Harjoitusottelut kaudelle 2023–2024

  • 82 434
  • 1 043

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
7,36% aloitusvoitot eilen. Muutama osoitteeton lätty, lujaa pystysuuntaan ja vedot plekseihin. Mielestäni vertaus eilisen osalta Steve-Mohon ei onnu ollenkaan.

Paljon saa parantaa tämäkin amerikanapu.
Et siis katsonut ottelua? Kukas siellä maalinkin syötti? Oli myös Nessulle pistetty lätty sellainen, että olisi pitänyt laittaa sisään.

Ylivoimalla siirteli kiekkoa nopeasti, mikä on selkeästi se, mitä haetaan.

Aloitukset eivät toimineet eilen, mutta sitäkin taitoa löytyy.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Et siis katsonut ottelua? Kukas siellä maalinkin syötti? Oli myös Nessulle pistetty lätty sellainen, että olisi pitänyt laittaa sisään.

Ylivoimalla siirteli kiekkoa nopeasti, mikä on selkeästi se, mitä haetaan.

Aloitukset eivät toimineet eilen, mutta sitäkin taitoa löytyy.

Kaksi erää paikan päältä katsottuna, vaikka lupasinkin itselleni etten kanna euroakaan tuonne niin kauan kun tuote on näin surkeassa jamassa. Viisi euroa oli kuitenkin liian houkuttava hinta, onneksi ensi viikosta alkaen on jo niin kallista, että voi keksiä parempaa tekemistä.

Mutta, huikea syöttö maalin eteen unohdetulle kaverille! On kyllä kumma, ettei pelaa NHL:ssä... Yhen pelin otannalla minä väitän, että tulee mieleen Moses, saman pelin otannalla sinä väität kyseessä olevan huikea pelimies. Kai tuolta voi omaan agendaansa poimia sopivan otannan kumpaan suuntaan tahansa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Kaksi erää paikan päältä katsottuna, vaikka lupasinkin itselleni etten kanna euroakaan tuonne niin kauan kun tuote on näin surkeassa jamassa. Viisi euroa oli kuitenkin liian houkuttava hinta, onneksi ensi viikosta alkaen on jo niin kallista, että voi keksiä parempaa tekemistä.

Mutta, huikea syöttö maalin eteen unohdetulle kaverille! On kyllä kumma, ettei pelaa NHL:ssä... Yhen pelin otannalla minä väitän, että tulee mieleen Moses, saman pelin otannalla sinä väität kyseessä olevan huikea pelimies. Kai tuolta voi omaan agendaansa poimia sopivan otannan kumpaan suuntaan tahansa.
Itse katsonut kaikki ottelut ja vertaus Mosekseen on virheellinen. Ihan jo eilisen ottelun, mutta etenkin niiden muiden otteluiden perusteella.
 
Viimeksi muokattu:

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Itse kstsonut kaikki ottelut ja vertaus Mosekseen on virheellinen. Ihan jo eilisen ottelun, mutta etenkin niiden muiden otteluiden perusteella.
Pelkästään jo asenteessa ja joukkueen eteen pelaamisessa on järjetön ero, mitä tulee Moses vs Martel debattiin. Martel pelaa jatkuvasti sydämellä ja tunteella. Opiskelee tosin vielä isossa kaukalossa pelaamista.

Moses oli pelannut ennen Kerhoon saapumista monen monta kautta Euroopassa (vaikka ei siltä näyttänytkään), joten tällaista totuttelua herran ei tarvinnut käydä läpi.. Tosin siitä huolimatta hiihteli aivan yössä n. 70%pelistä, koska ei v*ttu kiinnostanut.

.. Ja lisätäkseni vielä senverta, että ovat muutenkin erityyliset pelaajat.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Itse kstsonut kaikki ottelut ja vertaus Mosekseen on virheellinen. Ihan jo eilisen ottelun, mutta etenkin niiden muiden otteluiden perusteella.

Itse katsonut yhden ottelun, ja vertaus Mosekseen ei ole virheellinen.

Fanipoikien kanssa on ilmeisen turha vääntää.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Varsin lupaava esitys eilen Hifkiä vastaan, joka pelasi vaikuttavan vahvalla kokoonpanolla. Kolme omiin on liikaa, kuten tässäkin taas nähtiin.

Pystyykö Kerho pelaamaan niin, että omiin menee korkeintaan 2.5 maalia per peli? Tuo on nimittäin edellytys, että pleijareihin Kerho pääsisi. Sen jälkeen pitäisi sitten tehdä vähintään sama määrä maaleja sinne toiseen päähän, tai ainakin melkein.

Se on vaan niin, että jos mahdollisuudet pleijareihin ovat teoreettisella tasolla jo marraskuun lopulla, niin minkään projektin eteenpäin vieminen käy erittäin vaikeaksi. Taloudellista tappiota tulee negatiivisessa ilmapiirissä. Niinpä pitäisi olla vielä käytännössä mahdollista päästä pleijareihin tammikuun lopulla, silloin kausi olisi jo jotenkin pelastettu, vaikkei niihin sitten lopulta Kerho yltäisikään.

Mason potkut, jos ei sujukaan aluksi pelillisesti, olisi se suurin hölmöily Kerhon taholta. Monella pelaajalla on nyt Kerhossa mahdollisuus ottaa steppejä eteenpäin urallaan, miksei niitä sitten otettaisi? Ainakin joidenkin toimesta.

Mestarivalmentaja Kivi totesi kerraan "ei Liigassa mitään niin ihmeellisiä joukkueita ole, etteikö niitä voisi voittaa". Näissä ajatuksissa käyköön Kerhokin sarjaan.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Ihan katselin niitä ensimmäisiä pelejä. Myös podcastin tyypit toivat asian esille. En tiedä onko noista ensimmäisistä otteluista tilastoja missään. Toki voit itsekin niitä kaivella...
Yhdestä pelistä otin ylös, mutta otanta harmillisen pieni kun aloitti vain ylivoimalla. Kolme aloitusta ja kolme kertaa turpaan.

Ajattelin, että olisi jotain ihan tilastollista faktaa ollut, mutta ei se mitään.
 

XO-konu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Uusi kausi ja uudet kujeet..vai miten se nyt meni.
Tänään pitkästä aikaa hallille katsomaan Kerhon peliä.Odotusarvo ei hirveän korkea ole kautta ajatellen,mutta toivottavasti olen väärässä.
Jos ehjän 60 min näkisi tänään niin siinä olisi jo positiivinen aihio ensi viikkoon.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Niin, yhden ottelun. Hurja on otanta...

Danick Martellin A%:

HPK-X0%
HPK-Ässät 33,33%
HPK-HIFK7,69%
Yht.13,37%

Vittu 13,37%(!)

Siinä on Martelin aloitusprosentit, lähteenä Liigan sivut ja nimim. @Jääkaappi

Tässä on enemmän faktaa tiskissä kuin yhdessäkään teikäläisen "vertauksesi on väärä" -puheenvuorossa. Tämän meidän vapahtaja aloitusympyrässä näyttää kyllä ihan joltain muulta, kuin mitä sinä höpiset. Tuossa on myöskään turha mennä minkään eurokaukaloon totuttelun taakse.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Danick Martellin A%:

HPK-X0%
HPK-Ässät 33,33%
HPK-HIFK7,69%
Yht.13,37%

Vittu 13,37%(!)

Siinä on Martelin aloitusprosentit, lähteenä Liigan sivut ja nimim. @Jääkaappi

Tässä on enemmän faktaa tiskissä kuin yhdessäkään teikäläisen "vertauksesi on väärä" -puheenvuorossa. Tämän meidän vapahtaja aloitusympyrässä näyttää kyllä ihan joltain muulta, kuin mitä sinä höpiset. Tuossa on myöskään turha mennä minkään eurokaukaloon totuttelun taakse.
Ja näissä otteluissa ei aloittanut sentterinä. Tässä on ollut muitakin otteluita. Toki voi valita ne tiedot, jotka ajaa parhaiten omaa agendaa.

Kuinka monta aloitusta otti? Missä kohtaa ottelua?

Myös perustelet vertaustasi aloitusprosentilla, kun Moses ei ole sentteri.

Vihapojat on söpöjä...
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Yhdestä pelistä otin ylös, mutta otanta harmillisen pieni kun aloitti vain ylivoimalla. Kolme aloitusta ja kolme kertaa turpaan.

Ajattelin, että olisi jotain ihan tilastollista faktaa ollut, mutta ei se mitään.
Otanta pieni, ei tilastoja mutta varmuuden vuoksi lytätään.

Podcastin tyypitkin varmaan väärässä?

Melkoista...
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Ja näissä otteluissa ei aloittanut sentterinä. Tässä on ollut muitakin otteluita. Toki voi valita ne tiedot, jotka ajaa parhaiten omaa agendaa.

Kuinka monta aloitusta otti? Missä kohtaa ottelua?

Myös perustelet vertaustasi aloitusprosentilla, kun Moses ei ole sentteri.

Vihapojat on söpöjä...

- No näytä faktat, jotka eivät tue "agendaa"? Entä miten aloittamisen osaamiseen vaikuttaa se aloittaako pelin keskellä vai laidalla. En ole sentterinä koskaan pelannut, mutta hämmästyttvää jos ketjukoostumus saa aloitustaidot raketoimaan.

- Mistä minä tiedän, sinähän se väität vastaan joten kaivat varmaankin aloitusmäärät esiin.

- Tässä ei ole enää kyse siitä, että Martelin meno näytti eilen Mosekselta. Vaan siitä, että ei kaavi aloituksia ja ei siis ole voittavan joukkueen sentteri.

- Kiitos :3 ennemmin näin kuin mihinkään faktoihin perutumaton pyyteetön fanitus.
 
Viimeksi muokattu:

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oletko katsonut Kerhon reenimatseja?

Kerho oli ollut tähän iltaan asti läpi Pre-seasonin sanalla sanoen paska. Tänään kentällä aivan eri joukkue. Erittäin iso kehitysaskel tapahtunut pelissä.
En ole nähnyt yhtäkään treenimatsia. Niin kuin sanoin, niin kommentteja on ollut hauska lukea.

Nyt kun kerroit että iso kehitysaskel on tapahtunut, niin mitäs jos seuraava treenimatsi menee penkin alle, onko kehitysaskel sitten peruttu?

Pointti oli juurikin tuo, että yhdestä huonosti/hyvin menneestä pelistä vedetään suurehkot suuntaviivat ja seuraavan pelin jälkeen muutetaan niitä.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Tuossa on myöskään turha mennä minkään eurokaukaloon totuttelun taakse.
Taisi olla tämä kohdistettu meikäläiselle.

Itsehän en ole Martelin aloitustaitoon ottanut sanallakaan kantaa, vaan puhuin ihan noin yleisesti pelaajasta. Jos sä olet hyvä aloittamaan, niin silloin sä varmaan voitat niitä aloituksia, pelattiin sitten Suomessa, P-Amerikassa tai Lähi-idässä. Itsehän peluuttaisin Martelia laidassa. Mutta minä nyt en tiedä mistään mitään muutenkaan..
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
En ole nähnyt yhtäkään treenimatsia. Niin kuin sanoin, niin kommentteja on ollut hauska lukea.

Nyt kun kerroit että iso kehitysaskel on tapahtunut, niin mitäs jos seuraava treenimatsi menee penkin alle, onko kehitysaskel sitten peruttu?

Pointti oli juurikin tuo, että yhdestä huonosti/hyvin menneestä pelistä vedetään suurehkot suuntaviivat ja seuraavan pelin jälkeen muutetaan niitä.
Peli osoitti eilen, että siellä alkaa pelin sisällä olemaan pikkuhiljaa selkeitä rakenteita ja kunhan kaikki vaan saadaan samalle sivulle (kuten eilen), niin Kerho on pelillisesti ihan kelpo jengi.

Jos tänään ollaan taas paskoja, niin en minä tuosta aio ranteitani auki suupasta. Eilen Kerho osoitti (ensimmäistä kertaa Mason alaisuudessa), että kyllä siellä jääkiekkoa osataan pelata.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
- No näytä faktat, jotka eivät tue "agendaa"?

- Mistä minä tiedän, sinähän se väität vastaan joten kaivat varmaankin aloitusmäärät esiin.

- Tässä ei ole enää kyse siitä, että Martelin meno näytti eilen Mosekselta. Vaan siitä, että ei kaavi aloituksia ja ei siis ole voittavan joukkueen sentteri.

- Kiitos :3
Otit esiin kaksi ottelua, joista toista et edes nähnyt.

- Missä tilanteissa aloitukset on otettu? Esim. ei ole helppoa mennä laiturin paikalta (eli kylmiltään) ylivoimalla ottamaan (oletettavasti) vastustajan parasta aloittajaa vastaan aloitusta.

- Liigan sivuilta ei löydy kuin kahden ottelun tilastot. Kuten sanoin, podcastin tyypit myös toivat Martelin aloitustaidon esille. Ei nekään vissiin tiedä mitään.

- Ei ole enää kyse... heh. maalitolppia siirretään mallikaasti. Mutta siirretään nyt sitten:
Kuka väitti, että olisi ykkössena? Näytä kohta.

Moses ei ollut ykkössena.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
En mä oo ketään lyttäämässä.

Kiinnostaa aloitustilastot ja viestisi perusteella oletin, että sulla on antaa jotain numeroita. Mutta täähän kääntyi taas ihan toisinpäin, kuten aina.
Oletko nähnyt kuinka monta noista otteluista? Kyseenalaistat yhden ottelun perusteella pelaajan aloitustaidon?

Väitätkö oikeasti, ettei podcastin vetäjät tiedä mistä puhuvat ja eivät tarkkaile asioita, joista puhuvat? Jos et siis minua usko, niin kannattaa kuunnella mitä he sanoivat.

Liigan sivulla ei ole aloitustilastoja kuin kahdesta edellisestä ottelusta. Vähän hankala laittaa muista otteluista tilastoja

Lisäys:
1) Kukaan ei ole väittänyt Martelin olevan joukkueen ykkössentteri.
2) Martelia on käytetty laidassa, joka on varmasti hänelle parempi paikka totuutella liigakiekkoon.
3) Verrattiin Mosekseen ja puhuttiin aloituksista, jotka eivät mitenkään liity Mosekseen.
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Oletko nähnyt kuinka monta noista otteluista? Kyseenalaistat yhden ottelun perusteella pelaajan aloitustaidon?

Väitätkö oikeasti, ettei podcastin vetäjät tiedä mistä puhuvat ja eivät tarkkaile asioita, joista puhuvat? Jos et siis minua usko, niin kannattaa kuunnella mitä he sanoivat.

Liigan sivulla ei ole aloitustilastoja kuin kahdesta edellisestä ottelusta. Vähän hankala laittaa muista otteluista tilastoja
Mitä vittua sä nyt mulle mouhoat tästä aiheesta? Sä vedit taas ihan ihmeellisiä asioita mukaan mun ja sun väliseen keskusteluun.

Sä kehuit alunperin kaverin aloitustaitoja, josta innostuneena kysyin, että olisiko laittaa näitä tilastoja jakoon.

Mä en oo sanallakaan ottanut kantaa siihen, että pitääkö sun väittämä paikkansa vai ei tai onko Martel paska aloittaja.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Pakko todeta näihin kiivaisiin keskusteluihin, että Kerho pelasi eilen jopa parhaan pelinsä harkkakaudella.

Mutta

Olihan toi HIFK suoraan sanoen aika paska. Tolla pelaaja materiaalilla pitäisi pelata huomattavasti parempaa lätkää. Onneksi ei olla HIFK kannattajia, olisi ollut jo aika monta "valmentajalle kenkää" ketjua kasassa.

Martel ei muistuta Mosesta mielestäni juuri ollenkaan, ehkä kokonsa puolesta, ei muuten. Fiksumpi, näkee kentän paremmin, pelaa molempiin suuntiin, huomattavasti kokonaisvaltaisempi kuin Moses.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös