Mä ihan ystävällisessä hengessä suosittelen että menette vaikka yhdessä cobolin kanssa maanantaina pidettävään Jokereiden tiedotustilaisuuteen, jossa Kekäläinen vetää nippuun alkaneen kauden ja valottaa tulevaisuutta. Mikäli Kekäläinen ei muuten totea samoja asioita, niin esittäkää rohkeasti suoria kysymyksiä hänelle.
Valitettavasti olen varattu maanantaina päivällä, mutta lupaan silti jatkossakin arvostella Jortikkaa aina kun siihen on mielestäni syytä. Yleisellä keskustelupalstalla joudut vaan sietämään tilanetta, jossa jokainen kannattaja ei tyydy siihen, että Jokerien peli on parempaa kuin surkea viime tai toissa kausi. Mä vaadin enemmän. Tuloksia valmennukselta. Liigan tosiasillisesti suurimmilla resursseilla operoivan Jokerien pelin on mun mielestä oltava liigatasolla vähintään samaa tasoa kuin muiden huippujen. Nyt ja jatkossa. Edelleen ollaan siitä kaukana. Kuten on oltu jo pitkään.
Edit:
Miksi Jortikka vituttaa?
1) Reagointi otteluiden sisällä 90 prosenttisesti heikkoa. Ei aikalisiä, maalivahdin vaihtoja, ketjumuutoksia ja penkityksiä herätyksellisistä syistä. Näihin on hävitty otteluita, johtoasemaa ei ole pystytty pitämään tai takaa-ajoa saatu kunnolla käyntiin kun koutsi ei ota johtavaa roolia kuten pitäisi. Eilen esim Hentunen penkille, asenne oli surkea 1-vaihdosta alken.
2) Osin huonosti mietityt ketjut ja koostumukset (kuten Pirneksen pyöritys ketjusta ja paikasta toiseen, Eavesin aika outo peluutus, Väänänen 1-yvpakki yms)
3) Avaus- ja hyökkäyspelin köyhyys ja ongelmat
4) Johtamistapa jossa Jortikka laukoo julkisuuteen kommentteja joilla on vapauttanut itsensä tuloksellisesta vastuusta Jokereissa
5) Vaikkapa neloskentän tai jonkun muun turvallisen kohteen haukkuminen julkisesti kun ei rohkeus riitä Pirneksen tai Hentusen haukkumiseen silloin kun tappion yksi perussyy Jortikan oman toimettomuuden lisäksi voidaan laittaa tuon kaksikon perseilyyn
6) Käsi ylös joka luulee ettei Jokerien kooltaan minirosteri (2 hyökkääjää yli 90, 1 pakki yli 90) ollut Jortikan idea
Ehkä tuo neloskohta vituttaa eniten. Tarkoitan mm. haastatteluja telkkarissa ennen, otteluiden aikana ja niiden jälkeen.
Tiivitys: Jokerien materiaali on liigatasolla niin hyvä ja kärki taitava, että kuka tahansa Mestiksen valmentaja pystyisi samaan kuuteen voittoon varsinaisella peliajalla 16 ottelusta. Ylivoimaan löytyy niin hyvät aivot & kädet Eavesilta ja viivalla Kovaselta sekä hyvä laukaus Pulkkiselta, Hentuselta ja monelta muulta, että tulosta tulisi vaikka siellä ei olisi apinaa kummempaa valmentajaa. Jortikka ei ole toistaiseksi voittanut yhtään peliä, varastanut sitä Jokereille vastustajalta. Päinvastoin on kyllä käynyt.