Haluatko miljonääriksi? – visailuklassikon paluu

  • 632 552
  • 3 454

Byvajet

Jäsen
Nyt puhutaan ihan semisti eri tason lajeista ja eri tason ihmisestä.

Mutta jos ei seuraa urheilua, niin ei seuraa. Vaikka Bolt olisi tuttu ja nähnyt hänen juoksevan voittoon uutislähetyksessä, niin ei se tarkoita, että kansallisuus jäisi mieleen.

Eikö monimaisterilääkäritohtori jo opettanut, kuinka paljon ohjelmassa on kysymys tuurista? Ei auta äly eikä auta koulutus, jos ei kuulu ihmisiin, jotka tekevät elämässään keskimääräisiä valintoja.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jos Tuntematon sotilas kuuluu suosikkikirjoihin niin kuin minulla, sen tietää varmasti, mutta jos ei kuulu, niin mitäs sitten?

Tuntemattoman sotilaan viimeiset sanat ja Täällä Pohjantähden alla -teoksen ensimmäiset sanat ovat yleistä nippelitietoa. Aika velikultia ja suo, kuokka ja Jussi ovat minusta sellaisia, joita kuulee käytettävän myös kirjallisuuskeskustelun ulkopuolella. Minä en ole lukenut yhtään Harry Potteria tai nähnyt yhtään elokuvaa, mutta silti tiedän niistä jotain. Tiedän ne siksi, että ne ovat populäärikulttuuriviitteitä, joita käytetään muuallakin kuin alkuperäisessä kontekstissaan.

Jos henkilö ei tiedä mihin sanoihin Tuntematon sotilas päättyy, ei kannata osallistua tietokilpailuun.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eipä onnistuisi allekirjoittaneelta "super" mallit. Kyllähän tämä ketju menee vähän tuollaiseksi "kyllä minä tiedän" touhuksi. Tuo Pac-Man homma nyt on lähinnä naurettavaa vittuilua tuolle tasolle. Varmaan miljoonan kyssäri olisi joku Aku Ankan osoite tai auton rekkari.
 

Byvajet

Jäsen
Minä en ole lukenut yhtään Harry Potteria tai nähnyt yhtään elokuvaa, mutta silti tiedän niistä jotain. Tiedän ne siksi, että ne ovat populäärikulttuuriviitteitä, joita käytetään muuallakin kuin alkuperäisessä kontekstissaan.

Minä en taas tiedä niistä mitään, en edes hahmojen nimiä, koska en ole tutustunut niihin mitenkään. En tiedä nimeltä kuin Harry Potterin. Siihen rajoittuu tietämykseni kirjasarjasta. Sen sijaan tiedän monia enemmän tunnustetusta kirjallisuudesta, koska olen sitä paljon lukenut ja tenttinytkin.

Jos minulle tulisi kilpailussa Harry Potteriin liittyvä yleisluontoinen kysymys, en osaisi vastata siihen mitään. Miksi osaisin, kun jokainen Harry Potter -otsikko tarkoittaa minulle uutisen ohittamista? Sen sijaan luontokysymyksiin osaisin vastata hyvin, koska luen lähes kaikki luontojutut ja kuuntelen säännöllisesti Ylen luonto-ohjelmia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Neljä supermallia ikäjärjestykseen, vanhimmasta alkaen: Tyra Banks, Adrianne Lima, Cindy Crawford ja Gigi Hadid.
Nyt sanon ihan suoraan että en osaa laittaa oikeaan järjestykseen. Arvauksella: C, A, B, D
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minä en ole lukenut yhtään Harry Potteria tai nähnyt yhtään elokuvaa, mutta silti tiedän niistä jotain. Tiedän ne siksi, että ne ovat populäärikulttuuriviitteitä, joita käytetään muuallakin kuin alkuperäisessä kontekstissaan.

Jos henkilö ei tiedä mihin sanoihin Tuntematon sotilas päättyy, ei kannata osallistua tietokilpailuun.
Mikä on Harry Potter ja Viisasten kivi -kirjan viimeinen lause?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Eipä onnistuisi allekirjoittaneelta "super" mallit. Kyllähän tämä ketju menee vähän tuollaiseksi "kyllä minä tiedän" touhuksi. Tuo Pac-Man homma nyt on lähinnä naurettavaa vittuilua tuolle tasolle. Varmaan miljoonan kyssäri olisi joku Aku Ankan osoite tai auton rekkari.

Niin siis minunkin pointtini oli tuossa aiemmin se, että 10 000€ kysymys ei vain voi olla "minkä värinen on pac-man". Siis ei vain voi olla, se nyt vain on kylmä tosi asia! Mutta koska kuitenkin näyttää vain voivan olla, niin pakko tuonne silloin on hakea :D

Itse asiassa olen aiemminkin mielessäni naureskellut, että tuolla jos olisi niin varmasti meikäläisen tuurilla tuo karsintakysymys olisi jokin täysin mahdoton, esimerkiksi tuollainen supermallit ikäjärjestykseen tyyppinen. En ole eläissäni edes kuullut nimiä Adrianne Lima tai Gigi Hadid (tosin epäilinkin juuri tuosta syystä, että he ovat luultavasti nuorimmat), on tässä aikuisella miehellä muutakin tekemistä kuin istua onanoimassa tuollaisille.. Jaajokin vielä heitti, että ennemminkin miesten luulisi tietävän. No eipä kyllä luulisi..
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Jos ei seuraa urheilua, niin mitenkäs noita tietäisi? Tiedätkö sinä vaikka sitä, kuka voitti tänään Helsinki International Horse Shown kilpailun? Minä tiedän, koska katsoin sen, mutta jos hevosurheilua ei seuraa, niin mistäs sen tietäisi. Monet ihmiset eivät seuraa mitään urheilua.

Tosissasiko vertasit Usain Boltia johonkin tämän päivän Horse Shown voittajaan? Hieman on eri piirit näissä. Usain Bolttia on hehkutettu vuosia ja taas vuosia lehtien kansissa, mainoksissa, televisiossa, radiossa jne jne. Yksi maailman tunnetuimmista urheilijoista. Vaikka ei urheilua seuraisikaan niin uskomatonta jos ei ole koskaan tullut vastaan missään vaiheessa elämää tilannetta jossa tämä tulisi ilmi.

Itse en pärjäisi tuolla edes muutamaa tonnia pidemmälle mutta nämä nyt sattivat olemaan mielestäni jo yleissivistystä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin siis minunkin pointtini oli tuossa aiemmin se, että 10 000€ kysymys ei vain voi olla "minkä värinen on pac-man". Siis ei vain voi olla, se nyt vain on kylmä tosi asia! Mutta koska kuitenkin näyttää vain voivan olla, niin pakko tuonne silloin on hakea :D

Itse asiassa olen aiemminkin mielessäni naureskellut, että tuolla jos olisi niin varmasti meikäläisen tuurilla tuo karsintakysymys olisi jokin täysin mahdoton, esimerkiksi tuollainen supermallit ikäjärjestykseen tyyppinen. En ole eläissäni edes kuullut nimiä Adrianne Lima tai Gigi Hadid (tosin epäilinkin juuri tuosta syystä, että he ovat luultavasti nuorimmat), on tässä aikuisella miehellä muutakin tekemistä kuin istua onanoimassa tuollaisille.. Jaajokin vielä heitti, että ennemminkin miesten luulisi tietävän. No eipä kyllä luulisi..
Niin kyllähän se menisi varmasti niin, että siellä kyseltäisiin kirjallisuuden nobelistia vuonna XX 500€ kohdalla, ja kaikki vastausvaihtikset olisi vuoden välein sen nobelin voittaneita ja tonnissa olisi sitten just joku Rooman keisarit kyssäri, missä olisi lähes mahdotonta saada oikein, vaikka olisi alan professori.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minä en taas tiedä niistä mitään, en edes hahmojen nimiä, koska en ole tutustunut niihin mitenkään. En tiedä nimeltä kuin Harry Potterin. Siihen rajoittuu tietämykseni kirjasarjasta. Sen sijaan tiedän monia enemmän tunnustetusta kirjallisuudesta, koska olen sitä paljon lukenut ja tenttinytkin.

Hieno juttu. Annetaan sinulle dibloomi. Toivottavasti kuitenkin ymmärsit, että kerroin sinulle, miten voi tulla hyväksi nippelitietäjäksi, kun seuraa muutakin juttuja kuin pelkästään omia kiinnostuksenaiheita. Etköhän sinäkin tiedä jotain sellaista, joka on tarttunut muualta kuin alkuperäisestä kontekstista.

Mikä on Harry Potter ja Viisasten kivi -kirjan viimeinen lause?

En tiedä. Miten niin?
 

LaiLaiLei

Jäsen
Jos henkilö ei tiedä mihin sanoihin Tuntematon sotilas päättyy, ei kannata osallistua tietokilpailuun.

Tätäkin kilpailijaa varmasti harmitti 15 000 euron voittamisen jälkeen, että oli osallistunut tähän kilpailuun ilman tämän kysymyksen suoraa tietämystä. Kilpailijoiden ensisijainen tehtävähän on tietää samat asiat kuin kotikatsomossa, ja rahapotti tulee vasta toisella sijalla. Ja kyllä, kysymys kuuluu "yleissivistykseen", jota on muutenkin erittäin vaikeaa määritellä. Ihmetyttää vain että mitä sitten ylipäätään kannattaa kokeilla tai tavoitella. Jos epäonnistuu, niin eihän sitä olisi kannattanut edes yrittää. Mitä se Mikko Koskinen kävi edes yrittämässä Amerikassa, eihän se edes pärjännyt siellä??
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Oliskos herroilta kynnyskysymys eli supermallit ikäjärjestyksessä luonnistunut? Itsehän olisin tiennyt vastauksen jokaiseen tämän illan kyssäriin. Kyllä tässä varmaan pitää ilmoittautua mukaan. Köh.

Ei mitään mahdollisuutta siihen kyssäriin. Crawfordin muistan hämärästi jostain mainoksesta tms, tosin samalla tavalla olisi sormi mennyt suuhun kun jokunen viikko sitten kysyttiin rintaliivien kokojuttuja jostain johonkin järjestykseen.
 
Oliskos herroilta kynnyskysymys eli supermallit ikäjärjestyksessä luonnistunut? Itsehän olisin tiennyt vastauksen jokaiseen tämän illan kyssäriin. Kyllä tässä varmaan pitää ilmoittautua mukaan. Köh.
Olisi. Crawford ja Banks olivat selkeitä, samoin Lima näitä nuorempana. Hadid oli nimenä tuntemattomin, mutta silti tuttu, kuitenkin tuoreempana, joten sijoitin hänet oikein nuorimmaksi.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ettei taas tuotantoyhtiö pelaisi vaihteeksi hieman muhevampaa rahapottia hölmölle blondille?

Vai onko jonkun mielestä Eemelin puu-ukot 7000e arvoinen tieto? En tiennyt, mihin kohtaan viime viikolla jäätiin, joten oletin tuon olevan n. 500e:n arvoinen kysymys.
 

Höylis

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ettei taas tuotantoyhtiö pelaisi vaihteeksi hieman muhevampaa rahapottia hölmölle blondille?

Vai onko jonkun mielestä Eemelin puu-ukot 7000e arvoinen tieto? En tiennyt, mihin kohtaan viime viikolla jäätiin, joten oletin tuon olevan n. 500e:n arvoinen kysymys.
Sankaritarina oli jo iltalehdessä viime viikolla pystyssä :)
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Tuleeko vielä useemmin mainoskatko kuin ylees vai tuntuuko vaan kun kysymyksissä menee niin kauan.

Hyvin kyllä ottaa pientä riskiä tämä nainen
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tää muija vetää varmaan lottoamalla tuon miljoonan kotiin. Toki ei siinä mitään jos onnistuu, hienoa olisi jos vihdoin Suomessakin joku voittaisi miljoonan.

Sitä mietin että millaistakohan olisi mennä tuonne kisaamaan jos edellinen olisi juuri voittanut miljoonan? Varmaan vähän samanlainen tunne kuin Carl Lewiksella aikanaan kun lähti hyppämään pituutta, kun edellä Mike Powell oli tehnyt maailmanennätyksen. Tuotantoyhtiöhän heittäisi jonkun ihan haista vittu kysymyksen heti tohon ekaksi tällaisessa tilanteessa.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelinainen. Itse olisin varmaan jo paskonut housuun.

Avasin toosan sen New Orleans-kysymyksen kohdalla ja tähän mennessä olisin kyllä järkeillyt/arvannut samalla lailla... jos olisi tositilanteessa uskaltanut.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Melkonen mimmi! 60K
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Hyvin kyl kovassa paikassa uskaltaa arvailla/järkeillä nuo oikein. Pakko arvostaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eihän tää paha ole, ei tarvitse tietää kuin kaksi kysymystä enää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös