Täällä vaaditaan potkuja yhdelle sun toiselle. Itse olen vähän eri mieltä asioista. Joukkueen rakentaminen on pitkäjänteistä työtä. Kun muu joukkue on kasassa siihen on helppo löytää sopiva palanen vaadituilla kriteereillä vahvistukseksi. Jos palasia ei ole sopivaa palasta on hankala määrittää.
Ahon puolustukseksi on sanottava, että hän ei varmasti yksin sano, että minkälaisia vahvistuksia hankitaan. Hän hoitaa neuvottelut. Ahokin varmasti on tehnyt virheitä, voi olla, että usemapi pelaaja saa turhan suurta palkkaa. Voi olla Ahon osaksi vika, että Plihal on arvioitu pelaajana väärin. Ymmärään silti logiikan Plihalin hankissa ykkössentteiksi. Aravirralla oli valmiina pari valjakko ylivoimaa varten, Huml-Haataja, joka toimi jo edellisellä kaudella todistetusti tehokkaasti. Kumpikaan heistä ei ole maalinedusta pelaaja vaan sitä kaivattiin. Näistä pelaajista Kärpillä oli edellisellä kaudella pula. Maalin edessä pelasi Kemppainen, hän oli siinä kohtuullinen, mutta ei tehokas. Toiseksi joukkueella pitää ol avarapalikoita ja Kemppainen on myös tärekä AV-pelaaja. Itse näen, että Plihalista ja Kähkösestä haettiin pelaajaa nimenomaan tuohon maalineteen. Kähkönen lunasti siihen paikkansa ja kaverina siinä lopussa Salomäki.
Mitä tulee Ahon toimintaan UTJ:nä niin minusta hänen on tärekintä tehdä sitä tiettyä pitkää linjaa. Nyt valmentaja vaihtuu, jotta toiminnassa on jatkumo on hänelle tärkeä tehtävä. Minusta tilanne hoidettu hyvän oloisesti. Virallistettu sitä ei ole, mutta näyttää, että valmennuksen palikat on kasassa mallikkaasti. Marjamäki, Manner ja Hilli on huhuttu hoitavan valmennuksen. Joukkueesta ammun Kalevan perusteella jatkaa suuriosa. Lähtökohdat on mielestäni hyvät. Se tämän kauden tehokjasylivoma näyttäisi edelleen olevan kasassa. Banklund, Boumedienne, Mikkola, Eklund vapauttaa mukavasti budjettia tarvittaviin hankintoihin. Mielestäni Marjamäki saa ihan erilaiset kortit lähteä liikkeelle kuin esimerkkinä Haapakoski ja Aravirta aikanaan. Marjamäki saa lähteä operoimaan isolla budjetilla haluamiaan pelaajia, kun Aravirralla ja Haapakoskella oli vielä Alatalon haluamat ison budjetin miehet rosterissa ja liikumavara vähäinen.