Harri Olli – sanaseppo Rovaniemeltä

  • 26 193
  • 85

Mikä on oma suosikkisi?

  • Joo.

    Ääniä: 15 8,6%
  • En.

    Ääniä: 10 5,7%
  • Mietippä sitä.

    Ääniä: 33 19,0%
  • Vitt**ko se sulle kuuluu.

    Ääniä: 100 57,5%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 16 9,2%

  • Äänestäjiä
    174
  • Poll closed .

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Säälittää nuorukainen jonka harteille sysätään kaikki mahdolliset paineet.
Lisänä oma isä joka "neuvoo" ja häslää monessa mukana..

Media sitten uutisoi koko mäkijoukkueen otteet "harri olli"-sitä ja tätä..

Perkele, eikö ikinä voida antaa nuoren ja lahjakkaan ihmisen (vrt nykänen)
pärjätä tai olla pärjäämättä ilman kaikenmaailman "spordeja".
Oikeesti oksettaa välillä nämä uutisjahdit.

Joo, tiedostan kyllä sponssi-asiat sun muut, mutta silti.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Parastahan tässä tapaus Harri Ollissa on se että aina kun Olli avaa suunsa, ulos tulee jotain mikä herättää kohua. Toisaalta jos Olli pitää suunsa kiinni niin taas nousee kohua. Damned if you do, damned if you don't.

Eli vittuako se sulle kuuluu!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Vitt**ko se sulle kuuluu mitä vastasin tähän.
 

tiikeri

Jäsen
Harri Olli on pelkkä huonokäytöksinen ja myöhäistä teini-iän kriisiä poteva räkänokka. Ei todellakaan voi edes samana päivänä puhua Rädyn tai Nykäsen kanssa, jotka ovat sentään eläviä legendoja lausahduksineen ja saavutuksineen.

Toivottavasti Ollin ura romahtaa lopullisesti ja janari katoaa mahdollisimman nopeasti pois julkisuudesta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Räty on suuri filosofi ja taiteilija, Nykänen luultavasti oikeasti tyhmä, mutta Olli on pelkästään aito kusipää. Äänestän tyhjää.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Harri Ollin mediasuhtautumisesta on tullut mieleen Antti Kasvio, joka taisi olla aidosti juro, etenkin Jani Sieviseen verrattuna.

Seppo Rädyn lausumissa oli annos savolaista irvileukaa, mikä on aivan eri asia kuin kiukuttelu.
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos pelottaa tulla median eteen antamaan edes parin lauseen kommentteja eikä osaa hypätä, niin voin mun puolesta painua vittuun samantien.

Kaikenlisäksi jos ei pysty pulloa pitämään kiinni edes kisojen aikana niin moro...

Näillä esityksillä turha kaveri. Kiitos, ja kassan kautta ulos.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Urheilumaailmaan mahtuu aina mainiosti muutama Harri Ollin tapainen oman tiensä kulkija, jota ei kiinnosta miellyttää ketään. Eihän Olli mikään poikkeuksellisen viihdyttävä sanankäyttäjä ole, mutta kuitenkin asenteensa vuoksi mielenkiintoinen seurattava. Suomalaisissa urheilijoissa on ihan riittävästi lajinsa jargonia suoltavia HMV-jamppoja, joista osa vain menestyy paremmin ja osa huonommin. Ollin haaste on olla urallaan niin hyvä, että voi rauhassa kulkea omaa tietään. Ei maailman eliittiin kuuluvaa mäkimiestä ihan helpolla kotiin jätetä.

Itse kysymykseen toteaisin, että kysy Marvailalta.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Hitto melkein porua väänsin(nauroin) autossa, kun Radio rockia kuuntelin tässä joku päivä. Äijät puhui Harrista, ja aika negatiiviseen sävyyn. Lopulta Heikelä heitti: "No hemmetti, kun katsoo kaverin naamaa, niin ei sillä kyllä kaikki palikat pel...." ja samassa pärähti mainokset päälle. Ilmeisesti joku viime hetkellä esti tämän heikelän kommentin. Hitto että tuli sellanen spontaani repeäminen, ja mielikuva Harrin lärvästä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä Olli on kusipää, mutta on sitä ainakin täysin avoimesti ja rehellisesti. Se, ettei kiinnosta antaa niitä tyhjänpäiväisiä ja itseään toistavia haastatteluja on mielestäni ihan ok, kuten on sekin, että jannua ei oikeasti tunnu pätkääkään kiinnostavan se, mitä ihmiset hänestä ajattelevat.

Jos pelottaa tulla median eteen

Missä Olli on kertonut tästä median eteen tulemisen pelostaan? On mennyt itseltä tuollainen juttu täysin ohi. Minä kun luulin, että Ollia ei vaan kiinnosta.

eikä osaa hypätä, niin voin mun puolesta painua vittuun samantien.

Painu toki, jos siltä tuntuu. Ja osaahan Olli hypätäkin, ainakin silloin tällöin. Jätkän kieltämättä vaatimattomiin saavutuksiin voit tutustua esimerkiksi tästä.
 
Viimeksi muokattu:

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Todellakin. Itse en seuraa, en ole koskaan seurannut, enkä koskaan aio alkaakkaan seuraamaan mäkihyppyä, mutta itse Harri Ollia on kiva seurata. Haista vittu -asenne kaikkea kohtaan on niin hyvää vaihtelua siitä harmaasta tylsästä massasta, että pakkohan siitä on tykätä.
Kyllä varmaan "haistavittu"-asenne on ihan hauskaa seurattavaa, mutta siinä vaiheessa kun joutuu itse tekemisiin moisen asenteen kanssa, ni kyllä siitä omien kokemuksien mukaan on hauskuus hyvin kaukana. Tämä siis lähinnä sillä, että mäkihyppy ei sinua paljoa kiinnosta.

Mulle on oikeastaan ihan sama mitä Harri Olli tekee tai on tekemättä, mutta hieman ihmetyttää noin muuten miten se jaksaa mäkeä hypätä, kun koko ajan tuntuu vituttavan niin paljon, että on dokattava tai vittuiltava muille.

Ei siis "kuulu mulle vittuakaan".
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Seppo Rädyn lausumissa oli annos savolaista irvileukaa, mikä on aivan eri asia kuin kiukuttelu.
Pohjoiskarjalaista irvileukaa. Se on aivan eri asia kuin savolainen. Sanokaas Seppoa savolaiseksi.. Seppo luultavasti nasauttaa nenärustoon.

Harri Ollille vinkki: Ensin kannattaa antaa ne näytöt, sitten vasta elvistellä.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Harri Ollille vinkki: Ensin kannattaa antaa ne näytöt, sitten vasta elvistellä.

Siinä se kiteytyy. Niin kauan kun kahden kierroksen kisassa kaveri painaa ensimmäisen hypyn kentälle ja toisen kummulle, kannattaa olla aika lailla nöyränä.

Jotenkin tuntuu, että media yrittää hakea Ollista sellaista nykäsmäistä hupaisten kommenttien tuottajaa, että yhdistyisivät menestys ja kohuttavat lausunnot / sanomiset. Jälkimmäisessä on osin onnistuttu, mutta sihen liittyen: minua ainakin ihmetyttää, kuinka tässä maassa kiroilu on vuodesta toiseen niin hulvatonta, että siitä pitää repiä otsikoita joka paikkaan. "Hihii, se sano vittu. Ja se on julkkis."
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
No onhan Harri antanut positiivisia näyttöjä mm verikokeissa jne.Mukahauskuudet loppui sitten osaltani siihen. Eihän Olli ole vielä,tuskin koskaan tulee olemaankaan,esikuviensa tasolla.

Sen verran sysään vastuuta tässä asiassa mediallekin, että onko ne typerät kysymykset pakko esittää omaan suoritukseensa totaalisen pettyneelle urheilijalle noin nanosekunti epäonnistuneen suorituksen jälkeen.

Olisiko millään mahdollista odottaa 5 min ja antaa tunteiden tasaantua. Ehkei vastaukset sitten olisi tyyliä Jaa, Ei , Tyhjiä ,Poissa ,Kannatan tai Vastustan.

Harri on mäkihyppääjänä jotenkin samanlainen kuin Masahiko Harada aikoinaan.Onnistuessaan 2 kertaa samassa kisassa palkintopallilla, mutta useimmiten kisa on se monttuun + kumpuun.Vaatiiko kareri sitten itseltään aivan mahdottomia vai onko halu voittaa/menestyä niin kova ettei 2 kierroksella hypätä varmanpäälle ikinä.
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ok. Millaisen kuvan saat sitten tästä?

Sellaisen, että Olli tuntee olonsa äärimmäisen epämukavaksi median edessä. Ja tämä juttu oli mennyt minulta ohi, jonka takia tuon kysymyksenkin esitin.

Ai, onks lähiaikoina tullut paljonkin menestystä ja kunniaa? Hyvä kuntokäyrä sillä on ainakin.

En mielestäni maininnut lähiaikojen menestyksestä mitään, kuten et tehnyt sinäkään kun väitit, että Olli ei osaa hypätä. Saavutukset osoittavat, että kyllä se hypätä osaa, ainakin silloin tällöin.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
"Vitt**ko se sulle kuuluu" tietenkin! Käytän itsekin aika usein. Erittäin tehokas lause esim. baarissa silloin, kun joku itseriittoisen näköinen muija tulee kysymään: "Miks sä näytät noin yksinäiseltä" ja kuvittelee, että olen ehdottoman varmasti vasten omaa tahtoani yksin siellä baarissa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
"Vitt**ko se sulle kuuluu" tietenkin! Käytän itsekin aika usein. Erittäin tehokas lause esim. baarissa silloin, kun joku itseriittoisen näköinen muija tulee kysymään: "Miks sä näytät noin yksinäiseltä" ja kuvittelee, että olen ehdottoman varmasti vasten omaa tahtoani yksin siellä baarissa.

Todellakin, Harri pystyy myös käyttämään kyseistä heittoa vapaalla sekä mäkimontussa. Hieno mies.
Harrista on kasvamassa mainio urheilupersoona, jolle asenne "perkele...urheilemaan sinne mennään eikä seurustelemaan" on juurtunut jo kohtalaisen hyvin korvien väliin. Oikeastaan hyvä vain, että Harri kulkee omia teitään, meillä riittää "joojookaverioliparempi"-urheilijoita lajista riippumatta. Harrissa on potentiaalia vielä nousta joskus haastamaan ehkä joskus itse ilon filosofi Seppo Räty, mutta tämä ei ole vielä lähellekkään ajankohtainen asia, sen verran kovat on Tohmajärven keihäslegendan meriitit tälläkin rintamalla.
Muut mäkimiehet ovat sen verran kuitenkin tätä joojoo-osastoa nykypäivänä, että sopivaa tutkaparia ei saada nyt esille kuten aikanaan oli Räty-Kinnunen yleisurheilukentillä, vaikka kyllähän Seppo oli itse isäntä niin haastattelutilanteissa kuin myös kommenteissaan, että olisi aina tarvinnut taustatulta Kinnuselta. Jäädään odottelemaan milloin Harri toteaa jäätävästi suorassa lähetyksessä "Teatteri, hyi saatana!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös