Ei sitä kerralla tarvitse maksaa. Menee sopimuksesta riippuen joko kerran vuodessa, tai kuukausittain. Jokerit tai vastaavan kokoluokan pikkuputkat eivät sellaiseen pysty, mutta eipä tuohon varmasti kyselläkään kuin isoja kansainvälisiä pörssiyhtiöitä. Sellaiselle satku vuodessa ei ole kuin järjestelykysymys. Isoimmilla suomalaisilla mainostajilla on miljoonien vuosibudjetit kansainvälisistä puhumattakaan.
On toki, eikä maksettu, mutta jonkin verran etupainotteisesti sitä maksettiin aiemmin. Näin tarina kertoo. Mutta kuten sanoin, tuo 1m€ on se aiemmin ollut hintalappu, eikä mikään itsestäänselvyys silloinkaan, että tuo milkun diili syntyi.
Ihan ei voida suoraan verrata NHL-tason Areenoihin, mutta siellä sopparit on järjestäen useita miljoonia vuodessa. Losissa 20 vuotta maksoi Crypto.comille 700 miljoonaa.
No ei totta tosiaan voida ihan verrata NHL-lappuihin, kun päävuokralainen on Mestis-Jokerit tämän hetken tiedolla. Hivenen eri markkina on kyseessä. Liigaan paluu nostaisi näkyvyyden valtakunnallisesti merkittäväksi, mutta silti aivan pähkinöiksi verrattuna rapakon taakse. Suomi on markkinana monessa asiassa onneton. Kaupunkeja meillä on 1kpl.
Se nimikyltti seisoo hallin seinässä aina. 365 päivää ja 52 viikkoa vuodessa. Satasella jos tekee ympäri vuoden ulkomainontaa, niin se on kaksi tonnia viikossa. Ei täysin mitätön, mutta ei millään lailla isoksi kampanjoinniksi laskettavaa tekemistä. Kokonaiskontaktimäärä saattaa nippanappa olla oikein rakennetulla kokonaisuudella parempi kuin yksittäisen Areenan seinillä, mutta ei merkittävästi. Siihen päälle sitten se jatkuva medianäkyvyys esimerkiksi juuri Jokereiden, isojen tapahtumien ja artistien kautta. Minua henkilökohtaisesti brändinä kiinnostaisi enemmän ne mediaosumat ja puheenaiheena oleminen kuin logonäkyvyys seinässä.
Kokonaiskontaktimäärän saa isommaksi ja kohdennuksen todennäköisesti paljonkin relevantimmaksi monellekin brändille vrt. nimi Areenan kyljessä. Mutta kuten sanoin, panimolle on arvoa mitä hallin sisällä voi tehdä. Toki mitään 2 tonnia per viikko mainontaa ei edes kannattaisi alkaa tekemään vaan eri tavalla suunnitella sen rahan käyttö, mutta tämä jo täysin ot.
Areena on kaikkien suomalaisten tuntema paikka ja merkittävä helsinkiläinen maamerkki.
On kyllä.
Sillä on jo itsessään arvoa, jos sellainen omalle brändille myönnetään.
On arvoa, mutta edelleen se merkittävämpi tapahtuu Areenan sisällä. Paljon enemmän kuin kyltti katolla. Hyöty brändille tai pikemminkin brändeille tulee suuremmin hallin sisältä. Erityisesti mikäli puhutaan fmcg-tuotteista. Vastaavan näkyvyyden saa muualtakin ostettua, vaikka sitten Forumin katolta, seinästä tms. Se mikä on vaikeampi ostaa muualta on kuluttajakokemus ko.tuotteen parissa yhdistettynä kulloiseenkin tapahtumaan ja elämykseen. Siellä pääset luomaan uniikkeja muistijälkiä brändin parissa. Se on kombo, jota Viitikon ja kumppaneiden on syytä myydä. Areenalla on myös hyvät tilat tähän vrt.esim.Nordis, jossa on ahdasta joka nurkalla.
Minä ajattelisin, että olisi melko nobrainer selkeä synergiahyöty palauttaa Karjala 0,0% Jokereiden paitaan, jos meistä Areenan pääkäyttäjä tulee. Luulisi että siinä pääsee vähintään omilleen vaikka Laitila putoaisikin samassa rytäkässä pois.
Varmasti. Toki voidaan kysyä miksi näin ei ole jo tapahtunut...Hartwall kun on aika monen urheilujoukkueen sponsori jo. Lähtien susijengistä jatkuen salibandymaajoukkueeseen ja useampaan Liigajengiin.