En ole liiemmin PHP:hen tutustunut, mutta puhun nyt yleensä palvelinsivujen tekemiseen tarkoitetuista ohjelmointikielistä, joista JSP on se minulle tutuin. Pystyt tällaisella ohjelmointikielellä tekemään koodia joka kirjoittaa nettisivuja, jotka sitten näkyvät selaimessa eli käytännössä eli käytänössä voit tehdä dynaamisia nettisivuja, jotka muuttuvat jonkin tiedon mukaan. Jossakinhan sen tiedonkin on kuitenkin oltava ja tässä tapauksessa tulisi kysymykseen melkeimpä jokin tietokanta kuten MySQL. Senkin tarvitsee myös jollain koneella pyöriä ja se PHP ohjelmointikaan ei ihan mitään helppoa ole...
Frontpagella saa kyllä ulkoasun kuntoon, mutta sen tuottama koodi on aivan karmeaa. Kun taitoja ja kokemusta enemmän karttuu niin suosittelen siirtymään, johonkin muuhun työkaluun. Käytännössä noita sivuja joutuu aina käsin puukottamaan. Itse olen oikeastaan käyttänyt kahta työkalua HTML-Kit:ä ja Macromedia Dreamweaveriä. HTML-Kit:ä sen takia, koska se on ilmainen, mutta silti varsin monipuolinen. Koodin joutuu kirjoittamaan käsin, mutta kirjoittamiseen löytyy paljon tukea valmiista työkaluista. Dreamweaveriä käytän töissä vastaavaan hommaan. Sen etuna on graafinen muokkausmahdollisuus, jolloin suoraan näkee mitä on tekemässä. Lisäksi nuo dynaamiset sivut syntyvät suoraan samalla IDE:llä.
Flashin kanssa en juurikaan pysty neuvomaan, mutta jos näin maalaisjärjellä ajattelee joudut aivan samat hommat silläkin tekemään kuin HTML:llä.
Se miten saisit työstä ylläpidosta tosiaan yksinkertaista olisi, että sinulla olisi esim. yksi joukkue-palvelinsivu, joka lukisi tietokannasta yhden joukkueen kerrallaan läpi ja muodostaisi jokaisesta joukkueesta tietokannan tietojen perusteella halutun kaltaisen sivun, kun sitä selaimen välityksellä pyydetään. Sivut pystyy pätkimään niin pieniksi ettei samaa koodia juurikaan tarvitse kahteen kertaan kirjoittaa, jolloin ylläpito huomattavasti helpottuu.
Nahkikseen voit Yrjöt jo laittaa mukaan ensikaudeksikin.
Eikös se näin mennyt, että Ylistön Yrjöt on edelleen se ainoa Nahkakuula Cupin voittaja, koska FC Sukka voitti Nahkakuula Leaguen ;) Onnittelut muuten leaguen voittajalle!