Vaikea sulattaa väittämiä, joiden mukaan Areenalle on hankalat kulkuyhteydet. Vaikea keksiä parempaa paikkaa, jos ottaa huomioon, että suuri osa kävijöistä tulee kuitenkin omilla autoilla. Näiden lisäksi kaikki junat pysähtyvät muutaman sadan metrin päässä ja spora sekä dösäpysäkit myös kävelyetäisyydellä.
Ja Rantasen kirjoittama skutsi väitekin on aikalailla tuulesta temmattu, kun Nordikselta on niin lyhyt kävelymatka Areenalle ettei siinä ehditä yhtäkkiä pöllähtää ytimestä skutsiin. Itseasiassa jo kymmenen vuoden päästä Areenan ympäristö on kokenut melkoisen mylläyksen. Pasilan asema saa kymmenen lisäkerrosta ja kasvojenkohotuksen, työt alkavat jo ensi vuonna. Lisäksi Pohjois- ja Keski-Pasilan rakentaminen on edessä lähivuosina. Aseman länsipuolelle Areenan välittömään läheisyyteen nousee pilvenpiirtäjiä. Muutaman vuoden päästä hallimme on paljon nykyistä viihtyisemmässä, vilkkaammassa ja modernimmassa ympäristössä. Kaupunki laajenee, joskus Kruununhakaa pidettiin jonkunlaisena lähiönä.
Aakelle: IFK:n hallin tavoitettavuus paranee pisararadan myötä joskun ensi vuosikymmenen puolella. Hesarissa oli viime vuonna grafiikkaa Stadin jengien kausikortin haltijoiden osoitteista. Kuvasta pystyi päättelemään, että sekä Jokerit että HIFK kerää matseissa käyvän väen tasaisesti koko pääkaupunkiseudulta. Oikeastaan ainut näkyvä ero oli IFK:n kannattajilla enemmistö Espoossa ja Jokerien kannattajilla hienoinen hallinta Pohjois-Helsingissä. Siksi hallia suunniteltaessa tulisi ottaa huomioon kulkuyhteydet vähän joka suunnasta.