Härkälän ensimmäinen – eli otteet kaukalossa 2023–2024

  • 214 862
  • 2 035

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mua ei ahdista yhtään, koska olen kuunnellut ihan radiosta pikkaisen tärkeämmän pelin keväällä 2009. Eli karsintojen kutospelin, jossa oli liigapaikka katkolla Sportille. Kiekko kävi Ässien maalin tolpassa ja maaliviivalla, kunnes Severi ratkaisi. Ikänä en ole jääkiekkoa niin paljon jännittänyt, koska koko seuran tulevaisuus oli pelissä.

Katsoin striimiltä ja mulle ei ole koskaan auennut, että missä kohtaa Sport oli laukonut tolppaan. Väitän edelleen, että tuo on myytti. Joku on nähnyt väärin, koska itse en erehdy (:D).

En muista maalia juhlineeni koskaan yhtä paljoa kuin tuota Sillanpään tarkkaa sijoitusta.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Mua ei ahdista yhtään, koska olen kuunnellut ihan radiosta pikkaisen tärkeämmän pelin keväällä 2009. Eli karsintojen kutospelin, jossa oli liigapaikka katkolla Sportille. Kiekko kävi Ässien maalin tolpassa ja maaliviivalla, kunnes Severi ratkaisi. Ikänä en ole jääkiekkoa niin paljon jännittänyt, koska koko seuran tulevaisuus oli pelissä.
Mä jännitin töissä ennen peliä ihan koko ajan. Ihne hermostuneisuutta.
Sitten kotiin, telkkari auki ja nukahdin lattialle. Heräsin Tammisen pelinjälkeiseen itkuun.

Jääkiekonkannattaja on jännä eläin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1313

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Katsoin striimiltä ja mulle ei ole koskaan auennut, että missä kohtaa Sport oli laukonut tolppaan. Väitän edelleen, että tuo on myytti. Joku on nähnyt väärin, koska itse en erehdy (:D).
Tapahtui mielestäni oikeasti varsinaisella peliajalla ennen Sportin tasoitusta. Olisko ollut Kim Nabb joka laukoi.
 

Kafka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin ravintolapianistit ja harhaoppiset joogaajat
Täällä myös yksi, joka ei kyennyt edes radiosta kuuntelemaan. Vaivihkaa teksti-tv:tä vilkuillen sormien välistä, kännissä kuin ankka, tietysti. Siihen verrattuna tiistai vastaa pitsiturnausta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan se tavallaan kohtalokin, että osan lapsuudestaan Vaasassa viettäneelle Jere Härkälälle uran toistaiseksi tärkein peli Vaasassa. Varmaan tuli jonkun verran muksuna pyörittyä sielläkin hallilla.

Ei isä Jari näköjään tuon kauempaa siellä valmentanutkaan kuin juuri tarkistin. Vajaan kauden.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katsoin striimiltä ja mulle ei ole koskaan auennut, että missä kohtaa Sport oli laukonut tolppaan. Väitän edelleen, että tuo on myytti. Joku on nähnyt väärin, koska itse en erehdy (:D).

En muista maalia juhlineeni koskaan yhtä paljoa kuin tuota Sillanpään tarkkaa sijoitusta.
Ei ole yllätys, että myyttejä ja todellisuutta vähän sinne päin maalailevia tarinoita syntyy peleissä, joissa on mukana Juhani Tamminen.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Olin itse vähän pelonsekaisin tuntein ennen kauden alkua, että mitä tästä tulee.
Mielestäni tästä kaudesta positiivisena asiana pitää ottaa se, että ollaan loppuun asti taistelussa playoffpaikasta, jonkin asteinen torjuntavoitto ja valmentajan vaihdoksesta ei tullut katastrofia jälleen.

Härkälä on saanut Ässät pelaamaan jämäkkää puolustuspeliä, toki hyökkäyksen kustannuksella, mutta hiukan paremmalla viimeistelyllä, viime kauden top 8 sijoitus runkosarjassa olisi pystytty toistamaan.
Toki fakta on, että 60 pelin jälkeen saadaan se mikä ansaitaan ja maalien tekeminen vaan on iso osa tätä lajia.
Toivotaan tiistaille Ässille hyvää peliä.
 

Juhnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool, Bayern Munchen,
Olen arvostellut Härkälää ja koko tiimiä kauden mittaan (mielestäni ihan syystä), mutta nyt pitää antaa posia eilisestä.
Ensinnäkin, pelattiin kolmas erä aktiivisesti ja pyrittiin hyökkäämään.
Kun tuli rankkari, laitettiin paras suorittamaan sitä.
Ja myös se, että huomioitiin ennalta huolellisesti ketjut (Juhola keskella, Ojant.laitaan).

Saas nähdä, että miten tiistaina.
Tuleeko muita muutoksia kun että Jesse ottaa Vanhatalon paikan. Tuskinpa. Eikä tarviikkaan.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Toivottavasti Ässät ei lähde pelkäämään ja pakittamaan Tiistaina, sillä ei voittoa ole tulossa. Karvauspeli kuntoon, jätkää seinälle, ennakkoluulotonta peliä ja laukauksia maalille. Svoboda/Reijola, kumpi tahansa pelaakaan ei ole voittamaton.

Jos lähdetään pakittamaan, Sport ja Puna-armeija saa hengen päälle. Sitten tulee aika pitkä ilta
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Toivottavasti Ässät ei lähde pelkäämään ja pakittamaan Tiistaina, sillä ei voittoa ole tulossa. Karvauspeli kuntoon, jätkää seinälle, ennakkoluulotonta peliä ja laukauksia maalille. Svoboda/Reijola, kumpi tahansa pelaakaan ei ole voittamaton.

Jos lähdetään pakittamaan, Sport ja Puna-armeija saa hengen päälle. Sitten tulee aika pitkä ilta
Toivottavasti lähtevät pelaamaan samaan tapaan kuin esimerkiksi pelaavat Nokialla Tampereen seuroja vastaan. Mielestäni tän kauden pelit siellä ovat olleet ennakkoluulotonta peliä, kovaa kamppailua ja aktiivista karvausta hyökkäyspäässä antamalla painetta. Tuo taitaa olla joku erityinen juttu, kun vastassa on joku "suuri ja mahtava" joukkue. Tuollaista toivoisin tiistaina näkyvän.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Toivottavasti lähtevät pelaamaan samaan tapaan kuin esimerkiksi pelaavat Nokialla Tampereen seuroja vastaan. Mielestäni tän kauden pelit siellä ovat olleet ennakkoluulotonta peliä, kovaa kamppailua ja aktiivista karvausta hyökkäyspäässä antamalla painetta. Tuo taitaa olla joku erityinen juttu, kun vastassa on joku "suuri ja mahtava" joukkue. Tuollaista toivoisin tiistaina näkyvän.
Ison altavastaajan asemassa Ässät on pelannut tällä kaudella lähestulkoon joka pelin hyvin. Poislukien Kärpät ja Pelicans, Ässät on tainnut voittaa keskinäiset sarjat jokaista top 6 joukkuetta vastaan, tai pelannut tasan pisteiden valossa. Vähän hirvittää kestääkö joukkueella pää, ja kestääkö Härkälällä pää? Dufvan kokemus saattaa olla ratkaiseva tekijä, suuntaan tai toiseen.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ison altavastaajan asemassa Ässät on pelannut tällä kaudella lähestulkoon joka pelin hyvin. Poislukien Kärpät ja Pelicans, Ässät on tainnut voittaa keskinäiset sarjat jokaista top 6 joukkuetta vastaan, tai pelannut tasan pisteiden valossa. Vähän hirvittää kestääkö joukkueella pää, ja kestääkö Härkälällä pää? Dufvan kokemus saattaa olla ratkaiseva tekijä, suuntaan tai toiseen.
Tässä voisi vihdoin ja viimein valmennuksella olla paikka laskea 1+1, että miksi pärjätään parempia vastaan hyvin, ja taas omantasoisia tai heikompia vastaan kun jauhetaan sitä omaa kiekkokontrollilähtöä, heikommin.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä voisi vihdoin ja viimein valmennuksella olla paikka laskea 1+1, että miksi pärjätään parempia vastaan hyvin, ja taas omantasoisia tai heikompia vastaan kun jauhetaan sitä omaa kiekkokontrollilähtöä, heikommin.

Kaveri otti hyvän huomion Jukureita vastaan pelatusta pelistä.
Joukkueiden kiekon hallinta oli sekunnilleen sama. Jukureilla oli 5min enemmän hyökkäysalueaikaa.

Ässät haluaa kontrolloida kiekkoa muttei hyökätä.
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samanlaiset fiilikset täällä päässä Kasitietä. Parempi jatkakoon, selkeä peli.
Severi Sillanpää ja Juha Salmu ottelukohtaisella sopimuksella tiistaiksi askiin.
Jos Salmu ei ehdi, niin sen housutkin riittää. Jos ne eivät vielä ole jääkiekkomuseossa, niin matsin jälkeen pitäisi kyllä toimittaa sinne.
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Melkoisen paska kausi loppujen lopuksi. Vittu mitä paskaa jossei tuo Pelle Hermanni Vidman saa monoa! Hänen vastuulla oli ylivoima ja se oli liigan paskinta. Tulos tai ulos!
 

Jootu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siitä Härkäselle opiksi mitä käy kun lopettaa hyökkäyspelaamisen vaikka peli oli tasatilanteessa. Olisihan siinä nyt itsekin pitänyt jatkaa hyökkäyspelaamista eikä vaan puolustella kun muutenkin on lähes kaikki tasapelit hävitty..
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rohkeus voittaa puuttuu.

Ei nyt suoraan niihin kaaduttu, mutta. Salmela kaivettiin pitkältä loukilta ilman pelituntumaa ja -2 ja täysin hänen piikkiin eka maali. Miksi helvetissä voittanut kokoonpano vaihdettiin, 13. Hyökkääjäksi vaan Jesse mukaan.

Ässien viimeinen erä oli erinomaista kunnes kuin taikaiskusta taas heitettiin avaimet vastustajan käteen. Jos kaivaa verta nenästä, ei voi yllättyä kun nenästä tulee lopulta verta.

Härkälän kausi päättyi pettymykseen. Ensi kaudella on valmennusura liigassa pelissä. Voisin melkein lyödä toisen kiveksen pantiksi siitä, että passiivisempaan suuntaan me mennään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös