Hattrick

  • 1 263 344
  • 10 219
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Mr.Moon kirjoitti:
Ymmärtääkseni tärkein peli laskee joukkuehenkeä kahdella tasolla.

Mun tietääkseni MOTS laskee joukkuehengen puoleen. En jaksa tarkistaa faktoja, mutta tällainen käsitys on jäänyt. Noh, tämä testataan taas kauden viimeisessä matsissa.

Kannattaa myös huomata se, että sitä enemmän MOTSista on hyötyä, mitä korkeampi joukkuehenki on ko. ottelussa. Vastaavasti, MOTSin aiheuttama joukkuehengen pudotus on myös suurempi korkeammalla joukkuehengellä. (Juuri sen vuoksi, koska joukkuehengen muutokset ovat prosentuaalisia).

Vielä sen verran, että pellestä saatava hyöty on oikeasti (todella) pieni. Paljon tärkeämpää on valmentajan johtajuus. Siinä vaiheessa menee myös pellen suhteen vaikeaksi, jos joukkueessa on monta pelaajaa hyvällä johtajuudella. Et voi tietää, kuka näistä on "pelle". Itse en ole viime aikoina pitänyt ollenkaan pelleä joukkueessa. Lähinnä yleensä sen verran olen katsonut, etten mitään ilkeää tyyppiä ole ostanut hyvällä johtajuudella.

Itse vedin rennosti edellisen ottleun kun tänään on tärkeä matsi edessä. Ajattelin että joukkuehenki laskee tiistaina takaisin maltilliseen, kun valkulla on kurja johtajuus. Näin tapahtui viimeksi. Nyt olin kuitenkin ostanut pellen ja mitään ei ollut tapahtunut eiliseen mennessä. Siinä jo myhäilin että kannattipa ostaa pelle, noh, tänään sitten JH tippui takaisin maltilliseen, eli turhaan PICcasin, se voi koitua kohtalokseni jos kauden lopulla ratkaistaan sijat maalieron turvin.

Kannattaa muistaa, että näet vain joukkuehengen sanallisen "likiarvon". Jos vaikka maltillinen vastaisi numeerista arvoa 5, voi maltillinen joukkuehenki olla 5-5,99. Eli siinä mielessä PICistä on hyötyä, että sun joukkuehenki on nyt erittäin korkea maltillinen.

Toisalta suosittelisin kyllä hommaamaan ehdottomasti valmentajan korkeammalla johtajuudella. Itse teen nykyisin aina valmentajat hyvällä johtajuudella olevista pelaajista.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
emest kirjoitti:
Mun tietääkseni MOTS laskee joukkuehengen puoleen. En jaksa tarkistaa faktoja, mutta tällainen käsitys on jäänyt

Itse veikkaisin pudotuksen olevan kolmasosan tai hivenen reilun.

Itse nimittäin motsasin juuri edellisen pelin ja joukkuehenki putosi hyvästä (olettaisin matalasta) ärtyisään eli tasolta 7 tasolle 4. Lisäksi nousi viikon aikana maltilliseen, heikon(juuri pudonnut välttävästä) johtajuuden omaavalla koutsilla.
 
Nopea ja yksinkertainen kysymys: Onko minulla esim. maalintekoa treenatessani suurempi todennäköisyys saada omista junnuista paremman maalintekotaidon omaavia, siis treenattavia, kuin muita? Vai onko tämä pelkkää sattumaa ja urbaania legendaa?
 

Mace

Jäsen
Mängimies kirjoitti:
Nopea ja yksinkertainen kysymys: Onko minulla esim. maalintekoa treenatessani suurempi todennäköisyys saada omista junnuista paremman maalintekotaidon omaavia, siis treenattavia, kuin muita? Vai onko tämä pelkkää sattumaa ja urbaania legendaa?

Treenimuotosi ei vaikuta nostamiesi junnujen taitojakaumaan.
 
Mace kirjoitti:
Treenimuotosi ei vaikuta nostamiesi junnujen taitojakaumaan.

Niin ajattelinkin järjelläni. Sitten vaan eräällä tutullani on käynyt helvetinmoinen, lähes käsittämätön, tuuri jo pidemmän aikaa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
HerraHermanni kirjoitti:
Teinkö pienen virheen. Junnu nostosta nousi P. Kärnä, kelvollinen laituri ja välttävä puoloustus. Laitoin sit myyntiin. Oisko parempi ollu antaa suosiolla potkut.

Pieni virhe, EHKÄ, mut silti risoo.

No olihan se perkele virhe! Eli juttu menee näin:

Petteri Kärnä nousi tänään junnutiimistä. Myyntiin 1000e kelvollinen laituri ja välttävä puolustus siis. Ikää herralla on18v. Petteri oli rehvakkaasti tänään vaihtopenkillä laiturin paikalla, jos toinen laitureista vaikka loukkaantuisi. No kuinka ollakaan Petteri pääsi kentälle ja temmelsi siellä aikansa. Sitten tuli raju tilanne ja Petteri kannettiin kentältä! FITTAN!

Ei kukaan osta loukkantunutta junnua. Tosin vain +1 mutta silti. Tonni meni siis hukkaan.
 

Mace

Jäsen
HerraHermanni kirjoitti:
Ei kukaan osta loukkantunutta junnua. Tosin vain +1 mutta silti. Tonni meni siis hukkaan.

Ensiksikin tonni on rahana aivan yhtä tyhjän kanssa, joten sitä ei kannata surkutella. Toisekseen junnusi pelasi tänään, ja koska loukkaantuminen oli vain +1, hän saa ikään kuin ilmaisen treenin uudessa joukkueessaan, mikäli joku hänet ostaa. Näkisin siis itse, että nyt sinulla on paremmat mahdollisuudet saada hänet myydyksi, koska hän on jo pelannut tällä viikolla laiturina.
 

Setämies

Jäsen
Merimiesnaurua kolmannella. Itse olin juuri karsintaviivan yläpuolella (VIII.895) ja vastassa oli maalierolla 52-5 pröystäillyt (kaikki ottelut voittanut) sarjajohtaja - vieraissa. Vein matsin selvällä keskikentän hallinnalla 1-4, vaikka hävisin tähdissä.

HT-ura on nyt kestänyt kuukauden päivät ja tästä on hyvä jatkaa, etenkin kun skill-trading -löydön sekä erään oman 22-vuotiaan pakin myyminen ovat tuomassa puoli miltsiä kahisevaa pitkäkestoisempia pakkitreeniostoksia varten. Ensi kaudella pitäisi nousta keposesti, elleivät lohkotulokkaat ole koviksia - nykyisen lohkon taso näyttäisi olevan olematon.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Hattrickin pelaaminen alkoi todenteolla tänään. Ensimmäisessa ottelussa 8-1 turpaan sarjajohtajalta. Parempaa maalivahtia huutaa joukkue, ei toi nykynen kassari ota mitään kiinni. Noh, jos nyt omat junnut tuottais hedelmää (20k viikossa menee juniorijoukkueelle) niin nousuun vois ens kaudella olla mahikset.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mace kirjoitti:
Ensiksikin tonni on rahana aivan yhtä tyhjän kanssa, joten sitä ei kannata surkutella. Toisekseen junnusi pelasi tänään, ja koska loukkaantuminen oli vain +1, hän saa ikään kuin ilmaisen treenin uudessa joukkueessaan, mikäli joku hänet ostaa. Näkisin siis itse, että nyt sinulla on paremmat mahdollisuudet saada hänet myydyksi, koska hän on jo pelannut tällä viikolla laiturina.


Hmm... En tullutkaan miettineeksi tuota. Hyvä pointti. Ja se tonni. Ei, se ei ole paljon, mutta ei siltikään viitsisi rahoja turhaan hukkailla.

Tämän päivän pelistä vielä muutama sana. PIC oli meininkinä kun vastassa oli voitoitta oleva sarjajumbo. Kotona pelasin ja vaikka tempaisin kivat hallinnat molemmilta puoliajoilta, oli ottelu melkoista nyhjäämistä. 1-1 ja tasoitusmaalikin antoi odottaa itseään 74. minuutille. Noh, vielä ollaan kärkipaikalla ilman tappioita, mutta jäljellä on vielä ottelut sarjakakkosta ja -kolmosta vastaan, jotka ovat molemmat vahvistaneet joukkuetta. MOTS toiseen, ihan muuten vain. Nousu kutoseen on käytännössä kuitenkin varma.
 

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
Treenattava loukkaantui 60 minuutilla kahdeksi viikoksi ja vaihdosta tuli toinen treenattava. Saivatko molemmat nyt treenin?
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Menace kirjoitti:
Treenattava loukkaantui 60 minuutilla kahdeksi viikoksi ja vaihdosta tuli toinen treenattava. Saivatko molemmat nyt treenin?

Pelaaja, joka loukkaantui, saa harjoituksen mikäli hän on perjantaina harjoituspäivityksen aikana "loukkaantunut +1" tai "laastarilla".
Vaihdosta tullut saa treenin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
1-2 voitto sarjan ankarimmasta puolustuksesta ja nousu alkaa olemaan lähellä. Kaksi seuraavaa ottelua pitäisi olla selvää kauraa ja kaksi viimeistä ottelua sarjan ykköstä ja kolmosta vastaan, niissä viimeistään ratkeaa nousu ja sarjan voittaja. Olen jo kerran hävinnyt toiselle noista "varma voitto vaikka vasemmalla kädellä ja piccaamalla-joukkueista" ja toinen kaatoi eilen 1-0 sarjan kolmosen vaikka prosentit oli ronskisti vastustajan eduksi. Että siihen nähden ei kannata etukäteen tuuletella voittoja. Eipä muuta kuin rinta kaarella tulta päin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tappioton putki sarjassa jatkuu. Edelleenkin on siis tilillä vain tasapeli ensimmäiseltä kierrokselta. Sarja saa jatkoa kun ensi viikolla tulee aika isolla todennäköisyydellä luovutusvoitto. Joukkue ei ole botti, mutta sen omistaja on vain ottanut kaikki pelaajat pois kentältä. Joten pieni todennäköisyys matsiin on olemassa.

Tällä hetkellä ero sarjakakkoseen on 6 pistettä, ja tätä samaa joukkuetta vastaan on sarjan viimeinen peli vieraissa. Että sinne asti kun saisi voittoputken pidettyä elossa, niin lohkovoitto olisi varma. Nousun suhteen tosin on tärkeämpää millä pisteillä suoranousu on mahdollista. Karsinnat kun on kuitenkin aina todella suuri riski.

Myynnissä on sitten seuraavanlainen pelaaja.
Diego Reinoso (93360981)
20-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on kurja, ja hän on välttävä johtaja.

Erikoisuus: Arvaamaton

Kansallisuus: Argentina
Total Skill Index (TSI): 15 390
Palkka: 3 864 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: jalkapallon ihme maa
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: välttävä Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kehno Syöttäminen: kelvollinen
Laituri: unohtumaton Puolustus: välttävä
Maalinteko: heikko Erikoistilanteet: kurja

HP 1.2 miljoonaa. Toivottavasti menee kaupaksi.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
emest kirjoitti:
No pitihän se sitten tarkistaa htsuomesta. Eli:

"Haittapuolena on se, että joukkuehenkesi laskee 50% ottelua edeltäneestä tilasta."

Mun esimerkin perusteella ei kyllä pidä tuo HT-suomen väittämä paikkaansa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
sixtus kirjoitti:
Mun esimerkin perusteella ei kyllä pidä tuo HT-suomen väittämä paikkaansa.

Kyllähän se voi hyvinkin pitää paikkansa, vaikkei se pudotus olekkaan se tasan 50%

sixtus kirjoitti:
Itse nimittäin motsasin juuri edellisen pelin ja joukkuehenki putosi hyvästä (olettaisin matalasta) ärtyisään eli tasolta 7 tasolle 4. Lisäksi nousi viikon aikana maltilliseen, heikon(juuri pudonnut välttävästä) johtajuuden omaavalla koutsilla.

Tuo on tosiaan vain yksi esimerkki, ja alatasot on arvailujen varassa.
Itselläni on kuitenkin tippunut joukkuehenki tyytyväisestä(8) raivoisaan(4). Ja noussut vielä ennen seuraavan lauantain matsia ärtyneeseen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
sixtus kirjoitti:
Miten 50% voi olla jotain muuta kuin 50%?

Lähempänä se 50% on totuutta kuin sinun heittosi jokatapauksessa. Vaikkakin se pitäisi merkitä ~50%.
Kirjoitin siis huonosti aikaisemmin.

Voihan se kuitenkin olla, että tuo tiputus vaihtelee tapauksittain. Ettei siitäkään saa mitään nyrkkisääntöä "aina tippuu tämän verran". Likiarvona 50% on kuitenkin lähimpänä totuutta minun kokemuksien mukaan.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Nousu varmistui

Eilen sitten varmistui jo nousu kutoseen. Onhan sinne jo yritetty monta kertaa. Aiemmin ollut tasapisteissä yhdestä maalista kiinni jne. Helvetin huonoa tuuriakin aiemmin. Tällä kaudella mennyt kaikki nappiin. Maalisuhdekin 54-4.

Joukkue on Saappaat.

Mielenkiinnolla odottaa miten kovaan lohkoon joudun. Itsellä kuitenkin kuulemma seiskan kovimpia joukkueita joten hyvällä säkällä voisi tavoitella jo nousua vitoseen ja huonolla tsägällä kamppailla putoamisesta takaisin seiskaan. No sen näkee sitten
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Habs16 kirjoitti:
Mielenkiinnolla odottaa miten kovaan lohkoon joudun. Itsellä kuitenkin kuulemma seiskan kovimpia joukkueita joten hyvällä säkällä voisi tavoitella jo nousua vitoseen ja huonolla tsägällä kamppailla putoamisesta takaisin seiskaan. No sen näkee sitten
Joukkueesi on seiskan tasolla erinomainen. Joukkueesi on aikalailla samantasoinen, jota minun lohkossani on kutosen divarissa. Kiljuhanhet on joukkueeni.

En usko, että nousua vitoseen kannattaa odottaa ihan vielä, mutta muutamalla täsmähankinnalla tai hyvällä treenillä mahdollisuudet ovat olemassa parina seuraavana kautena. Puhun tässä myös omasta puolestani. Joukkueellani ei ole ollut juurikaan mahdollisuuksia nykyisessä lohkossani. Onneksi pari jengiä on heittänyt hanskat tiskiin, joten putoamisvaaraa ei ole.

Eilen tuli tähtiennätys 47,5 ja hatstats ennätys 180. Keskikenttä on minun ongelmani edelleen. Myös puolustusta pitäisi saada ehdottomasti kovemmaksi. Hyökkäyksellä vitosessa voisi jo ehkä pärjätä tämän kauden jälkeen. Ai niin, ja veskari pitäisi vaihtaa monta tasoa paremmaksi. Töitä siis riittää todella paljon...

Onnea nousun johdosta!
 

Mace

Jäsen
sixtus kirjoitti:
Mun esimerkin perusteella ei kyllä pidä tuo HT-suomen väittämä paikkaansa.

Joukkuehenki putoaa motsauksen seurauksena puoleen lähtötilanteesta. Myös sinun esimerkissäsi näin on käsittääkseni käynyt (hyvä-->ärtynyt).
 

Setämies

Jäsen
Seuraavasta heräteostoksesta pitäisi päästä eroon, ei oikein istu harjoitusohjelmaan. PsicoTSI:n mukaan maalinteko on hyvin lähellä erinomaista.

Julius Månsson (150231185), 17v, tekninen, TSI 2280.

Kestävyys: välttävä
Pelinrakennus: kelvollinen
Syöttäminen: kehno
Laituri: kurja
Puolustus: kelvollinen
Maalinteko: hyvä
Erikoistilanteet: välttävä

hp 200k ja peluutan sitä tiistaina kärkenä - ilmainen treeni siis tiedossa jollekulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös