Harjoitusottelut kaudella 2024–2025

  • 29 268
  • 304

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Vaikka onkin 8. elokuuta, sen Mason johtaman joukkueen ottaman voiton olisi kuitenkin hyvä tulla ennemmin kuin myöhemmin, koska jokainen tietää että selässä oleva apina on nyt jo iso.
 

Siivouskomero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse en katsonut peliä eilen ollenkaan, mutta eihän se tässä kohtaa voi missään nimessä olla jiirissä. Yhteiset treenit aloitettu vasta viime viikolla.

Aikalailla tasan viisi viikkoa kauden ensimmäiseen otteluun, jossa ajassa joukkue tulee saadalla samalle sivulle pelin kanssa ja kehitystä tapahtua.

Muuten voi käydä Masolle aika nopeasti Tiilikaiset kauden alussa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Muuten voi käydä Masolle aika nopeasti Tiilikaiset kauden alussa.
Ja siksi se Atu on siellä.

Ensimmäinen ottelu takana, kärkiketjujen sentterit uusia ja siihen vielä Lundell ja Kiiskinen sivussa. Näkyyhän se.

IFKlla taas vähän sama kuin joskus Jalosen aikana. Yksi ketju jossa toisilleen tuttuja pelaajia, yksi uudempi hahmotelma ja loput junnuja/neloseen kaavailtuja. Yhdelläkin ketjulla voi pärjätä näissä.

Nyt pitää vaan Kerhon pelin kehittyä. Jos ei, niin sitten joko panostetaan joukkueeseen tai Maso ulos. Siinä ne vaihtoehdot. Toki joku uusi laitahyökkääjä olisi muutenkin tervetullut.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Olen kyllä aika sanaton tästä ranteiden viiltelyn määrästä. Tavallaan ymmärrän, kun viime kausi oli mitä se oli, että heti ensimmäisessä 8. Elokuuta pelattavassa treenimatsissa pitäisi suorittaa ja pystyä pitämään kiekkoa enemmän jne jne, mutta katsokaa noita eilisiä rostereita.. Eilinen oli puhtaasti yksilötaito vastaan yksilötaito ja se näkyi myös tulostaululla. Siellä kyllä näkyi tunnetta, siellä kamppailtiin, siellä mentiin tilanteisiin, ja yksi hessu tiputti hanskatkin.. Yhdellä aukesi naama, ei muutaku akvaario päähän ja takasin kentälle, ja vieläpä treenimatsissa.. Kertonee jotain Olli Korhosen asenteesta. Pelasi noin muutenkin kyllä hyvän ottelun. Mitä täällä ihan oikeasti itketään? Itse kyllä odotan sen pari viikkoa ennen kun alan arvioimaan pelaajia, sekä itse peliä. Jos nyt edes viikon saisivat treenata niitä pelitavallisia asioita, katsotaan niitä Mason potkuja sen jälkeen uudelleen, hojohojo..
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Olen kyllä aika sanaton tästä ranteiden viiltelyn määrästä. Tavallaan ymmärrän, kun viime kausi oli mitä se oli, että heti ensimmäisessä 8. Elokuuta pelattavassa treenimatsissa pitäisi suorittaa ja pystyä pitämään kiekkoa enemmän jne jne, mutta katsokaa noita eilisiä rostereita.. Eilinen oli puhtaasti yksilötaito vastaan yksilötaito ja se näkyi myös tulostaululla. Siellä kyllä näkyi tunnetta, siellä kamppailtiin, siellä mentiin tilanteisiin, ja yksi hessu tiputti hanskatkin.. Yhdellä aukesi naama, ei muutaku akvaario päähän ja takasin kentälle, ja vieläpä treenimatsissa.. Kertonee jotain Olli Korhosen asenteesta. Pelasi noin muutenkin kyllä hyvän ottelun. Mitä täällä ihan oikeasti itketään? Itse kyllä odotan sen pari viikkoa ennen kun alan arvioimaan pelaajia, sekä itse peliä. Jos nyt edes viikon saisivat treenata niitä pelitavallisia asioita, katsotaan niitä Mason potkuja sen jälkeen uudelleen, hojohojo..
Näin.

Pelin pitää parantua ja kehittyä, mutta eihän se ole valmista heti, eikä edes kauden alkaessa. Sitä hiotaan vielä silloinkin. Näin ne muutkin tekevät.

Mason pitää tietenkin näyttää osaamistaan myös. Onneksi on plan B jo olemassa, mikäli peli ei kehity syksyllä.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Itse en katsonut peliä eilen ollenkaan, mutta eihän se tässä kohtaa voi missään nimessä olla jiirissä. Yhteiset treenit aloitettu vasta viime viikolla.

Aikalailla tasan viisi viikkoa kauden ensimmäiseen otteluun, jossa ajassa joukkue tulee saadalla samalle sivulle pelin kanssa ja kehitystä tapahtua.

Muuten voi käydä Masolle aika nopeasti Tiilikaiset kauden alussa.
Se on totta, tässä vaiheessa homma on varmasti joka jengillä vielä vaiheessa.

Ei kai kukaan odottanut eiliseltä mitään ehjää 60 minuuttista, kun sellainen saatiin Kerholta koko viime kaudellakin yhden käden sormilla laskettaessa. Itselleni pettymys oli ehkä se, että ne viime kauden tilastollisestikin Liigan heikoimmat osa-alueet eivät olleet esillä oikeastaan ollenkaan. Ei ollut kiekollista peliä, ei hyökkäysrytmejä, ei maalintekouhkaa, ei oikeastaan edes maalipaikkoja. Ja vaikka kuinka ei olisi ylivoimaa harjoiteltu, niin sen verran paljon sitä tarjottiin, jopa 5 vs. 3, että edes muutaman yksilön itse luomaa uhkaa olisi odottanut. Vaikka sitten kaaoksen keskeltä jotakin pilkahduksia. Jos taistelu pelipaikoista on kova, niin ainakaan eilen ei kukaan erottunut hylkkäyssuuntaan, että ansaitsisi enemmän.

Ymmärrän Mason pelin jälkeisiä kommentteja. Nyt pitää pumpata, luoda uskoa ja olla kärsivällinen. Mutta se oli paskapuhetta, että Kerho puolusti hyvin. Siellä olisi HIFK paremmalla viimeistelyllä ollut mahdollista iskeä tylyt lukenat taululle, sen verran tuhlailivat viimeisen kympin aikana.

Kerhon peli tulee kyllä paranemaan ja kehittymään. Tuon jengin kyvystä tuottaa laaduksta hyökkäyspeliä valmennuksesta lähtien olen huolissani. Toivittavasti olen väärässä ja eilinen tuli vain liian aikaisin koko porukalle.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Melkoinen kuoleman suudelma olisi seurajohdolta Mason suuntaan. Ja eihän se onneksi noin voi mennä, eihän?

Eiköhän Atu ole tuomassa apuja puolustuspäähän ja ylipäätänsä uskottavuutta koko valmennusryhmään.
Siksi se olikin JOS.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Olen kyllä aika sanaton tästä ranteiden viiltelyn määrästä. Tavallaan ymmärrän, kun viime kausi oli mitä se oli, että heti ensimmäisessä 8. Elokuuta pelattavassa treenimatsissa pitäisi suorittaa ja pystyä pitämään kiekkoa enemmän jne jne, mutta katsokaa noita eilisiä rostereita.. Eilinen oli puhtaasti yksilötaito vastaan yksilötaito ja se näkyi myös tulostaululla. Siellä kyllä näkyi tunnetta, siellä kamppailtiin, siellä mentiin tilanteisiin, ja yksi hessu tiputti hanskatkin.. Yhdellä aukesi naama, ei muutaku akvaario päähän ja takasin kentälle, ja vieläpä treenimatsissa.. Kertonee jotain Olli Korhosen asenteesta. Pelasi noin muutenkin kyllä hyvän ottelun. Mitä täällä ihan oikeasti itketään? Itse kyllä odotan sen pari viikkoa ennen kun alan arvioimaan pelaajia, sekä itse peliä. Jos nyt edes viikon saisivat treenata niitä pelitavallisia asioita, katsotaan niitä Mason potkuja sen jälkeen uudelleen, hojohojo..
Tässäkin on kyllä pointtinsa. Ja täysin samaa mieltä, Olli Korhonen oli ekan kympin Kerhon paras.

Kyllä se tuosta vielä varmasti lähtee. Kyllähän viime kaudellakin nosteltiin pyttyä Turussa harjoituskaudella, eli liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä ei voi varmasti vetää, suuntaan taikka toiseen.

Ammun silti hieman kieli poskessa reiän siihen teoriaan, etteikö elokuun alussa voisi olla jo aikamoista tykistystä. Jukka Jalonen on kertonut jossakin haastattelussa, että kauden 01-02 ekassa harkkapelissä Kiekko-Espoota vastaan Matinkylässä HPK voitti maalipaikat ekassa erässä Jukan laskelmien mukaan 23-2. Mies kertoi, että tiesi siinä hetkessä vastustajan ollessa niin paljon jäljessä, että se hänen ja Timpan luoma kiekollinen pelitapa toimii. Sitä pelitapaahan hinkattiin jo kesällä jäillä ja esim. salibandy- kentällä kuntoon, muiden tehdessä pelkkää fysiikkaa. Timppa Lehkosen sanoin, me päätettiin tehdä molempia.

Kyseiseltä syksyltä on myös itselläni muistikuva Kerhon harkkapelistä, kun Vladimir Vujtek iski Rinkelinmäellä Lukkoa vastaan taululle 0+5, which was nice. Näistä hetkistä on toki hieman aikaa jo kulunut.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eilinen oli puhtaasti yksilötaito vastaan yksilötaito ja se näkyi myös tulostaululla
Miten se asetelma muuttuu 10.9 kohti mentäessä? Pelikirja vastaan pelikirja? Maso vie kuin litran mittaa näitä peltosia ja ahoja?

Aiemmin tuossa mainittiin että Lundellin ja Kiiskisen poissaolo näkyi. Siis kahden junnupelaajan, kertoo rosterista paljon.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Se on totta, tässä vaiheessa homma on varmasti joka jengillä vielä vaiheessa.

Ei kai kukaan odottanut eiliseltä mitään ehjää 60 minuuttista, kun sellainen saatiin Kerholta koko viime kaudellakin yhden käden sormilla laskettaessa. Itselleni pettymys oli ehkä se, että ne viime kauden tilastollisestikin Liigan heikoimmat osa-alueet eivät olleet esillä oikeastaan ollenkaan. Ei ollut kiekollista peliä, ei hyökkäysrytmejä, ei maalintekouhkaa, ei oikeastaan edes maalipaikkoja. Ja vaikka kuinka ei olisi ylivoimaa harjoiteltu, niin sen verran paljon sitä tarjottiin, jopa 5 vs. 3, että edes muutaman yksilön itse luomaa uhkaa olisi odottanut. Vaikka sitten kaaoksen keskeltä jotakin pilkahduksia. Jos taistelu pelipaikoista on kova, niin ainakaan eilen ei kukaan erottunut hylkkäyssuuntaan, että ansaitsisi enemmän.

Ymmärrän Mason pelin jälkeisiä kommentteja. Nyt pitää pumpata, luoda uskoa ja olla kärsivällinen. Mutta se oli paskapuhetta, että Kerho puolusti hyvin. Siellä olisi HIFK paremmalla viimeistelyllä ollut mahdollista iskeä tylyt lukenat taululle, sen verran tuhlailivat viimeisen kympin aikana.

Kerhon peli tulee kyllä paranemaan ja kehittymään. Tuon jengin kyvystä tuottaa laaduksta hyökkäyspeliä valmennuksesta lähtien olen huolissani. Toivittavasti olen väärässä ja eilinen tuli vain liian aikaisin koko porukalle.
Itse en matsia aivan yhtä surkeana nähnyt, toki alusta jäi puoli erää katselematta. Mitään hyökkäspelillistä mahtavuutta siellä ei näkynyt, mutta kyllä niitä pilkahduksiakin siellä oli, varsinkin toisessa erässä. Ekan (puolikkaan) erän pilkahdukset jäi lopun ylivoimaan, jossa 28 sekuntiin luotiin 2 laadukasta maalipaikkaa, vaikka vedot nyt olivat surkeita. Toisessa erässä, vaikka lukemiltaan rumin olikin, oltiin melko tasapäisiä vastustajan kanssa pelillisesti. Pari huippupaikkaa suorahyökkäyksillä (vedot seinille) ja hyökkäysalueen hyökkäyspelistä saatiin luotua b-tason maalipaikkoja. Ero oli toki siinä, että vastustaja hyödynsi yhden omista b-tason paikkansa, kuin myös maalivahtimme avustuksella laatupaikkansa, joka avautui ylihyökkäämisen takia. 3-0 jälkeen olin näkevinäni halua herättää joukkuetta taklauksen ja tippuihan siellä ne tumputkin. Kolmas erä oltiin ihan jaloissa Toppingin läpiajoa lukuunottamatta.

Puolustuksesta samaa mieltä, se oli vaikeaa. Ilman Saarisen koppeja lukemat olisi voineet olla karut.

Pitkä on matka, mutta tulevat harjoituspelit antavat parempaa osoittaa, kuinka pitkä se matka oikeasti on. Taitovaje sieltä paistaa kilometrien päähän, siihen koittasin jotakin keksiä. Siitä voisi vaikka aloittaa, että Rautiaiselle antaa vielä yhden reenipelin aikaa näyttää, ja jos tuo sama viime kaudelta ja eilisestä tuttu hiihtely jatkuu, voi kaverin siirtää suoraan siivouskomeroon. Mun sielu ei ainakaan kestä tota touhua.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miten se asetelma muuttuu 10.9 kohti mentäessä? Pelikirja vastaan pelikirja? Maso vie kuin litran mittaa näitä peltosia ja ahoja?

Aiemmin tuossa mainittiin että Lundellin ja Kiiskisen poissaolo näkyi. Siis kahden junnupelaajan, kertoo rosterista paljon.
Tais sieltä puuttua Nikkilä ja Hietanen vähän kokeneemmasta päästä myös.

Ihme kohkaus kauden alkuhöntsästä.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Kyllä se on mielestäni ihan tervettä kritiikkiä, jokainen peli lähempänä sarja-avausta ja siitä eteenpäin jokainen peli ratkaisee.
Tavallaan joo, mutta toisaalta kauden eka reenimatsi muutaman jääharjoituksen jälkeen ei kuitenkaan ole se paikka, jossa kaiken pitäisi olla viimeisen päälle mintissä.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Tavallaan joo, mutta toisaalta kauden eka reenimatsi muutaman jääharjoituksen jälkeen ei kuitenkaan ole se paikka, jossa kaiken pitäisi olla viimeisen päälle mintissä.
Lähinnä mitä tuosta pelistä voi katsoa/kritisoida on henkilökohtainen taito tai sen puute. Hieman myös onko pelaajat menneet kesällä eteenpäin, vai päin vastoin.

Itselle ei ainakaan luottoa tuonut Radun, Bengtssonin, Kukkosen ja Janhosen pelaaminen. Niinkuin ylhäällä omat näkemykset annoinkin.

Surullinen on rosteri, eikä sille tässä kohtaan oikein mitään enään voi. Yksi tai kaksi pelaajaa ei tuota juurikaan paremmaksi voisi muuttaa. Lundell, Kiiskinen ja Skinnari kun onnistuu ylittämään itsensä, voi top 12 paikka olla meidän!
 

Knight76

Jäsen
Suosikkijoukkue
London Knights
Vingutaan ja vedetään jo nyt ranteet auki. Hyvä hyvä, posimeininki muutamalla hassuttelijalla päällä :D
 

TJ MACKEY

Jäsen
Tavallaan joo, mutta toisaalta kauden eka reenimatsi muutaman jääharjoituksen jälkeen ei kuitenkaan ole se paikka, jossa kaiken pitäisi olla viimeisen päälle mintissä.
Ei pidä, eikä voikaan olla. Enkä usko, että täällä nähdyssä kriktiikissä on kyse siitä, että kaiken pitäisi olla mintissä. Eikä se ole sitä millään joukkueella vielä. Eli kun kilpasarjassa mennään niin se aikataulu on aivan sama sillä vastustajallakin. Ei HIFK voi myoskään olla Kerholle täysin ylivertainen vastustaja, kuten ei ollut Tappara Kiekko-Espoolle. Olen nyt pari kautta inhonnut tätä ”ei noita voi voittaa, katso niiden rosteria” - narratiivia. Jos Kerho ei voi lähtökohtaisesti voittaa kuin bottom 6 jengejä niin ollaan väärässä sarjassa. Tämä viittaus ei ollut mitenkään sinulle @Läskisalo vaan muutamalle muulle palstaveljelle, jotka tekevät kerta toisensa jälkeen Kerhoa pieneksi ja reppanaksi isojen joukossa.

Pelissä häiritsi eilen se, mitä siellä ei näkynyt. Se on aivan luonnollista, että näissä syksyn höntsissä nähdään isoja virheitä, törmäilyä, veskareilta erikoisia juttuja, ylilyöntejä etc. Ja että aina se viimeinen puristus ja laukausten blokkaus ei ole läsnä. Mutta nyt ei nähty juuri mitään kiekollisesti, kuten usein saatetaan korostuneesti nähdä juurikin harkkamatseissa, esim. juuri erikoisten virheiden kautta. Rumasti sanottuna, Kerhossa on tosi paljon pelaajia, jotka kiekon saadessaan ovat Liiga-tasolle hämmästyttävän yllättyneitä ja neuvottomia toimimaan sen kanssa. Kiekollisuus tulee silmille. Kuten viime kaudella nähtiin.

Pitääkö tässä vaiheessa olla vielä isossa kuvassa huolissaan, ei tietenkään. Sinne voi tulla todella paljon vielä hyviä elementtejä. Mutta jos pitää analysoida sitä mitä eilen nähtiin, niin se oli täysin samaa tavaraa kuin helmikuussa, hieman paremmalla luistelulla ja sielua oli mukana.

Mutta se eilisestä, eteenpäin!

Kerho!
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Melkoinen kuoleman suudelma olisi seurajohdolta Mason suuntaan. Ja eihän se onneksi noin voi mennä, eihän?

Eiköhän Atu ole tuomassa apuja puolustuspäähän ja ylipäätänsä uskottavuutta koko valmennusryhmään.
Kuten olen kirjoittanut, jos Maso potkitaan kesken kauden pihalle, siihen loppuu minun tämän kauden seuraaminen. Seuraa tuen silti ostamalla fanituotteita.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Olen nyt pari kautta inhonnut tätä ”ei noita voi voittaa, katso niiden rosteria” - narratiivia. Jos Kerho ei voi lähtökohtaisesti voittaa kuin bottom 6 jengejä niin ollaan väärässä sarjassa.
Ja nyt kun kunnon metatasolle päästiin, niin samalla voi toki kysyä, että onko kyseessä kollektiiviseksi narratiiviksi luettava tosi uskomus, vaiko esim. teikäläisen luenta jostain olettamasi ryhmän hengellisestä asetuksesta :)

Jos nyt edes semitosissaan ollaan, niin itse en ole mitään tuonne päinkään havainnut tällä palstalla tahi muualla.

Kerhossa on tosi paljon pelaajia, jotka kiekon saadessaan ovat Liiga-tasolle hämmästyttävän yllättyneitä ja neuvottomia toimimaan sen kanssa. Kiekollisuus tulee silmille. Kuten viime kaudella nähtiin.
Tästä sangen samaa mieltä. Ja samaan hengenvetoon on korostettava, että kauden ekassa pelissä tuskin kukaan repii omista nuorista taktillis-mystisiä tehoja irti yli toisten kiekollisen laadun, rutiinin ja taidon. Malttia vielä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös