Haluatko kuitin? - En tarvitse, sain jo

  • 15 030
  • 54

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Tuli menneeltä viikonlopulta mieleen tämmöinen molemminpuolinen vinoilu. Olin siis baarissa tiskin takana ja nää kolme kaiffaria oli ehtinyt jo tilaamaan Jaloviinat ja maksamaan toiselle kyypparille.

Asiakas: Hei anteeks! Oltaisko me saatu kolme aromilasia?
Mä: Anteeks?
Asiakas: Niin siis näille Jaloviinoille jos sais aromilasit.
*ojennan hidastetusti lasit ja tsiikaan samalla silmät pyöreinä*
Mä: Meneehän tää melkoseks homosteluks, mutta olkaapa hyvät!
Asiakas takana: Sikshän me tänne tultiinkin!
Mä: Erittäin hyvin sanottu siellä takana!

Sehän noitten hommien suola onkin, joko suoraan vinoilua huumorintajuisille asiakkaille tai piilovittuilua hieman hankalemmille tyypeille.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Asioin aika usein Nesteen huoltamolla, ja pesen välillä myös autoni Nesteen harjapesussa. Ei tuo tietysti haalarijannun tekemää käsinpesua hakkaa, mutta moottoritieltä paskakelillä tarttuneen ryönän säännölliseen poistoon automaattipesu on ihan omiaan.

Nesteellä on käytössä niin sanottu pesupassi. Säännöllisesti käyvä asiakas saa kuudennen pesun ilmaiseksi, kun passiin on kertynyt viisi leimaa. Tuo kuudes pesu on tietysti halvin pesuohjelma, mutta sen voi halutessaan päivittää kalliimpaan maksamalla erotuksen. On tuosta nyt jotain iloa. Leimat pitää vaan kerätä 6 kk sisällä ensimmäisestä leimauksesta.

Menin sitten täyteen leimatun passini kanssa huoltamolle lunastaakseni tämän veloituksettoman pesukerran. Leimat olivat tulleet määräajassa, eka marraskuussa lopulla 2013 ja viimeinen helmikuussa 2014. Nesteen rouva pyöritteli päätään ja oli sitä mieltä, ettei passini kelpaa, sillä leimat on kerätty ties kuinka monen vuoden kuluessa. Koetin diplomaattisesti korjata väärinkäsitystä, mutta rouva oli tiukkana. Hänen mukaansa leimoja oli kerätty yli pari vuotta. Kun muu ei enää auttanut, niin otettiin oikein kalenteri avuksi. Allakasta todettiin, että vuosi on kyllä vaihtunut välissä, mutta aikaa ekan ja viimeisen leiman välillä on kulunut reilut kolme kuukautta.

Asia valkeni myös tiskin toisella puolella, ja rouva pyyteli kovasti anteeksi sekaannustaan. Sattuuhan sitä, ja sain tietenkin minulle kuuluvan pesun. Niin ne vuodet vierivät, numeroissa on vaikea pysyä perässä. Olipa vain yllättävä tilanne.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pari viikkoa sitten kun tämä Venäjä- keskustelu kävi kuumimmillaan, olin Prismassa latomassa ostoksia hihnalle kun edellä oleva miesasiakas keskusteli aiheesta kassaneidin kanssa. Molemmat olivat idästä, toinen venäjältä ja toinen vironvenäläinen, isä valko-venäjältä, äiti ukrainasta, isoäiti uzbekki jne.. Suomeksi keskustelivat ja asiakkaana oleva mies jäi siihen vielä höpöttämään kun mun vuoro tuli maksaa. En kaikkea muista, mutta hyvin kiivaasti oli sitä mieltä, että Venäjä tekee Ukrainassa väärin ja Putin sitä ja tätä. Ymmärsin, että kassaneiti oli samaa mieltä.. Yritti jatkaa keskustelua myös minun kanssa ja minä vaan heitin jotain "no, saa nähdä käykö teille kohta kutsu takaisin kotiin.." Tyttö katsoi kaihoisasti ylöspäin ja huokaisi "toivottavasti..". Miesasiakas alkoi siinä kovaäänisesti tuhahtelemaan ja tyttö meni vaikeaksi ja ajattelin että mitä määä nyssanoin?? Kummallinen "kolmen" kansallisuuden kohtaaminen.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Joskus taannoin lähikaupan kassalla oli töissä varsin vetävän näköinen opiskelijaneito, jonka kanssa oli pientä flirttiä ilmassa. Usein tuli ennen tai jälkeen treenien poikettua kaupassa, joten nautin jonkinlaista urheilijan statusta hänen silmissään.

Kerranpa siis tämä neito tarjosi minulle kahta lippua Sport Expoon, kun sattui olemaan ylimääräisiä. Jollain ilveellä yhdistin nämä liput Esport Night -urheilutapahtumaan, joten heitin aika pysäyttävän läpän takaisin.

"Mä nukun öisin."

Ja poistuin paikalta ruokakassini kanssa.

Hauskoja ja vähemmän hauskoja juttuja on ollut seassa, mutta tälle kyllä putosin täysin.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Yläasteikäisenä pikku-Hereworth ystävineen marssi naapuruston K-marketiin ja latoivat kassalle useamman, olisiko ollut 6-8, kiloa sokeria sekä muutaman paketin hiivaa. Ovelina nassikoina ostivat myös paketin kardemummaa peitelläkseen paheellisia tarkoitusperiään. Hämäys onnistui joko täydellisesti, tai sitten kassalla työskennelyt vanhempi naisihminen vain kuittaili poikien nerokkaalle suunnitelmalle tokaistessaan: "Vai meinaa ne äitien kullannuput alkaa leivontapuuhiin". Myi kuitenkin ostokset.

Muutaman viikon päästä olikin pojilla hassu olo.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Yläasteikäisenä pikku-Hereworth ystävineen marssi naapuruston K-marketiin ja latoivat kassalle useamman, olisiko ollut 6-8, kiloa sokeria sekä muutaman paketin hiivaa. Ovelina nassikoina ostivat myös paketin kardemummaa peitelläkseen paheellisia tarkoitusperiään. Hämäys onnistui joko täydellisesti, tai sitten kassalla työskennelyt vanhempi naisihminen vain kuittaili poikien nerokkaalle suunnitelmalle tokaistessaan: "Vai meinaa ne äitien kullannuput alkaa leivontapuuhiin". Myi kuitenkin ostokset.

Muutaman viikon päästä olikin pojilla hassu olo.
Vai menikö se niin päin, että kassalla kuittailtiin tyyliin "vai meinaa ne äidin kullannuput laittaa kiljupotun käymään", kun todellisuudessa olitte aikeissa käydä käydä leipomaan pullaa.

Ostin 5-vuotiaana faijalle pullon keskikaljaa osuuskaupan kauppa-autolta. Myyjä myi, kysyi vain kohteliaasti josko aion juoda pullon itse. Asiaa tietenkin edesauttoi olennaisesti, että äitini vahvisti hyödykkeen tulevan isälleni.

Oli se jotenkin mutkatonta ja mukavaa tuollainenkin asiointi 70-luvulla. Jos sama tapahtuisi nyt, jonkun toisen (ja tietynlaisen) asiakkaan todistaessa, niin kauppa-auton myyjä menettäisi hommansa, lapsen perheestä tehtäisiin lastensuojeluilmoitus, ja poskeenhuokailijat puuhaisivat jo huostaanottoa. Joku voisi tietysti sanoa, että noinhan sen olisi pitänyt mennä jo 70-luvulla, kun tuommoinen siitä Kääpiöstäkin sitten tuli.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ostin 5-vuotiaana faijalle pullon keskikaljaa osuuskaupan kauppa-autolta. Myyjä myi, kysyi vain kohteliaasti josko aion juoda pullon itse. Asiaa tietenkin edesauttoi olennaisesti, että äitini vahvisti hyödykkeen tulevan isälleni.
Vähän vastaava, muttei sinne päinkään:

Riehakkaalla 90-luvulla olin muuttanut juuri opiskelemaan Jyväskylään, ja vanhemmat kera pikkusisareni saapuivat vieraisille. Sisko jatkoi matkaa linja-autolla kohti Turkua, vanhemmat taas raahasivat sitä perkeleen asuntovaunua johonkin pohjoisen suuntaan. Olimme äitikän ja siskolikan kanssa odottelemassa linja-autoa siinä vanhalla asemalla, kun huomasin että tupakkatoppa alkoi olla lopuillaan. Jätin äidin ja siskon aseman penkille, etenin R-kioskin luukulle ja tein tilauksen. Myyjätäti otti Smart-topan, katsoi silmiin ja tiedusteli henkilöpapereita. Vastasin että "Ei ole mukana, mutta käykö jos äiti todistaa". Myyjätär hymähti myöntävästi, jolloin käännyin ympäri ja huusin äitiä paikalle. Muori nousi penkiltä hieman kysyvän näköisenä, mutta tupakkitoppa ojennettiin luukusta jo ennen kuin hän montaa askelta ehti ottaa.

Ikärajan nosto tosiaan sattui sikäli hauskaan aikaan, että olin ehtinyt laillisesti nikotiinivalmisteeni hankkimaan muistaakseni kolmisen vuotta lakimuutoksen voimaan tullessa. Lappeenrannan legendaarinen Kauppakadun Kesoil (Armilan koulukeskuksen pääasiallinen välituntien viettopaikka) ja huoltamopuolen tiski, myyjäsetä kysyi papereita. Näytin ajokortin, johon kaveri totesi että "Siehän oot jo liian vanha näihin hommiin". Myöntelin, mutta toistakymmentä vuotta meni ennen kuin sain röökinpolton loppumaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pari viikoa sitten Tallinnassa SuperAlkon kassalla oli pari mummoa ennen minua asioimassa. Maksoivat ostoksensa ja sen jälkeen käytiin seuraava keskustelu:

Mummo1: MISSÄHÄN SE PETRI ON?
Mummo2: Jaa-a
Minä: Se on luultavasti siellä missä minäkin haluaisin olla...
Mummot: ?
Minä: Hahhah

Repesin kyllä ihan täydellisesti tuossa tilanteessa. Oli kyllä kerrankin sopiva tilanne, jossa oli pakko kommentoida. Kukaan muu ei tietysti tajunnut mistä oli kysymys ja olisi ollut vielä hauskempaa, jos joku muukin olisi tajunnut tilanteen koomisuuden.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pari viikoa sitten Tallinnassa SuperAlkon kassalla oli pari mummoa ennen minua asioimassa. Maksoivat ostoksensa ja sen jälkeen käytiin seuraava keskustelu:

Mummo1: MISSÄHÄN SE PETRI ON?
Mummo2: Jaa-a
Minä: Se on luultavasti siellä missä minäkin haluaisin olla...
Mummot: ?
Minä: Hahhah

Repesin kyllä ihan täydellisesti tuossa tilanteessa. Oli kyllä kerrankin sopiva tilanne, jossa oli pakko kommentoida. Kukaan muu ei tietysti tajunnut mistä oli kysymys ja olisi ollut vielä hauskempaa, jos joku muukin olisi tajunnut tilanteen koomisuuden.

Ja tiedätkö mikä olisi vielä hauskempaa? Jos me muutkin tajuaisimme tuon tilanteen koomisuuden...
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja tiedätkö mikä olisi vielä hauskempaa? Jos me muutkin tajuaisimme tuon tilanteen koomisuuden...

Tajuajat tajuaa. En tiedä oliko minulla tässä sama juttu mitä moby ajatteli mutta "missähän" sitä Tallinnassa yleensä ollaan, ja kyse ei ole paikasta. Mutta SuperAlko siihen liittyy. Kenties, mobyhan sen vain voi tietää.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tajuajat tajuaa. En tiedä oliko minulla tässä sama juttu mitä moby ajatteli mutta "missähän" sitä Tallinnassa yleensä ollaan, ja kyse ei ole paikasta. Mutta SuperAlko siihen liittyy. Kenties, mobyhan sen vain voi tietää.

Vihje: sanan panna ma-infinitiivin inessiivi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Lainaan itseäni reilun vuoden takaa:

Kävin Burger Kingissä muutama päivä sitten. Menin kassalle ja kaunis neito oli ilmeisesti sulkemassa kassaa. Hän kuitenkin sanoi, että "voin ottaa sinut vielä". Maksoin ostokseni setelillä. Sanoin, että "onhan tämä vähän ryppyinen". Neiti sanoi, että "kyllä se kelpaa". Älyttömän hauska juttu hei. Oikeasti kävin Tupoksen ABC:llä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tajuajat tajuaa. En tiedä oliko minulla tässä sama juttu mitä moby ajatteli mutta "missähän" sitä Tallinnassa yleensä ollaan, ja kyse ei ole paikasta. Mutta SuperAlko siihen liittyy. Kenties, mobyhan sen vain voi tietää.

Olihan tämä helposti tosiaan tajuttavissa, kun seuraa palstan tunnetuimman Tallinnan matkaajan kertomuksia ja tietää missä tai minkä sisällä hän aikaa useasti viettää.

EDIT: Hei, tajusin hämärän sisäpiiriviittauksen heti. Olenko nyt osa sitä kuuluisaa runkkurinkiä?
 

Carlos

Jäsen
Tapahtui kauan sitten. Kuten tiedetään, kesämökillä tuppaa yleensä tarvitsemaan kaikenlaista pientä, ja joskus siitä pienestä on tehty ihan lista. Ja usein Tarjoustalosta saa juuri sen mitä puuttuu.

Näin ollen kassahihnalle ilmestyi kärpäslätkä, pullasuti ja pingispalloja. Tähän myyjä toteaa että "mä en edes aio yrittää arvata mitä meinaat noilla tehdä". Ei tullut etukäteen edes mieleen että yhdistelmänä nämä saattavat ulkopuolisesta vaikuttaa hiukan kummalliselta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Näin ollen kassahihnalle ilmestyi kärpäslätkä, pullasuti ja pingispalloja. Tähän myyjä toteaa että "mä en edes aio yrittää arvata mitä meinaat noilla tehdä". Ei tullut etukäteen edes mieleen että yhdistelmänä nämä saattavat ulkopuolisesta vaikuttaa hiukan kummalliselta.

Sulkapallosettiä olit hakemassa?
 
Olin Lidlin oluthyllyn luona kun paikalle tuli kaksi noin 40-vuotiasta naista ja samanikäinen mies. He yrittivät löytää jotain tiettyä merkkiä mutta tuloksetta. toinen naisista sanoi lohdutukseksi: "onneksi meillä on 25litraa sitä kotiviiniä"

tässä vaiheessa tyydyin puremaan huultani kunnes toinen sanoi: "kuulikohan kaikki varmasti?"

Jostain syystä repesin hallitsemattomaan räkänauruun, johon tämä myös kolmikko onnekseni liittyi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
moby on kuunnellut kyldyyriä:
http://www.youtube.com/watch?v=OqoKizBhmyA
Youtube kertoo missä Petri on.

Joo tämä biisihän se tuli mieleen mummojen jutuista.

Olihan tämä helposti tosiaan tajuttavissa, kun seuraa palstan tunnetuimman Tallinnan matkaajan kertomuksia ja tietää missä tai minkä sisällä hän aikaa useasti viettää.

EDIT: Hei, tajusin hämärän sisäpiiriviittauksen heti. Olenko nyt osa sitä kuuluisaa runkkurinkiä?

Öööh tuota en ole Tallinnassa ko. toimintaa harrastanut, muuta kuin ex. vaimon ja yhden fuckbuddyn kanssa. Tajusit väärin ks. ylempi quottaus.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
moby on kuunnellut kyldyyriä:
http://www.youtube.com/watch?v=OqoKizBhmyA
Youtube kertoo missä Petri on.

Jaa tälläista korkeakylddyyriä. Koska en tätä tiennyt kiipeän norsunluutorniini paheksumaan junttiuttane, ja jätän Uleåborgirin vihjailut vähemmälle huomiolle koska minunhan ei eliittikansalaisena tarvitse tietää mitään "innesiivin ekspressionalsmeja", eikä myöskään yhdys_sanoja.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Öööh tuota en ole Tallinnassa ko. toimintaa harrastanut, muuta kuin ex. vaimon ja yhden fuckbuddyn kanssa. Tajusit väärin ks. ylempi quottaus.

Näköjään. Oletin, että kyse on palstaveli pettterin Tallinnan reissuista, sinullahan on tapana harrastaa Thaimaassa samanlaisia naisseikkailuja kuin mitä pettterillä Tallinnassa.

Eli kun kirjoitit:
Mummo1: MISSÄHÄN SE PETRI ON?
Mummo2: Jaa-a
Minä: Se on luultavasti siellä missä minäkin haluaisin olla...

Oletin, että tämä on viittaus pettteriin, joka on luultavasti vitussa (kirjaimellisesti), ja siellä sinäkin haluaisit olla mummojen seuran sijasta.

En sitten siis kuulunutkaan sisäpiirin runkkurinkiin. Parempi kai niin, ei siihen puuhaan ylimääräisiä tarvitakaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Näköjään. Oletin, että kyse on palstaveli pettterin Tallinnan reissuista, sinullahan on tapana harrastaa Thaimaassa samanlaisia naisseikkailuja kuin mitä pettterillä Tallinnassa.

Eli kun kirjoitit:
Mummo1: MISSÄHÄN SE PETRI ON?
Mummo2: Jaa-a
Minä: Se on luultavasti siellä missä minäkin haluaisin olla...

Oletin, että tämä on viittaus pettteriin, joka on luultavasti vitussa (kirjaimellisesti), ja siellä sinäkin haluaisit olla mummojen seuran sijasta.

En sitten siis kuulunutkaan sisäpiirin runkkurinkiin. Parempi kai niin, ei siihen puuhaan ylimääräisiä tarvitakaan.

Niin tuo lokaatio nyt sattui olemaan Tallinna, mutta sama voisi sattua City-Marketin kassalla täällä kotimaassa. Jos et ole ko. musavideota nähnyt tai tajua heti, että kyse on Pattayasta, on peli menetetty ja ylianalysointi ei vaan toimi.

Täällä palstalla kuvitellaan, että Tallinnan ja Thaimaan naisseikkailut ovat samanlaisia, mutta voisin sanoa tähän, että "same same, but different", mutta tästä lisää toisessa ketjussa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Niin tuo lokaatio nyt sattui olemaan Tallinna, mutta sama voisi sattua City-Marketin kassalla täällä kotimaassa. Jos et ole ko. musavideota nähnyt tai tajua heti, että kyse on Pattayasta, on peli menetetty ja ylianalysointi ei vaan toimi.

Peli on osaltani tosiaan sitten menetetty. En aio missään olosuhteissa katsoa mitään Petri Nygårdiin viittaavaa "musiikki"videolinkkiä, joten nostan kädet pystyyn.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tulipa noista tupakanostojutuista mieleeni tapaus, joka ei ole hauska, vaan ennemminkin traaginen.

Erään naapuruston kaverin vanhemmat pitivät kioskia, jossa kaverini oli aika ajoin myymässä ja joskus notkuin itsekin siellä kioskissa hänen seuranaan aikaani kuluttamassa ja katselemassa aikuisten aikakauslehtiä.

Kerran kioskille tuli pieni tyttö, iältään varmasti alle kymmenvuotias, joka pyysi saada ostaa askin punaista "Malporoa". Kaverini tietysti sanoi, ettei hän voi sitä tytölle myydä. Tähän tyttö vastasi pelokkaana, että:"Nii, mutta ku isille" ja kaivoi taskustaan ruttuisen paperilapun, johon oli humalaisen käsialalla kirjoitettu jotain sellaista, kuin:"Valtuutan tyttäreni ostamaan minulle tupakka-askin" ja nimi alla.

Kaverini vastasi -tietysti aivan oikein-, ettei se ikävä kyllä nyt näin onnistu, vaan isin on tultava itse ostamaan, jos mielii tupakkaa saada. Tyttö kääntyi vaitonaisena pois ja lähti pelokkaan näköisenä kohti kotiaan.

Vieläkin kouraisee sydänalasta, kun ajattelen, millaisen vastaanoton tyttö mahtoi saada mennessään kotiinsa ilman punaista Malporoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös