Kynttilä sammutettu.Sytytin kynttilän Areenan kunniaksi. Oli kyllä upea mesta. Kevyet mullat.
Katohan. Kauppa on tehty. En olisi uskonut, mutta totta se on.
Nyt se on vihdoin totta: Entinen Hartwall-areena on myyty – tässä ovat ostajat
Kaupan sinetöityminen vaatii vielä EU:n ja Suomen viranomaisten hyväksynnän. Poliittinen polku on tasoitettu pääministeri Petteri Orpon johdolla.www.is.fi
Tää mun viesti tänään vanheni huonostiMuistuttakaa mua kun koko saaga on ohi. Tässä ennustukseni:
- Halli tulee rapistumaan ja mätänemään ennen kuin hallintaoikeus siirtyy lunastuspykälän kautta. Huolimatta siitä maksetaanko laskuja vai ei.
- Vapaaehtoisia kauppoja ei tule tapahtumaan
Olen mielelläni väärässä.
Eivätkä kaupat ole nytkään vielä juridisesti pätevät. Tästä muistuttavat sekä myyjien että ostajien edustajat.
”Kaupat vaativat vielä viranomaisten hyväksynnän. Olen myös tämän asian suhteen toiveikas, mutta tässä vaiheessa minulla ei ole asiasta enempää sanottavaa”, Paananen linjaa.
”Kauppasopimus on jo molempia osapuolia sitova, mutta kaupan toteutumisen ehtona on saada sille EU-tason poikkeuslupa. Sen jälkeen seuraavat vielä viranomaisprosessit kotimaassa”, Poskipartaa puolestaan sanoo.
Relevanttia arviota viranomaisprosessien kestosta ei ole.
Käytännössä kauppojen sinetöityminen vaatii ensin, että EU myöntää Suomen viranomaisille uuden poikkeusluvan asian käsittelemiseen.
Sitten jos lupa heltiää, kauppojen lupaprosessista vastaavat ulkoministeriö ja Ulosottolaitos.
Nämä instanssit näyttivät kesäkuussa vihreää valoa Trevianin ostajaryhmälle sekä alustavasti sen esittämälle kauppamallille. Viime aikoina ulkoministeriön pakotetiimi on kuitenkin ollut jo valmis lyömään hanskat tiskiin.
Ai nii joo.. eli jullit muuttaakin Pasilaan.Veikkaan että Teemu Selönne on jotenkin tässä mukana
Jep :D Mahtaa nauraa partaansa tällä hetkellä jossain.Ding oli sittenkin oikeassa kaiken aikaa!!
Voit olla varma että Saarni on tästä tiennyt. Ja suunnitelmat on paperilla mitä seuraavaksi tapahtuu.Tässähän tapahtuu nopeampia käänteitä kun Salatuissa Elämissä
Saarni, hommaa meidät takasin himaan!