Hallitus 2015–? Kolme ässää, sinivalkoinen hätätilahallitus?

  • 1 141 941
  • 10 753

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
"Olen keskustellut kaikkien eduskuntapuolueiden puheenjohtajien kanssa, vaikkakaan en kovin syvällisesti. Olen halunnut pitää tämän prosessin reiluna ja avoimena ja otamme tietoisen riskin, että näistä voi tulla hyvin vaikeatkin ja pitkätkin neuvottelut," Sipilä sanoi tulevista hallitustunnusteluista.

Normaalin protokollan mukainen hallitustunnustelu on Sipilän mielestä tietoinen riski. Toteamus kuvastaa hyvin Sipilän suhtautumista pääministerin rooliin, joka hänen osaltaan näyttäytyy jälleen kerran diktaattorimaisena yritysnuijana.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onko missään ollut vielä Soinin kommenttia? Hänen elämäntyönsähän vedettiin kahdessa päivässä vessasta alas. Ja ministerin pesti meni siinä mukana.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Olen lukenut että joitakin hallituksessa arvostellaan siitä että ne keskittyy epäolennaisiin asioihiin esimerkiksi alkoholilaki. Henkilökohtaisesti ärsyttää kun toi ei mene läpi. Elikkäs jos ja kun uusi hallitus tulee niin toivottavasti siellä on sellaiset puolueet jotka haluaa ja aikoo viedä sen alkoholilain läpi sellaisenaan kuin se on esitetty. Kokoomus on yksi niistä joka aikoo ja yrittää viedä sen läpi. :D

Kun KD nousee hallitukseen niin voit olla varma, että hallitus ei vie alkoholilakia läpi sellaisena, jota sitä on esitetty. Ja luojan kiitos siitä. Yhteiskunnan tulee edistää sellaista elämäntapaa, joka vähentää esimerkiksi alkoholista johtuvia kuolemia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun KD nousee hallitukseen niin voit olla varma, että hallitus ei vie alkoholilakia läpi sellaisena, jota sitä on esitetty. Ja luojan kiitos siitä. Yhteiskunnan tulee edistää sellaista elämäntapaa, joka vähentää esimerkiksi alkoholista johtuvia kuolemia.
Alkoholin demonisointiko ja saannin vaikeuttaminenko sitten edistävät terveellistä elämäntapaa? Tyhmyys huipussaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Juu ei muuta kuin paskaduunit vielä paskemmiksi ja uusi köyhien ryhmä tänne, jotka saavat vielä vähemmän palkkaa ja vielä enemmän tukia. Nyt jo monissa töissä saa ihmiset tukia, kun ei tulot riitä siltikään kattamaan menoja. Nämä menetetyt työt sitten on just niitä matalapalkkatöitä mitä tähän asti on tehneet ne suomalaiset joilla on ollut heikko koulutus, nyt halutaan siirtää nämä ulkomaalaisille ja lisätä suomalaisten työttömyyttä. Kuulostaa aivan helvetin hyvältä idealta.

Mitä muuten tulee alkoholiin ja tupakkaan, niin jään odottelemaan niitä laskelmia missä osoitetaan että millä helvetillä me maksetaan niiden kaikkien hoito ja eläkkeet kun kaikki alkaa elään 100 vuotiaiksi.

Ja kun joku väittää seuraavaksi, että alkoholistien ja tupakoitsijoiden hoidot maksaa, niin 70 vuotiaista 30% on sairastanut syövän, sen hoito ei ole halpaa, 80 vuotiaista liki puolet ja ikä ja syövän suhde kävelee täysin käsi kädessä, että halpaa ei ole se että joku elää kauan, se maksaa yhteiskunnalle AIVAN SAATANASTI. Tässä mainitsen vain syövän aivan tarkoituksella, tähän päälle kaikki muut vaivat, uudet polvet, lonkat jne. maksaa aivan tuhottomasti kun vanhuksille pakko leikata käytännössä kaikille tekonivelet kun ei ihmisiä ole tehty kestämään noin kauaa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Alkoholin demonisointiko ja saannin vaikeuttaminenko sitten edistävät terveellistä elämäntapaa? Tyhmyys huipussaan.

Tyhmiä ovat varmaan myös ne asiantuntijat, joilta tuli jyrkkä palaute, kun lakiesitys lähti kierrokselle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Alkoholin demonisointiko ja saannin vaikeuttaminenko sitten edistävät terveellistä elämäntapaa? Tyhmyys huipussaan.
No ei edistä. Mutta jos KD tulee hallitukseen niin tuo nykyinen, hapuileva, esitys ei mene läpi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onko missään ollut vielä Soinin kommenttia? Hänen elämäntyönsähän vedettiin kahdessa päivässä vessasta alas. Ja ministerin pesti meni siinä mukana.

Joo Soinin haastattelua olen itsekin odotellut, mutta todennäköisesti hän on laittanut luurin kiinni ja lähtenyt mökille :)
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kun KD nousee hallitukseen niin voit olla varma, että hallitus ei vie alkoholilakia läpi sellaisena, jota sitä on esitetty. Ja luojan kiitos siitä. Yhteiskunnan tulee edistää sellaista elämäntapaa, joka vähentää esimerkiksi alkoholista johtuvia kuolemia.
Oletko itse alkoholisti, joka toivoo hallitukselta tukitoimia vai arvailetko muiden puolesta? Voin luvata sinulle, että ei tarvitse. Aikuisuus merkitsee paitsi kykyä myös halua huolehtia omista asioista. Suomalainen ei synny ongelmakäyttäjäksi, kuten ei Saksalainen, Ranskalainen, Italialainen tai Belgialainenkaan. Heidän vapaampi alkoholipolitiikka vaan tuottaa vähemmän ongelmia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kun KD nousee hallitukseen niin voit olla varma, että hallitus ei vie alkoholilakia läpi sellaisena, jota sitä on esitetty. Ja luojan kiitos siitä. Yhteiskunnan tulee edistää sellaista elämäntapaa, joka vähentää esimerkiksi alkoholista johtuvia kuolemia.
Kyllä. Se, että pienpanimo voi myydä turistille mukaan 10 euron artesaanioluen onkin omiaan lisäämään alkoholikuolemia. Tai se, että tilavuusprosentti kasvaisi kaupan juomista alle yhdellä, tai se, että ravintolat voisivat itse päättää pitääkö mestojaan auki 02:een, tai 04.een ilman paskaa karaokea, tai muuta täyteohjelmaa. Ei tässä muuta ole kuin se, että aika paljon on kaikkea jo kokeiltu kieltolaista lähtien, että voisiko nyt olla sen vuoro, että jengi itse ottaisi vastuuta elämästään ja dokaamisestaan? Kuka politiikko se olikaan, joka sanoi, että Suomi ei vielä ole valmis eurooppalaisiin juomatapoihin. Ehkä hän joskus aamukakalla jonain surkean harmaana marraskuun aamuna havahtuu, että nyt Suomi on ready, vai voiko sitä tietää, ennen kuin kokeilee.

Noh, ensi viikkoa odotellessa kun voi klubille mennessä ostaa neljän aikaan aamuyöstä 2 euron Warsteinerin _mukaan_ ja juoda sen vaikka matkalla. Berliinissä ainakin klubit voivat pitää oviaan auki vaikka 3 vuorokautta putkeen, eli luoda täten maailmankin mittakaavassa aika liberaalin tunnelman ja sitä kautta myös mielenkiintoisen ohjelmiston. Jopa niin mielenkiintoisen, että heillä on varaa valita asiakkaansa. Tämä puolestaan on johtanut siihen, että ihmiset klubeille mennessään nautiskelevat juomansa vasta paikan päällä ja sisään mennään max. muutama saunajuoma pohjilla. Ei känniläisiä juurikaan jonossa, ei känniläisiä sisällä. Mutta ei Suomessa. Täällä esitys on ollut, että aukioloaikoja tiivistetään.

Noh, Berliini-vertauksista tulisi saada välittömästi bannia. :)
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Annatko vähän lisätietoa Halliksen vaatimista linjamuutoksista hallituksessa? Tai mitä väkisinroikottamista se olisi ollut, jos toiseksi suurin puolue olisi jatkanut hallituksessa sitoutuen hallitusohjelmaan?

Keskustalle ja Kokoomukselle oli tärkeämpää puolueen maine kuin maan etu. Tämä oli syy hallituskriisiin.
Eiköhän Halla-Aho haluaisi tulkita hallitusohjelman tekstejä huomattavasti nykyisestä linjasta poiketen, erityisesti ulkomaalaisasiat. Tästä voi tietysti keskustella, miten nykyinen linja vastaa tekstiä, mutta hallituksen linja se on kuitenkin ollut.

On joskus jätetty suurinkin puolue oppositioon. Persujen nykyisellä linjalla ei ole juuri kannatusta persujen ulkopuolella, ja siten ymmärrettävää, että heidän kanssaan on kenenkään hallitusvastuuseen lähteä. Kansa eivole puhunut, vaan tuhatkunta persujen jäsenkirjan omaavaa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Onko missään ollut vielä Soinin kommenttia? Hänen elämäntyönsähän vedettiin kahdessa päivässä vessasta alas. Ja ministerin pesti meni siinä mukana.

Soini oli tokaissut kokouksesta poistuessaan että natsien vallankaappaus. Ja vielä hyvin toteutettu nuivien toimesta, ilmeisesti viidakkorumpu on alkanut soimaan heti kun Soini ilmoitti ettei ole käytettävissä.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Kun KD nousee hallitukseen niin voit olla varma, että hallitus ei vie alkoholilakia läpi sellaisena, jota sitä on esitetty. Ja luojan kiitos siitä. Yhteiskunnan tulee edistää sellaista elämäntapaa, joka vähentää esimerkiksi alkoholista johtuvia kuolemia.


Sitä mä pelkäänki. Toivottavasti Kokoomus ja keskustan lisäksi tulee tosiaan joku myönteinen puolue kolmanneksi. Toivottavasti Sipilällä on yhtä palava halu viedä alkoholilaki läpi kuin mitä Kikyn ja Soten. Vaikka kyllähän toi alkoholilaki toki eri sarjassa painii. Mutta silti. Onhan se kumma jos Sipilä ja Orpo antaa jonku KD:n tulla sotkemaan asioita.

Olen kyllä laittanut merkille sellaisen yksityiskohdan liittyen puolueisiin että eihän sellaista puoluetta olekkaa joka on täysin samaa mieltä kuin minä. Se riippuu asioista ja tilanteesta. Tällä hetkellä Kokoomus on eniten sellainen jonka kanssa samaa mieltä. Tosin kuten sanoin, niin seuraavassa asiassa mikä se sitten onki niin voi olla että olen täysin erimieltä Kokoomuksen kanssa
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihmettelen jos Hallis ei taktikoinut heti johtajuuden varmistuttua tätä hallituksen uusjakoa (ilman uusia vaaleja toki, muutamassa viikossa ei vielä uusintajytkyyn vaadittavaa uhriutumista saada aikaan vaikka miten yrittäisi ja joka tapauksessa seuraava jytky vaatii aivan helvetisti oppositiossa räkyttämistä). Sinänsä toki hyvä että Persut taitavat nyt vihdoin olla se roturealistien puolue joksi sitä on monesta suuntaa luonnehdittu koko olemassaolonsa ajan, ei tarvitse kenenkään peitellä enää vaikuttimiaan tai vaihtoehtoisesti pähkäillä että kehtaako niitä äänestää talouspolitiikan (tai niiden muutaman siitä tajunneen) takia vai meneekö ääni jollekin yhden asian porukalle.

Parasta mitä voisi tapahtua olisi välittömät uusintavaalit, pääministeri Vatulin tuntien sipilöintiä kuitenkin harjoitetaan vähintään vuosi, minkä jälkeen tehdään tai ei tehdä ratkaisuja.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Olen kyllä laittanut merkille sellaisen yksityiskohdan liittyen puolueisiin että eihän sellaista puoluetta olekkaa joka on täysin samaa mieltä kuin minä. Se riippuu asioista ja tilanteesta. Tällä hetkellä Kokoomus on eniten sellainen jonka kanssa samaa mieltä. Tosin kuten sanoin, niin seuraavassa asiassa mikä se sitten onki niin voi olla että olen täysin erimieltä Kokoomuksen kanssa

Tämä, tosin minun kohdalla ei ole "eniten samaa mieltä" -olevaa puoluetta. Välillä ihan ärsyttää, kun kategorisoidaan johonkin puolueeseen, vaikka itse yrittää tarkastella kyseessä olevaa kysymystä asiantuntemuksen pohjalta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Sitä mä pelkäänki. Toivottavasti Kokoomus ja keskustan lisäksi tulee tosiaan joku myönteinen puolue kolmanneksi. Toivottavasti Sipilällä on yhtä palava halu viedä alkoholilaki läpi kuin mitä Kikyn ja Soten. Vaikka kyllähän toi alkoholilaki toki eri sarjassa painii. Mutta silti. Onhan se kumma jos Sipilä ja Orpo antaa jonku KD:n tulla sotkemaan asioita.

Eiköhän siellä ainakin Keskustassa toivota kädet ristissä, että KD tulee "sotkemaan asioita". Käsittääkseni alkoholilaki ei ole ollut Sipilälle kovin tärkeä asia, joten se lentänee hyvin nopeasti roskiin jos KD sillä hinnalla saadaan mukaan.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Eiköhän siellä ainakin Keskustassa toivota kädet ristissä, että KD tulee "sotkemaan asioita". Käsittääkseni alkoholilaki ei ole ollut Sipilälle kovin tärkeä asia, joten se lentänee hyvin nopeasti roskiin jos KD sillä hinnalla saadaan mukaan.


No joo. Eihän se taida olla. Tosin entä jos Kokoomus ja KD on erimieltä... Kumman kanssa noista Keskusta mielummin neuvottelee...

No aika näyttää
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
No joo. Eihän se taida olla. Tosin entä jos Kokoomus ja KD on erimieltä... Kumman kanssa noista Keskusta mielummin neuvottelee...

No aika näyttää

Keskustalla maakuntauudistus vs alkoholilaki ja Kokoomuksella sote uudistuksen valinnanvapaus vs alkoholilaki. Molemmissa tapauksissa varmasti alkoholilaki jää kakkoseksi.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Mitä olikaan KD:n ja RKP:n vaaliohjelmassa. Persuilta aikamoinen karhunpalvelus antaa kilpaileville puolueille näin suuri neuvotteluvaltti. Kimpassa molemmat puolueet on vaa'ankielipuolueita hallitustunnusteluissa. Ja olettaen, ettei loikkausaaltoa synny, niin Keskusta ja Kokoomus on käytännössä heidän armoillaan. Ja lisäksi PS menetti merkityksensä jo tehdyssä hallitustyöskentelyssä. Mitä enemmän asiaa ajattelee, sitä järjetömältä natsivaltaus alkaa vaikuttamaan. Tosin, jos heidän pyrkimys oli aiheuttaa hetkellisesti epävakaus-shokki poliittiselle kentälle, niin siinä he kyllä onnistuivat.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keskustalla maakuntauudistus vs alkoholilaki ja Kokoomuksella sote uudistuksen valinnanvapaus vs alkoholilaki. Molemmissa tapauksissa varmasti alkoholilaki jää kakkoseksi.

Nyt täytyy muistaa, että sekä RKP että KD ovat suosionsa huipulla, kumpikaan ei hyödy uusista vaaleista. Tuskin kumpikaan puolue asettaa ennakkoehtoja hallituspaikalle.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Annatko vähän lisätietoa Halliksen vaatimista linjamuutoksista hallituksessa? Tai mitä väkisinroikottamista se olisi ollut, jos toiseksi suurin puolue olisi jatkanut hallituksessa sitoutuen hallitusohjelmaan?

Keskustalle ja Kokoomukselle oli tärkeämpää puolueen maine kuin maan etu. Tämä oli syy hallituskriisiin.

Maan etu on ettei Halla-aholaiset istu hallituksessa. Isänmaallinen teko Sipilältä ja Orpolta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Nyt täytyy muistaa, että sekä RKP että KD ovat suosionsa huipulla, kumpikaan ei hyödy uusista vaaleista. Tuskin kumpikaan puolue asettaa ennakkoehtoja hallituspaikalle.

Mä taas veikkaan, että ihan varmasti asettaa. Molemmista puoleista löytyy erittäin kokeneita politiikkoja ja vanhoja ministereitä, jotka tietävät mistä naruista voi nyt vetää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös