Hanoi Rocks is back

  • 176 003
  • 940

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hanoissa vituttaa se, että ne ei koskaan saaneet tehtyä sitä varsinaista tykkialbumia. Alussa oli biisejä ja asenne, mutta taltiointi mätti. Sitten saatiin lopulta oikea studio ja tuottaja (Ezrin), mutta siinä vaiheessa mätti jo biisit. Hei kamoon, Antti, sulla on maailma auki ja Bob Ezrin tuottamassa sun levyä, ja ensimmäisenä sinkkuna julkaistaan CCR:n biisi?!? Vittu olitko oikeasti noin sekaisin? Kusit urasi tuolla valinnalla. Mutta ehkä et olisi enää hengissä, jos olisitte valinneet Underwater Worldin. Eli ehkä tässäkin oli joku johdatus taustalla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vittu, nähdä Mike ja Andy tossa saman mikin ääressä... Ihan oikeasti, meinaa okulaari kostua. Samin kun aattelee siihen vielä, ja Nassen... Holy fuck. Kuka rumpuihin?

Nassehan teki ihan vitun hienon levyn. Vinegar Blood.



 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuota Nassen levyä olisi pitänyt markkinoida kovalla kädellä. Mitä Spine ajatteli? Ihan fiksun oloinen levy-yhtiö muuten, mutta tuon ne mokasi. Hanoi Rocksin kitaristin levy annetaan näille tarjottimella, mutta mitä ne tekee? Ei ainakaan mainosta sitä missään. Ihan kuin tavoitteena olisi ollut, että mahdollisimman harva ostaa sen. Ehkä sen voi vähentää verotuksessa...
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Hanoissa vituttaa se, että ne ei koskaan saaneet tehtyä sitä varsinaista tykkialbumia. Alussa oli biisejä ja asenne, mutta taltiointi mätti. Sitten saatiin lopulta oikea studio ja tuottaja (Ezrin), mutta siinä vaiheessa mätti jo biisit. Hei kamoon, Antti, sulla on maailma auki ja Bob Ezrin tuottamassa sun levyä, ja ensimmäisenä sinkkuna julkaistaan CCR:n biisi?!? Vittu olitko oikeasti noin sekaisin? Kusit urasi tuolla valinnalla. Mutta ehkä et olisi enää hengissä, jos olisitte valinneet Underwater Worldin. Eli ehkä tässäkin oli joku johdatus taustalla.

Andyn maantiellä oli tuossa vaiheessa hepokatti niin pahasti poikittain ja 5 vuodessa levy per vuosi tahdilla biisejä synnytetty, että kaivo oli vaan tyhjä. Tuskin toi UATB oli Andyn valinta, ennemmin tuottajan/levy-yhtiön, koska kelvollisia biisejä tai etenkään hittibiisejä ei vaan syntynyt. High Schoolkin kaivettiin haudastaan ja kaikenmaailman pubirenkutuksia (Boiler) äänitettiin. Tuskin Underwater World olisi pankkia räjäyttänyt, hyvä biisihän se on, mutta hitti? Dunno. Kelpasi siitä yksi lause hittibiisin nimeksi ainakin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Andyn maantiellä oli tuossa vaiheessa hepokatti niin pahasti poikittain ja 5 vuodessa levy per vuosi tahdilla biisejä synnytetty, että kaivo oli vaan tyhjä. Tuskin toi UATB oli Andyn valinta, ennemmin tuottajan/levy-yhtiön, koska kelvollisia biisejä tai etenkään hittibiisejä ei vaan syntynyt. High Schoolkin kaivettiin haudastaan ja kaikenmaailman pubirenkutuksia (Boiler) äänitettiin. Tuskin Underwater World olisi pankkia räjäyttänyt, hyvä biisihän se on, mutta hitti? Dunno. Kelpasi siitä yksi lause hittibiisin nimeksi ainakin.

Ezrin ei jostain mielisairaasta syystä tykännyt Two Steps from the Move -biisistä ja eikö Magic Carpet Ridekin olisi ollut käytettävissä? Ja miksi Quit the Schoolista väännettiin typerä High School? Kyllä on siloiteltu levy.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Tuolla ekalla levyllä on Tragedyn lisäksi yksi Hanoin Top 5 -biiseistä, eli:





Kukas muuten tässä vetää tuon väliosan? Mike? Muistelin että myöhemmin sen veti Razzle.

Siis tämähän on nimen omaan se 'viimeinen' versio Two Steps From the Movelta, jossa Razzle puhuu väliosan.

Andy taasen vetää sen alkuperäisessä, joka on omaan makuun selkeästi huonompi versio tästä klassikosta.
 

PäätyynAsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuota Nassen levyä olisi pitänyt markkinoida kovalla kädellä. Mitä Spine ajatteli? Ihan fiksun oloinen levy-yhtiö muuten, mutta tuon ne mokasi. Hanoi Rocksin kitaristin levy annetaan näille tarjottimella, mutta mitä ne tekee? Ei ainakaan mainosta sitä missään. Ihan kuin tavoitteena olisi ollut, että mahdollisimman harva ostaa sen. Ehkä sen voi vähentää verotuksessa...

Olen ymmärtänyt, että Nasty Stenfors teki tuon levyn ikään kuin jäähyväistyönä aktiivisen musiikkiuran suhteen. Jo levyn julkaisun aikaan hänellä oli vahvasti katse "oikeisiin töihin" opiskelemisessa.
YouTubessa on hänen Jyrki-haastattelunsa tuolta ajalta, jossa kertoo silloisista kuulumisistaan. Turha siis markkinoida levyä, jos artistia ei kiinnosta isommin rundatakaan sen parissa.

Mutta todellakin harmi, koska huonoa biisiä levyllä ei oikeastaan ole. Soundimaailma on ainutlaatuisen hieno; melankolisella viballa maustettua aikuismaista hard rockia, joka on kuitenkin melodista eikä tuohon aikaan suositun grungen tyylistä kalseaa mättöä (en voi sietää muuten kyseistä rock änd rollin alalajia).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis tämähän on nimen omaan se 'viimeinen' versio Two Steps From the Movelta, jossa Razzle puhuu väliosan.

Andy taasen vetää sen alkuperäisessä, joka on omaan makuun selkeästi huonompi versio tästä klassikosta.
Ja lisätään vielä että se alkuperäinenhän tunnettiin nimellä "Don't Never Leave Me"
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Andyn maantiellä oli tuossa vaiheessa hepokatti niin pahasti poikittain ja 5 vuodessa levy per vuosi tahdilla biisejä synnytetty, että kaivo oli vaan tyhjä. Tuskin toi UATB oli Andyn valinta, ennemmin tuottajan/levy-yhtiön, koska kelvollisia biisejä tai etenkään hittibiisejä ei vaan syntynyt. High Schoolkin kaivettiin haudastaan ja kaikenmaailman pubirenkutuksia (Boiler) äänitettiin. Tuskin Underwater World olisi pankkia räjäyttänyt, hyvä biisihän se on, mutta hitti? Dunno. Kelpasi siitä yksi lause hittibiisin nimeksi ainakin.
Tuo on totta, että Andy oli siinä vaiheessa jo pahasti koukussa eikä kunnon biisejä meinannut syntyä, ainakaan enemmässä määrin. Jotain sai sentään aikaan, Ian Hunterhan sitten jeesasi tekstien kirjoittamisessa ja Ezrinkin oli vahvasti mukana tuotannossa. Myös bändin keskinäiset välit rakoilivat jo tuohon aikaan, joten meno oli melkoisen sekasortoista muutenkin. Onhan Two Stepsillä joitain hyviä biisejä, mutta paras terä oli hukassa ja eikä levystä sitten tullut kunnon kokonaispakettia. Rumpusoundejahan etsittiin ihan helvetin kauan ja silti jotenkin niistäkin puuttuu se jokin.

Noin muutenhan se oli hieno bändi ja jonkinlainen aikansa kuva sekä varsinkin livenä kova. Loppu tietenkin oli surullinen, mutta olisihan se voinut päättyä ilman Razzlen kuolemaakin, Samihan oli lähdössä bändista muutenkin, eikä Makkonenkaan kovin tyytyväinen ollut muiden jatkuvaan sekoiluun kyllästyneenä.

Nythän ne Oriental Beatin alkuperäiset masterit ovat löytyneet, kai se sitten jossain vaiheessa julkaistaan uudelleen.
 

Hexa

Jäsen
Tuolla ekalla levyllä on Tragedyn lisäksi yksi Hanoin Top 5 -biiseistä, eli:





Kukas muuten tässä vetää tuon väliosan? Mike? Muistelin että myöhemmin sen veti Razzle.


Tuohan on juuri se versio missä Razzle vetää väliosan. Andy sanoi jossain haastattelussa, että tekivät uuden version tästä Don’t You Ever Leave Me, koska kuulemma mokasivat ekan niin pahasti Bangkok Shocks, Saigon Shakes levyllä. Ei vaan pidä paikkaansa. Alkuperäinen nopeampi versio oli far away parempi. Miken ääni ja soundit muutenkin kuulostaa paljon paremmalta siinä. Tässä se vertailun vuoksi.

Edit. Niin ja Andy vetää itse välispiikit tässä alkuperäisessä versiossa.
 
Viimeksi muokattu:

Hexa

Jäsen
Nythän ne Oriental Beatin alkuperäiset masterit ovat löytyneet, kai se sitten jossain vaiheessa julkaistaan uudelleen.
Meneeköhän vaan huonompaan suuntaan, kuten tuo uudempi versio Don’t You Ever Leave Me (Don’t Never Leave Me) biisistä. Mielestäni Oriental Beat levyn soundimaailma oli ihan onnistunut, vaikkakin ehkä hieman karhea ja raaka soundi, mutta se sävy sopi ihan hyvin siihen levyyn. Ehkä remasteroinnilla saadaan jotain taustalle jääneitä efektejä paremmin esille.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Meneeköhän vaan huonompaan suuntaan, kuten tuo uudempi versio Don’t You Ever Leave Me (Don’t Never Leave Me) biisistä. Mielestäni Oriental Beat levyn soundimaailma oli ihan onnistunut, vaikkakin ehkä hieman karhea ja raaka soundi, mutta se sävy sopi ihan hyvin siihen levyyn. Ehkä remasteroinnilla saadaan jotain taustalle jääneitä efektejä paremmin esille.
Saapa nähdä ja kuulla. Monesti tullut huomattua, että se alkuperäinen toimii vaan paremmin, koska nuo uudelleen miksatut/masteroidut ovat olleet liian "steriilejä". Tai sitten se on ihan vain fiilisjuttu, kun on aikanaan tottunut ja tykästynyt siihen alkuperäiseen, niin ei sitä saisi mennä muuttamaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuohan on juuri se versio missä Razzle vetää väliosan. Andy sanoi jossain haastattelussa, että tekivät uuden version tästä Don’t You Ever Leave Me, koska kuulemma mokasivat ekan niin pahasti Bangkok Shocks, Saigon Shakes levyllä. Ei vaan pidä paikkaansa. Alkuperäinen nopeampi versio oli far away parempi. Miken ääni ja soundit muutenkin kuulostaa paljon paremmalta siinä. Tässä se vertailun vuoksi.

Edit. Niin ja Andy vetää itse välispiikit tässä alkuperäisessä versiossa.

Tämä! Originaali versio on uponnut mullekin aina paljon paremmin. Aidompi, nopeampi ja paremmat lyriikat. Perfect song, ei kyllästy koskaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo


Jos en ole aikaisemmin, niin nyt. Ns. uuden Hanoin paras biisi ja Hanoin top vitoseen muutenkin.
Klassinen Hanoi-rokkbiisi isoine kertosäkeineen ja foneineen. Loistava! Uudempaa tuotantoa, mutta kuulostaa just niin Hanoilta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli


Jos en ole aikaisemmin, niin nyt. Ns. uuden Hanoin paras biisi ja Hanoin top vitoseen muutenkin.
Klassinen Hanoi-rokkbiisi isoine kertosäkeineen ja foneineen. Loistava! Uudempaa tuotantoa, mutta kuulostaa just niin Hanoilta.

Joo, tää on kyllä loistava, toimi aluksi keikoillakin, mutta sitten ne keksi venyttää väliosan niin helvetin pitkäksi jammailuversioksi, että meinasi väkisin nukahtaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tragedy
Don´t You Ever Leave Me
Until I Get You

Mitkä kaksi vielä?

A Dollar Late Dollar Short?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juu ja vähälle huomiolle jäänyt Pretender. Onhan tossa kai jo viisi kasassa.
Sieltä alkuaikojen levyiltä löytyy kovasti helmiä, mutta niitä katsoi silloin ala-asteikäisen Nummiksen silmin. Tarkat silmät silläkin oli, mutta ne vielä siitä kehittyivät.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös