Guns N' Roses

  • 785 320
  • 4 509

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saako kysyä tyhmiä...kysyn silti: kappaleen nimi on kai Nightrain, mutta siinä kai lauletaan Night train. Miksi ei biisin nimi ole Night train?
Ei sillä oikeinkirjoituksella ole väliä näiden rokkistarojen kohdalla. Olihan Fintelligensinkin ekan levyn nimi Renesanssi.

Ja sen viinan oikea nimi on Night Train.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voi olla, en ole juonut. -:D
Kiinnostaisi kyllä juoda. Suomalaisittain vertautunee Sorbukseen ja Carilloon.

Viinalauluille aina ikuinen iso peukku! Nämä ovat sitä katu-uskottavuutta. Kokkelissa ja skumpassa ei ole enää mitään katu-uskottavuutta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Kiitos nopeista vastauksista! Juomaan viittauksen olinkin kuullut, mutta tuo kirjoitusasu hämännyt noin 30 vuotta.

Itsehän noin 12 kesäisenä tutustuin bändiin, nimenomaan kesällä. Illusion kakkonen oli tuona kesänä kasettipesässä yhtenään.

Jännä homma, että nykyäänkin GNR uppoaa nimenomaan kesäisin. Kunnon nostalgiabändi minulle. Mikään suuri fani en koskaan ollut.

Omat suosikkibiisit top-5 vapaassa järjestyksessä:
Nightrain
Civil War
Ain't it fun
Paradise City
You Could Be Mine
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kiinnostaisi kyllä juoda. Suomalaisittain vertautunee Sorbukseen ja Carilloon.

Viinalauluille aina ikuinen iso peukku! Nämä ovat sitä katu-uskottavuutta. Kokkelissa ja skumpassa ei ole enää mitään katu-uskottavuutta.
Suomensin tuon Nightrainin joskus -89, soiteltiin bändin kanssa huvikseen treeniksellä. Kertosäe meni jotenkin että Mä vedän Ruskaa, oon punkkari, mä vedän Ruskaa, se on pulloni, mä vedän Ruskaa, pian putkaan tieni vie…
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tätä nenään uikutusta ei pitäisi koskaan kenenkään versioida ikinä. Itse asiassa Bob Dylanin suurin rikos ihmiskuntaa kohtaan oli se, että teki tämän. Karmeinta vinkunaa koskaan. Lähelle pääsee se Titanic-biisi, Scorpionsin balladit, Eltonin SE balladi ja Yön koko tuotanto.

Tykkäät kuitenkin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suomensin tuon Nightrainin joskus -89, soiteltiin bändin kanssa huvikseen treeniksellä. Kertosäe meni jotenkin että Mä vedän Ruskaa, oon punkkari, mä vedän Ruskaa, se on pulloni, mä vedän Ruskaa, pian putkaan tieni vie…
Respect. Uimaharjussa on ollut Gunnarit-coverbändi kasarin lopussa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jännä homma, että nykyäänkin GNR uppoaa nimenomaan kesäisin. Kunnon nostalgiabändi minulle. Mikään suuri fani en koskaan ollut.
Kaikki uudet fanit ovat tervetulleita. Ota kalja! Tarjoan!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vittuiletko jotenkin mutkan kautta vai oikeasti?
Se jää sinun päätettäväksesi. Mutta mulla oli sua Iivuli ikävä. Kukaan ei vedä täällä ärrimurria niin hyvin kuin sinä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Se jää sinun päätettäväksesi. Mutta mulla oli sua Iivuli ikävä. Kukaan ei vedä täällä ärrimurria niin hyvin kuin sinä.
Ei siellä ollu. Sellaista bändiä. Mie tiedän aika hyvin pohjoiskarjalaiset bändit. Soitin aika monessa. Enkä ole asunut koskaan Uimaharjussa. Sehän on Lieksan ja Joensuun puolivälissä, 50 km molempiin suuntiin. Uimaharjussa haisee paska, koska paperitehdas. Junnuna kun aina kävi Joensuussa dokaamassa, niin otti viimeiset siinä asemabaarissa ja junaan. Sitten sammui. Puolen tunnin päästä heräsi paskan hajuun. Tiesi että puoli tuntia kotiin. Ohi ei saanut nukkua, olisi päätynyt Nurmekseen. Nurmes oli pohjoiskarjalaisten kuntien Valko-Venäjä, DDR ja Doc Duvalierin Haiti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ehkä kellään ei ole syytä vetää ärrimurria kuten minä. Ehkä ihmisiä ei enää kiinnosta asiat niin paljoa. Ehkä kohta kellutaan kaikki tyytyväisinä taikinassa. Ei tarvita kuin silmät ja peukalot, evoluutio vie meitä.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Tätä nenään uikutusta ei pitäisi koskaan kenenkään versioida ikinä. Itse asiassa Bob Dylanin suurin rikos ihmiskuntaa kohtaan oli se, että teki tämän. Karmeinta vinkunaa koskaan. Lähelle pääsee se Titanic-biisi, Scorpionsin balladit, Eltonin SE balladi ja Yön koko tuotanto.
Nyt jäi vähän epäselväksi, että mikä on tämä Eltonin SE balladi, Your Song vai Candle in the Wind? Mutta hienoa nähdä, että Evil on aloittanut juhannuksen jo eilen. Hyvää Jussia!
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Nyt jäi vähän epäselväksi, että mikä on tämä Eltonin SE balladi, Your Song vai Candle in the Wind? Mutta hienoa nähdä, että Evil on aloittanut juhannuksen jo eilen. Hyvää Jussia!

Can you feel the love tonight?

Vaikka Gunnareita rakastankin, niin onhan bändi omapäisyyden multihuipentuma. Livenä vedetään edelleen samoja saatanan covereita, vaikka aika moni haluaisi kuulla omaa vähemmän soitettua tuotantoa. Settilista on ollut käytännössä sama kohta viisi vuotta, joskus harvoin soitetaan joku yllätys, mutta siinäpä se. Ja uutta materiaalia ei kuulla, eikä luultavasti tulla kuulemaankaan.

Ihan päällikkö tason touhua.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Can you feel the love tonight?

Vaikka Gunnareita rakastankin, niin onhan bändi omapäisyyden multihuipentuma. Livenä vedetään edelleen samoja saatanan covereita, vaikka aika moni haluaisi kuulla omaa vähemmän soitettua tuotantoa. Settilista on ollut käytännössä sama kohta viisi vuotta, joskus harvoin soitetaan joku yllätys, mutta siinäpä se. Ja uutta materiaalia ei kuulla, eikä luultavasti tulla kuulemaankaan.

Ihan päällikkö tason touhua.
Totta. Olin Hämeenlinnan keikan katsomassa ja olihan se hyvä. Mutta ei mitenkään voinut täyttää 25 vuoden odotuksia, joten se keikka on ainakin toistaiseksi saanut riittää. Tulevaisuudesta ei sitten tiedä, josko vaikka sitä uutta tuotantoa mahdollisesti joskus tulisi.
Ja noista lainabiiseistä oon aivan samaa mieltä. Live and Let Die ja Heavens Door vielä ehkä menee kun ovat levyttäneetkin ne, mutta ketä kiinnostaa kuulla Soundgardenia tai Whota Gunnari-keikalla. En käsitä.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole Gunnareitten hardcore fani ja kun nyt keskustelette näistä yhden levyn omista kokoelmista, niin mitä mieltä olette siitä, että olisiko Lies EP:n ja Illusioneitten niistä kappaleista mitkä oli tehty bändin alkupäivinä, niin olisiko niistä saanut kovan kakkos levyn aikaiseksi?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Itselleni illuusion 2 oli ensimmäinen äänitallenne kasettina jonka koskaan olen ostanut. Aivan järjettömän paljon tuli nuorena poikana tuota kuunneltua. Miun mielestä selkeästi parempi kuin 1. Lies on minusta kyllä kanssa aika timanttinen.

Pitkään ollut soittoäänenä you cold be mine alku. Tuota ennen soittoäänenä oli kohta Move To the city kappaleesta.

Parina iltana taas tullut kuunneltua Chinesea, ja toimii miulle edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Olen ollut nuoresta asti fani ja näin gnr viimeksi hämeenlinnassa. En tiedä mitä sen keikan jälkeen tapahtui mutta tietyllä tapaa kiinnostukseni lopahti. Ehkä liittyy siihen että axlin laulaminen on varsin hankalan kuuloista monissa "isoissa biiseissä" ja vaikka sen keikan jälkeen oli fiilis korkealla niin samalla hieman apeakin olo. Tiedostan kyllä iän yms tuomat rajoitteet mutta vaikea on unohtaa sitä axlin hurjaa ääntä menneisyydestä.

Nyt kun miettii niin edelleen hämmästyttää kuinka komealla äänellä kaveri veti acdc setit.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Olen ollut nuoresta asti fani ja näin gnr viimeksi hämeenlinnassa. En tiedä mitä sen keikan jälkeen tapahtui mutta tietyllä tapaa kiinnostukseni lopahti. Ehkä liittyy siihen että axlin laulaminen on varsin hankalan kuuloista monissa "isoissa biiseissä" ja vaikka sen keikan jälkeen oli fiilis korkealla niin samalla hieman apeakin olo. Tiedostan kyllä iän yms tuomat rajoitteet mutta vaikea on unohtaa sitä axlin hurjaa ääntä menneisyydestä.

Nyt kun miettii niin edelleen hämmästyttää kuinka komealla äänellä kaveri veti acdc setit.
Itselleni oli helvetinmoinen pettymys 2010 Helsinki live, jossa Axl oli helvetin huonossa kunnossa ryyditettynä näillä vaihtuvilla soittajilla.

2016 Seattlessa, jossa ensi kertaa näin Slashin ja Duffin mukana oli kyllä järisyttävä kokemus kyllä. Muutenkin Euroopan keikat Not In this lifetime kiertuella jotka näin olivat oikein mainioita.

Tuon kiertueen jälkeen ajattelin, että en mene ennenkuin saavat tehtyä uutta materiaalia, mutta nyt noistakin on jo sen verran aikaa, että ehkäpä itseni löydän circlestä jostain päin Eurooppaa ensi kesänä kuitenkin.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks




Livesettiä tuli kello 0 Suomen aikaan katsottaviksi taas YouTubeen. Tällä kertaa vuorossa eri Etelä-Amerikan maita.

Biisilista:
1. Mr. Brownstone
2. You Could Be Mine (Axl pyytää ennen toista säettä yleisöä ottamaan askeleen taaksepäin ettei tule vahinkoja)
3. Better
4. Slashin Solo/Love Theme from The Godfather
5. Sweet Child O'Mine (Axl pyytää biisin jälkeen taas yleisöä ottamaan askeleen taaksepäin)
6. My Michelle (feat. Steven Adler!)
7. There Was A Time (Axlilla loistava ääni tässä ja Slashilta samoin soolo huikea!)
8. Don't Cry
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
7. There Was A Time (Axlilla loistava ääni tässä ja Slashilta samoin soolo huikea!)

Mikä tulkinta Axlilta Siis: TULKINTA. Toi istualtaan laulaminen sopii Axlille.

Voi sanoa, että tulee sydämestä Axlilta. Ja Slash ja koko bändi on iskussa. Tämä veto sopisi livelevylle.

Edit. Laitoin uudelleen soimaan. Pakko. Tätä on tasokkuus. En kirjoittanut kauneus, jottei hulluksi luulla.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös