Mielipiteensä kullakin
Kaikilla on onneksi oikeus ilmaista mielipiteensä valinnoista ja on hienoa, että keskustelua syntyy, mutta välillä kyllä tuntuu ettei jengi näe metsää puilta.
Kuinka moni tänne kirjoittavista on todellakin tarkkailut saman määrän pelaajia kuin Ara ja kumppanit?
Kuinka moni tänne kirjoittavista tietää tarkalleen, mitä kaikkea pitää ottaa huomioon, kun kasataan ennen kaikkea toimivaa joukkuetta?
Kuinka moni tänne kirjoittavista on ollut edellisten maajoukkueiden mukana ja tietää millaisia henkilöitä kukin pelaaja on esim. pukukopissa tai muuten kentän ulkopuolella?
Kuinka moni tänne kirjoittavista oikeasti uskoo, ettei Aravirta valinnut mielestään parasta JOUKKUETTA?
En minä ainakaan.
Mielestäni Ara on valinnut hyvän JOUKKUEEN.
Joukkueen, jonka hän uskoo parhaiten täyttävän sille asetettavat tehtävät.
Joukkueen, joka tulee toimeen myös kentän ulkopuolella.
Joukkueen, jossa on sopivassa suhteessa tähtiä, kokemusta, taistelutahtoa, kovuutta, nuoruutta ja sisua.
Joukkueen, jonka ominaisuudet ja kyvyt hän itse tuntee.
Ei paras joukkue aina koostu parhaista pelaajista. Tästä hyvänä esimerkkinä tämän kauden Pelicans.
Mitä sitten jos joukkueessa on "Aran luottopelaajia" tai niin kuin jotkut ovat täällä irvailleet "selänpesijöitä" ja "saunakavereita"?
Entä jos joutuisit itse valitsemaan joukkueen urasi ehkä tärkeimpään turnaukseen? Ottaisitko mukaan mieluumin pelaajia joiden suoritustason, taidot ja henkiset sekä fyysiset vahvuudet ja sosiaaliset kyvyt tunnet hyvin, vai lähtisitkö kokeilemaan ja pelaamaan riskillä?
Ei SLC ole enää mikään kokeiluturnaus, it's the real thing.
Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että nämä kisoja edeltävät ns. "näytönanto turnaukset" ovat todellakin olleet juuri niitä ja ne jotka eivät mukaan päässeet, eivät täyttäneet niitä kriteereitä joita Aravirta oli mielessään ko. pelaajille asettanut? Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että Ara saattaisi katsoa turnausten aikana myös muitakin ominaisuuksia kuin pisteitä?
Kuten täällä on jo mainittu ei Aravirta (sen enempää, kuin kukaan muukaan valmentaja) tule koskaan valitsemaan sellaista joukkuetta, johon kaikki olisivat tyytyväisiä. Se vain on sula mahdottomuus. En minäkään kaikkia Aran valintoja allekirjoita, mutta hyväksyn ne silti, koska hän tietää kuitenkin enemmän joukkueen kasaamisesta kuin minä.
Siispä, kiitos Ara ja kumppanit!
Suoriuduitte vaikeasta tehtävästänne hyvin ja ainakin meikäläinen odottaa luottavaisin mielin tulevia Olympialaisia.