Hammaslääkäri – betoniviidakon julmin peto

• 226 076
  • 778

soitellaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SuKiKa
Omasta muistaakseni 5 päivää kiduin kipujen kanssa hädintuskin hengissä, kunnes myönnyin takaisin. Sieltä antibiootit ja jykevät särkylääkkeet, niin tais parissa päivässä loppua kivut.

Eli olisiko viikonpäivät about, jos paranemisena pidetään tuota. Varmasti kauemmin siinä sitten meni, että täydessä tikissä oli, muttei muistaakseni kipujen loppumisen jälkeen isommin häirinnyt.

Isosti tsemppiä.
Kiitos kokemuksesi jakamisesta. Kuulostaa verrattain nopealta paranemiselta, verrattuna siihen mitä tässä on lueskellut.

Mulla siis poistettiin hammas ja sen jälkeen sama poistokuoppa verestetty kolmesti uudelleen. Käytännössä siis neljä kuivaa kuoppaa ja nyt tuosta viimeisestä verestyksestä on viikko aikaa ja pikkuhiljaa lievenemään päin kivut.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Toi hammaskivi on muuten todella inhottava ja se saa kuulemma pitkässä juoksussa hampaat hyvinkin huonoon kuntoon. Ainakin näin ovat kaikki hammaslääkärit ja suuhygienistit mulle sanoneet, niin siksi olen pyrkinyt käymään tuolla sen poistossa vähintään kerran vuodessa.

Olen itse käynyt jo varmaan parikymmentä vuotta vain yksityisen puolen hammashoidossa, sillä jäi aikoinaan kouluajoilta niin huonot kokemukset noista julkisen puolen hammaslääkäreistä ja hammashoidosta ylipäätään.

Mutta sen verran mun on pakko tässä mainostaa näitä yksityisen puolen suuhygienistejä, että muuten tuolla maakunnissa pääsee oikeasti jopa puolet edullisemmalla sinne hammaskiven poistoon, kun mitä täällä Pk-seudulla!

Katselin itse netistä tossa kerran hintoja ja huomasin todellakin sen asian, että mm. Hyvinkäällä ja Lahdessa sen hammaskiven poiston voi saada yksityisellä puolella alle satasella! Kun taas Stadissa se maksaa yksityisellä puolella sen vähintään 150-200 euroa+mahdolliset muut kulut siihen päälle.

Eli tulee siis junalippuineen/automatkoineen silti huomattavasti edullisemmaksi, vaikka aikaa voi kulua siihen vähän enemmän. Mutta kuitenkin ovat vielä tosi lähellä ja kun itseltäni ei ole Hyvinkäälle paljoakaan pidempi mitä Stadiin, niin näin ollen on ihan helppoa käydä sielläkin.

Mulle tota hammaskiven poistoa ovat suositelleet vähintään sen kaksikin kertaa vuodessa, niin täytyy koittaa yrittää siihen tähdätä.
Seinäjoella Oralin suuhygienisti ottaa 90-150 euroa riippuen hoidon kestosta. Halvin hinta mitä löytyy kun netistä katsoo. Sain viimeksi julkiselta palvelusetelin, niin hoidon hinnaksi tuli 19,90 euroa.

Ite pitäis varmaan tykitellä neljä kertaa vuodessa suugienistillä, mutta ei ihan kukkaro kestä. Ps. Pitäiskö yksityiseltä puoleltakin aina laittaa omakantaan käynnin tiedot? Viime käynnistä nyt reipas kaksi viikkoa eikä mitään tietoja löydy. Muualla kun on käynyt, niin on päivän sisään tullut omakantaan tiedot.

Edit. Vai onko se hammaskiveä mitä tulee etuhampaisiin alhaalle ihan hampaiden kaulaan? Sellaista valkoista siis. Vaikka vielä ekstra tarkasti olen siitä ottanut, niin sellaista siihen on tullut taas. Suuhygienistillä käynnin jälkeen se oli kyllä poissa, jos en ihan omiani katsonut,

Viimeksi muokattu:

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seinäjoella Oralin suuhygienisti ottaa 90-150 euroa riippuen hoidon kestosta. Halvin hinta mitä löytyy kun netistä katsoo. Sain viimeksi julkiselta palvelusetelin, niin hoidon hinnaksi tuli 19,90 euroa.

Ite pitäis varmaan tykitellä neljä kertaa vuodessa suugienistillä, mutta ei ihan kukkaro kestä. Ps. Pitäiskö yksityiseltä puoleltakin aina laittaa omakantaan käynnin tiedot? Viime käynnistä nyt reipas kaksi viikkoa eikä mitään tietoja löydy. Muualla kun on käynyt, niin on päivän sisään tullut omakantaan tiedot.

Mä laitoin Oralin kylmästi boikottiin, kun kävin kerran heidän vastaanotolla hammaslääkärissä paikkaamassa lohjennutta hammasta ja sieltä tulikin sellainen lasku mukaan, jossa oli kirjaimellisesti melkein puolet ilmaa erilaisten toimistomaksujen ym. selitysten muodossa.

Nyt kävin vasta ihan vähän aikaa sitten hammaskiven poistossa yksityisen puolen suuhygienistillä Lahdessa, jossa hoito maksoi vain 90 euroa kerta! Eikä mitään toimistomaksuja tai mitään ylimääräistä tohon laskuun laitettu. Lisäksi toinen kerta maksoi vaan 60 euroa, kun yksi kerta ei vielä riittänyt ja tossa toisella kerralla riitti lyhyempi aika.

En ole itse noita julkisen puolen palveluseteleitä jaksanut hakea, kun pitäisi ensin varata se aika sinne puolelle, odotella sitä saatua aikaa varmaan tyyliin vuoden verran ja sitten siellä käynti maksaisi myös oman hintansa, niin kulut olisivat sen jälkeen varmaan aika plus-miinus nolla.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mä laitoin Oralin kylmästi boikottiin, kun kävin kerran heidän vastaanotolla hammaslääkärissä paikkaamassa lohjennutta hammasta ja sieltä tulikin sellainen lasku mukaan, jossa oli kirjaimellisesti melkein puolet ilmaa erilaisten toimistomaksujen ym. selitysten muodossa.

Nyt kävin vasta ihan vähän aikaa sitten hammaskiven poistossa yksityisen puolen suuhygienistillä Lahdessa, jossa hoito maksoi vain 90 euroa kerta! Eikä mitään toimistomaksuja tai mitään ylimääräistä tohon laskuun laitettu. Lisäksi toinen kerta maksoi vaan 60 euroa, kun yksi kerta ei vielä riittänyt ja tossa toisella kerralla riitti lyhyempi aika.

En ole itse noita julkisen puolen palveluseteleitä jaksanut hakea, kun pitäisi ensin varata se aika sinne puolelle, odotella sitä saatua aikaa varmaan tyyliin vuoden verran ja sitten siellä käynti maksaisi myös oman hintansa, niin kulut olisivat sen jälkeen varmaan aika plus-miinus nolla.
Joo eipä oo itellä Oralista muuten kokemusta. Täällä Seinäjoella on ilmeisesti aika halvat hinnat yleensäkkin Oralilla. Tämä käynti oli erittäin positiviinen, mutta voihan se olla, että muualla ei ole samaa tasoa palvelu Oralilla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy