyytyväinen olen omaan valmentajaani ollut enkä usko, että hyvä johtajuus olisi antanut käytännössä mitään mainittavaa etua.
Jyrla kirjoitti:Voi hyvinkin olla että ensimmäinen pudotus tulee kun on tullakseen. Tarkoitin kai lähinnä sitä, että hyvä valmentaja syntyy samalla hinnalla oli johtajuus sitten välttävä/kelvollinen/hyvä. Noista kuitenkin hyvä tuo sen parhaan lopputuloksen. Mitä virkaa tuolla johtajuudella olisi jos kelvollinen ja hyvä toisivat saman lopputuloksen?
Uskon että hyvä johtajuus pitää joukkuehenkeä korkeampana kuin kelvollinen jos muut muuttujat ovat samoja. Jos tämä uskomus on jossakin todistettu vääräksi (mitä suuresti epäilen) niin linkki ko. tutkimukseen olisi loistavaa!
Mikäli kyse on siitä että koet kelvollisen johtajuuden valmentajan riittäväksi itsellesi, niin se ei kai ole sama asia kuin se ettei hyvä olisi kelvollista parempi?
Mace kirjoitti:Ymmärtääkseni kyse ei ollut siitä, mikä on absoluuttisesti toista parempi, vaan lähinnä siitä, että pitäisikö joukkueella olla hyvän johtajuuden valmentaja. Ja tuohon siis itse sanoin, että ainakaan minä en ole erittäin kovasti kilpaillussa vitosen lohkossani kaivannut sellaista, vaan tämä nykyinen on ollut kerrassaan mainio. Muutoinkin olen sitä mieltä, että valmentajan johtajuuden tarve on täysin riippuvainen divisioonatasosta ja lohkosta. Aladivareissa johtajuudella ei ole suurtakaan merkitystä, mutta mitä ylemmäs mennään, sitä suurempaa roolia se alkaa näytellä.
Onhan hyvällä ja kelvollisella oltava jonkinlainen ero, se on selvä. Ja niin niillä onkin. Itse kuitenkin uskon, että tuo ero ei ole kauhean suuri. Mutta kuten sanoin, ehkäpä tuo minun valmentajani on ollut vain niin korkea kelvollinen, että olen siksi kokenut hänet normaalia kelvollista tehokkaammaksi.
Tuosta johtajuuden tippumisesta sen verran, että sehän voi tosiaankin tapahtua jo yhden kauden jälkeen. Sitä ei vaan voi ennakolta tietää.
Jyrla kirjoitti:Ensimmäinen postauksenihan käsitteli välttävä-johtajuuden valmentajaprospektia. Kelvollinen olisi parempi, hyvä suotava.
Jyrla kirjoitti:Tuo picin tuoma erotus on minun ajatuksissani ilmaista keskikenttäarvosanaa. Entisenä hyvä/kehno (2x kun en ymmärtänyt johtajuuden hyötyä, ehkä liioittelen sitä siksi mielessäni) ja nykyisenä hyvä/kelpo valmentajan omistajana näen huimaavan eron arvosanoissa. Nykyinen armoitettu-unohtumaton-yliluonnollinen innerikolmikkoni antaa aivan erilaisia arvosanoja kuin mitä aiemmin oli saatavissa.
Jyrla kirjoitti:Kokemus laskee valmentajakustannuksia, mutta itse näen että johtajuutta on liian vähän. Sehän ei vaikuta valmentajakustannuksiin, mutta picci-hyöty on alemmalla johtajuudella alhaisempi, samoin valmentajan tehokas käyttöaika.
jester kirjoitti:Eipä ole hääppöiset taidot, mutta hintakaan ei ollut kirvelevä, 59K. Katselin tuolta HToppaasta noita valmentajakustannuksia. Kannattaako yleensä panostaa erinomaiseen kokemukseen, sillä ainakin oppaan mukaan vastaavasta janttarista tekee hyvä/kelvollisen koutsin halvemmalla noin satatonnia edullisemmalla, vai tulkitsinko väärin?
Nyt sitten pelejä tuolle alle jos sattuisi vaikka nostamaan kokemuksensa erinomaiseen.
Mr.Moon kirjoitti:Kun yksi treenattavani on nyt ollut loukkaantuneena ja tällä hetkellä +1 mittarissa, niin jos treenaan kestävyyttä myös tämä saa treenin?
SaiPa2000 kirjoitti:Rajatorpan Pallo kaipaa jälleen pikaista treenivastustajaa (1061574)
Setämies kirjoitti:Onko tällainen loukkaantumistahti aivan normaalia, vai kurjaa tuuria?
Pikainen lisäkysymys: onko valmentajaksi ostettavan pelaajan mielenlaadulla (ilkeä -> suosittu) merkitystä valmentajapuuhissa?
Mace kirjoitti:2. Valmentajan luonteenlaadulla ei ole merkitystä sen enempää kuin kenenkään muunkaan joukkueen jäsenen kohdalla. Ja usein vielä paljon vähemmän, koska valmentaja on harvoin pelaavassa kokoonpanossa.
Jyrla kirjoitti:Tuon vastauksen viimeinen lause viittaa mielestäni siihen että valmentajan luonteella olisi jotakin merkitystä. Siitä mihin Tjecken tällä viittaa, ei minulla ole harmainta haisua.
Jyrla kirjoitti:Vastaus (HT-Tjecken) : Ei, persoonallisuus, aggressiivisuus yms. ei vaikuta siihen kuinka hyvä valmentaja hän on (siinä mielessä, että kuinka "hyvä hän on harjoittamaan pelaajia heidän taidoissaan"). Mutta ehkä valmentajan luonne jne. voi vaikuttaa muihin asioihin?
Tuon vastauksen viimeinen lause viittaa mielestäni siihen että valmentajan luonteella olisi jotakin merkitystä. Siitä mihin Tjecken tällä viittaa, ei minulla ole harmainta haisua.
Haistettu on.. Valmiina kylvettämään kasin kärkeä..avatar kirjoitti:Haastakaas joku Muu maailma (1055092)
Ei jaksa alkaa haastelemaan, kun on vähän vetämätön olo. Paikalla ei mitään väliä ja matsityypillä.
avatar kirjoitti:Haastakaas joku Muu maailma (1055092)
Ei jaksa alkaa haastelemaan, kun on vähän vetämätön olo. Paikalla ei mitään väliä ja matsityypillä.