Hattrick

  • 1 255 274
  • 10 192

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
1000 kannattajaa tuli tänään täyteen. Oliskohan ollut joku reilu 600 sillon kun sain tiimin. No, nyt kun kauden päätteeksi tulee ensimmäinen nousu niin tulee yli 100 kannattajaa lisää. Eikös se ollut 10% se lisääntyminen nousussa?

Mistähän muuten johtuu, että vaikka markkinointimiehiä on täydet 10 niin tulee vain 8 kannattajaa lisää viikossa vaikka viime kaudella tuli 10 kerrallaan?
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
avatar kirjoitti:
Mistähän muuten johtuu, että vaikka markkinointimiehiä on täydet 10 niin tulee vain 8 kannattajaa lisää viikossa vaikka viime kaudella tuli 10 kerrallaan?
Divareissa on olemassa "fanikatot". Eli mitä lähemmäksi pääset sarjatasosi "fanikattoa", sitä vähemmän faneja tulee kerralla. Tämä siis tietysti sillä oletuksella, että menestys on koko ajan tasaista ja fanien mieliala sama. Siitä, mikä sitten on eri sarjatasojen "fanikatto", ei kenelläkään taida olla eksaktia tietoa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Isle of Man kirjoitti:
Divareissa on olemassa "fanikatot". Eli mitä lähemmäksi pääset sarjatasosi "fanikattoa", sitä vähemmän faneja tulee kerralla. Tämä siis tietysti sillä oletuksella, että menestys on koko ajan tasaista ja fanien mieliala sama. Siitä, mikä sitten on eri sarjatasojen "fanikatto", ei kenelläkään taida olla eksaktia tietoa.

Jees, no mutta päteekö sponssirahaan sama juttu sitten jossain määrin? Meinaan kun tuossa vielä joku viikko oli sponssin nousu miltei 2k per viikko ja nyt on aika tarkalleen 1k. Sponssi on nyt noin 54k ja sarjani on 8.divari ja siis vakaasti nousemassa seiskaan.

edit: Mietin tuossa vaan sitä, että kannattaisikohan laskea markkinointipuolen väkeä parilla kolmella, kun nyt kautta on jäljellä vielä yli puolet niin säästäisi usean tonnin viikossa. En sitten tiedä, että laskisiko nousu kuinka paljon tai jopa kääntyisi tässä tilanteessa laskuun jos tiputtaisin markkinoijat vaikkapa seitsemään? Onko ihmisillä käsitystä, miten kannattaisi toimia?
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
avatar kirjoitti:
Jees, no mutta päteekö sponssirahaan sama juttu sitten jossain määrin? Meinaan kun tuossa vielä joku viikko oli sponssin nousu miltei 2k per viikko ja nyt on aika tarkalleen 1k. Sponssi on nyt noin 54k ja sarjani on 8.divari ja siis vakaasti nousemassa seiskaan.
Periaatteessa kyllä. Jokaisella sarjatasolla on mahdollista saada vain tietty määrä sponssirahaa. Siinäkin kun katto alkaa lähestymään, niin viikoittain sponssiraha lisääntyy kauden loppua kohti aina vain vähemmän.

Editti: Optimoinnin kannalta loppupelissä taitaa olla kannattavampaa laskea markkinoijien määrää loppukaudesta, mutta mä en moisia ole laskeskellut, kun pelaan fiiliksellä, enkä optimoiden.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
avatar kirjoitti:
Jees, no mutta päteekö sponssirahaan sama juttu sitten jossain määrin? Meinaan kun tuossa vielä joku viikko oli sponssin nousu miltei 2k per viikko ja nyt on aika tarkalleen 1k. Sponssi on nyt noin 54k ja sarjani on 8.divari ja siis vakaasti nousemassa seiskaan.

Käsittääkseni sponssirahan lisääntymiseen vaikuttaa myös fanimäärän lisääntyminen jossain määrin. Enemmän faneja = enemmän sponssirahaa.
Mitään faktatietoa minulla ei tietenkään tästä ole, mutta tämmöistä olen ollut omasta joukkueesta huomaavinani.

Ainiin, itselleni tulee 4 fania per päivitys lisää, vaikka olen hävinnyt tällä kaudella vain yhden cup-matsin noista tärkeistä peleistä. Faneja on 1974 ja sarjataso VI, mutta näillä näkymin ensi kaudella olen takaisin V divarissa.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
repe_joke kirjoitti:
Ainiin, itselleni tulee 4 fania per päivitys lisää, vaikka olen hävinnyt tällä kaudella vain yhden cup-matsin noista tärkeistä peleistä. Faneja on 1974 ja sarjataso VI, mutta näillä näkymin ensi kaudella olen takaisin V divarissa.
Täällä tulee tällä hetkellä 12 kannattajaa/viikko lisää. Tänään poksahti juuri uusi satanen, kun 1800 meni rikki.
Hävisin kauden ensimmäisen pelin 4-0 ja yksi onneton jätti jo seuran, mutta muut pelit on voitettu ja 4-6 on tullut porukkaa lisää aina päivityksessä.

Kausi on mennyt odotetusti, sarjaan tuli vitosesta yksi lähes 4.divari tason porukka, jolle tuon kauden ekan hävisin. Kunnon thrilleri tiedossa viimeisellä kierroksella, jos en ryssi ennen sitä menettämällä pisteitä, koska tuo porukka ei kovin montaa pistettä tule häviämään. Yritän "maaliero-eroa" kuroa kiinni ennen kohtaamista, jotta voitolla aukeaisi paikka vitoseen, nyt minulla +10 ja vihulla +20.
Sarjamme on noussut jälleen kutosen eliittiin, vaikka mukana kitkuttaa yksi botti. 39/1024 näytti alltid ja ilman tuota bottia voisin kuvitella, että olisimme top5:ssa.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
koukou kirjoitti:
Sarjamme on noussut jälleen kutosen eliittiin, vaikka mukana kitkuttaa yksi botti. 39/1024 näytti alltid ja ilman tuota bottia voisin kuvitella, että olisimme top5:ssa.

Pistäisitkö lohkosi numeron. Katselisin mielenkiinnosta, miten kova on yksi kovimmista kutosista.
 

Bo'er

Jäsen
avatar kirjoitti:
1000 kannattajaa tuli tänään täyteen. Oliskohan ollut joku reilu 600 sillon kun sain tiimin. No, nyt kun kauden päätteeksi tulee ensimmäinen nousu niin tulee yli 100 kannattajaa lisää. Eikös se ollut 10% se lisääntyminen nousussa?

Mistähän muuten johtuu, että vaikka markkinointimiehiä on täydet 10 niin tulee vain 8 kannattajaa lisää viikossa vaikka viime kaudella tuli 10 kerrallaan?

Minä kun sain tiimin niin aloitin sadalla kannattajalla. Nyt 34 HT-viikkoa myöhemmin kasassa on 770 kannattajaa. Eli keskimäärin olen saanut n.20 kannattajaa/viikko.

Eikös noihin kannattajien liittymisen määrään vaikuta kannattajien mielialat, ei niinkään markkinointimiehet? Mulla on vain kaksi markkinoijaa ja saan 20 kannattajaa/viikko, kannattajien mielialat ovat tällä hetkellä taivaalliset. Muutama viikko sitten ne oli hyvät ja silloin sain 7 kannattajaa/päivitys.
 

Setämies

Jäsen
Ensimmäisessä harjoituspelissä loukkaantui kolme pelaajaa ja yksi kolhiintui, ilmeisesti aika epätavallinen tilanne... Onneksi sairaslomalle joutuneet olivat muutaman tonnin ostoksia, jotka saivatkin hetimiten kenkää parempien treenattavien tieltä.

Ja kysymys: mihin kellonaikaan kannattaa pelaajat laittaa myyntiin ja mihin päivään ajoittaa myyntihetki? Tähänkin varmaan löytyisi jotain FAQ-kamaa, mutta mielellään kuulisin omakohtaisia kokemuksia.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Setämies kirjoitti:
Ja kysymys: mihin kellonaikaan kannattaa pelaajat laittaa myyntiin ja mihin päivään ajoittaa myyntihetki? Tähänkin varmaan löytyisi jotain FAQ-kamaa, mutta mielellään kuulisin omakohtaisia kokemuksia.

Itselläni on tapana pistää pelaajat myyntiin joko keskiviikkona siinä klo 17-20 tai lauvantaina samaan aikaan. Näin ne on lauvantaisin ja tiistaisin myynnissä ja silloin on sarjapelit ja cup/ystävyysottelut ja kahden vuoden Hattrick kokemuksella voin sanoa, että nuo on parhaimpia aikoja pistää pelaajat myyntiin. Monet etsii vielä pelipäivinä vahvistuksia illa otteluihin ja ovat valmiita maksamaan jopa vähän enemmän, että saavat halutun pelaajan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
InTheYear2000 kirjoitti:
Itselläni on tapana pistää pelaajat myyntiin joko keskiviikkona siinä klo 17-20 tai lauvantaina samaan aikaan. Näin ne on lauvantaisin ja tiistaisin myynnissä ja silloin on sarjapelit ja cup/ystävyysottelut ja kahden vuoden Hattrick kokemuksella voin sanoa, että nuo on parhaimpia aikoja pistää pelaajat myyntiin. Monet etsii vielä pelipäivinä vahvistuksia illa otteluihin ja ovat valmiita maksamaan jopa vähän enemmän, että saavat halutun pelaajan.
On varmaan joo, mutta näin ajattelevat monet muutkin. Tarjontaa pelaajista riittää yltäkylläisesti. Tällöin saattaa oma pelaaja hukkua massaan. Omasta joukkueestani laitan pelaajia siirtolistalle yleensä niin, että myyntihetki ajoittuu tiistai-illalle tai perjantai-iltaan.

Voi tietysti olla, että lauantaina pelaajasta saa paremman hinnan, mutta itse en ole mitään eroa huomannut. On se monesti ihan tuuristakin kiinni. Joskus vaan jostain pelaajasta huudetaan huutamisen ilosta ja hinta nousee yht´äkkiä korkealle.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Setämies kirjoitti:
Ja kysymys: mihin kellonaikaan kannattaa pelaajat laittaa myyntiin ja mihin päivään ajoittaa myyntihetki? Tähänkin varmaan löytyisi jotain FAQ-kamaa, mutta mielellään kuulisin omakohtaisia kokemuksia.

Mä tääs kysyn et koska kannattaa tehdä junnunosto?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Another HAB kirjoitti:
Mä tääs kysyn et koska kannattaa tehdä junnunosto?
Ei ainakaan perjantain ja lauantain välisenä yönä. Vittu mitä paskaa sieltä on noussut. Yksi hyvä, ja sekin jo 19-vuotias.

Muutenkin mennyt ihan päin vittua lähiaikoina. Turpaan tulee joka suunnasta ja jätkiä loukkaantuu. Tippuminen odottaa kauden päätteeksi.

edit: Paskaa nousi taaskin, nyt tsi jo huikea 80.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Footless kirjoitti:
Muutenkin mennyt ihan päin vittua lähiaikoina. Turpaan tulee joka suunnasta ja jätkiä loukkaantuu. Tippuminen odottaa kauden päätteeksi.

Samavika rahikaisella. Nyt kutosessa ja takas seiskaan että heilahtaa, oiskos kolmaskerta putkeen sama juttu. Seiskassa voitto tai tokaks ja kutosessa vikaks tai tokavikaks.
 

Janda

Jäsen
Another HAB kirjoitti:
Samavika rahikaisella. Nyt kutosessa ja takas seiskaan että heilahtaa, oiskos kolmaskerta putkeen sama juttu. Seiskassa voitto tai tokaks ja kutosessa vikaks tai tokavikaks.
Itse pelattu kutosessa jo useampi kausi mutta nyt ensimmäistä kertaa on sarjapaikan uusiminen vaarassa. Tämä johtuu osittain siitä, että olen vaihtamassa treeniä ja treenin maksimoimiseksi ei olla parhaalla mahdollisella keskikentällä pelattu montaa matsia. Tosin muutamia aivan ihmeellisiä random tappioitakin on tullut. Pisteitä on tippunut kuudesta pelistä vasta kolme ja viiva on karannut jo neljän pisteen päähän. Seuraavaksi on edessä kaksi ottelua juuri tuota neljä pistettä edellä olevaa vastaan. Manageri onkin urakoinut siirtomarkkinoilla viime sarjapelin jälkeen. Seuraavaksi aloituskokoonpano muuttuu siten, että kaksi hyvä tasoista pakkia muuttuu unohtumattomaksi ja armoitetuksi pakiksi sekä hyökkäyksessä hyvä-välttävä kaveri vaihtuu armoitettu-kelvollinen tasoiseen maaliruiskuun. Keskikentälle laitetaan myös parhaat miehet, jotka joukkueesta löytyvät. Hyökkäykseen saapuu mahdollisesti vielä yksi kaveri jos sopiva löydetään. Seuraavista kahdesta pelistä on siis saatava kuusi pistettä, muuta vaihtoehtoa ei ole.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jukan takahiukset kirjoitti:
On varmaan joo, mutta näin ajattelevat monet muutkin. Tarjontaa pelaajista riittää yltäkylläisesti. Tällöin saattaa oma pelaaja hukkua massaan. Omasta joukkueestani laitan pelaajia siirtolistalle yleensä niin, että myyntihetki ajoittuu tiistai-illalle tai perjantai-iltaan.

Voi tietysti olla, että lauantaina pelaajasta saa paremman hinnan, mutta itse en ole mitään eroa huomannut. On se monesti ihan tuuristakin kiinni. Joskus vaan jostain pelaajasta huudetaan huutamisen ilosta ja hinta nousee yht´äkkiä korkealle.

Niin varmasti monet ajattelevatkin ja siksi voi olla, että noina aikoina on enemmän tarjontaa, mutta omat kokemukset myynneistä noina päivänä on ollut positiivisia. Voi olla, että se johtuu siitä, että pelaajat joita myyn, on päätaidoltaan suht kovia ja näin ollen niistä ei ole niin kovaa ylitarjontaa kuin esimerkiksi pelaajista joiden päätaito on eriomainen-loistava välillä.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Sikstukselle

koukoun 39./1024. lienee viimeviikon ranking. Moisella rankingilla tällä viikolla majaileva lohko (VI.259) kun ei sisällä yhtään bottia...

Tästä huolimatta minuakin kiinostaa koukoun lohko, joten numeroa kehiin.
Itsehän kitkuttelen lohkossa VI.359 jonka ranking on nyt 50./1024.
Omassa lohkossani on parasta tason lisäksi konffiaktiivisuus.

Näitä kaikkia juttuja voi erinomaisen kätevästi ihmetellä osoitteessa www.alltid.org

Suosittelen lämpimästi kaikille!

Edit:typo
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
InTheYear2000 kirjoitti:
Niin varmasti monet ajattelevatkin ja siksi voi olla, että noina aikoina on enemmän tarjontaa, mutta omat kokemukset myynneistä noina päivänä on ollut positiivisia. Voi olla, että se johtuu siitä, että pelaajat joita myyn, on päätaidoltaan suht kovia ja näin ollen niistä ei ole niin kovaa ylitarjontaa kuin esimerkiksi pelaajista joiden päätaito on eriomainen-loistava välillä.
Totta tietysti se, että loistavia pelaajia on suhteessa vähemmän ja erottuvathan ne sieltä joukosta aina paremmin. Sitten jos sattuu olemaan myynnissä vielä 3-4 tasoa loistavaa kovempi jantteri, niin aina vaan parempi.

Taitaapi olla Kiljuhanhilla treenin muutos edessä. Tämä kausi vedetään loppuun maalinteko harjoituksella, mutta ensi kaudesta lähtien taidan kokeilla joko puolustusta, tai pelinrakennusta. Kumpi olisi kannattavampaa vai pitäisikö jatkaa sitkeästi vaan maalintekotreeniä? Vaikeita valintoja.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Jukan Takahiuksille

Kun kerran sanaisen arkkunsa avaa, niin sehän vaan pulppuaa.

Mielipiteeni treeninvaihtopohdintaasi:

Verrattuna samantasoisiin joukkueisiin edistyt nopeimmin kun et vaihtele treeniä,koska et menetä treeniviikkoja. Siksi hyökkitreenin jatkaminen olisi hyvä ratkaisu. Huonoa hyökkitreenissä on kolmen kärjen peluuttamisen pakko mikäli haluaa täydet reenit.

Keskikenttätreeni tuo nopeimmin pelillistä menestystä, mutta ei ole välttämättä se paras pidemmän päälle (toki sen edut ovat pelillisesti kiistattomat).

Puolustustreeni tuo joukkueelle jatkuvuutta, mutta usein se jatkuvuus on tuskallista koska menestystä ei tule. Sitten kun on 7 yliluonnollista pakkia laittaa samalla viikolla myyntiin, niin kolmen joukkueeseen jäävän kanssa on mukava rakennella menestyvä 3-5-2 joukkue. Pakkitreenissä on usein tingittävä yhdestä treenistä viikoittain menestyäkseen. Toisaalta se on 1/10 verrattuna hyökkitreenin mahdolliseen 1/6.

Menestystä jatkooon Kiljuhanhille!
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Oma lohkoni on valunut kutosen rankingissa sijalta 2. sijalle 4. kahden viime kierroksen aikana. Tällä hetkellä joukkueellani on 2001 kannattajaa ja tällä viikolla yhtään kannattajaa ei tullut eikä lähtenyt ja kannattajien mieliala on tyytyväinen, yhden tason huonompi niin kannattajia alkaa lähtemään.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Jyrla kirjoitti:
Kun kerran sanaisen arkkunsa avaa, niin sehän vaan pulppuaa.

Mielipiteeni treeninvaihtopohdintaasi:

Verrattuna samantasoisiin joukkueisiin edistyt nopeimmin kun et vaihtele treeniä,koska et menetä treeniviikkoja. Siksi hyökkitreenin jatkaminen olisi hyvä ratkaisu. Huonoa hyökkitreenissä on kolmen kärjen peluuttamisen pakko mikäli haluaa täydet reenit.

Keskikenttätreeni tuo nopeimmin pelillistä menestystä, mutta ei ole välttämättä se paras pidemmän päälle (toki sen edut ovat pelillisesti kiistattomat).

Puolustustreeni tuo joukkueelle jatkuvuutta, mutta usein se jatkuvuus on tuskallista koska menestystä ei tule. Sitten kun on 7 yliluonnollista pakkia laittaa samalla viikolla myyntiin, niin kolmen joukkueeseen jäävän kanssa on mukava rakennella menestyvä 3-5-2 joukkue. Pakkitreenissä on usein tingittävä yhdestä treenistä viikoittain menestyäkseen. Toisaalta se on 1/10 verrattuna hyökkitreenin mahdolliseen 1/6.

Menestystä jatkooon Kiljuhanhille!
Kiitoksia!

Maalintekoa olen harjoittanut nyt normaaliajassa reilun vuoden. Yleensä ukkoa olen alkanut laittamaan myyntiin siinä mahtava/loistava vaiheessa. Toisaalta treeniä ei viitsisi vaihtaa pelkästään vaihtamisen ilosta. Vahvasti tuntuu siltä, että jatkan maalintekoa, mutta pitää vielä harkita. Pari projektia hyökkäyspäässä on nyt vaiheessa häikäisevä ja suuri mielenkiinto olisi niitä vielä kehittää. Välttävästä olen äijiä treenannut. Noh, "kahotaan"...
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Jukalle vielä...

Toivottavsti luin väärin. Kukaan ei treenaa välttäviä - toivottavsti et sinäkään.

Osta 18-19v hyvä-erinomaisia ja treenaa se 4-5 tasoa = armoitettu-unohtumaton tasolle. Silloin ostaja saa kärkimiehen joillaista tarvitsee... ja sinä saat rahaa joukkueen kehittämiseen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jyrla kirjoitti:
Osta 18-19v hyvä-erinomaisia ja treenaa se 4-5 tasoa = armoitettu-unohtumaton tasolle. Silloin ostaja saa kärkimiehen joillaista tarvitsee... ja sinä saat rahaa joukkueen kehittämiseen.

Eikö tuo lie ole sama ostaa 17v välttävä/kelvollinen aputaidoilla? Paremman voitonkin tekee siinä matkan varrella.

Itse en tosin noin kaukaa lähde treenaamaan, kun ei kärsivällisyys riitä.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jyrla kirjoitti:
Keskikenttätreeni tuo nopeimmin pelillistä menestystä, mutta ei ole välttämättä se paras pidemmän päälle (toki sen edut ovat pelillisesti kiistattomat).
Itse kutosessa jo vissiin seitsemättä kautta pelaavana, tein kausia kestäneen pitkän kk-treenin jälkeen radikaalin vedon, joka on tuottanut hyvää tulosta: Aiemmin kehittelin pelaajia (kelv->mahtava/loistava) kolme-neljä pykälää ja pistin hilloiksi. Sitten ostin 18-19v. erinomaiset pelinrakentajat. Treenasin ne häikäiseviksi, jolloin ne olivat 20-21. Neljästä häikäisevästä teinipojasta tilille tippui 4,2 M€. Myyntisaamisilla sain hankittua kolme 24-26v. titaanista kk-miestää, jota ei ikä- tai palkkakustannuksiin vedoten enää kannata treenata.

Näillä titaanisilla sitten olisi tarkoitus mennä kuuhun, eli nousta tämän tai ensi kauden jälkeen V-liigaan. KK-arvosanat ovat nousseet heikko (korkea) erinomaiseen (ek), jopa motsatessa mahtavaan (ek). Pelit kulkevat kokeneimmilla ukoilla paljon paremmin ja treenata voi sitten esim. hyökkääjiä, kuten itse teen.

EDIT: Kun ei siirtovertailu anna mitään arvioita. Mitä maksaisit tästä sällistä, jos joukkueessasi olisi moiselle tarvetta?

suomalainen, 23v., kehno kokemus, TSI 5600 (välttävässä kunnossa)
kest:hyvä, pr:kelv, laituri:hyvä, syöttö:mahtava
 
Viimeksi muokattu:

Nshr

Jäsen
Kehitystä

Pelinrakennus on ollut teemana nyt melkein kolme kautta, ja kehitystä tapahtuu koko ajan. Viimeisin kehitys näki päivänvalon tänään: 20-vuotian Andreas Johansson nosti tasoaan loistavasta häikäiseväksi. Takana on viisikko loistava-mahtava-erinomainen-erinomainen-hyvä.

Kaverin kanssa puhuttiin valmentajan merkityksestä, ja hän sanoi uuden valmentajan hankkimisen olevan minulle kannattava ratkaisu. Tällä hetkellä valmentajani on kelvollinen. Ehkä joku täällä osaisi kertoa, riittääkkö seiskaan edelleen kelvollinen koutsi, vai kannattaisiko ottaa pieni riski ja laittaa verkot vesille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös