No emt. Silloin kun Joensuu ei provosoidu ja kohnota, nähdään yleensä hyvä peli. Mitä itse vaadit neloskentän hyökkääjältä? Jos siitä tuomarin vahinkokolaamisesta (?) olisi tullut jotain boksia, niin sitten olisi jäänyt miinusmerkkiseksi, mutta nyt jakeli taklauksia ja oli tasaisesti oikeassa paikassa kentällä.
Mielestäni edelleen pelasi hyvin, mutta tomaatti-tomaatti.
Siis noinhan voi periaatteessa sanoa jokaisesta pelaajasta, että jos ei suorita oman erityisosaamisensa rajoissa, niin mitä se sitten tuo kentälle? Erholtzin normaali toimenkuva on luistella niin maan saatanasti ja pelata koko kentän peliä. Jos ei tekisi niin, niin mitä hän kentälle toisi? Jakaisi fyysistä kovuutta, vai?
Tai mitä Rubin tuo kentälle torjuntojen lisäksi? Kulmapeliä? <3
No vähän meni hassutteluksi. Harvan pelaajan suhteen olen niin ruusunpunaisin lasein liikkeessä kuin Joensuun kohdalla, koska hää edustaa kaikkea sitä väkivaltaista ja kivaa, mihin haluan Ässät mielikuvissani liittää.
Silti olen tyytyväinen. Ja haluan muuten mainita Härkälän tavoin erikseen tuon Graberin viimeisten sekuntien blokin. Muutenkin varsinkin Salmela-Zabransky ja Graber laittoivat kroppaa likoon vetojen eteen oikein urakalla.
Kun neloskentän pelaaja tekee jotain hyökkäyspäähän, niin voidaan laskea, että on jo ylittänyt sen vähimmäistavoitteen, muuten riittää, että tuo energiaa peliin ja pitää oman pään puhtaana.
Mutta mielestäni ei siitä, että hoitaa sen leiviskänsä kuulu mitään erikoismainintaa saada, sehän on oletusarvo, kun menet kentälle.
Rubinin kohdalla voisi sanoa, että peruskamaa on, kun antaa mahdollisuuden voittaa ja siitä ei nyt mitään erikoismainintaa tarvitse antaa.
Kun pitää joukkuetta mukana pelissä omilla torjunnoillaan tai pystyy otteluiden lopuissa oman pään pyörityksessä pitämään maalinsa puhtaana, niin voidaan jo antaa erikoismaininta.
Minähän annoin hyväksynnän eilisestä pelistä Rubinin poreammeeseen pääsylle.
Erholtzihan ei ollut poreammeeseen pääsemässä, mutta jotta ykkösketjun laituria aletaan nostamaan esille, pitää tehdä ratkaisumaali, tehoja enemmän kuin yksi tai olla dominoiva pelaaja kentälle, eikai nyt Erholtzia kannata ammeesseen päästää, jos kentällä pörrää, sehän on perusilta.
Pointti näissä mun kommenteissa oli se, että kuten
Raimoton yllä, joukkue on harmaata massaa, niin hyvässä kuin pahassa.
Hyvässä siinä mielessä, että joukkue tekee sen työnsä ja puolustaa tiiviisti, on vahva yhdessä, ilman pahempia heikkoja lenkkejä kokonaisvaltaisesti, mutta vielä kun oikeasti saadaan tasaisesta massasta nostettua ne yksilöt tuottamaan sitä extraa ja sitä kautta nostamaan Ässien pelin tasoa, niin sitten voidaan alkaa nostelemaan äijiä pramille.
Haetaan vielä se Jessen kaipaama raikkaus ja rohkeus, niin sieltä alkaa yksilöt vielä enemmän nousemaan esiin ja ei tarvitse ketään palkita siitä, että tekee sen minimin tai tarpeellisen.