Hartwall Arena

  • 1 036 180
  • 3 034

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Miten ne pidetään erillään tässä tapauksessa? Uhittelua nyt ei pitäisi tässä tapauksessa hyväksyä myöskään urheilun puolella. Ja tuskin kukaan haluaa, että juuri oma seura viedään selkärangattomasti tähän muovisarjaan mukaan. Itse edustusjoukkueen ottelu on vain pieni osa koko seuraa ja sitä mitä se haluaa edustaa. Nyt ollaan menetetty käytännössä mahdollisuus Suomen mestaruuteen, junnutuotanto, urheilullinen uskottavuus, seuraikonit ja suuri osa tunnelmasta. Vähän liian iso hinta siitä, että 2-3 kertaa viikossa näkee 60 minuttia parempaa peliä.
Miten ne pidetään erillään? Käsittääkseni Venäjä ja venäläiset eivät KHL-angendoillaan ole aiheuttaneet mitään negatiivista kenellekään. Venäläisten liikemiesten lompakoille ehkä jotain pientä kevennystä. Sen vuoksi on mun mielestä aika tarpeetonta liittää KHL-liigaa keskusteluihin, jotka liittyy esim. Krimin tilanteeseen.

Uhittelu saattoi ehkä olla vähän väärä sanavalinta. Korjataan vaikka sen verran, että mielummin katselen maiden välistä nokittelua urheilu- kuin aserintamalla. Urheilu kun on pohjimmiltaan kahden osapuolen välistä nokittelua, joten en näe NHL versus KHL nokittelussa yhtään mitään väärää.

Jokereiden siirtymisestä Itäliigaan en sanonut yhtikäs mitään. Oma kantani on se, että asiassa on positiiviset ja negatiiviset puolensa, mutta meinaan silti antaa Jokereille mahdollisuuden. En koe hyötyväni mitään väittelystä henkilön kanssa, joka ei näe asioissa kuin oman kantansa, joten jätän aiheen tähän omalta osaltani.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten ne pidetään erillään tässä tapauksessa? ...

Tässä tapauksessa tai ylipäätään... huippu-urheilu on tavalla tai toisella aina nivoutunut politiikkaan. "Urheilua ja politiikkaa ei pidä sekoittaa" toimii usein tekosyynä, kun ei haluta puhua epämiellyttävistä asioista - kukaan tuskin on niin naiivi, että tosissaan tuota julistaisi.

Jos urheilun historiaa tarkastelee, niin ei välttämättä olisi täysin väärin todeta koko huippu-urheilun syntyneen juurikin politiikan välineeksi.
 
Viimeksi muokattu:

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Silti lätkä voitaisiin kuitenkin pitää erillään politiikasta. Nyt saa väkisinkin sellaisen kuvan, että jotkut kirjoittajat jopa diggaavat erilaisista pakotteista, jotka sitten enemmän tai vähemmän liittyvät Jokereihin. Noiden pakotteiden suhteen kannattaisi nostaa pää pensaasta ja miettiä asiaa vähän tarkemmin. Jokereiden merkitys pakotteille tai niiden merkitys Jokereille on hyttysen ininää kun kokonaisuutta tarkastelee. Sehän tässä vittumaisinta on, että jos pakotteet todella kestävät ja niillä ryhdytään nokittelemaan niin suurin syytön kärsijä on Suomi.

Tuossa erittäin hyvin kiteytetty.

Jotenkin hauskaa, että nimenomaan jullit ja ne meidän "faneista" jotka ovat KHL-vastaisia, ovat enimmäkseen jauhamassa jokaisesta oljenkorresta, jolla saadaan kapuloita rattaisiin. Motiivi? Ai niin... Tosi harmi homma Rotenbergien ja Timchenkon bisneksille, että Timperleikki tai mikä se disneyliisa ei nyt sitten tulisikaan Hartwallille laulaa luikuttamaan. Ainoat jotka tässä kärsivät, ovat kyseisten artistien fanit. Oligarkkien kukkaroon eivät tee lovea. Eikä myöskään vaikuta paskan vertaa Jokereiden toimintaan nämä tapaukset. Eteenpäin karavaanit.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Tuossa erittäin hyvin kiteytetty.

Jotenkin hauskaa, että nimenomaan jullit ja ne meidän "faneista" jotka ovat KHL-vastaisia, ovat enimmäkseen jauhamassa jokaisesta oljenkorresta, jolla saadaan kapuloita rattaisiin. Motiivi? Ai niin... Tosi harmi homma Rotenbergien ja Timchenkon bisneksille, että Timperleikki tai mikä se disneyliisa ei nyt sitten tulisikaan Hartwallille laulaa luikuttamaan. Ainoat jotka tässä kärsivät, ovat kyseisten artistien fanit. Oligarkkien kukkaroon eivät tee lovea. Eikä myöskään vaikuta paskan vertaa Jokereiden toimintaan nämä tapaukset. Eteenpäin karavaanit.

Ja sinusta on hienoa miten Jokerit pyörii rikollisella rahalla muoviliigassa, joka voi kaatua oikeastaan milloin tahansa? Ihan turha on myöskään kirjoittaa keistään kannattajista sitaateissa sillä suurin osa KHL-vastaisesta porukasta on omien havaintojeni perusteella juuri ollut se fanitoiminnan ydin. Monet täällä vain haluavat sulkea silmänsä ja korvansa tosiasioilta ja leikkiä, että kaikki on hyvin. Realistisesti asiaan suhtautuvien kannattaisi vain myöntää, että vituiksi meni ja eikun uuteen nousuun alasarjoista.

Politiikka ei Suomessa kuulu kovin vahvasti nykyään urheiluun mutta, kun Jokerit liittyy Putinin kerhoon niin siitä lähtien valitettavasti myös poliittinen motiivi on suomalaisessa urheilussa mukana.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Alkaa menemään vahvasti komedian puolelle nämä Amerikan sedän asettamat pakotteet. Totta helvetissä Venäjä muuttaa ulkopolitiikkaansa sillä, että uhataan perua Justin Timberlaken Helsingin keikka. Tämähän on ihan selvä.

No ehkä noista jotain muutakin seurausta on, vai luuletko? Tuo nyt näkyy Suomessa ja jaffalassa tietysti konkreettisesti. En tiedä sitten, onko eristäminen hyvää politiikkaa, mutta toisaalta historia kertoo myös, että uhkailu- ja valloituspolitiikalle on vain laitettava stoppi. Toista poskea saa kääntää ja kääntää. Jokerit on tässä vain sijaiskärsijänä, ja on todella hämmentävää, että joku vielä luulee, että ihmiset kannattaa näitä pakotteita kateudesta Jokereita kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jokerit on tässä vain sijaiskärsijänä, ja on todella hämmentävää, että joku vielä luulee, että ihmiset kannattaa näitä pakotteita kateudesta Jokereita kohtaan.

Tämä on puolitotuus. Varmasti moni kannattaa näitä pakotteita muutenkin. Omissa silmissä murikaanit ei nosta tässä sen enempää omia osakkeita kuin edistää rauhaa. Toisaalta rauhaan en usko ja murikaanien osakkeet ei kovin korkealla ole muutenkaan. Murikaanit lähinnä asettavat eurooppalaiset ikävään välikäteen mikäli selkkaus pitkittyy. Eurooppalaiset taas seuraavat jännittyneenä kumman kikkeli on isompi. Hymy hyytyy viimeistään siinä vaiheessa kun pitää esitellä omansa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Silti lätkä voitaisiin kuitenkin pitää erillään politiikasta

Kannatan! Hetkinen... Mutta mehän pidämme lätkän erillään politiikasta. Suomessa. Ja Ruotsissa. Ja Tanskassa. Ja USA:ssa. Ja Kanadassa. Ja Norjassa. Ja Saksassa. Jne. Se kuka ei pidä lätkää erillään politiikasta on Putin. Ja mikä sen Valko-Venäjän pressan nimi oli. Eikä Kummola :)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vakavammin. Kun Venäjä valtasi osan itsenäisestä Euroopan maasta nimeltä Ukraina Euroopan katsellessa kuten aina ennenkin vierestä, USA asetti pakotelistan painostaakseen Putinia ja Venäjän poliittista johtoa. Mitä niiden olisi pitänyt tehdä - hyökätä Moskovaan vai?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Vakavammin. Kun Venäjä valtasi osan itsenäisestä Euroopan maasta nimeltä Ukraina Euroopan katsellessa kuten aina ennenkin vierestä, USA asetti pakotelistan painostaakseen Putinia ja Venäjän poliittista johtoa. Mitä niiden olisi pitänyt tehdä - hyökätä Moskovaan vai?

Katsoa peiliin ja sen jälkeen johtaa omalla esimerkillään. Kikkelimiekkailussa ei ole mitään järkeä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Katsoa peiliin ja sen jälkeen johtaa omalla esimerkillään. Kikkelimiekkailussa ei ole mitään järkeä.

No, tästä ollaan eri mieltä. Koko itsenäinen läntinen Eurooppa ja EU on ylipäätään mahdollinen koska USA:lla on isompi kikkeli kuin Venäjällä.

Eipä osaltani tästä enempää tällä erää.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Koko itsenäinen läntinen Eurooppa ja EU on ylipäätään mahdollinen koska USA:lla on isompi kikkeli kuin Venäjällä.

Tämä nyt menee hiusten halkomiseksi, mutta osittain samaa mieltä. Toisaalta ilman eurooppalaisia ryöstäjäkansoja ei olisi olemassa Jenkkejä. Jokin muu suurvalta olisi takuuvarmasti.

Ryssät vei palan Ukrainaa, mutta "Jenkit" vei melkein koko mantereen. Menen tästä hyvästä tökkimään itseäni tikulla silmään.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Ja sinusta on hienoa miten Jokerit pyörii rikollisella rahalla muoviliigassa, joka voi kaatua oikeastaan milloin tahansa? Ihan turha on myöskään kirjoittaa keistään kannattajista sitaateissa sillä suurin osa KHL-vastaisesta porukasta on omien havaintojeni perusteella juuri ollut se fanitoiminnan ydin.

Minusta on hienoa että Jokerit pelaa KHL:ssä, jossa pelataan laadullisesti parempaa jääkiekkoa. Minusta on hienoa, että KHL:ssä pelaaminen mahdollistaa Linus Omarkin kaltaisten pelaajien näkemisen livenä, vieläpä oman suosikkiseurani paidassa. Rakastan jääkiekkoa ja Jokereita. Ja mitä taitavampaa peliä omalta joukkueelta on tarjolla, sitä enemmän minä viihdyn.

Jokerit pyörii rikollisella rahalla? Nyt oli jo huono ja tiedät sen itsekin. Moraalisesti väärää se voi olla, mutta liike-elämässä, ihan tasan muuallakin kuin Venäjällä, rikkaudet aika usein ovat moraalisesti väärin hankittuja. Rikollista se on sitten, kun sellainen osoitetaan toteen. Siihen asti se voi olla korkeintaan vain moraalitonta, valitettavasti. En itsekään tykkää kovinkaan monesta "helvetin rikkaasta gyllenburgista" mutta jos ihan oikeasti alkaisi kaikesta ajattelemaan näin, niin silloin kaupassakin on aika vähissä "eettisesti sopivan yrityksen" tuotteet ostoskorissa. Nälkä tulee ihmiselle siinä hommassa. Ja se ei ole venäläisten vika, ei jenkkien. Se on koko maailman vika kun ollaan perseilty tää touhu jo tähän pisteeseen.

Ja miksi kirjoitin tuon fanit-sanan sitaateissa? Minusta se on jotenkin niin irvokasta kun moni on vuosien saatossa uhkunut kuinka ollaan Jokeria hautaan asti. Paitsi että ei ollakaan jos oma romanttinen, usein melko kapekatseinen, käsitys urheiluseurasta ja sen toiminnasta ei vastaakaan yhtenä päivänä vallitsevaa todellisuutta. Kuten jo mainitsin, minulle Jokereiden kannattaminen on nauttimista hienosta jääkiekosta ja olen todellakin Jokeri hautaan asti. Joillekin muille se voi olla jotain muuta kuin urheilua, vaikka yhdessäoloa tai jopa sitä politiikkaa. Maailma muuttuu ja asiat uudistuvat. Kaikki ei aina miellytä, mutta kaikkeen voi sopeutua ja löytää edelleen nautintoa asiasta. Toinen vaihtoehto on jäädä rannalle ruikuttamaan. Itselleni tässä KHL-kuviossa esimerkiksi on tullut sellainen fiilis että kun vauhti kiihtyy niin paska tippuu rattailta. Ja hyvä niin, nähdään tosiaan kuka oikeasti seisoo omiensa takana. Minä ainakin seison.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ja hyvä niin, nähdään tosiaan kuka oikeasti seisoo omiensa takana. Minä ainakin seison.

Lapsellista, mutta ikäsi huomioiden ymmärrettävää. Ihan turha on osoittaa sormella yhtäkään kannattajaa ja huutaa että olen parempi kannattaja kuin sinä. Me jotka olemme vastustaneet JRuutua tai JKaralahtea tai vittuutuneet Hjalliksen typeristä toimista ja lausunnoista mm. faneja kohtaan, olemme samanlaisia kannattajia kuin muutkin.

Minä arvostan suuresti Manchester Unitedin kannattajia. Siellä ei olla tiukkapipoja vaan ollaan valmiita kustantamaan lentokone vetämään banderollia Manun otteluun kun manageri vituttaa. Eikä siellä katsella sukelluksia ja filmejä vaan vaaditaan että yksikään Manun pelaajista ei sukeltele ja filmaa. Hienoa kannattamista ja siitä saa olla ylpeä!

Mun mielestä tarvitaan kaikkia kannattajia. Niitäkin jotka sanovat kaikkeen jees ja huutavat seisovansa omien takana vaikka tie veisi rotkoon. Ja niitä jotka uskaltavat laittaa itsensä peliin ja sanoa oman mielipiteensä.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Lapsellista, mutta ikäsi huomioiden ymmärrettävää. Ihan turha on osoittaa sormella yhtäkään kannattajaa ja huutaa että olen parempi kannattaja kuin sinä. Me jotka olemme vastustaneet JRuutua tai JKaralahtea tai vittuutuneet Hjalliksen typeristä toimista ja lausunnoista mm. faneja kohtaan, olemme samanlaisia kannattajia kuin muutkin.

En tiedä sinun ikääsi, mutta minulle 31-vuotiaana on jo selvää, että henkilökohtaisuuksiin meneminen on aina ala-arvoista käytöstä.

Enkä minä ole sanonut missään kohtaa niin etteikö toimintaa saa kritisoida. En tasan ole. Tottakai saa kritisoida ja pitääkin. Tarkoitin tuolla lauseella, jonka lainasit, juuri niitä jotka ovat nyt isoon ääneen julistamassa meitä KHL:ää innokkaasti odottavia faneja "hjalliksen ja ryssien perseraiskatuiksi", samalla kun itse osoittavat ihan samalla tavalla omaa erinomaisuuttaan faneina, "joilla on arvot kohdallaan" jättäytymällä laivasta marttyyreina. Uskon että fiksuna ihmisenä sen myös tajusit.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tarkoitin tuolla lauseella, jonka lainasit, juuri niitä jotka ovat nyt isoon ääneen julistamassa meitä KHL:ää innokkaasti odottavia faneja "hjalliksen ja ryssien perseraiskatuiksi", samalla kun itse osoittavat ihan samalla tavalla omaa erinomaisuuttaan faneina, "joilla on arvot kohdallaan" jättäytymällä laivasta marttyyreina. Uskon että fiksuna ihmisenä sen myös tajusit.

Ymmärsin kirjoitukseksi siinä tapauksessa täysin väärin ja pyydän kommenttiani siltä osin anteeksi.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tämä on puolitotuus. Varmasti moni kannattaa näitä pakotteita muutenkin. Omissa silmissä murikaanit ei nosta tässä sen enempää omia osakkeita kuin edistää rauhaa. Toisaalta rauhaan en usko ja murikaanien osakkeet ei kovin korkealla ole muutenkaan. Murikaanit lähinnä asettavat eurooppalaiset ikävään välikäteen mikäli selkkaus pitkittyy.

Me ollaan ihan eri sivulla tässä kyllä. Baltian maat ja moni entiseen Neuvostoliittoon kuulunut maa eivät todellaan koe joutuneensa Yhdysvaltojen takia ikävään välikäteen, vaan turvaavat siihen kuin hukkuva jäänaskaliin. Itse asiassa juuri tämän takia Venäjä on jo häviämässä jutun. Entiset Itä- Euroopan maat kallistuvat entistä enemmän länteen. Krim toki jää Venäjälle. Edelleen kummeksun, että Venäjän valloittaessa (tämänhän Putinkin jo myönsi) naapurimaiden alueita, Suomessakin (Venäjän naapurimaa)monia huolettaa vain talous. No, en minäkään usko, että Suomi on Putinin valloituslistalla. Ei todennäköisesti koskaan, ja todella paljon saisi tapahtua, ennen kuin tuollainen riski olisi päällä. Mutta esimerkiksi Itä- Ukrainalle Krimin katsominen lännen toimesta täysin läpi sormien voisi olla jo kohtalokasta, ihan oikeasti.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
En tiedä sinun ikääsi, mutta minulle 31-vuotiaana on jo selvää, että henkilökohtaisuuksiin meneminen on aina ala-arvoista käytöstä.

Enkä minä ole sanonut missään kohtaa niin etteikö toimintaa saa kritisoida. En tasan ole. Tottakai saa kritisoida ja pitääkin. Tarkoitin tuolla lauseella, jonka lainasit, juuri niitä jotka ovat nyt isoon ääneen julistamassa meitä KHL:ää innokkaasti odottavia faneja "hjalliksen ja ryssien perseraiskatuiksi", samalla kun itse osoittavat ihan samalla tavalla omaa erinomaisuuttaan faneina, "joilla on arvot kohdallaan" jättäytymällä laivasta marttyyreina. Uskon että fiksuna ihmisenä sen myös tajusit.

Kannattajia joilla on omat aivot, meinasit varmaan? Mutta jos sulle on ihan fine, että Jokerit on tuhottu reilussa vuodessa täysin niin selvä. Kannattajien kuuluu näissä tilanteissa ottaa valta omiin käsiinsä ja lähteä viemään toimintaa alasarjoista ylöspäin. Mulle ainakin tuleva Jokerit on nimenomaan se, joka tätä seuraa edustaa, KHL-jengi taas on pelkkää ilmaa. Ja tämä mielipide ei tee minusta mitenkään ''huonoa'' kannattajaa, ainoastaan sellaisen jolla aivotoiminta on vielä tallella ja, joka ei pysty hyväksymään ihan mitä tahansa toimintaa vaikka se tapahtuisi oman seuran nimissä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tytär on odottanut koko pitkän talven Miley Cyruksen keikkaa Arenassa kesäkuun alussa. Ei ole kuitenkaan ollut vaikeaa selittää hänelle miksi keikka uhkaa nyt peruuntua ja hän ymmärtää asian hyvin. Live Nation kertoo jatkossa keskittyvänsä ulkoilmakeikkoihin ja festareihin, jos tilanne ei laukea. En kyllä ymmärrä miten tämä toimii kesän jälkeen ja en oiken myöskään ymmärrä miksi boikottilinja muuttuisi, jos Krimin miehitys jatkuu. Tai sitten Jenkit antavat periksi, jota en ihan heti usko. Saatananmoinen kaalisoppa saatiin tästäkin aikaiseksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kannattajia joilla on omat aivot, meinasit varmaan? Mutta jos sulle on ihan fine, että Jokerit on tuhottu reilussa vuodessa täysin niin selvä.

Ihan turhaa oman valinnan ja mielipiteen pitämistä ainoana oikeana. Ei KHL-siirrosta ole pakko tykätä tai lähteä sitä sarjaa seuraamaan mutta vai on Jokerit nyt tuhottu? Mitä minä olen katsellut niin siellä se sama joukkue on olemassa samalla nimellä ja logolla varustettuna Hartwall Arenan uumenisssa, pelaajisto tulee vaihtumaan isosti (jos vain n. 10 pelaajaa tän kauden joukkueesta jatkaa) itse joukkue jatkaa olemassaoloaan vaikka sarja vaihtuukin. Mitkä on ne kriteerit joilla voidaan sanoa joukkueen tuhoutuneen? Ilmeisesti nimi, logo ja kotipaikka ei ainakaan ole tämän kriteerin saavuttamiseksi merkittäviä asioita. Sitä en kiellä etteikö sinun (ja monen muunkin) tunnesiteesi Jokereihin on muuttunut ja ilmeisesti rakkaus on muuttunut vihaksi ja ette ole eromassa ystävinä, ainakin se mitä on tullut luetuksi kirjoitteluasi Jokereista tässä KHL-siirron yhteydessä antaa kuvaa että välit ei ole ihan lämpimimmät.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Kannattajia joilla on omat aivot, meinasit varmaan? Mutta jos sulle on ihan fine, että Jokerit on tuhottu reilussa vuodessa täysin niin selvä.

Olet sä kyllä vaan aika väsynyt kaveri näiden kirjoituksiesi kanssa. Sama virsi jatkuu päivästä toiseen.

Jos KHL-Jokerit ei sinua kiinnosta, niin minkä ihmeen takia sinun pitää jatkuvasti kirjoittaa tänne näitä omia mielipiteitäsi muiden mielipiteinä ja yleisinä faktoina. Todella ärsyttävää.


Jos sinua ei kiinnosta tulla katsomaan ensikaudella joukkuetta, jossa kapteenina on Ossi, jonka valmentajana on Westerlund ja mikä tärkeintä jonka paidassa kiiluu narrilogo niin pysy poissa hallilta. Niin helppoa se on. Sinusta tulee väkisinkin mieleen henkilö, jolle kikkelimiekkailu Hämeenlinan sikakatsomon kanssa on tärkeämpi asia kuin hyvätasoinen jääkiekko ja seura nimeltä Jokerit, jonka paidassa virnistää narrilogo.

Jokerit pelaa ensikaudella maailman toiseksi kovatasoisimmassa liigassa, joukkueessa pelaa Omarkin ja Gundersonin kaltaisia pelaajia, joita ei muuten oltaisi ikinä meillä nähty. Kun tuohon vielä lisätään se, että vanhat seuraikonit Mäki ja Rita jatkavat joukkueessa ja odotettavissa on paluumuuttajia I. Filppulasta lähtien niin kyllä tuo joukkue minulle on paljon enemmän Jokerit kuin esimerkiksi tämänkauden joukkue Valtosen "pelikirjalla"(millä?) höystettynä.

Minä ainakin aion nauttia ensikaudella.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En kyllä ymmärrä miten tämä toimii kesän jälkeen ja en oiken myöskään ymmärrä miksi boikottilinja muuttuisi, jos Krimin miehitys jatkuu. Tai sitten Jenkit antavat periksi, jota en ihan heti usko.

Antaa ne, jos tilanne rauhoittuu. Krim luultavasti uhrataan sovun ja vakauden tähden. Tämä voi olla toki virhe, mutta näin se varmaan menee. Jos tilanne taas pahenee, niin menee mielenkiintoisemmaksi. Pakotteet tulevat kovenemaan, ja Areenan omistajat saattavat tuolloin löytyä EU:n pakotelistalta myös. Miten toimintaa silloin pyöritetään EU- maassa?
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jonkun aikaa näitä keskusteluja sivusta seuranneena alkaa jo huvittaa. Siis nämä Max Powerin viestit. Siellä on takana varmaan melko älykäs kaveri, mutta silti viestit on suurimmaksi osaksi mallia:

Jokerit on tuhottu vuodessa! Jos ette sitä käsitä, olette kaikki tymiä!

Ketään ei kiinnosta. Oliko muuta?
On täällä foorumilla muitakin, joita KHL-kuvio kirpaisee helvetin syvältä, mutta silti osaavat keskustella myös rakentavasi senkin jälkeen, kun se oma kanta on tehty selväksi.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Jokerit pelaa ensikaudella maailman toiseksi kovatasoisimmassa liigassa, joukkueessa pelaa Omarkin ja Gundersonin kaltaisia pelaajia, joita ei muuten oltaisi ikinä meillä nähty. Kun tuohon vielä lisätään se, että vanhat seuraikonit Mäki ja Rita jatkavat joukkueessa ja odotettavissa on paluumuuttajia I. Filppulasta lähtien niin kyllä tuo joukkue minulle on paljon enemmän Jokerit kuin esimerkiksi tämänkauden joukkue Valtosen "pelikirjalla"(millä?) höystettynä.

Minä ainakin aion nauttia ensikaudella.
Sanasta sanaan, hieno kirjoitus. Areenan lehtereillä nähdään syksyllä!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit on tässä vain sijaiskärsijänä, ja on todella hämmentävää, että joku vielä luulee, että ihmiset kannattaa näitä pakotteita kateudesta Jokereita kohtaan.
Tuskin kovin moni pakotteita sen vuoksi kannattaa, että Jokerit niistä mahdollisesti kärsii. Silti aika ihmeelliseen sävyyn niistä täällä kirjoitellaan. Viimeisin tänne asiaa koskevan uutisen tuonut kirjoittaja kirjoitti keikkojen perusmisuhkaa koskevan uutisen osalta, että jokohan pakotteet alkavat purrra ?

Tuohon sävyyn kun asia esitellään niin ainakin minulle on kyllä epäselvää se, että mihin pakotteiden halutaan purevan, Jokereihin vai Venäjään ? Jokereihin keikkojen perumisella saattaa olla pienen pieni vaikutus, mutta tähän helvetin uhkaavaan ja pahaan tilanteeseen kokonaisuudessaan keikoilla tai niiden perumisella ei ole yhtään mitään merkitystä. Tästä kulmasta kun asiaa katsoo niin en ole ihan varma mitä täällä osa kirjoittajista pakotteilta toivoo,

Oma näkökulma kriisiin on jo "viran puolesta" se, että Venäjä on ehdottomasti tehnyt väärin ja syyllinen osapuoli, mutta silti mikä tahansa sopu on parempi kuin riidan jatkaminen ja pakotteilla nokittelu. Noiden pakotteiden osalta ikävintä on se, että ne vaikuttavat melko suoraan Suomeen ja juuri tässä tilanteessa siihen ei olisi varaa. Jos asia kehittyy todella huonoon suuntaan ja pakotteet esim. estäisivät Jokerien osallistumisen KHL sarjaan niin siinä tilanteessa lätkä on aika pieni juttu muuhun kokonaisuuteen nähden. Toivottavasti näin ei käy vaan osapuolet pikku hiljaa pääsevät pöydän ääreen ratkomaan ongelmia.

Mitä sitten Jokereihin ja koko Jokerien tuhoamiseen tulee niin saahan asian niinkin nähdä. Minä olen omasta pääsoin Jokereissa pelatusta junnu-urasta asti ollut henkeen ja vereen Jokerien kannattaja yli 30 vuotta. Samanlaisena pysyn ja odotan ensi kauden pelejä innolla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tuohon sävyyn kun asia esitellään niin ainakin minulle on kyllä epäselvää se, että mihin pakotteiden halutaan purevan, Jokereihin vai Venäjään ? Jokereihin keikkojen perumisella saattaa olla pienen pieni vaikutus, mutta tähän helvetin uhkaavaan ja pahaan tilanteeseen kokonaisuudessaan keikoilla tai niiden perumisella ei ole yhtään mitään merkitystä. Tästä kulmasta kun asiaa katsoo niin en ole ihan varma mitä täällä osa kirjoittajista pakotteilta toivoo,

Oma näkökulma kriisiin on jo "viran puolesta" se, että Venäjä on ehdottomasti tehnyt väärin ja syyllinen osapuoli, mutta silti mikä tahansa sopu on parempi kuin riidan jatkaminen ja pakotteilla nokittelu. Noiden pakotteiden osalta ikävintä on se, että ne vaikuttavat melko suoraan Suomeen ja juuri tässä tilanteessa siihen ei olisi varaa. Jos asia kehittyy todella huonoon suuntaan ja pakotteet esim. estäisivät Jokerien osallistumisen KHL sarjaan niin siinä tilanteessa lätkä on aika pieni juttu muuhun kokonaisuuteen nähden. Toivottavasti näin ei käy vaan osapuolet pikku hiljaa pääsevät pöydän ääreen ratkomaan ongelmia.

En tietysti tiedä muiden kirjoittajien motiiveja, mutta tässä Jokereihin linkittyvässä tapauksessa pakotteiden halutaan(EDIT: Siis pakotteiden asettajat haluavat) tietysti purevan Timtshenkoon ja Rotenbergeihin, ja sitä kautta ehkä sinne valtaa pitäviin. Ja vaikutukset tulevat, jos tulevat, nimenomaan bisnesten kautta, eli juuri nyt vaikkapa tällaiset konserttien perumiset ovat osa kokonaisuutta, joskin tietysti yksittäisinä juttuina merkityksettömiä. Pahimmillaan mennään juuri tuohon koko KHL- kuvioon, vaikka en sitä itse mitenkään erityisesti toivo. Juurikin siksi, että tuolloin tilanne olisi vain pahentunut nykyisestä.

Varmaan kaikkien mielestä sopu olisi parasta. Ymmärtänet varmaan myös vastapuolen epäluulot tapahtuneen jälkeen? Mikä takaa, ettei vastaava toistu piakkoin uudestaan, jos tämä taputellaan liian kevyesti, ja palataan normaaliin tuosta noin vain? Nythän Venäjä on alkanut pehmentämään kantojaan. Tiedä sitten, onko pakotteilla mitään roolia tässä. Ehkä on suunniteltukin näin, tai sitten aletaan tajuta, että haitat taitavat sittenkin olla hyötyjä suuremmat tällaisella politiikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös