Härkälän ensimmäinen – eli otteet kaukalossa 2023–2024

  • 218 568
  • 2 035

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ässien pelitapa mahdollistaa voittamisen illasta toiseen. On ilo katsoa Ässien PAPP:a, hyökkäysvalmius on hyvä ja keskusta on tukossa.

Saa tuossa hyökkäyspeliä viilata, harjoittaa ja tehoistaa, varmaankin koko kauden. Niin toki tekevät muutkin. JMJ ja Talaja sivussa tekee jo jotain Ässien rosterille.

Sitten taas toisaalta, kuten joku täällä mainitsikin, niin Ässät on ylivoimasesti vähiten maaleja päästänyt jengi koko sarjassa! Jotain toimivaakin tuolla on jonka päälle rakentaa. Hieman viime kauden kaikuja, tiivis, yhtenäinen joukkuepeli/puolustus + Rubin. Toki, tällä kaudella hieman enemmän värikirjoa, niin monipuolisemmassa hyökkäyspelissä kuin ajoitellen haavoittuvammassa puolustuspelissä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Sitten taas toisaalta, kuten joku täällä mainitsikin, niin Ässät on ylivoimasesti vähiten maaleja päästänyt jengi koko sarjassa! Jotain toimivaakin tuolla on jonka päälle rakentaa. Hieman viime kauden kaikuja, tiivis, yhtenäinen joukkuepeli/puolustus + Rubin.
Minä mainitsin, ja itse asiassa eilisen kierroksen jälkeen Ässät on entistä selkeämmin vähiten maaleja päästänyt joukkue. Toiseksi vähiten päästänyt joukkue on päästänyt seitsemän maalia enemmän kuin Ässät, eli tullaan juuri tuohon mitä @TosiFani sanoo: PAPP on aivan käsittämätöntä betonia, ei voi kuin ihailla

Kyseessä ei siis ole "hieman" viime kauden kaikuja, vaan tilanne on aivan identtinen. Muistamme kaikki reilun vuoden takaa lokakuusta sen viiden ottelun pätkän, jonka aikana Rubin päästä vain kaksi maalia. Mutta noista viidestä ottelusta Ässät sai vain kuusi pistettä, minkä pitäisi olla täysin mahdoton suoritus. Ja tasan sama laulu jatkuu nyt, kun ei millään tehdä itse maaleja. Ässät on tehnyt kolmanneksi vähiten maaleja, ja esimerkkinä vain kolme maalia enemmän kuin SaiPa, joka on voittanut suoraan vain kaksi ottelua ja jonka maaliero on nyt jo -43. Että sillä puolella aika tylyä lukemaa on..
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kokemuksen tuoma neuvo, älä tee mitään johtopäätöksiä pelivalmiudesta aamujäiden perusteella. Joskus hyvä aamujää tietää hyvää peliä, joskus taas ei

Ässien pelitapa mahdollistaa voittamisen illasta toiseen. On ilo katsoa Ässien PAPP:a, hyökkäysvalmius on hyvä ja keskusta on tukossa.

Ässien hyökkäysmateriaali on varsin keskinkertainen, jonka täytyy onnistua vähintään hyvä plus tasolla, jotta Ässät pystyy tekemään +2 maalia. Porukalla tuntuu olevan kohtuulliset Ässälasit päässä analyysien perusteella.

Ei täysiä johtopäätöksiä, mutta usein tuosta aistii mitä on tulossa. Reeneissä puristettiin mailaa ja oli vähän velttoa. Vanhatalo oli treeneissä yksi terävimmistä ja se heijastui iltaan.

Ei tuo mitään varmuutta anna kun näkee aamujäät, mutta omien kokemusten mukaan siitä pystyy toisinaan haistelemaan mitä on tulossa. Tällä kertaa aavistus oli oikea.

Eilen jäi paljon vajaaksi ihan henkilökohtaisella tasolla. Sieltä pystyi ainoastaan kokenut Lefebvre pelaamaan paineen alla kiekolla laadukkaasti. Muut oli enemmän tai vähemmän ongelmissa. Jos pakiston kiekollinen peli on noin heikkoa, tulee hyökkäämiseen paljon vaikeuksia.

Huolissani olen sitten kun Hämeenaho lähtee kisoihin ja jos joukkuetta ei vahvisteta.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
No kyllä sieltä muutama muukin puhtaat paperit saa. Mutta jos pelaajia tän pelin perusteella altaisiin jaoteltaisiin, niin kyllä siellä kylmäaltaassa enemmän ruuhkaa olisi.
Rubin, Määttä ja Joensuu voisi olla lämpimässä paljussa kylmä olut kourassa... ja ehkäpä niiden seuraksi voisi myös päästää kokiskiskan kautta Matinmikon, Fabren, Hämeenahon ja Ikosen.
Mielestäni nyt on melko kevein paperein myönnetty paikkoja porealtaassa. Rubin saisi yksin kyllä mielestäni nauttia olostaan.
Haluaisin kuulla perustelut, mitä Jesse teki ansaitakseen paljuttelut, Jesselle taitaa riittää siihen, kun on kokoonpanossa. Määtän kohdalla riittää ilmeisesti, kun tekee sen oman hommansa, mutta ei yhtään enempää.
Hämeenaho teki maalin, muuten melko vaisua tekemistä.
Ikonen sai näytönpaikan nelosen keskellä, mutta sen mitä peliä seurasin, niin nimenomaan täytti paikkansa.

Fabren palkitsemisen hyväksyn.

Ei tässä kannata alkaa palkita siitä, että tekee sen minimin mitä vaaditaan.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei täysiä johtopäätöksiä, mutta usein tuosta aistii mitä on tulossa. Reeneissä puristettiin mailaa ja oli vähän velttoa. Vanhatalo oli treeneissä yksi terävimmistä ja se heijastui iltaan.

Ei tuo mitään varmuutta anna kun näkee aamujäät, mutta omien kokemusten mukaan siitä pystyy toisinaan haistelemaan mitä on tulossa. Tällä kertaa aavistus oli oikea.

Eilen jäi paljon vajaaksi ihan henkilökohtaisella tasolla. Sieltä pystyi ainoastaan kokenut Lefebvre pelaamaan paineen alla kiekolla laadukkaasti. Muut oli enemmän tai vähemmän ongelmissa. Jos pakiston kiekollinen peli on noin heikkoa, tulee hyökkäämiseen paljon vaikeuksia.

Huolissani olen sitten kun Hämeenaho lähtee kisoihin ja jos joukkuetta ei vahvisteta.
Itselle tuli eilen mieleen, että oli ekat aamutreenit kun olit katsomassa, koska ainakin 5:ssä viestissä niihin viittasit ja nyt jatkui.
Mutta ilmeisesti ei ollut ekat treenit kuitenkaan.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselle tuli eilen mieleen, että oli ekat aamutreenit kun olit katsomassa, koska ainakin 5:ssä viestissä niihin viittasit ja nyt jatkui.
Mutta ilmeisesti ei ollut ekat treenit kuitenkaan.

Ei ollut ekat eikä vikat. Tervetuloa joskus mukaan seurailemaan. Siellä näkee mielenkiintoisia asioita toisinaan.

Jos lasketaan koko historia niin treeneistä on varmaan +100 viestiä. Mä oon niitä jotka uskoo, että niin pelaat kuin treenaat. Jos treeneissä ollaan löysiä, ollaan peleissä löysiä.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Haluaisin kuulla perustelut, mitä Jesse teki ansaitakseen paljuttelut, Jesselle taitaa riittää siihen, kun on kokoonpanossa.
Ei provosoitunut koko iltana ollenkaan, teki omaa nelosketjun duuniaan erittäin hyvin (länttäsi kaiken seinälle, minkä ehti luistella kiinni) ja ei jäänyt sekoilemaan kentälle liian pitkäksi aikaan. Ainakin itsestä tuntui siltä, että kun Joensuu oli kentällä, niin kumman kiire tuli Lukon pakeille aina jakaa kiekkoa kulmasta eteenpäin ihan mihin tahansa suuntaan.
Ja painotetaan vielä sitä, että nyt ei tehnyt mitään idioottimaista, eikä kohnottanut liikaa. Omiin silmiin pelasti yhden maalipaikan omissa kampeamalla Lukko-pelaajan maalin sisälle ja lisäksi paiskasi yhden vastustajan niiden veskarin päälle. Minun mielestäni hyvä ilta ja juuri sitä voittavaa kendoa Joensuun osalta paikallispelissä.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei provosoitunut koko iltana ollenkaan, teki omaa nelosketjun duuniaan erittäin hyvin (länttäsi kaiken seinälle, minkä ehti luistella kiinni) ja ei jäänyt sekoilemaan kentälle liian pitkäksi aikaan. Ainakin itsestä tuntui siltä, että kun Joensuu oli kentällä, niin kumman kiire tuli Lukon pakeille aina jakaa kiekkoa kulmasta eteenpäin ihan mihin tahansa suuntaan.
Ja painotetaan vielä sitä, että nyt ei tehnyt mitään idioottimaista, eikä kohnottanut liikaa. Omiin silmiin pelasti yhden maalipaikan omissa kampeamalla Lukko-pelaajan maalin sisälle ja lisäksi paiskasi yhden vastustajan niiden veskarin päälle. Minun mielestäni hyvä ilta ja juuri sitä voittavaa kendoa Joensuun osalta paikallispelissä.
Eli kepein perustein Jesse saa paikkansa paljussa, kun ei provosoidu, ei kohnota eikä ole kentällä liikaa :).
Jessen normaali toimenkuva on nuo taklaukset ja rouhimiset, jos ei tekisi niitä niin mitä hän kentälle toisi, rakentaisi peliä vai?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Haluaisin kuulla perustelut, mitä Jesse teki ansaitakseen paljuttelut, Jesselle taitaa riittää siihen, kun on kokoonpanossa.
Mitä helvettiä? Jesse oli yksi parhaimpia kokoonpanossa siitä harmaasta massasta joka pomputteli joka toista kiekkoa eikä osannut edes metrin syöttöä saada omille. Repimistä ja raastamista, siinä Joensuun peli pelistä toiseen ja kapteeni jaksaa noilla kiloilla duuninsa hoitaa. Aika moni eilen oli lyönyt kellokortin sisään, mutta haalarit ei ollu ihan kunnolla päälle mahtunu.

Rubin tekee työtään ja hoitaa aina erinomaisesti.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei ollut ekat eikä vikat. Tervetuloa joskus mukaan seurailemaan. Siellä näkee mielenkiintoisia asioita toisinaan.

Jos lasketaan koko historia niin treeneistä on varmaan +100 viestiä. Mä oon niitä jotka uskoo, että niin pelaat kuin treenaat. Jos treeneissä ollaan löysiä, ollaan peleissä löysiä.
Eilen vaan tuli kiinnitettyä huomiota, kun lueskelin pelin jälkeen kommentteja mitä oli tullut, että melko monessa olit ottanut kantaa treeneissä nähtyihin, aiemmin en ole kiinnittänyt huomiota.

Olen kuitenkin siitä samaa mieltä, että niin pelaat kuin treenaat.
Tästä käytiin kovaa keskustelua silloin kun Atu käski Ässiä ja Pexi Lukkoa, koska pelikovuudessa oli aivan jäätävä ero.

Harmilloista on, että itsellä ei ole kyllä mahdollisuutta käydä aamutreenejä katsomassa.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Eli kepein perustein Jesse saa paikkansa paljussa, kun ei provosoidu, ei kohnota eikä ole kentällä liikaa :).
Jessen normaali toimenkuva on nuo taklaukset ja rouhimiset, jos ei tekisi niitä niin mitä hän kentälle toisi, rakentaisi peliä vai?
No emt. Silloin kun Joensuu ei provosoidu ja kohnota, nähdään yleensä hyvä peli. Mitä itse vaadit neloskentän hyökkääjältä? Jos siitä tuomarin vahinkokolaamisesta (?) olisi tullut jotain boksia, niin sitten olisi jäänyt miinusmerkkiseksi, mutta nyt jakeli taklauksia ja oli tasaisesti oikeassa paikassa kentällä.
Mielestäni edelleen pelasi hyvin, mutta tomaatti-tomaatti.

Siis noinhan voi periaatteessa sanoa jokaisesta pelaajasta, että jos ei suorita oman erityisosaamisensa rajoissa, niin mitä se sitten tuo kentälle? Erholtzin normaali toimenkuva on luistella niin maan saatanasti ja pelata koko kentän peliä. Jos ei tekisi niin, niin mitä hän kentälle toisi? Jakaisi fyysistä kovuutta, vai?
Tai mitä Rubin tuo kentälle torjuntojen lisäksi? Kulmapeliä? <3

No vähän meni hassutteluksi. Harvan pelaajan suhteen olen niin ruusunpunaisin lasein liikkeessä kuin Joensuun kohdalla, koska hää edustaa kaikkea sitä väkivaltaista ja kivaa, mihin haluan Ässät mielikuvissani liittää.

Silti olen tyytyväinen. Ja haluan muuten mainita Härkälän tavoin erikseen tuon Graberin viimeisten sekuntien blokin. Muutenkin varsinkin Salmela-Zabransky ja Graber laittoivat kroppaa likoon vetojen eteen oikein urakalla.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen vaan tuli kiinnitettyä huomiota, kun lueskelin pelin jälkeen kommentteja mitä oli tullut, että melko monessa olit ottanut kantaa treeneissä nähtyihin, aiemmin en ole kiinnittänyt huomiota.

Olen kuitenkin siitä samaa mieltä, että niin pelaat kuin treenaat.
Tästä käytiin kovaa keskustelua silloin kun Atu käski Ässiä ja Pexi Lukkoa, koska pelikovuudessa oli aivan jäätävä ero.

Harmilloista on, että itsellä ei ole kyllä mahdollisuutta käydä aamutreenejä katsomassa.

Eilen siellä oli fanit paikalla ja siksi niitä mun mielestä oli hyvä ottaa vähän enemmän esille.

Sen lisäksi kuvaavaa oli, että kun treeneissä yksi eniten silmään osunut oli Vanhatalo, niin siellä se vaan oli tulostaulullakin.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mitä helvettiä? Jesse oli yksi parhaimpia kokoonpanossa siitä harmaasta massasta joka pomputteli joka toista kiekkoa eikä osannut edes metrin syöttöä saada omille. Repimistä ja raastamista, siinä Joensuun peli pelistä toiseen ja kapteeni jaksaa noilla kiloilla duuninsa hoitaa. Aika moni eilen oli lyönyt kellokortin sisään, mutta haalarit ei ollu ihan kunnolla päälle mahtunu.

Rubin tekee työtään ja hoitaa aina erinomaisesti.
Nimenomaan Jesse repii ja raastaa, se on hänen tehtävänsä ja sen tuominen peliin kuuluu hänen rooliinsa, mutta ei se nyt tarkoita että pitää mihinkään pramille nostaa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Nimenomaan Jesse repii ja raastaa, se on hänen tehtävänsä ja sen tuominen peliin kuuluu hänen rooliinsa, mutta ei se nyt tarkoita että pitää mihinkään pramille nostaa.
Ja tekee hommansa hyvin...eli on paska? Hohhoijaa.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
No emt. Silloin kun Joensuu ei provosoidu ja kohnota, nähdään yleensä hyvä peli. Mitä itse vaadit neloskentän hyökkääjältä? Jos siitä tuomarin vahinkokolaamisesta (?) olisi tullut jotain boksia, niin sitten olisi jäänyt miinusmerkkiseksi, mutta nyt jakeli taklauksia ja oli tasaisesti oikeassa paikassa kentällä.
Mielestäni edelleen pelasi hyvin, mutta tomaatti-tomaatti.

Siis noinhan voi periaatteessa sanoa jokaisesta pelaajasta, että jos ei suorita oman erityisosaamisensa rajoissa, niin mitä se sitten tuo kentälle? Erholtzin normaali toimenkuva on luistella niin maan saatanasti ja pelata koko kentän peliä. Jos ei tekisi niin, niin mitä hän kentälle toisi? Jakaisi fyysistä kovuutta, vai?
Tai mitä Rubin tuo kentälle torjuntojen lisäksi? Kulmapeliä? <3

No vähän meni hassutteluksi. Harvan pelaajan suhteen olen niin ruusunpunaisin lasein liikkeessä kuin Joensuun kohdalla, koska hää edustaa kaikkea sitä väkivaltaista ja kivaa, mihin haluan Ässät mielikuvissani liittää.

Silti olen tyytyväinen. Ja haluan muuten mainita Härkälän tavoin erikseen tuon Graberin viimeisten sekuntien blokin. Muutenkin varsinkin Salmela-Zabransky ja Graber laittoivat kroppaa likoon vetojen eteen oikein urakalla.

Kun neloskentän pelaaja tekee jotain hyökkäyspäähän, niin voidaan laskea, että on jo ylittänyt sen vähimmäistavoitteen, muuten riittää, että tuo energiaa peliin ja pitää oman pään puhtaana.
Mutta mielestäni ei siitä, että hoitaa sen leiviskänsä kuulu mitään erikoismainintaa saada, sehän on oletusarvo, kun menet kentälle.

Rubinin kohdalla voisi sanoa, että peruskamaa on, kun antaa mahdollisuuden voittaa ja siitä ei nyt mitään erikoismainintaa tarvitse antaa.
Kun pitää joukkuetta mukana pelissä omilla torjunnoillaan tai pystyy otteluiden lopuissa oman pään pyörityksessä pitämään maalinsa puhtaana, niin voidaan jo antaa erikoismaininta.
Minähän annoin hyväksynnän eilisestä pelistä Rubinin poreammeeseen pääsylle.

Erholtzihan ei ollut poreammeeseen pääsemässä, mutta jotta ykkösketjun laituria aletaan nostamaan esille, pitää tehdä ratkaisumaali, tehoja enemmän kuin yksi tai olla dominoiva pelaaja kentälle, eikai nyt Erholtzia kannata ammeesseen päästää, jos kentällä pörrää, sehän on perusilta.

Pointti näissä mun kommenteissa oli se, että kuten Raimoton yllä, joukkue on harmaata massaa, niin hyvässä kuin pahassa.
Hyvässä siinä mielessä, että joukkue tekee sen työnsä ja puolustaa tiiviisti, on vahva yhdessä, ilman pahempia heikkoja lenkkejä kokonaisvaltaisesti, mutta vielä kun oikeasti saadaan tasaisesta massasta nostettua ne yksilöt tuottamaan sitä extraa ja sitä kautta nostamaan Ässien pelin tasoa, niin sitten voidaan alkaa nostelemaan äijiä pramille.
Haetaan vielä se Jessen kaipaama raikkaus ja rohkeus, niin sieltä alkaa yksilöt vielä enemmän nousemaan esiin ja ei tarvitse ketään palkita siitä, että tekee sen minimin tai tarpeellisen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
En ole vissiin paskaksi haukkunut.

Kehuuko sua joku, joka työpäivän jälkeen siitä, kun teet sen oman leiviskäsi, minkä työnantaja olettaa sun tekeväsi, koska on sut siihen palkannut.

Eikös liikennelentäjät saa joskus aplodit kun taitavat laskeutua turvallisesti sinne minne alunperin pitikin, sen sijaan, että kone löytyy vaikkapa vuorenseinästä tai valtamerestä.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Minähän annoin hyväksynnän eilisestä pelistä Rubinin poreammeeseen pääsylle.
Vielä sanon tähän, että ai hitto kun vaimo tulee töistä kotiin. On tunti aikaa ennen kuin itse menen töihin. Siinä sitten saan kerrata päivän tapahtumia, että: "Tapeltiin Jatkoajassa siitä, että ketkä ässäpelaajat me päästettäisiin poreammeeseen"-
MIÄHINE LAJI!

Ai että kun toivon tälle päivälle tasaista, aktiivista ja tehokasta ottelua. Ei mitään Ässä-lätkää. Plz
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vielä sanon tähän, että ai hitto kun vaimo tulee töistä kotiin. On tunti aikaa ennen kuin itse menen töihin. Siinä sitten saan kerrata päivän tapahtumia, että: "Tapeltiin Jatkoajassa siitä, että ketkä ässäpelaajat me päästettäisiin poreammeeseen"-
MIÄHINE LAJI!

Ai että kun toivon tälle päivälle tasaista, aktiivista ja tehokasta ottelua. Ei mitään Ässä-lätkää. Plz
Heh! Kun luin viestisi alkua niin ajattelin, että kerrot, että taputat vaimollesi ensin työpäivän jälkeen rytmikkäästi ja huudat, että kiitos kulta ja hän taputtaa sinut matkaan ja tuulettaa sinut nimeltä mainiten työpäiväsi alkuun (taustalla soi joku hengennostatusbiisi).
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Vielä sanon tähän, että ai hitto kun vaimo tulee töistä kotiin. On tunti aikaa ennen kuin itse menen töihin. Siinä sitten saan kerrata päivän tapahtumia, että: "Tapeltiin Jatkoajassa siitä, että ketkä ässäpelaajat me päästettäisiin poreammeeseen"-
MIÄHINE LAJI!

Ai että kun toivon tälle päivälle tasaista, aktiivista ja tehokasta ottelua. Ei mitään Ässä-lätkää. Plz
Niin se maailma vaan muuttuu :).

Muistat sit vaan palkita vaimosi hyvästä työpäivästä illalla poreammeessa, jos se on oikeesti sen ansainnut ? :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös