Hartwall Areenan mikrofonit kiinnostavat

• 18 457
  • 78
Tila
Viestiketju on suljettu.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Mike

Vastustajien suoritukset eivät ole koskaan hienoja. Vastustajat ovat pelin ollessa käynnissä jotain semmoista, jotka pitää ensin repiä kappaleiksi ja sen jälkeen kusta päälle.
En ikinä ymmärrä miksi suomalaisessa fanikulttuurissa on jotenkin hienoa "kunnioittaa vastustajaa". Vihaaminen ja parjaaminen on paljon antoisampaa.

Enpä usko, että kyse on niinkään suomalaisesta fanikulttuurista. Vastustajan vihaamisesta ei vain saa puhua. Lisäksi vihaamiseen monesti yhdistetään helposti turpaanveto-kilpailut hallin ulkopuolella. Mikä ei monesti ole ollenkaan asian pohja. Kusipää hallissa, rauhallinen ulkona. Siinä minun kannattamiseni ydin. En tiedä onko se sitten fiksun kaverin merkki, joka jaksaa joka käänteessä jauhaa sitä, kuinka "minä vihaan kaikkia ja huudan vain tapa joka tilanteessa". Siinäkin voi olla hyssyttelyn syy.

Jokerit ja Kärpät-fanithan ovat oikeastaan uranuurtajia tässä matsin jälkeen kaljalle vieraiden kanssa kulttuurissa. IFK-faneja ei vastaavat tapahtumat yleensä ole kiinnostaneet. Ollaan enemmän omien joukossa. Tosin monesti tulee kyllä Jokerien kanssa esim. Sportissa pelien jälkeen kaljaa otettua, vaikka raukat eivät osaakaan oikeaa jengiä kannattaa.

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mike

Ehkäpä se ero fanien kesken on juuri siinä, että toiset seuraa omaa joukkuettaan ja toiset jääkiekkoa sekä toivovat oman joukkueen voittoa....... Minulle se on viihdettä ja voin lähtee katsomaan jokeri-peliä jotakin hyvää joukkuetta vastaan jos HIFK:llä ei ole sinä päivänä matsia lähikaupungeissa

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Carlos
Herätyksiä nyt muiltakin lukijoilta, onko kellään em. tapauksesta mitään muistikuvaa, vai onko allekirjoittaneen jo korkea aika hakeutua hoitoon??? Myönnän että omaan tällä hetkellä lievän krapulan, mutta vain hyvin lievän. Enkä nyt tosiaan puhu niistä kaukalonlaita-mikeistä (tai hessuista).

Muistan kyllä itsekin tämän tapauksen ympärillä pyörineen kovan kohun. En ole kyllä itse koskaan Jokerien fanikatsomoon alentunut menemään, joten en voi todeta sen paremmin noiden mikkien olemassaolosta.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Rebel

Enpä usko, että kyse on niinkään suomalaisesta fanikulttuurista. Vastustajan vihaamisesta ei vain saa puhua. Lisäksi vihaamiseen monesti yhdistetään helposti turpaanveto-kilpailut hallin ulkopuolella. Mikä ei monesti ole ollenkaan asian pohja. Kusipää hallissa, rauhallinen ulkona. Siinä minun kannattamiseni ydin. En tiedä onko se sitten fiksun kaverin merkki, joka jaksaa joka käänteessä jauhaa sitä, kuinka "minä vihaan kaikkia ja huudan vain tapa joka tilanteessa". Siinäkin voi olla hyssyttelyn syy.

Jokerit ja Kärpät-fanithan ovat oikeastaan uranuurtajia tässä matsin jälkeen kaljalle vieraiden kanssa kulttuurissa. IFK-faneja ei vastaavat tapahtumat yleensä ole kiinnostaneet. Ollaan enemmän omien joukossa. Tosin monesti tulee kyllä Jokerien kanssa esim. Sportissa pelien jälkeen kaljaa otettua, vaikka raukat eivät osaakaan oikeaa jengiä kannattaa.

Aivan samoilla linjoilla ollaan. Ja itseäni ärsyttää myöskin suunnattomasti tuo mainitsemasi veljeily toisen joukkueen kannattajien kanssa ennen ottelua tai sen aikana.
Pleijareiden aikana isompi ryhmä - johon itsekin kuuluin - joutui jopa ilmoittamaan veljeilijöille, että fanibaariin ei normaali-ihmiset tule, ennen kuin Kärpiöt ovat poistettu paikalta.

Kaveruus ja faneus ovat kaksi eri asiaa ja ainakin itselläni tuo jälkimmäinen ajaa ottelun aikana ohitse. Minulla on lukuisia HIFK:ta kannattavia frendejä jne. mutta emme koskaan ole edes suunnitelleet menevämme matsiin kimpassa. Ei tule mitään. Siellä Sportissa ollaan taas frendejä, mutta pelitapahtuman ajan he ovat täsmälleen samaa tapettavaa paskaa, kuin joukkue jonka värejä kantavat.

Kuten sanoitkin, niin varmasti moni ajattelee samalla tavalla, mutta ei uskalla panna itseään peliin - tai ainakaan myöntää sitä.
Mitä olisi koko faneus ilman rakkautta ja vihaa: ei mitään. Sinä päivänä kun huomaan sen katoavan, niin ei minulla ole myöskään matseissa enää mitään syytä miksi maksaa siitä lystistä sen verran mitä se maksaa. Faneus on pelin aikana täysin mustavalkoista ja sokeaa. Äärimmäisyyksiä suuntaan taikka toiseen.
Jos keskitieltä löytäisin itseni, niin TV on keksitty ja yhdentekevien joukkueiden yhdentekeviä läpsyttelyitä voi seurata sieltäkin.
SM-liigakiekko ja sen joukkueet Jokereita lukuunottamatta ovat itselleni pelkkää ilmaa. Kun peli on muuttunut paskaksi, niin faneus on se ainoa asia mikä vielä vie hallille.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Gellner

Sorry vaan mutta olet niin väärässä kuin olla ja voi. Carlos on aivan oikeassa väittäessään että fanikatsomossa on mikrofonit. Olen omin silmin nähnyt kun tekniikan pojat räpläsivät niitä viime kaudella paria tuntia ennen jonkun matsin alkua (en muista ketä vastaan Jokerit silloin pelasi) ja siellä fanikatsomossa mikit ovat tietääkseni edelleen.

Voi helvetti. Kuulun FanClubiin enkä ole vielä päässyt kovin useasti kahta tuntia ennen matsin alkua fanikatsomoon:)

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pete 62

Voi helvetti. Kuulun FanClubiin enkä ole vielä päässyt kovin useasti kahta tuntia ennen matsin alkua fanikatsomoon:)

Onko mieleesi koskaan putkahtanut sellaista pienen pientä asiaa että Hartwall Areenalla on kenties muitakin ihmisiä kuin katsojia.

Viimeksi muokattu:

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
hohhoijaa.... mikä onkaan päivän aihe. Eikös tästä voisi jo muutamalle hifk-nimimerkille läpsäistä penaltia perättömien huhujen levittelystä jostain hiton jokeri-fanien mikrofoneista...

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti narri
Eikös tästä voisi jo muutamalle hifk-nimimerkille läpsäistä penaltia perättömien huhujen levittelystä jostain hiton jokeri-fanien mikrofoneista...
Öh.. Eikös täällä ole Carlos saanut TUKEA väitteelleen, että Areenan fanikatsomossa on mikrofoni/t. Joten ei nyt ole siis perättömiä väitteitä, itsekin olen kuullut erän aikana vessaan mentyäni niistä "pikku kajareista" katsomon ääntä.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti narri
hohhoijaa.... mikä onkaan päivän aihe. Eikös tästä voisi jo muutamalle hifk-nimimerkille läpsäistä penaltia perättömien huhujen levittelystä jostain hiton jokeri-fanien mikrofoneista...

Nimimerkki Cimo(Jokeri-fani) kirjoitti:
"Joo, mikkejä tosiaan on. Fanikatsomossa sekä kaikissa muissakin katsomoissa. "

Eli ei se mitään hirveän perätöntä sitten varmaankaan ole, jos omassakin leirissä siitä jo puhutaan. Vai mitä?

Kaipa sitä on ammattinikin puolesta heitettävä muutama kommentti tähän asiaan. Kuten JHag jo totesikin, tämän päivän mikrofonitekniikka mahdollistaa hyvinkin pienien ja huomaamattomien mikrofonien sijoittelun esim. penkkien alle tai kattorakenteisiin.
Tässä tapauksessa olisin kuitenkin taipuvainen uskomaan, että tuo katsomon möykkä vuotaa jo ihan riittävästi läpi, noista edellämainituista päädyissä olevista mikrofoneista ja niiden välittämää signaalia on Tommykin käytävällä kuullut. Eli erilliset fanikatsomoon sijoitetut mikit tuskin ovat edes tarpeen.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että Jokerit on mikkejä...:)

-Buddy

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Hemmetti, nuo mikrofonithan on nerokas idea. Andersonin työryhmähän saisi lisätä nuo vaikka siihen Kisapuiston remonttilistalle. :)

Toisaalta.. kun ainoat ketkä siellä hallilla yleensä kannustavat, ovat ne hysteerisesti kirkuvat teinitytöt.. joten se siitä.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Onkohan kenellekkään tullut mieleen, että mahdolliset mikit voivat liittyä siihen saakelin huutomittariin, jolla huudattetiin aikoinaan porukkaa ja tolppa nousi mökän noustessa jumbotroonilla. Toiset ovat ketjussa sanoneet nähneensä näitä mikkejä vuosia sitten (-97) fanikatsomon kohdalla. Se on mahdotonta, sillä vuosia sitten varsinaista fanikatsomoa ei Areenalla edes ollut, jollei lasketa sitä hattuhyllyllä ollutta katsomon osaa. Joten se siitä.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen ollut havaitsevinani äänen outoakäyttäytymistä areenalla, eikä kaikkea voi oluenkaan piikkiin laittaa. Toisaalta asia ei minua suuremmin kiinnosta, joten se siitä.

Pohjat silti mielestäni vetää edelleenkin Turku. Tps-HIFK finaali sarjassa Turun otteluissa Tps:n kuuluttaja alkoi vetämään joukkoja ja huusi täysiä mikrofooniin, tps tps tps... Toki kuuluttaja oli muutenkin aivan yössä, ellei peräti kiekkoyössä.

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
En olisi yhtaan yllattynyt vaikka Hartwall Arenalla mikrofoneja metelin nostoon kaytettaisiinkin, silla mikit ovat NHL:ssakin hyvin yleisia. Tiedan varmuudella, etta ainakin Staples Centerissa ja HSBC Arenalla mikrofoneja kaytetaan tuohon tarkoitukseen.

The Gardeniin noita mikkeja ei tarvita, silla ne "Potvin sucks!", "Boooooooved!" ja "Low must go!" huudot kuuluvat tarpeeksi hyvin ilman niitakin.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Tatzka
Pohjat silti mielestäni vetää edelleenkin Turku. Tps-HIFK finaali sarjassa Turun otteluissa Tps:n kuuluttaja alkoi vetämään joukkoja ja huusi täysiä mikrofooniin, tps tps tps... Toki kuuluttaja oli muutenkin aivan yössä, ellei peräti kiekkoyössä.

Pari pointtia. Turussa on jo monia vuosia käytetty paria yleisön herätintä. Toista käytetään kun hallissa on hiljaista, jolloin kuuluttajan lukema spotti kertoo, miten TPS:ää kuuluu kannustaa. Apaattisella äänellä kuuluu "teepeeäs... teepeeäs..." kajareista. Kun taas yleisö on hyvin mukana tai on tiukka paikka, yleisö kannustaa yleisöä pitämään enemmän meteliä. Tuota käytetään paljon muuallakin maailmassa, joten mene toki rekisteröimään kauhuisat vastalauseesi suuremmille foorumeille. Eihän jonkinlainen kotiinpäinveto tällaisissa kansainvälisen tason asioissa yksinkertaisesti VOI toimia.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mission16W

Pari pointtia. Turussa on jo monia vuosia käytetty paria yleisön herätintä. Toista käytetään kun hallissa on hiljaista, jolloin kuuluttajan lukema spotti kertoo, miten TPS:ää kuuluu kannustaa. Apaattisella äänellä kuuluu "teepeeäs... teepeeäs..." kajareista. Kun taas yleisö on hyvin mukana tai on tiukka paikka, yleisö kannustaa yleisöä pitämään enemmän meteliä. Tuota käytetään paljon muuallakin maailmassa, joten mene toki rekisteröimään kauhuisat vastalauseesi suuremmille foorumeille. Eihän jonkinlainen kotiinpäinveto tällaisissa kansainvälisen tason asioissa yksinkertaisesti VOI toimia.

Asia kyllä lähinnä huvitti minua.

Kyllä ehdottomasti menen mailman turuille pitämään suurta valistavaa puhetta asiasta tai sitten taidan mennä katsomaan Helsingin jäähaliin jääkiekkoa, saas nähdä.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti narri

Kerro mistä tiedät että juttu on perätön? Miten voit tietää sen paremmin kuin henkilö joka on töissä Hartwall Areenalla? Oletko sinäkin töissä siellä?

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Mikkihiiret ulvovat siivottomuuksiaan mikkeihin?

Niin, mainittakoon, että nykypäivän mikrofonit voivat olla hyvinkin pieniä ja huomaamattomia. On myös olemassa sellaisia vakoiluleffoista tuttuja "kaappausmikrofoneja" joiden ei tarvitse olla edes lähellä voimistettavaa äänilähdettä, pääasia on vain mihin ne ovat suunnattu.

Toisaalta, kun ajattelee mitä kaikkea siivotonta narrifanien suunpieksentätelaketjuosasto latelee, niin toivoisin, että mikit pidettäisiin kiinni lätkäpelien ajan.

Ilmalassahan on myös järkätty monasti niitä hevosaiheisia tapahtumia. Mahtaakohan tästä ja niistä mikeistä johtuen tulla se sanonta, "hevoselta pääsee se mahtavin paukku"? Ma kusun vaan.

Täältä tähän

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti Gellner

Kerro mistä tiedät että juttu on perätön? Miten voit tietää sen paremmin kuin henkilö joka on töissä Hartwall Areenalla? Oletko sinäkin töissä siellä?

En ole töissä... mutta oletko sinä koskaan kattonut telkkarista jääkiekko-ottelua ilman ääniä? Joku on jo tässä ketjussa maininnut niistä käytävätelkkareista. Uskoisin, että nämä mikrofonit ovat sitä varten.

Itse en ainakaan katsomossa ole kertaakaan kuullut minkään kaijuttimen kautta tulevaa mökää. Kyllä sen huomasi.

stiffe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IHA,HAA HEPO HIRNAHTAA!!!

Mä epäilen ,että joku pierasi siellä jokerit-tepsi matsissa,koskapa hjalliksella pysähtyi purkka aitiossa.

Alkaisi jo liiga ,niin ei tarvitsisi tällaisia asioita poikien vatvoa!!!..Heh

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Pete 62
Onkohan kenellekkään tullut mieleen, että mahdolliset mikit voivat liittyä siihen saakelin huutomittariin, jolla huudattetiin aikoinaan porukkaa ja tolppa nousi mökän noustessa jumbotroonilla.

Saatan olla väärässä, mutta eikö tämä ns. huutomittari ollut täysin mallia lelu. Eli eikös se tolppa noussut oudosti joka kerta eksaktisti samalla tavalla päätyen loppukuivennuksen omaisesti mittarin "räjähtämiseen". En ollut itse tuota todistamassa kuin muutaman kerran, mutta Anaheimissa Mahti-Ankoilla oli hallissaan vastaava toiminto. Eli eiköhän tuo ole sieltä Ilmalaan kopioitu jekku, eikä ilmeisesti ole ainoa yhteys näiden kahden hallin välillä...

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Vänrikki Naapero
No oletteko te "mikittäjät" mahdollisesti sattuneet koskaan kysymään keneltäkään sellaiselta, joka siellä hallissa aikaansa viettää ja voi näin ollen siitä jotain sanoakkin...?
"Onhan siitä juttua ollut, kavereiden kanssa sitä naureskeltiinkin..." Ei helvetti mitä porukkaa... Kannattaa joskus opetella käyttämään omiakin aivoja.
Sen nyt voi jokainen käydä Areenalla itse toteamassa ettei siellä mitään mikkejä katsomoissa ole. Mikä helvetin totuusarvo tai perustelu on "onhan siitä ollut juttua"?

Eiköhän se ole mennyt näin: Joku on käynyt Areenalla ja sanonut kaverilleen, että siellä roikku jotain mikkejä katosta (tarkoittaen juuri näitä kentällä olevia mikkejä). Kaveri päättelee tästä että mikit ovat katsomossa ja kertoo seuraavalle kaverille kuinka "hjallis on laittanut mikit katsomoon, on se pelle äijä" Ja sitten nauretaan porukalla...
Ööh, voi luoja paratkoon noita virkaintoisia vänrikkejä. Niistä saatanan mikeistä olen lukenut muistaakseni Helsingin Sanomista tai jostain vastaavasta aviisista, enkä mistään huumorilehdestä tai hevosmiesten tietotoimistosta. Juttu nimenomaan käsitteli sitä, että kun areenalla on vaisu tunnelma, kun pehmustetut penkit imevät kaiken pikku fanilauman metelin, niin on pitänyt laittaa mikit sinne katsomoon, että tulee vähän lisämökää halliin. Ja totta helvetissä sitä kavereiden kanssa naureskellaan, kun hjördis nyt tuppaa kieltämättä olemaan aika pelle nyt kun sen itsekin mainitsit. Vastenmielisellä areenallannekin olen (ikävä)kyllä käynyt. Vänrikkihän on paras mahdollinen henkilä opastamaan ihmisiä omien aivojen käytössä. Tämä keskustelu saa osaltani loppua tähän, ainoa "mikki" joka kiinnostaa on housuissani.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti narri

En ole töissä... mutta oletko sinä koskaan kattonut telkkarista jääkiekko-ottelua ilman ääniä? Joku on jo tässä ketjussa maininnut niistä käytävätelkkareista. Uskoisin, että nämä mikrofonit ovat sitä varten.

Itse en ainakaan katsomossa ole kertaakaan kuullut minkään kaijuttimen kautta tulevaa mökää. Kyllä sen huomasi.

Minulle on aivan herttaisen yhdentekevää miksi Hartwall Areenassa on fanikatsomossa mikit. Voiko olla typerämpää aihetta väitellä? Ketuttaa vaan kun Jatkoajassa on tapana tyrmätä ketjussa kuin ketjussa jonkun asioista oikeasti jotain tietävän kertoma fakta, vain sen takia että itse ei siihen HALUA uskoa. Mitä väliä sillä on että itsellään ei ole sen kummempaa tietoa, mutta vastaan pitää siltikin vängätä. Ehkä se on sinusta ja monista muista kivaa, minusta ei. Sellaiseen en sorrukkaan ellei minulla ole parempaa tietoa, faktaa, kuten tässä tapauksessa. Ottaa näköjään todella koville kun HIFK-fani tietää Hartwalla Areenasta enemmän kuin Jokeri-fani.
Ja vastaus kysymykseesi on kyllä. Olen katsonut lätkämatsia ilman ääntä.

Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Gellner
Ottaa näköjään todella koville kun HIFK-fani tietää Hartwalla Areenasta enemmän kuin Jokeri-fanit.
Niin olen kanssasi täysin samaa mieltä, mitä ihmettä tässä ketjussa IFK-fanit oikein kitisee, tottakai Hartwall Areenalla on mikkejä on aina ollut ja tulee aina olemaan, mutta mitenköhän ääni lähtisi kiertämään jos kaijuttimet työntäisi ääntä samaan tilaan missä mikit sijaitsisivat? Eikö kenelläkään tullut tämä mieleen, siis ne mikit ovat tottakai Areenan TV-järjestelmää varten. Minusta tuntuu, että tämän ketjun suurin ongelma on IFK-fanien suuret luulot Hartwall Areenasta ja pienet tiedot :)

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Viestin lähetti narri

... Joku on jo tässä ketjussa maininnut niistä käytävätelkkareista. Uskoisin, että nämä mikrofonit ovat sitä varten.

Älä usko... pelkästään

Tässä keskustelussa mainuttu yleisön äänen vahvistaminen tunnelman kohottamiseksi on mikrofonien todennäköinen käyttötarkoitus.

Korostetaan nyt kuitenkin, että en ole nähnyt ko. mikrofoneja, enkä niiden sijoittelua. Näkemykseni perustuu ainoastaan tässä ketjussa käytyyn keskusteluun, koulutukseeni ja ammattiini.

- Geezer -

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.