Hartwall Arena

• 1 474 270
  • 5 525

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Karvinen - pelannut ensimmäistä kertaa Liigassa kaudella 2014-2015. Jokereita vastaan ei siis ainakaan aikuisten ottelua ole pelannut Areenalla.
Olin katsomassa kaudella 09-10 A-junnujen paikallista joka oli siirretty ylös. Katsomo oli rajattu niin, että pääsi lohkoihin 103-105. Muistan hyvin sen, että Karvinen pelasi julleilla. Tuo on kaiketi siksi jäänyt mieleen, että pappa Karvinen oli EVUn junioripäällikkönä ja veteli myös ns. iltapäiväjäitä halukkaille joissa itse kävin. Otto kävi muutamaan kertaan paikalla pelailemassa. Siksi häntäkin siinä pelissä katsoi tarkemmin.

Swindon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Swindon Town FC
Ihan kuin Hartwall olisi niin iso peikko että jos sinne päästään pelaamaan niin meidän jätkillä alkaisi housut tutisemaan heti. Olen varma että buustia saisivat siitä että nyt ollaan siellä missä kuulutaan, kannattajat ihan täpinöissään ja kaikki antaa parastaan, niin kentällä kuin katsomossa. Täällä kun lukee niin tuntuu että kaikilla menisi pasmat ihan sekaisin heti kun astelee jäälle "isoissa" valoissa. Ammatikseenhan nuo jääkiekkoa pelaavat, sama kuin vuosia kokenut rekkakuski pääsisi ajelemaan upouudella Scanialla, niin olisiko se niin jännittävää että ensimmäisenä ajaisi kalliolta alas kun olishan se ihan liian jännää. Eiköhän Jokereiden pelaajat tiedä mikä se tulos on mitä haetaan, sama se missä pelataan?

Koppipelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ihan kuin Hartwall olisi niin iso peikko että jos sinne päästään pelaamaan niin meidän jätkillä alkaisi housut tutisemaan heti. Olen varma että buustia saisivat siitä että nyt ollaan siellä missä kuulutaan, kannattajat ihan täpinöissään ja kaikki antaa parastaan, niin kentällä kuin katsomossa. Täällä kun lukee niin tuntuu että kaikilla menisi pasmat ihan sekaisin heti kun astelee jäälle "isoissa" valoissa. Ammatikseenhan nuo jääkiekkoa pelaavat, sama kuin vuosia kokenut rekkakuski pääsisi ajelemaan upouudella Scanialla, niin olisiko se niin jännittävää että ensimmäisenä ajaisi kalliolta alas kun olishan se ihan liian jännää. Eiköhän Jokereiden pelaajat tiedä mikä se tulos on mitä haetaan, sama se missä pelataan?
Tätähän ei kukaan yksinkertaisesti tiedä.

Vanhassa hallissa ne kahden viime kauden onnistumiset on onnistuttu ja epäonnistumiset epäonnistuttu. Omat rutiinit, tutut manööverit. Isoja juttuja urheilussa.

Olen tän aiemminkin sanonut, mutta jos urheilu edellä mennään, pysytään loppukausi Nordiksella. Jos bisnes edellä, vaihdetaan hallia.

NinetyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nämä "isot valot" naurattaa kerta toisensa jälkeen. Areena on joo meille rakas, mutta kyse ei ole edes Suomen mittapuulla ainutlaatuisesta hallista. Täällä luetellaan pelaajia jotka eivät Liigakokemuksesta huolimatta ole nähneet Ilmalan kirkkaita - ja samalla unohdetaan että kundit ovat pelanneet Nokialla ties kuinka monta kertaa.

Areena on ollut ysäristä asti suomikiekon perushuttua, eikä sitä olla koskaan mielletty miksikään hornankattilaksi tai tarunhohtoiseksi, pohjolan MSG:ksi. Siellä on muutenkin pelannut joka junnu ja puolet pk-seudun puujalkahöntsääjistä (minä mukaan lukien). Mistä ihmeestä tämä narratiivi on syntynyt tänne palstalle?

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksi asia joka hallinvaidossa muuttuisi on jää. Nordiksella on ilmeisesti todella huono jää ja Hatwallilla sitten parempi. Mestiksessä Jokerit saisi paremmasta jäästä etua, karsinnoissa on sitten vähän siinä ja tässä että kumpaa joukkuetta hyödyttäisi hyvä jää enemmän.

Se että nykyajan nuorilla menisi tuttuun paikkaan vaihtamisesta huuruun en usko. Veteraaneilla vielä vähemmän.

Taikausko on sitten ihan eri juttu...

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Ei ole. Kokemusta on lähes kaikista pk-seudun halleista. En tietenkään täyden Nordiksen edessä ole skulannut, mutta silti: sen jää on hyvä.
En ole tietysti itsekkään, mutta kyllä tuon katsomosta ja vähän telkkarin välitykselläkin näkee, että jää pehmenee nopiaan ja kiekot pomppii yllättävästi simppeleissä syötöissäkin. Karjala-turnauksen aikaan tuo erottui vielä enemmän.

Edit. Nordiksen ketjussa on tätä asiaa käsiteltykin.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ei ole. Kokemusta on lähes kaikista pk-seudun halleista. En tietenkään täyden Nordiksen edessä ole skulannut, mutta silti: sen jää on hyvä.

Eikös tämä tullut selväksi jossain kyselyssä pelaajille että jää on huono? On eri asia pelata höntsäpelejä, jolloin se jään kuluminen on erilaista kuin Liiga- tai Mestis-peleissä kun pelaajat osaa oikeasti luistella ja terän käyttö ja voimakkaat potkut kuluttaa jäätä ihan eri tavalla.

Itse olen hoitanut jäätä useamman vuoden Myllypurossa ja siellähän on tunnetusti erittäin hyvä jää. Ne kerrat kun siellä on ollut esimerkiksi Summasen vetämät kesäjäät änäri- ja muille ammattilaisille, niin se jää on ollut aikamoista mössöä.

Tässä muuten tuo kysely:

Edit. Itsellä myös junnuista ja vanhemmalla iällä divari- ja muista höntsäpeleistä kokemusta useista halleista enkä kovin usein ole kokenut jäätä huonoksi. Edes Nordiksella. Kyllä mä silti uskon ammattilaisten näkemystä, että Nordiksen jää on keskimääräistä huonompi.

Viimeksi muokattu:

Korhonen96

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jäähallilla on jo liki kaikki valmista, että siellä voisi jääkiekkoa pelata.
Vielä muutama viikko sitten Jokereilla ja hallin kiinteistöstä vastaavilla oli selvä näkemys, että hartsulla pelataan karsinnat jos sinne päästään.

Kebis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Emme tule näkemään jokerikiekkoa Jaffalla vielä tällä kaudella. Ei edes mahdollisissa karsinnoissa.
En avaa asiaa enempää, mutta lähinnä kaikille jotka asiaa miettivät/haaveilevat.

Sulander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Henkilökohtaisesti en ole missään vaiheessa ihan ymmärtänyt kiimaa siirtyä areenalle kesken tämän kauden. Kenties jättihallin kolkkous vähän on pelottanutkin. Mutta olen kyllä pannut merkille, että moni Jokereita seuraamaton tai sivuummalta seuraava kaveri on Jokereista keskusteltaessa melkein ensimmäiseksi kysellyt, että milloinkas sinne areenalle siirrytään.

hoedown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Emme tule näkemään jokerikiekkoa Jaffalla vielä tällä kaudella. Ei edes mahdollisissa karsinnoissa.
En avaa asiaa enempää, mutta lähinnä kaikille jotka asiaa miettivät/haaveilevat.
Uskon. En tiedä onko asia ollut edes pöydällä, mutta jos on, lienee asiaan vaikuttanut POFfien osoittama vajaa Nordis. Ajatus 50 % täyttöasteesta Arenalla tuskin on ketään asianosaisia miellyttänyt.

Tässä tapauksessa ei myöskään ole riskiä (mahdollisesta) rutiinien rikkomisen vaikutuksesta. Varmempi valinta näin, kannatan.

e: pari lisättyä sanaa

jeani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uskon. En tiedä onko asia ollut edes pöydällä, mutta jos on, lienee asiaan vaikuttanut POFfien osoittama vajaa Nordis. Ajatus 50 % täyttöasteesta Arenalla tuskin on ketään asianosaisia miellyttänyt.
Mestispleijarien täyttöaste Nordiksella on ollut ihan ok. Ja odotettu. Todennäköisesti myös asianosaiset ovat tämän ymmärtäneet.

Liigakarsinnoissa (ratkaisevissa?) vasta se tilanne, että 8200 ei ole riittävä kapasiteetti ollenkaan. Melkeinpä kukaan ei ole kaavaillut mestispleijareihin Hartwallia.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minun mielipiteeni on että Areenalle heti kun vain mahdollista ja tuolta Nordiksen bunkkerista pitää pyrkiä pois. Nordiksella ei ole mitään miksi siellä kannattaisi pelata yhtään pidempään kuin on pakko. Hallikin on edelleen vahvasti naapurin väreissä vaikka sinne sentään saatiin meidän liput ja paidat kattoon meidän pelien ajaksi. Areena on meidän kotihalli, se on ollut sitä sen valmistumisesta asti ja toivottavasti tulee olemaan sitä mahdollisimman pian uudestaan. Nordis on logistisesti surkea ja sen jää on yksi huonoimmista millä pelataan. Ainoa mikä puolustaa sitä on 90-luvun menestyksen nostalgia ei mikään muu. Nordikselle on hienoa mennä vierasotteluun kaatamaan IFK:ta, mutta kotihallina se on selvästi heikompi kuin Areena olisi. Toivottavatsi päästään Areenalle viimeistään ensi kaudelle, jos ei jo mahdollisiin karsintoihin. Ja eihän sitä yläkertaa ole mikään pakko pistää kokonaan tai ollenkaan myyntiin jos koetaan että koko Areenan katsomokapasiteetti on joku uhka, ei mahdollisuus.

Viimeksi muokattu:

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mä en lähtisi enään tällä kaudella muuttamaan rutiineita. En näe sitä mitenkään hyvänä asiana, että tässä vaiheessa kesken kauden tärkeimpiä pelejä vaihdettaisiin kotihallia. Pysyköön nordis kotina kauden loppuun saakka.

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksi asia joka hallinvaidossa muuttuisi on jää. Nordiksella on ilmeisesti todella huono jää ja Hatwallilla sitten parempi. Mestiksessä Jokerit saisi paremmasta jäästä etua, karsinnoissa on sitten vähän siinä ja tässä että kumpaa joukkuetta hyödyttäisi hyvä jää enemmän.

Se että nykyajan nuorilla menisi tuttuun paikkaan vaihtamisesta huuruun en usko. Veteraaneilla vielä vähemmän.

Taikausko on sitten ihan eri juttu...
Parempi jää suosii taitavampaa joukkuetta. Tämä on nähty esim. ulkoilmapeleissä, kun jää on välillä ollut siinä kunnossa, että ei edes rankkareissa uskalla harhauttaa, vaan kaikki laukovat. Mitä huonompi jää, sitä vähemmän voi tehdä sirkustemppuja.

Eikös tuo nyt ole maalaamaton jää jätkien alla

Mutta kun joku julli sanoi, että se jäädytyslaitteisto hajosi?! Eikö hän puhunutkaan totta? Vaasasta kaivattaisiin vahvistus asialle!

Jäähallilla on jo liki kaikki valmista, että siellä voisi jääkiekkoa pelata.
Vielä muutama viikko sitten Jokereilla ja hallin kiinteistöstä vastaavilla oli selvä näkemys, että hartsulla pelataan karsinnat jos sinne päästään.
Onko sinulla heittää linkkiä tai lähdettä tähän Jokereiden näkemykseen, että areenalle mennään pelaamaan mahdollisia karsintoja? Olen tällaisen missannut.

Edit: rivitystä selkeytetty

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Osa tietäjistä tietää että karsinnat pelataan jaffalla. Ja osa että ei pelata. No tietäjät tietää.
Mielipidettä jos kysytään niin ehdottomasti vaan jaffalle karsimaan jos mahdollista. Toki ensin pitää voittaa 7 peliä.
Tilanteet voi myös muuttua along the way. Jokereilla ei ole hätä kädessä Areenan kanssa, eikä hätäily ainakaan helpottaisi sopimusneuvotteluissa. Jokerit + Areena on toteutuessaan pitkää peliä. Yksien MAHDOLLISTEN karsintojen takia ei kannata ottaa määrättömän suurta riskiä tai koittaa mennä sieltä missä aita on matalin.

Teknisesti Areena on kunnossa.

C14H18N2O5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mustan Pekan kalatiskillä eräs tyylikkääseen asuun sonnustautun herrasmies myhäili tonnikalapihviä jonotellessaan "Punakeltainen kevät.... Hartwall Arena..... Liigakarsinnat.... Meidän kevät".

Jokerikamalla vuorattua rekkaa tai vaasalaisia ei näkynyt, mutta jokin herran olemuksessa kertoi, että se tietää jotain, mitä minä en tiennyt, mutta nyt tiedän.

Narri nauraa taas ;)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy