Harri Aho – Junnon jalanjäljillä

  • 143 594
  • 541

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paikalla en ole ollut, mutta sitähän liikkui juttua, että Aho vaati voimakkaasti Marjamäen potkuja ja koska hallitus ei tukenut tässä, hän päätti lähteä itse.
Missä tällaista juttua liikkui? Tällä palstalla, vai muualla? Minä olen kuullut ihan toisenlaista juttua. Nää on jänniä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Paikalla en ole ollut, mutta sitähän liikkui juttua, että Aho vaati voimakkaasti Marjamäen potkuja ja koska hallitus ei tukenut tässä, hän päätti lähteä itse.
Jos tämä pitää paikkaansa, niin vaadin Aholle välitöntä kunnianpalautusta, patsasta ja mahdollisen tulevan areenan nimeämistä Harri Aho Arenaksi.
 
Suosikkijoukkue
Hyvää viihdyttävää lätkää pelaava jääkiekkojoukkue
Missä tällaista juttua liikkui? Tällä palstalla, vai muualla? Minä olen kuullut ihan toisenlaista juttua. Nää on jänniä.
Okei! Niin sanotusti kylillä kuultua, sanotaan, että Kärppien yhteistyökumppanilta. Nämä on todella jänniä.
 
Viimeksi muokattu:

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Paikalla en ole ollut, mutta sitähän liikkui juttua, että Aho vaati voimakkaasti Marjamäen potkuja ja koska hallitus ei tukenut tässä, hän päätti lähteä itse.
Itsehän Aho Marjamäelle rustasi arvokkaan kahden vuoden jatkosopimuksen, joten aika korniahan se olisi ollut tuosta jotenkin vetää marttyyrinviittaa niskaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"...että Aho vaati voimakkaasti Marjamäen potkuja ja koska hallitus ei tukenut tässä, hän päätti lähteä itse..."
Hetkonen, tässä on olemassa aika vänkä ristiriita.
Eikös Aho itse ollut rustaamassa pitkää jatkopahvia Latelle ja sitten vaatii potkuja ?
Lopuksi päättää nostaa kytkintä ? Joku tässä teoriassa mättää mutta mikähän liene ?
 

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hetkonen, tässä on olemassa aika vänkä ristiriita.
Eikös Aho itse ollut rustaamassa pitkää jatkopahvia Latelle ja sitten vaatii potkuja ?
Lopuksi päättää nostaa kytkintä ? Joku tässä teoriassa mättää mutta mikähän liene ?

Jatkopahvi tehtiin käsittääkseni jo vuoden 2022 puolella sen ihan hyvältä näyttäneen jakson jälkeen. Voi kai sitä mieli muuttua. Vaikea kovin monen kannattajankaan on ollut Marjamäen puolella pysyä, vaikka viime kauden alussa varmaan kaikki olisivat ottaneet jatkosopparin avosylin vastaan.

Kalliiksi sopimuksen purkaminen olisi tullut, totta kai, ja se olisi ollut aikamoinen isku Marjamäen urallekin. Eihän me yksityiskohtia tiedetä, kuka on ajanut potkuja vai onko kukaan, mutta kun Late vanhana messiaana taloon tuotiin, ei hänestä noin vain voida eikä varmasti halutakaan päästää irti. Tämä on yksi syy sille, miksi vanhoja mestariluotseja ei kannattaisi aina tuoda takaisin. Yhteinen, menestyksekäs historia painaa vaakakupissa liian paljon verrattuna siihen, mitä nykyhetki tarjoaa.

Harri kuitenkin otti luodin vastaan kun muista ei siihen ollut ja minusta teki sen varsin miehekkäästi. Toivon hänelle kaikkea hyvää SaiPaan.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jatkopahvi tehtiin käsittääkseni jo vuoden 2022 puolella sen ihan hyvältä näyttäneen jakson jälkeen. Voi kai sitä mieli muuttua.
Niin taisi olla joskus marraskuussa. Mutta tässä taas herää kysymys. Sopimusta oli jäljellä vielä seuraavakin kausi, niin mikä hemmetin kiire sitä on mennä vuoden jatko vääntämään kun hyvä, että ensimmäinen kausikaan on kunnolla päässyt käyntiin?

Jos sopimusta on 2 vuotta jäljellä, niin pitäisi sitä nyt vähintään se ensimmäinen sopimuskausi katsoa loppuun ennen kuin alkaa edes miettimään jatkosopimusta.
 

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sopimusta oli jäljellä vielä seuraavakin kausi, niin mikä hemmetin kiire sitä on mennä vuoden jatko vääntämään kun hyvä, että ensimmäinen kausikaan on kunnolla päässyt käyntiin?

Tähän varmasti juurikin vaikutti se menestyksekäs yhteinen historia Kärppien ja Marjamäen välillä. Haluttiin kiinnittää vapahtaja pitkäksi aikaa, etteivät kilpailijat vie kultakimpaletta. Luotettiin sokeasti ennen kuin mitään konkreettisia tuloksia oli näytillä. Historia myös luultavasti suojasi Marjiksen potkuilta, toisin kuin Mikkolaa aiemmin.

Toki olen aiemminkin maininnut, että Marjamäki puhuu kuin ruuneperi, ja ei tarvitse olla kummoinenkaan ennustaja, etteikö voisi arvata, että kyllä ne siellä toimistolla häntä uskovat. Ehkä Haba ei enää niellyt selityksiä, mene ja tiedä. Tai sitten halusi vain itse pois.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Kyllähän Harri Aho oli Kärpille suurin kanto kaskessa ja hänestä nimenomaan piti päästä eroon. Syksyllä nähdään pitääkö Marjamäestä myös. Mutta tuo Ahon säheltäminen oli jatkunut jo monta vuotta. Turha Ahosta on yrittää mitään vapahtajaa tehdä sillä perustein, että olisi halunnut Marjan lähtevän.

Latella on nyt yksi oikeasti huonompi kausi takana. Katsotaan pystyykö mies uusiutumaan. Aholla näitä huonoja kausi/vetoja oli aivan liian paljon. Erosiko itse vai saiko potkut? Sillä ei juuri ole väliä, sillä nimenomaan Ahosta piti päästä eroon ja niin myös kävi.
 

Jippikaijee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tähän varmasti juurikin vaikutti se menestyksekäs yhteinen historia Kärppien ja Marjamäen välillä. Haluttiin kiinnittää vapahtaja pitkäksi aikaa, etteivät kilpailijat vie kultakimpaletta. Luotettiin sokeasti ennen kuin mitään konkreettisia tuloksia oli näytillä. Historia myös luultavasti suojasi Marjiksen potkuilta, toisin kuin Mikkolaa aiemmin.

Toki olen aiemminkin maininnut, että Marjamäki puhuu kuin ruuneperi, ja ei tarvitse olla kummoinenkaan ennustaja, etteikö voisi arvata, että kyllä ne siellä toimistolla häntä uskovat. Ehkä Haba ei enää niellyt selityksiä, mene ja tiedä. Tai sitten halusi vain itse pois.
Asia on juuri niin kuin kirjoitat, itse asiassa kirjoituksesi on juuri niin kuin asiat meni.

Aho jäi täysin yksi puolustaessaan omaa kantaansa vs. Kärppien hallitus. Tilanne oli sellainen, että vastassa oli Aho vastaan Kontsas. Aho halusi Marjamäelle potkut ja Kontsas vastusti tätä. Aho veti omat johtopäätökset, voiko hän jatkaa enää kärpissä.
Lopputulos oli Ahon kannalta harvinaisen suoraselkäinen!

Tilanne on tällä hetkellä se, että Kontsas toivoo sormet ja varpaat ristissä, että Marjamäki onnistuu ja kärpät menetyy, muuten hän tekee itsestään täysin naurunalaisen pellen. Toki hän on sitä jo tällä hetkelläkin!
 

Jippikaijee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllähän Harri Aho oli Kärpille suurin kanto kaskessa ja hänestä nimenomaan piti päästä eroon. Syksyllä nähdään pitääkö Marjamäestä myös. Mutta tuo Ahon säheltäminen oli jatkunut jo monta vuotta. Turha Ahosta on yrittää mitään vapahtajaa tehdä sillä perustein, että olisi halunnut Marjan lähtevän.

Latella on nyt yksi oikeasti huonompi kausi takana. Katsotaan pystyykö mies uusiutumaan. Aholla näitä huonoja kausi/vetoja oli aivan liian paljon. Erosiko itse vai saiko potkut? Sillä ei juuri ole väliä, sillä nimenomaan Ahosta piti päästä eroon ja niin myös kävi.
Olet harvinaisen väärässä siinä, että Harri Aho oli Kärppien suurin kanto kaskessa!
Suurimmat kannot löytyy sieltä hallituksen puolelta.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Asia on juuri niin kuin kirjoitat, itse asiassa kirjoituksesi on juuri niin kuin asiat meni.

Aho jäi täysin yksi puolustaessaan omaa kantaansa vs. Kärppien hallitus. Tilanne oli sellainen, että vastassa oli Aho vastaan Kontsas. Aho halusi Marjamäelle potkut ja Kontsas vastusti tätä. Aho veti omat johtopäätökset, voiko hän jatkaa enää kärpissä.
Lopputulos oli Ahon kannalta harvinaisen suoraselkäinen!

Tilanne on tällä hetkellä se, että Kontsas toivoo sormet ja varpaat ristissä, että Marjamäki onnistuu ja kärpät menetyy, muuten hän tekee itsestään täysin naurunalaisen pellen. Toki hän on sitä jo tällä hetkelläkin!
Jos antaa Harri Aholle potkut niin ei kovin pelle voi olla. Ja turha siinä Ahonkaan kitistä, kun itse oli ilmeisesti mestaroinut Laten jatkosopparin. Ei hallituskaan voi jatkuvasti olla Aholle syytämässä rahaa. Varsinkin kun osumatarkkuus on herralla mitä se on. Uskon, että hallituksellakin tuli mitta täyteen (kuten suurimmalla osalla faneistakin?) Ahon säheltämistä.

Ensimmäinen askel Kärppien palauttamisessa suomalaisen jääkiekon, ja urheilun, huipulle on otettu, kun Aholle annettiin potkut. Seuraava askel on uuden UTJ:n palkkaaminen. Toivottavasti tämä askel otetaan eteenpäin eikä taaksepäin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos antaa Harri Aholle potkut niin ei kovin pelle voi olla. Ja turha siinä Ahonkaan kitistä, kun itse oli ilmeisesti mestaroinut Laten jatkosopparin. Ei hallituskaan voi jatkuvasti olla Aholle syytämässä rahaa. Varsinkin kun osumatarkkuus on herralla mitä se on. Uskon, että hallituksellakin tuli mitta täyteen (kuten suurimmalla osalla faneistakin?) Ahon säheltämistä.

Ensimmäinen askel Kärppien palauttamisessa suomalaisen jääkiekon, ja urheilun, huipulle on otettu, kun Aholle annettiin potkut. Seuraava askel on uuden UTJ:n palkkaaminen. Toivottavasti tämä askel otetaan eteenpäin eikä taaksepäin.
Ahollehan ei siis annettu potkuja, vaan lähti itse menemään - juuri näistä Jippikaijeen mainitsemista syistä.
 
Suosikkijoukkue
Hyvää viihdyttävää lätkää pelaava jääkiekkojoukkue
Vaikka kirjoitinkin tuolla aiemmin, että Aho oli ainoa suoraselkäinen viime kauden kriisin käsittelyssä lähtemällä, ei se tarkoita sitä että hän olisi tehtävässään onnistunut. Selkeitä epäonnistumisia rekrytoinneissa on ollut useita. Toivon hänelle kuitenkin kaikkea hyvää Saipaan.

Enemmän tässä keississä mietityttää miten sekaisin on yritys nimeltä Kärpät, jos hallitus kävelee operatiivisen johdon yli. Varmaan tässä on mietitty kokonaisuutta ja sitä mille potkut Latelle näyttäisivät yhteistyökumppaneiden ja kannattajien silmissä. Ei haluttu toisena kautena peräkkäin antaa potkuja valmentajalle ja ulos viestiä, katsokaa epäonnistuimme jälleen.

Hieman pelottaa, mutta itselläni silti on varovainen toivo siitä, että joukkue saa hyvän hengen päälle ja etenee kuuden parhaan joukkoon tällä kaudella. Tuoreessa muistissa on kuitenkin IFK:n ja Jokereiden floppailut toinen toistaan kalliimmilla joukkueilla sekä viime kauden Kärppien aneemisuus pois lukien se 10 ottelun pätkä jossa pelattiin hyvää voittavaa kiekkoa. Eihän Kärpät ole oikeasti uusi Jokerit?

Kausikortit hommasin taas aiemmista lupauksistani huolimatta.

Pahoittelut kun meni hieman ketjun aiheen vierestä.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin tai näin, monta tarinaa on liikkeellä. Vaikea sanoa mihin näistä uskoo. Joka tapauksessa lopputulos oli Kärppien kannalta myönteinen.
Mielestäni oikea lopputulema olisi pitänyt olla ehdottomasti se, että sekä Aho, että Marjamäki olisi laitettu kilometritehtaalle samalla oven avauksella. Silloin olisi uskottavammin voitu aloittaa puhtaalta pöydältä. Moni on vedonnut Marjamäen kalliiseen sopimukseen, mutta nähtäväksi jää kuinka kalliiksi tämä ratkaisu tulee, jos tällä päätöksellä tienattiin yksi katastrofi -kausi lisää.

Korjaustoimenpiteet pelkästään tulevaa kautta katsoen on kosmeettisia, vaikka kuukausi raavittiin päätä ja kahaviteltiin. Jos kausi lähtee taas väärille urille (jolle on suuri riski) ja Latelle annettaisiinkin kenkää joulukuun tienoilla, niin harvassa on ne tarinat, mitkä enään sille samalle kaudelle nousee tuhkasta kirkkaimpaan kärkeen valmentajavaihdon jälkeen. Yleensä tuppaavat olemaan enemmänkin vain hetkellisiä piristysruiskeita.

Mielenkiintoinen kausi sen suhteen edessä. Vuosikymmenten kausikortti vaihtuu satunnaiseen irtolippuiluun ja joukkueen otteet sitten määrittävät lopulta hyvin pitkälle sen, kuinka monesti hallille tulee lähdettyä. Päävalmentajan sanoja lainatakseni: "Katsojien tuki on ansaittava." Kyllä. Ja varsinkin tämmöisen perseilyn jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös