Halukkaita perustamaan NHL fantasy liigaa?

  • 96 957
  • 1 836

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noh, jos on tuollainen pelaajatilanne (Langkow-tapaus), niin itse olen pyrkinyt pelaamaan pelin ehdoilla ja kaupannut nämä kaverit jo ennen ongelman syntymistä pois.
Tähän on vielä tartuttava: yhtään ainutta tarjousta en saanut tai kiinnostusta ottaa miestä mihinkään silloiseen tradeen mukaan ei löytynyt.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen lähettänyt jo nyt Smithille toisen kierroksen pisteytykseni. Lähden huomenissa Ilosaarirokkiin ja tulen varmaan maanantaina hetkeksi takaisin ennen kuin siirryn seuraavalle vuosikymmenelle ja Poho Joseen. Toivottavasti minulla on silloin ainakin yksi FA-vahvistus joukkueessani.

Pääsen kyllä Pohojosessakin koneelle eli saan laitettua pisteitä sielläkin...

Juu ja porrastetulle kompensaatiolle täältäkin peukku ylös. Waiver-rajaa en lähtisi kyllä paljon nostamaan.

Tuo Willen tilanne oli silloin huono, itselläni kun ei ainakaan ollut mitään järkevää tarjota.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Willen kanssa eilen mietiskeltiin sitä tapaamista managereiden kesken. Smitti taisi mainita, että Tampere Cupin aikaan tämä voisi olla hyvä tehdä, joten alustavasti ajateltiin tarjota sitä lauantai-iltaa sijoitusotteluiden jälkeen. Paikkana voisi olla monille managereille ennestään tuttu Grand Star Café Hämeenkatu 10:ssä. Tampere Cupin lauantai on siis 18.8.

Mitä muut mieltä tästä?

Tapaamisen ideana olisi siis lähinnä tutustumista tuntemattomiin virtuaalimanagereihin, sääntökeskustelua sun muuta jutskaamista ja vaikka kauppoja voisi hieroa olutlasin äärellä.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paikkana voisi olla monille managereille ennestään tuttu Grand Star Café Hämeenkatu 10:ssä. Tampere Cupin lauantai on siis 18.8.

Mitä muut mieltä tästä?
Ihan asialliseltahan tuo näin alustavasti kuulostaa. Ehkäpä sitä Tampereelle voisi löytää, vaikka turneessa väärät jengit ovatkin =)


Jos mä vielä palaan tuohon keskustelunalkuun, jota mä yritin aloitella. Tarpeen oisi päättää halutaanko sitä, että liigan pelaajien taso nousee vielä nykyisestä, kuten se nykytavalla tekee. Uusia junnutähtiä kun vielä toistaiseksi tulee enemmän kuin vanhoja staroja lopettaa. Mä ite oon sitä mieltä, että liigan nelosketjuista ei pitäisi löytyä äijiä, jotka oikeasti ovat jenginsä top3-hyökkääjiä. Miten tätä sitten mahdollisesti muuttaa, vaatii pohdintaa.

Waiwer-pelimäärärajojen muuttaminen ei varsinaisesti vaikuta liigan pelaajien yleiseen tasoon, mutta kylläkin siihen miten tehokkaasti waiwereiden kautta liiga tasoittuu. Sitä toki varmaan kannattaa miettiä myös, eli mitä halutaan.

EDIT: Tuo kompensaatio waiwer-menetyksestä taas on samaa sarjaa waiwer-pelimäärärajojen kanssa. Jos korvaus porrastetaan pelaajan tason mukaan se lähtökohtaisesti suosii kovempia joukkueita, sillä nämä luultavasti menettävät parempia pelaajia. Nykyinen korvaus kuulostaa joka tapauksessa omaan korvaan liian kovalta ja tavallaan vie merkityksen koko waiwerin tarkoitukselta (eikös se ole liigan tasaaminen?) kun menetys korvataan käytännössä kokonaan tai jopa yli.
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tarpeen oisi päättää halutaanko sitä, että liigan pelaajien taso nousee vielä nykyisestä, kuten se nykytavalla tekee. Uusia junnutähtiä kun vielä toistaiseksi tulee enemmän kuin vanhoja staroja lopettaa. Mä ite oon sitä mieltä, että liigan nelosketjuista ei pitäisi löytyä äijiä, jotka oikeasti ovat jenginsä top3-hyökkääjiä. Miten tätä sitten mahdollisesti muuttaa, vaatii pohdintaa.
Tästäkin puhuttiin Henkan kanssa ihan livenä, eikä löydetty kyllä mitään vikaa siitä, että nelosessa olis niitä tähtiukkoja. Tässä pelissä kuitenkin esim. peliminuutit määrää kohtuullisen paljon, missä sitä 70SH ukkoa voi normi-5-5-pelissä pitää.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Paikkana voisi olla monille managereille ennestään tuttu Grand Star Café Hämeenkatu 10:ssä. Tampere Cupin lauantai on siis 18.8.

Hyvä idea ja hieno homma olisi jos saataisiin tuollainen tapaaminen aikaiseksi. Itsellä vaan lytistyi toi Tampere Cup yksipäiväiseksi (ke) työ- ja muiden buukkausten takia. Mutta pitäkää ihmeessä tapaaminen tuolloin 18.8, jos sinne saadaan porukkaa enemmälti houkuteltua.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Toisella kierroksella seuraa vaihtoivat:

Andy Hilbert UFA Pernajan Pilluhaukat -> NHL
Rick Berry UFA Herwood Sheriffs -> NHL
Alex Henry UFA Minnesota Surfers -> NHL
Georges Laraque UFA Saskatoon Chickens -> NHL
Jarkko Ruutu UFA Las Vegas Outlaws -> NHL
Mark Parrish UFA Pernajan Pilluhaukat -> NHL
Brian Pothier UFA NHL -> Herwood Sheriffs
Jason Arnott UFA NHL -> Vancouver
Dominik Hasek UFA NHL -> Monsoon Opiums
Ladislav Nagy RFA Herwood Sheriffs -> NHL
Martin Gerber UFA Monsoon Opiums -> Toijala Penguins
Mike Sillinger UFA NHL -> Pasadena
Mike Grier UFA NHL -> Saskatoon Chickens
Ruslan Salei UFA Monsoon Opiums -> Pernajan Pilluhaukat
Brendan Shanahan UFA Motor City Mechanics -> Vancouver

Siinä ne. Listat kokonaisuudessaan yahoossa ja kolmannen kiekan vapaat myös. Seuraavat listat vaikkapa tiistaihin (24.7) kello 12.00 mennessä mulle.
 
Viimeksi muokattu:

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
eli paskaa käteen oikein huolella. Ei pakkia ja menetin jo toisen rfan. On tää hienoa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Eikös Pothier oo Herwoodin miehiä?

edit. näköjään korjattu

Jeps, ja sain itse Hasekin, helpottaa huomattavasti tuota puolta joukkueessa.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
eli paskaa käteen oikein huolella. Ei pakkia ja menetin jo toisen rfan. On tää hienoa.

Niitä sarekkeita kun kattelin, niin Herwood tarjosi ainoana Pothierista ja mies meni jostain syystä Las Vegasiin. Siinä varmaan pieni virhe, joten eiköhän Pothier ole Herwoodin mies tästä eteenpäin.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Jos en väärin katsonut näitäkin niin kaikki joukkueet saavat kolmannella kierroksella tavoitella vielä kolmea pelaajaa. Joukkueisiin on siirtynyt vapaita pelaajia seuraavasti:

Minnesota 2
Saskatoon 2
Vancouver 2
Herwood 1
Las Vegas 1
Monsoon 1
Motor City 1
Pasadena 1
Pernaja 1
Syracuse 1
Toijala 1
 

Voittaja

Jäsen
Jos en väärin katsonut näitäkin niin kaikki joukkueet saavat kolmannella kierroksella tavoitella vielä kolmea pelaajaa. Joukkueisiin on siirtynyt vapaita pelaajia seuraavasti:

Minnesota 2
Saskatoon 2
Vancouver 2
Herwood 1
Las Vegas 1
Monsoon 1
Motor City 1
Pasadena 1
Pernaja 1
Syracuse 1
Toijala 1

Onpa yllätys mikä joukkue tuosta listasta taas puuttuu....
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tällä Nokian kännyllä sitä filukkaa nähnyt vaan menin ihan Smithin postauksen varassa. Nyt hieman helpottaa, mutta kahden rfan menetys taitaa jo vähintään sivuta liigan ennätystä?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tällä Nokian kännyllä sitä filukkaa nähnyt vaan menin ihan Smithin postauksen varassa. Nyt hieman helpottaa, mutta kahden rfan menetys taitaa jo vähintään sivuta liigan ennätystä?

Minä menetin viime kaudella kaksi RFA:ta en tiedä onko joku menettänyt kolmea. Sitten joku ihan tusinajanari UFA tekee jatkot.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Huhhuh. Arnott ja Shanahan Vancouveriin. Sinulla on nyt Spezza, Drury ja Arnott keskelle, olettaen että RFA Spezzakin jatkaa - aiotko pitää kaikki joukkueessa vai hakea pakinpaikalle paikkausta? Jan Bulis jäi UFA:na minulle, lähteekö Drury ja ykköskierros...

Pasadena nappasi mahdollisesti ykkössentterinä nähtävän Mike Sillingerin. Ei nimekkäin pelaaja liigassa mutta pisteiden puolesta ok, alivoimalla ja aloituksissa liigan kärkeä. Olisi kakkosessa tai kolmosessa täydellinen.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tarpeeks monta offer sheettia kun laitetaan Spezzalle, niin kylla sekin kaveri saadaan vaihtamaan maisemaa.

15p omalle jengille
5p ei sopimusta
1p NHL

Kun vaikka 6 kertaa laitetaan se 5p joukkuetarjouksia, niin todennakoisyydet alkaa olla hyvinkin Vancouver-vastaisia.

30p muille joukkueille
15p Vancouverille
5p ei sopimusta
1p NHL

Mutta henkilokohtaisesti talla hetkella ei viela kiinnosta muista joukkueista ryosteleminen, se on ajankohtaista ehka vasta viimeisilla kahdella kierroksella.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Juu laskin itse myös todennäköisyyden "ryöstäjän silmin", eli jos tällä kierroksella tarjoaa ainoana yrittäjänä RFA:lle 5 pistettä todennäköisyys on muistaakseni n. 17%.

Jos huipputasoiselle UFA:lle on 4 tarjoajaa 15 pisteellä heistä yksittäisen saumat ovat n. 20%. Täten jonkun Marc Savardin nappaamisen todennäköisyys on lähelle samaa. Jos yrittäjiä on enemmän, prosentti tippuu jopa alle.

Muiden äänestyskäyttäytymistä on kuitenkin vaikea arvata - jälleen saisi hyviä jarrumiehiä todennäköisesti hyvinkin helposti, tai tulevia UFA-miehiä, mutta mikä lienee sitten kenenkin arvomaailmassa ykkösenä...

Hyviä pakkeja on silti enää hyvin olematon määrä tarjolla. Jokunen hyvä laituri, itselläni ei tarvetta, toisaalta kauppatavarana olisi laatua.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Seuraavat listat vaikkapa tiistaihin (24.7) kello 12.00 mennessä mulle.

Jaahas, tänään sitten oman vakioveikkauksen palautus illalla ohjelmassa. Tarkoituksena on pärjätä taktikoinnilla ja aivan käsittämättömällä tuurilla.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Vielä puuttuu kahden tiimin (MS, PP) tarjoukset ja jatketaan nyt deadlinea kahdella tunnilla sen takia. Eli arvonta suoritetaan kello 14.00, riippumatta siitä onko tarjouksia kyseisiltä joukkueilta tullut.
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
3. kierroksen arvonnat tuossa äsken suoritin, nyt alkaa jo pelottamaan lähteekö kolmaskin RFA pois joukkueesta. Onneksi Smitti meille asian kohtapuoliin kertoilee.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Ja kolmannella kierroksella joukkuetta vaihtoivat:

Colby Armstrong RFA NHL -> Minnesota Surfers
Andrei Zyuzin UFA Monsoon Opiums -> NHL
Sergei Samsonov UFA Minnesota Surfers -> NHL
Jaroslav Spacek UFA NHL -> Pernajan Pilluhaukat
Hal Gill UFA NHL -> Las Vegas Outlaws
Michael Peca UFA NHL -> Motor City Mechanics
Mark Recchi UFA Syracuse Bulldogs -> Pernajan Pilluhaukat
Marc Savard UFA Motor City Mechanics -> Pasadena
 
Viimeksi muokattu:

Voittaja

Jäsen
Hohhoijaaa, vaikka siirtoja tapahtuu, niin yksi asia ei muutu. Näyttäs pahasti siltä, että HG jää ainoaksi joukkueeksi joka ei saa yhtään ainoaa sainausta näiltä markkinoilta, tietty eihän tuo kenellekään mikään ylläri ole. No onnittelut muille saman lohkon joukkueille, on ainakin helppoja pisteitä luvassa...
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Joukkueet ovat saaneet pelaajia:

Minnesota 3
Pernaja 3
Las Vegas 2
Motor City 2
Pasadena 2
Saskatoon 2
Vancouver 2
Herwood 1
Monsoon 1
Syracuse 1
Toijala 1

Eli viimeisellä kierroksella Minnesota ja Pernaja tarjoavat vain kahdelle sopparia, muut voivat tarjota edelleen kolmelle. Viimeiset tarjouset sunnuntaihin 29.7 kello 16:00 mennessä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Joku paska UFA kyllä kerkiää sopimuksen tekoon, mutta RFA jolta sitä odottas ei ole kiinnostunut, syö tunkkis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös