Missäs hämeenlinnassa olis koppi josta vois nopeesti saada passikuvia? Vai onko niitä enää?
Missä tahansa valokuvausliikkeessä? Nopeita ovat ne nykyään ja ottavat yleensä sellaisen poliisillekkin kelpaavan kuvan.
Että silleen...
Missäs hämeenlinnassa olis koppi josta vois nopeesti saada passikuvia? Vai onko niitä enää?
Kaurialassa pyöri muutenkin hassuja otuksia, jotakuinkin heti sen jälkeen kun Hattelmalassa toiminta loppui. Legendaarisimpina eittämättä "just sinä-mies" ja "Maailmanparantaja".
Just sinä-miehestä muistui mieleen, kun kävelin liikennepuiston läpi, ja pusikon takaa kuului käskyjä: Paikka! Liiku nyt! Sä et voi tehdä tätä mulle! Ajattelin että siellä joku yrittää kouluttaa koiraansa, mutta Just sinä-mies siellä huusi kumollaan olevalle pyörälleen.
Itse pyörähdin alkuvuodesta Tiiriön markettien aulat läpi kun siellä olin aikoinaan ajokorttiin kelvanneen koppikuvan napannut, mutta eipä löytynyt enää koppia kummastakaan. Seuraavaksi suuntasin siihen Reskan kulmaan (länsipääty, H&M:ää vastapäätä) ja siellä ottivat kuvat. Ei kuulemma tosiaan enää kelpaa nuo kopissa otetut kuvat näihin uusiin passeihin. Hupparinkin joutui riisumaan ja poliisiasemalla jollain taikakynällä nimmaria kirjoittamaan.Nuo koppikuvat eivät kelvanneet viime vuonna, kun menin passia hakemaan. Kannattaa painella suoraan liikkeeseen. Yleensä kuvat saa heti mukaan, tai pienellä viiveellä.
Itse pyörähdin alkuvuodesta Tiiriön markettien aulat läpi kun siellä olin aikoinaan ajokorttiin kelvanneen koppikuvan napannut, mutta eipä löytynyt enää koppia kummastakaan. Ei kuulemma tosiaan enää kelpaa nuo kopissa otetut kuvat näihin uusiin passeihin.
Automaatti tuskin tähän pystyy.
Puhuttiin kuitenkin Hämeenlinnasta ja luultavasti hämeenlinnalaisista. Ottaisin varman päälle.Automaatissa voi kuvan ottaa 5vai6 kertaa uudestaan jos ei laakista osaa naamaansa oikein vääntää! Tämä ei toki ole mahdollista kaikissa automaateissa. Aika urpo saa olla jos ei kuvaa noilla kerroilla saa otettua oikein ja onkin parempi käydä sitten oikein alan liikkeessä ottamassa kuvat.
Näinhän se nimenomaan on. Ei itselle esimerkiksi olisi kopissa tullut mieleenkään ottaa hupparia pois, mutta valokuvaamossa näin käskivät tekemään, koska hartialinjakin pitää olla luonnollinen tuossa kuvassa. Poliisien sivuilla on kymmensivuinen ohje passiin kelpaavasta kuvasta: http://www.poliisi.fi/poliisi/home....2008_FI/$file/Passikuvaohje_26-02-2008_FI.pdfPointtihan on se, että siinä on nykyään akai aika tarkat määritelmät, millainen passikuvan tulee olla. Varmaankin kasvojen täytyy olla
aivan keskellä ja oikean kokoisena jne. Automaattikuvissa on pieni riski, ettei kelpaa. Tämän takia näitä koppeja ei enää juuri missään näekään. Eli kannattaa mennä suoraan liikkeseen, josta saa varmasti kelpaavan kuvan ja ihan yhtä nopeasti.
Lasketaan saamiseksi, on tämä Hämpton hieno kaupunki. Eikä yhtään juntti, tänään on Jean S sirkuksessa ja Paavo Pulkkinen Jussissa.samalla tapasin S.Taiveahon joka oli ihan pirtsakalla päällä ja hymyili meikälle.
Onko se tällä hetkellä siis tällä nimellä? En ole itse tsekannut vähään aikaan, se kun vaihtaa säännöllisen epäsäännöllisin väliajoin nimeään Myllärin ja Vanhan Nallen välillä. Konkurssien takia varmaan. Itse opin tuntemaan sen alunperin Myllärinä, joten mulle se on aina Mylläri - sopiva nimi myllymäkeläiselle baarille. Join siellä muuten aikanaan ensimmäisen laillisen alkoholiannokseni, serkkuni tarjoaman tequilashotin 18-vuotissyntymäpäivänäni. Silloinkin se oli Vanha Nalle.Wanha Nalle!!
Taitaa olla nykyään ihan pelkkä Public Corner. Sääli, Voudin Kellari on tyylikäs ja Hämeenlinnaan sopiva nimi krouville. Tykkäsin paikasta aikanaan.Voudin Kellari
Taitaa olla nykyään ihan pelkkä Public Corner. Sääli, Voudin Kellari on tyylikäs ja Hämeenlinnaan sopiva nimi krouville. Tykkäsin paikasta aikanaan.
No ei kai se nimi paikkaa pahenna. Mielestäni Voudin henki ei ole nimimuutoksesta huolimatta muuttunut miksikään. Paikka näyttää edelleen paljon urheilua screeniltä ja avaa ovensa aikaisin. Ja taitaapa se olla monelle nimimuutoksesta huolimatta edelleen Voudin Kellari.
PS ja MT ovat Hämeessa pillun vuoksi, eli naituina. Matti Alatalosta ei ole kenelläkään aavistustakaan miksi hän oli Hämeenlinnassa vuoden ja mitä siellä teki.Mistä johtuu, että kaikki elämässään epäonnistuneet "elämä potkii päähän" -kaverit päätyvät Hämeenlinnaan?
Petteri Sihvonenkin on kuulemma siellä, samoin katastrofaalisesti viime vuodet esiintynyt Mika Toivola. Matti Alatalo oli myöskin siellä pitkään.
Mistä johtuu, että kaikki elämässään epäonnistuneet "elämä potkii päähän" -kaverit päätyvät Hämeenlinnaan?
Petteri Sihvonenkin on kuulemma siellä, samoin katastrofaalisesti viime vuodet esiintynyt Mika Toivola. Matti Alatalo oli myöskin siellä pitkään.
Toista se on Halmeen Tompan, BB-Nikon tai Tukiaisten glamoursiskosten naapurina tsaddissa.Mistä johtuu, että kaikki elämässään epäonnistuneet "elämä potkii päähän" -kaverit päätyvät Hämeenlinnaan?
Onko kukaan ollut tuolla syömässä koskaan? Minkälaiset sapuskat?