Mielestäni Hannu Virralla voidaan aivan hyvin mennä tämä kausi loppuun, tässä tilanteessa emme ketään varteenotettavaa vaihtoehtoa olisi kuitenkaan saamassa tilalle. Uskoakseni TPS:n ongelmat ovat jo kauan olleet paljon syvemmällä kuin valmennuksessa, se niin paljon puhuttu "voittamisen kulttuuri" on jo käytännössä katsoen kadonnut pelaajien mielestä. Koko organisaatio on menettänyt entisen suuruutensa. Muutama kultavuosien karpaasi TPS:n paidassa vielä höntsäilee, mutta he eivät nuoremman polven tepsiläisiin sitä takavuosien loistavaa joukkuehenkeä pysty luomaan. Pikemminkin antavat huonoa esimerkkiä surkealla taistelutahdollaan.
TPS:n vakavin ongelma minun silmissäni on se, että pelaajille näyttää olevan aivan sama miten ottelu päättyy. Tietenkään Virran päänsilittely ja hyväntahtoinen pelaajien ylistäminen ei ole omiaan synnyttämään pelaajien keskuudessa v***tusta hävityn ottelun jälkeen, mutta ei sitä kyllä tehnyt Jortikan raivoaminenkaan. Valmentajan vaihtaminen tässä tilanteessa ei vain minun mielestäni riittäisi siihen, että joukkueen peli lähtisi kulkemaan parempaan suuntaan. Todennäköisempi vaihtoehto on, että pelaaminen lähtisi aivan lapasesta erityisesti näillä vanhemmilla kavereillamme (Kipru, Berg), jotka ovat jo tuudittauneet siihen, että heidän annetaan höntsäillä joukkueessa uransa loppuun asti.
Mitä minä haluaisin nähdä on siis, että tämä kausi vietäisiin loppuun joukkueen nykyisellä muodolla. Kauden tavoitteena olisi edelleen sääläreihin pääseminen, liigapaikastaan en tätä joukkuetta halua nähdä karsimassa. Tämän kauden jälkeen Sutelan kanssa samalla ovenavauksella pihalle Kaskinen sekä pelaajat, joita ei enää pelaaminen kiinnosta, tai joilla ei vain ole mitään annettavaa joukkueelle. Tämän hetkisillä tiedoilla ainakin seuraavat saisivat minun puolestani lähteä:
- Kiprusoff, siis mitä tämä varmin peruspakkimme tekee joukkueen plus/miinus-tilaston viimeisenä?
- Venäläinen, ei ole ainakaan vielä pystynyt antamaan joukkueelle mitään
- Hannus, sama edellisen kanssa
- Suominen, kehitys pysähtynyt?, seuran vaihtaminen voisi tehdä kaverille hyvää
- Berg?, peli aivan karmeannäköistä paikoitellen, onko seurausta loukkaantumisesta vai motivaation puutteesta?
Hannu Virta saisi jatkaa hommiaan joukkueen kakkosvalmentajana, ja ykköseksi joku nuorista pelaajista kaiken irti saava kokenut ja hyväksihavaittu valmentaja. Olisiko kenties täälläkin mainitusta Vladimir Jursinov Jr:stä hommaan? Haluaisin, että TPS:ä alettaisiin aidosti ja pitkäjänteisesti kehittää omien junnujen kautta, koska se näyttää tällä hetkellä ainoalta tavalta, jolla joukkue joskus tulevaisuudessa voisi saavuttaa entisen suuruutensa. Niin valitettavaa kuin se onkin, niin tällä hetkellä legendaarinen Bärimmekään ei OMASTA MIELESTÄNI pysty olemaan nuorille pelaajille minkäänlainen esikuva. Täysin väärä henkilö ainakin kapteeniksi. Myöskään Kiprusoffin haluttomalta näyttävä höntsäkiekko ei ole omiaan sytyttämään nuoria pelaajiamme antamaan kaikkeansa.