Kylläpä sulla ottaa kovasti ylpeydelle, kun eka itse kritisoit muiden äidinkielen osaamista ja sitten, kun kerrotaan, mitkä jutut omassa tekstissäsi ovat ''pielessä'' (lainausmerkeissä siksi, koska ketään ei oikeasti kiinnosta) niin suututaan oikein kunnolla. Kuten sanoin jo aikaisemmin, niin kirjoitusvirheitä tulee kaikille, miksi pitäisi alkaa sen takia dumaamaan toisen äidinkielen osaamista? Sillähän ei ole loppupeleistä mitään tekemistä sen kanssa. Totta kai, Etelältä tuli kriittiseen sävyyn viestiä sulle, niin pitää jostain kirjoitusvirheestä alkaa valittamaan. Kaikille toi ryssittely ja muutenkin ennakkoluuloinen suhtautuminen venäläisiä kohtaan ei vain iske.
Niin, ja itsehän en ole sanonut mitään omasta äidinkielen osaamisestani, vaan nimenomaan korjasin noita sun oikeinkirjoituksen (mitä täällä ei vaadita) virheitä. Ei kukaan ole väittänytkään mun kielellistä osaamista mitenkään hyväksi, joten älä suhtaudu siihen liian ankarasti, jooko? Ei oo kivaa semmonen.
Rauhoitu mies hyvä. Olenko kussut aamumuroihisi vai mistä moinen asenne kumpuaa? Alunperin nimim. Etelälle osoittamani viesti ei koskenut pelkästään hänen viestinsä kielellisiä ongelmia. Luulin tehneeni tämän selväksi jo aiemmin.
Kuka on ennakkoasenteinen ja kuka ei?
Minua jopa hieman harmittaa että täällä pitää suomentaa omaa tekstiä, mitä on kirjoittanut, mutta osittain kieli poskessa kirjoittamassani viestissä ensiksi puolustin uuden omistajamme sanavalintoja ja seuraavaksi kehuin venäläistä ruokaa. Kritiikkiä osoitin Areenan musiikkivalinnoista, taukopalveluista ja Jumbotronista päättäville. Toki viimeisessä kappaleessani mainitsin hieman kärkkääseen sävyyn että venäläisiä tulee katsomoon, mutta hei, olivatko käyttämäni termit loppujen lopuksi kovinkaan kaukana todellisuudesta? Kaikille se ei ole yhtä helppo pala nieltäväksi kuin toisille. Toki muistin jatkaa kritisoimalla Areenan kuuluttajaa ja KissCam yms. huutomittareita.
Jos taas hiertävä asia on tuo termi "ryssä" niin se on toki harmillista. Minun ikäisilleni kavereille ryssä on ryssä nyt, ryssä on ollut ryssä aina ja ryssä tulee aina olemaan ryssä. Katsos, tätäkään termiä ei aina käytetä negatiivisessa mielessä (niin kuin Ossi Väänäsen tapauksessa) vaan synonyyminä itänaapurin kansalaiselle.
Sinulle osoittamani viesti ei ollut mitenkään negatiivissävytteinen vaan ilmeisesti nyt kävi klassisesti ja tapahtui väärinymmärrys. Vaikka nyt mennään ketjun aiheesta erittäin pahasti sivuraiteille, koen että minun pitää selvittää tämä, ettei muillekin jää epäselväksi mitä tapahtui.
Minulla ei ottanut ylpeyteni päälle mitenkään enkä todellakaan suuttunut. Löysää pipoa ja laita jäitä hattuun. Ja sitten lue vielä ajatuksella läpi mitä olen kirjoittanut. Ensimmäisen lainaamasi kohdan loppuun voit lisätä seuraavan merkin: :o)
Jatketaan me tätä yksityisviestein, että tässä ketjussa päästään keskittymään niihin aiheisiin, mitkä tämän otsikon alle kuuluvat.
Ja muista aina, jos avaudut jollekin jostain aiheesta, ole valmis ottamaan myös vastaan. ;o)
- - - -
Ja nyt asiaan!
Tuli mieleen siitä Areenan ruokatarjonnasta vielä se, että eikös Restel tuo nyt Burger Kingiä Suomeen? Tässä varmaan on seuraava lafka Areenan safkaosastolle sitten kun Hesburgerin vuokrasopimus päättyy. Hesellä taitaa olla yksityisoikeus hampurilaisiin tämänhetkisessä diilissä?
Tuomas, -Ville-, anyone?