Halukkaita perustamaan NHL fantasy liigaa?

  • 96 793
  • 1 836

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Onko tuo laantaminen mahdollista ja mitä mieltä muut olisivat tästä?

En pidä tätä ollenkaan mahdottomana ajatuksena, enemmänkin toivottavana. Ensin tulee toki varmistaa että komissaarin työt, arpomiset jne. jakaantuvat useamman harteille koko ajan, mutta varmasti, ja onhan se nähty että Senatorseistakin kasvaa ajan kanssa menestyjiä. Jonkinmoinen setti hyviä pelaajia tulee tosiaan varmistaa noiden minuuttimäärien jne. takia.

Draftit olisivat jatkossa entistä pidempiä mutta ottaen huomioon että niitä ei liian montaa kertaa vuodessa ole ei se mikään tuska ole. Kärsivällisesti kuitenkin, korkeintaan se kaksi joukkuetta aluksi.

En muuten valitettavasti pääse tuohon Tampereen tapaamiseen, on pakollinen meno muualla.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
En pidä tätä ollenkaan mahdottomana ajatuksena, enemmänkin toivottavana. Ensin tulee toki varmistaa että komissaarin työt, arpomiset jne. jakaantuvat useamman harteille koko ajan, mutta varmasti, ja onhan se nähty että Senatorseistakin kasvaa ajan kanssa menestyjiä.

Kyllä tuo ajatus omastakin mielestä on hyvä, tosin hankaluutena juurikin tuo työmäärän lisääntyminen. Siitä tulikin mieleen, että nyt voisi olla hyvä ajankohta vaihtaa liigan vetäjää tai ainakin pelien simuloijaa. Itsellä ei siihen aika riitä enää. Olikos Wille kiinnostunut?

Mutta tuohon laajentamiseen vielä. Siinä näkisin hyvinä puolina ainakin että:

* Joukkueiden taso heikkenisi (pelkästään plussaa)
* Pelaajien määrä per tiimi vähenisi (sekin plussaa)
* Uudet joukkueet tuovat lisämielenkiintoa

Huonoina puolina ehkäpä:

* Työmäärän lisäys
* Playoffit, kun 14 tai 16 joukkuetta mukana (vain 8 playoffeihin?)

Itse melkein näkisin, että 16 olisi pakko olla se joukkueiden lukumäärä, koska silloin saataisiin 4 joukkueen lohkot, 14 joukkueelle lohkot olisivat 3-4 joukkueen lohkoja, joten ottelusysteemi olisi monimutkainen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viitsittekö kerrata muuten vielä elikkä onko sen Faceoffin hankkiminen maksuton vai maksullinen tapahtuma ja miten se käytännössä onnistuu? Voi nimittäin olla että itsekin pystyisi hyvin pyörittämään arkirutiinien ohella ainakin apuna muutaman pelin simuloinnin.

Jos mukana olisi 14 joukkuetta, ja laittaisimme edelleen sen 2 konferenssia, niin ei kai se paha olisi jos molemmista pääsisi 4 pleijareihin ja 3 jäisi rannalle?

Niin ja draftit sitten mahdollisesti kaksipäiväisenä eli jos venyy, niin isoin osa kierroksista yhtenä päivänä ja siitä viikko, pari, tai waiverdraftin yhteydessä loput muutama kiekka?
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä mullakaan mitään joukkuemäärän lisäämistä vastaan sinänsä ole. Nuo kaikki positiiviset kommentit voin hyvin allekirjoittaa. Mitä mä nyt oon ymmärtänyt, niin liigan pyörittäminen on kuitenkin suht iso homma komissaarille ja tuosta se vielä kasvaisi. Jos hommia pystyy jotenkin jakamaan, niin hienoahan se olisi. Itse en ehkä ihan hirveän paljon pysty auttamaan, mutta ainakin oman jengini pidän kuosissa varmasti.

Tuosta tulikin mieleen se, että varmasti komissaariakin auttaa, että kaikki liigassa pelaavat - oli väkeä sitten 12 tai 16 - panostavat ainakin sen oman joukkueensa osalta sen verran kuin tarvetta on. Mä pitäisin vähän huolestuttavana, että esim. Yahoon waiwer-korvauspolliin ei nyt jo yli kahdessa viikossa ole edes kaikki vastanneet. Saati sitten playoff-MVP:n valintaan. Sen verran montaa muuta hommaa on tullut ja tulee ite pyöritettyä, että tietää muiden tekemisten tai tekemättä jättämisten vaikuttavan hyvin paljon omaankin motivaation tehdä sitä "ylimääräistä", mikä kuitenkin jonkun pitää hoitaa homman toimimiseksi.
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä mä nyt oon ymmärtänyt, niin liigan pyörittäminen on kuitenkin suht iso homma komissaarille ja tuosta se vielä kasvaisi.
Näinhän se menee, mutta jos kaikki managerit olisivat mukana vähintään 90% ajasta, niin eipä se nyt ihan hirveää tuskaa pitäisi olla. Aikaahan siihen kuluu, mutta mitäpä muuta sitä vaikka aamukahveen aikana tekisi...

Mä pitäisin vähän huolestuttavana, että esim. Yahoon waiwer-korvauspolliin ei nyt jo yli kahdessa viikossa ole edes kaikki vastanneet. Saati sitten playoff-MVP:n valintaan.
Äänestyksiin aikaraja ja noi MVP:t ja muut viime kauden äänestykset saa mun puolesta sulkea (joo, on oma lehmä ojassa), sillä kyllä yli kahdessa kuukaudessa pitää kyetä päättämään kuka sen äänen arvoinen on.

Mr. Smith kirjoitti:
Siitä tulikin mieleen, että nyt voisi olla hyvä ajankohta vaihtaa liigan vetäjää tai ainakin pelien simuloijaa. Itsellä ei siihen aika riitä enää. Olikos Wille kiinnostunut?
Olin, mutta nyt on kaksi isoa ongelmaa edessä. Ensinnäkin mun kotikone rusautti eilen kovalevynsä paskaksi (siellä meni mm. se Faceoff-installointipaketti, pitäisi löytyä backupeilta jostain, toivon ainakin niin) ja toiseksi Faceoff ei suostunut asentumaan mun XP:n päälle jostain mysteerisestä syystä. Olen pistänyt uuden koneen jo tilaukseen, joten noin kuun loppuun joutuu odottelemaan tätäkin iloa. Joka tapauksessa en sitä hommaa yksin ala kokonaan tekemään, joten jos jollain toisella on innostusta (Henkka?) lähteä pariksi, niin eiköhän tästä hyvä tule.

Mr. Smith, sattuuko sulla olemaan se FO-asennuspaketti tallella?
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viitsittekö kerrata muuten vielä elikkä onko sen Faceoffin hankkiminen maksuton vai maksullinen tapahtuma ja miten se käytännössä onnistuu?
Tämä onkin hyvä kysymys, sillä minä en ainakaan enää löydä verkosta mitään palvelua, mistä ko. softan voisi ostaa. Faceoff Hockeyn kehitys on käsittääkseni aika lailla kuollut...

Jos Smithillä on yhtään positiivisempaa infoa, niin hienoa.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Muuttuneet ratingit:

Lucas Krajicek will not have a combo card
Alex Edler VAN changes to 3/3
Patrick Coulombe VAN changes to 1/1
Marc-Edouard Vlasic SJ changes to 4/3
Rob Davison SJ changes to 1/4
Josh Gorges SJ changes to 2/2
Steve McCarthy and Niklas Hagman are not traded players
Todd Fedoruk will have a combo card
Niko Kapanen's combo card stats were corrected
Alexei Kovalev MTL will also play C
Martin Lapointe CHI gets and I
Chad Kilger TOR gets an I
Danny Markov DET gets an I
Jamal Mayers STL gets an I
Arron Asham NYI gets an I
Johan Hedberg, whose rating was missing, has been added.

Muuten käsittääkseni pysyivät samoina, lisänä tietysti noi puuttuvat ratingit vielä. Listat pitäisi tulla piakkoin julki.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Tämä onkin hyvä kysymys, sillä minä en ainakaan enää löydä verkosta mitään palvelua, mistä ko. softan voisi ostaa. Faceoff Hockeyn kehitys on käsittääkseni aika lailla kuollut...

Jos Smithillä on yhtään positiivisempaa infoa, niin hienoa.

Kyllä sitä Faceoffia käsittääkseni kehitetään ja siitä onkin tulossa tulevaisuudessa (koska ?) uusi versio, jossa mm rankut mukana. Näin ainakin olen ymmärtänyt.

25.4.07 The first phase will involve an immediate update to the present program (Faceoff 2004). This update will consist of bringing the game operation to consistency with the present NHL rules. We want that in place for leagues to operate this fall. I'm planning to have the play by play refreshed in this version too.

But the really exciting news is that for 2008, we will be developing a
completely reworked version of the game. The basic game engine, which is
based on the Faceoff Board Game System, will still drive the program. This
will ensure that the statistical realism that is the hallmark of our game
will not be compromised. What will change will be the look and feel of the
game - we hope to have game play enhanced, to have the overall presentation
modernized a bit and we want to add some features that will provide an even
more complete and realistic experience for the serious hockey game player.


http://www.medleygames.com/ Tuolta pitäisi tuote löytyä, mutta nyt kun katselin sivuja niin surkeat ovat eikä mitään löydy. Toi peli muistaakseni maksoi noin 40 dollaria. Pitää katsella josko itseltä sitä vielä asennuspakettia vielä löytyisi.

Ja itselle kävisi oikein hyvin, että olisi esim kolme vetäjää (itse, Wille, Henkka?, Awe?) ja vaikkapa vuoroviikot simuloinneissa. Lisäksi voisi jakaa noita muitakin hommia.

Edit. Lisätty tuo info pelin kehityksestä
 
Viimeksi muokattu:

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täytyy sanoa, että tuo Bironin IRSV% on pakko muuttaa tai usko menee tohon prosessiin, jolla noita hommia tehdään.

Selvis se Sauvekin sitten. Molarilla pitää olla kuulemma 120 pelattua minuuttia, jotta voidaan arvot antaa. Huoh.

Loppuun vielä lainaus tuolta palstalta arvokeskustelusta, joka aiheutti repeämisen: "On a personal note I'm disappointed that Chris Phillips does not have a new symbol to reflect his mental forechecking and a large Eye of Sauron to reflect the fact that whenever he looks at an opposing player they are no longer able to function mentally or physically. I also see the game has not incorporated his +23 passing for tertiary assists."
 

Teryleeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saskatoon Chickens vapauttaa pelaajiaan

Kokoonpanon pelaajamäärästä (50) johtuen Saskatoon on päättänyt vapauttaa kaksi pelaajaa. Samassa siivouksessa luovutaan myös neljän "Euroopassa" höntsäävän pelaajan pelaajaoikeuksista. Yksi vapautetuista, Saskatoonin oma poika Chris McAllister, nimitetään tällä päivämäärällä samalla joukkueen uudeksi päävalmentajaksi Jouko Lukkarilan tilalle.

Vapautetut pelaajat ovat:
- Alexander Khavanov (Eurooppa)
- Chris McAllister (E)
- Matt Johnson (E)
- Reed Low
- Tommi Santala
- Josef Straka (E)

Saskatoon GM
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pasadena siivoaa myös rosteriaan ylimääräisistä ja pölynä nurkista katoavat vihdoin:

Michal Podolka, Sebastien Charpentier, Bill Muckalt, Steve Gainey, Sergei Skrobot ja Steve Mclaren.

Fanien rakastamalle Skrobotille jätetään siis kuitenkin vielä takaovi auki josko mies palaisi vielä kiekkokentille muutaman vuoden tauon jälkeen. Huoltajana.

Laitan päivitetyn filen tänään vielä Yahooseen.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Vai että ei arvot Detroitissa muuttuneet? :D Todd Bertuzzi jäi siis alivoimaspesialistiksi, vaikkei pelannut alivoimaa koko kaudella ollenkaan ja Kris Draper eniten alivoimaa Detroitista pelanneena ei sitten ole alivoimaspesialisti ja PK-arvoksi jäi nolla? Kysynpähän vaan edelleen että WTF? :D

Noh, ei tuo sinänsä vaikuta omaan tiimiini vaikuta juuri lainkaan, vaikka Draperin omistankin, mutta olipahan silti arvojen tekijöiltä melkoinen aivopieru.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Pääsikös Tampere Cupin tapaamiseen muita kuin Henkka ja Wille?

Varmaan kannattaa jättää tuo laajentuminen kauden loppuun, tosin sen suunnittelua pitää tietysti jatkaa mikäli laajentua halutaan. Laajentumisen suunnittelusta voisi vastuun varmaan ottaa Henkka vai kuinka?

Waiver draftin aika voisi olla sunnuntaina 2.9 kello 19:00 alkaen, mikäli aika sopii useimmille.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Waiver draftin aika voisi olla sunnuntaina 2.9 kello 19:00 alkaen, mikäli aika sopii useimmille.
Jos tuo päivä otetaan, niin toivoisin aloitusta sinne puoli ysin tienoille. Todennäköisyys ehtiä paikalle olisi silloin huomattavasti parempi.
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pääsikös Tampere Cupin tapaamiseen muita kuin Henkka ja Wille?
Aika hiljaista oli. Koetetaan uusiksi joko irkissä tai sitten ihan livenä.

Mr. Smith ja kymppi kirjoitti:
Waiver draftin aika voisi olla sunnuntaina 2.9 kello 19:00 alkaen, mikäli aika sopii useimmille.

toivoisin aloitusta sinne puoli ysin tienoille.
Mulle käy päivä, enkä ole vastaan 20.30 aloitusta, waiveridrafti kuitenkin on lyhyempi kuin normidrafti. Koskas on dedis noille joukkueitten suojauslistoille? Olisko viimeistään edeltävä torstai?
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koskas on dedis noille joukkueitten suojauslistoille? Olisko viimeistään edeltävä torstai?
Tätä toivoisi taas vähän aiemmaksi, että ehtisi vähän tilannetta katella etukäteen. Näillä näkymin kun oon poissa maisemista pe-aamusta su-iltaan. Tosin mitä nyt noita ajan tasalla olevia listoja Yahoosta on vähän katellu, niin eipä kovin monella näytä mitään kummoista ukkoa vapaaksi jäävän ylipäätänsä.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Mulle käy päivä, enkä ole vastaan 20.30 aloitusta, waiveridrafti kuitenkin on lyhyempi kuin normidrafti. Koskas on dedis noille joukkueitten suojauslistoille? Olisko viimeistään edeltävä torstai?

Laitetaan tuo aloitus nyt sitten 20:30. Trade deadline on tiistaina 28.8 kello 21:00 ja excel-taulukot pitää olla kunnossa (ja taktiikat ja pelaajat merkittyinä) seuraavana päivänä 29.8 kello 21.00. Perjantaihin mennessä koostan sitten listan vapaista pelaajista ja taktiikoista.

Kauppoja voi tehdä taas sitten waiver-draftin jälkeen.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noin nyt kun on waiwerin aika selvillä, niin mites ne korvaukset? Yahoon pollin voisi varmaan vähitellen päättää, kun loppuja vastauksia ei tunnu kuuluvan. Mulla ainakin taktiikkaan vaikuttaa satavarmasti se, jos pelaajista saa vieläkin huippukorvauksia. Saataisko me päätettyä uusista?
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Yahoon pollin voisi varmaan vähitellen päättää, kun loppuja vastauksia ei tunnu kuuluvan.

Nyt on äänestykset lopetettu ja tulokset on kaikilla sposteissa. Waiverin korvaukseen oli melkoista hajontaa äänissä, mutta 4+kierros sai 4 ääntä, joka oli eniten. Näin ollen tänävuonna korvaus on sitten tuo yllämainittu 4+kierros.

Palkinnot on nyt päivitetty yahooseen.
 

Teryleeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pienimuotoinen treidi Saskatoonin ja Syracusen välillä ennen waiver-draftia. Josef Vasicek siirtyy Bulldogseihin täydentämään waiver-osatoa. Vastineeksi Chickens saa varausvuoron 6/08. Sama vielä rautalangasta:

Vasicek <> 6/08 SYB


Saskatoon GM
 

Jaswinder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Calgary Flames
Näin tapahtui. Lisäksi Syracuse Bulldogs on vapauttanut seuraavat pelaajat autuaammille pelikentille.

G Matt Underhill
D Petr Buzek

Syracuse GM
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja linnusta ei mitään ole kuulunut, joten nyt viimeinen kuulutus; vieläkö liiga kiinnostaa?

Kyllä kiinnostaa, helvetinmoisia duuni- ynnä muita kiireitä vaan ollut. Pahoittelut draftin missaamisesta, enkä nyt jälkeenpäin näitä rupea varaamaan. Menkööt rangaistuksena tuosta missaamisesta. Viikonloppuna taas vapaata, silloin pistän kaiken kuntoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös