hekottava pappi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Mikkelin Kittaajat
Mr.Moon kirjoitti:Ymmärtääkseni tärkein peli laskee joukkuehenkeä kahdella tasolla.
Mun tietääkseni MOTS laskee joukkuehengen puoleen. En jaksa tarkistaa faktoja, mutta tällainen käsitys on jäänyt. Noh, tämä testataan taas kauden viimeisessä matsissa.
Kannattaa myös huomata se, että sitä enemmän MOTSista on hyötyä, mitä korkeampi joukkuehenki on ko. ottelussa. Vastaavasti, MOTSin aiheuttama joukkuehengen pudotus on myös suurempi korkeammalla joukkuehengellä. (Juuri sen vuoksi, koska joukkuehengen muutokset ovat prosentuaalisia).
Vielä sen verran, että pellestä saatava hyöty on oikeasti (todella) pieni. Paljon tärkeämpää on valmentajan johtajuus. Siinä vaiheessa menee myös pellen suhteen vaikeaksi, jos joukkueessa on monta pelaajaa hyvällä johtajuudella. Et voi tietää, kuka näistä on "pelle". Itse en ole viime aikoina pitänyt ollenkaan pelleä joukkueessa. Lähinnä yleensä sen verran olen katsonut, etten mitään ilkeää tyyppiä ole ostanut hyvällä johtajuudella.
Itse vedin rennosti edellisen ottleun kun tänään on tärkeä matsi edessä. Ajattelin että joukkuehenki laskee tiistaina takaisin maltilliseen, kun valkulla on kurja johtajuus. Näin tapahtui viimeksi. Nyt olin kuitenkin ostanut pellen ja mitään ei ollut tapahtunut eiliseen mennessä. Siinä jo myhäilin että kannattipa ostaa pelle, noh, tänään sitten JH tippui takaisin maltilliseen, eli turhaan PICcasin, se voi koitua kohtalokseni jos kauden lopulla ratkaistaan sijat maalieron turvin.
Kannattaa muistaa, että näet vain joukkuehengen sanallisen "likiarvon". Jos vaikka maltillinen vastaisi numeerista arvoa 5, voi maltillinen joukkuehenki olla 5-5,99. Eli siinä mielessä PICistä on hyötyä, että sun joukkuehenki on nyt erittäin korkea maltillinen.
Toisalta suosittelisin kyllä hommaamaan ehdottomasti valmentajan korkeammalla johtajuudella. Itse teen nykyisin aina valmentajat hyvällä johtajuudella olevista pelaajista.