Veltto Sergei
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Sympatiat paholaiselle
Öö...seura on perustettu 1984, niin eiköhän tuo ole aika loogista. Ja millä tavalla se oli epäkäytännöllinen? Liian pitkä? Liian nolo? Liian vaikea lausua (kansainvälisesti)?
Olis must erittäin tärkeetä muistaa nimen omaan se, että ollaan juuriltaan juurikin sieltä 80-luvulta (Kiekko-Espoo nimen ottaisin takaisin minä päivänä tahansa!) ja oltaisiin edes jotenkin yritetty pitää kiinni niistä matinkylän "kulta-ajoista". Tämän hetken Bluesia en osaa millään assosioida siihen vanhaan TUNTEITA herättäneeseen seuraan, joka kylmässä pienessä hallissaan rimpuili ja taisteli viimeiseen asti. Ja mitä se on nykyään? Jos nimi olisi edelleen K-Espoo, niin uskallan väittää että peleissä kävisi huomattavasti enemmän "vanhaa koulukuntaa". Otettiinkohan kenties liian iso harppaus, liian nopeasti? Kiekko-Espoo on nuori seura, mutta Blues paljon nuorempi.
En väitä että tämän hetken ongelmat johtuisivat suoranaisesti tuosta nimen vaihdosta, mutta olen kyllä sitä mieltä, että sen myötä muuttui myös se idealogia espoolaisesta jääkiekosta! Juuria juuria, niitä me kaivataan...
Matinkylän taisteluhengestä ja "kulta-ajoista" voidaan tietysti olla montaakin mieltä. Itsellä ainakin ainoa muisto tuosta taisteluhengestä rajoittuu K-Espoon ja Matinkylä square gardenin ajoilta yhteen play-off sarjaan TPS:ää vastaan. Pääasiassahan menohan oli tapiolan leipomon täytekakkuarvontoja puoli tyhjälle hallille (n.1400 katsojaa). Peliesityksistä nyt puhumattakaan, pois lukien Juha Ikonen.
Oikeaan suuntaan oltiin kyllä menossa varovaisin askelin aina tähän nykyiseen alas-ajoon asti, mutta nyt en tiedä enää mitä pitäisi enää sanoa - ei kai muuta, kuin että olen suunnattoman pettynyt.
Salibandyn MM-kisoissa pelasi pari ulkomaalaista ystävääni, jotka eivät ikinä olleet nähneet lätkämatsia, mutta halusivat sellaisen Suomen vierailullaan nähdä. Harkitsin vakavasti heidän viemistään naapuriin katsomaan HIFK:n peliä, sillä suoraan sanottuna hävetti antaa Suomen ammattikiekosta sellainen kuva, mitä nykyisin Baronalla tarjotaan.
Noh, joka tapauksessa olen valmis tinkimään tunnelmasta Mediakuution, lämpimän hallin, ja ilmaisten ottelukuljetusten vuoksi.