Ei mielestäni kuulu tähän asiaan mitenkään, mutta kyllä Chinese Democracylla on muutama oikein hyvä kipale, esim. This I Love.Montako hyvää biisiä on tehnyt vuoden 1991 jälkeen? En minä ainakaan ole kuullut yhtään.
Ei mielestäni kuulu tähän asiaan mitenkään, mutta kyllä Chinese Democracylla on muutama oikein hyvä kipale, esim. This I Love.Montako hyvää biisiä on tehnyt vuoden 1991 jälkeen? En minä ainakaan ole kuullut yhtään.
Pitääpä sitten kuunnella uudelleen. Kerran olen sen albumin kuunnellut läpi, enkä kyllä oikein mitään hyvää siitä löytänyt. Mietin, että miten tällaiseen on saatu upotettua 10 vuotta ja 10 miljoonaa. Black Sabbathin eka tehtiin kahdessa päivässä 600 punnalla, ja kumpi on parempi levy?Ei mielestäni kuulu tähän asiaan mitenkään, mutta kyllä Chinese Democracylla on muutama oikein hyvä kipale, esim. This I Love.
Olet kysynyt tuon saman kysymyksen ainakin 10 kertaa ja oon muistaakseni siihen vastannutki, mutta ei se nyt liity edelleenkään mitenkään siihen, että kadehtiiko Axl jotain Clauden tekemää biisiä. Jos mies joitain biisejä olisi halunnut tehdä itse, niin eiköhän ne löydy Elton John ja Queen-osastolta.Pitääpä sitten kuunnella uudelleen. Kerran olen sen albumin kuunnellut läpi, enkä kyllä oikein mitään hyvää siitä löytänyt. Mietin, että miten tällaiseen on saatu upotettua 10 vuotta ja 10 miljoonaa. Black Sabbathin eka tehtiin kahdessa päivässä 600 punnalla, ja kumpi on parempi levy?
Mietin tuossa, että Black Sabbathin eka levy äänitettiin kahdessa päivässä ja kustannukset oli 600 puntaa. Nimimerkki Axl käytti Chinese Democracyyn 10 vuotta ja yhtä monta miljoonaa. Kumpi on parempi levy? Kumpi muistetaan vielä sadankin vuoden päästä?
Sori, vedin alakanttiin.
Sabbathin ekalla on nimibiisi, The Wizard, N.I.B... Akselin levyllä on... no, jotain. Olen kuunnellut sen muutaman kerran ihan avoimin mielin läpi, ja mieleen jäi... ei yhtään mitään. Onko tuo se sama bändi, joka teki ihan kelvollisen rokkilevyn eli Appetiten? No eihän se ole, laulaja vaan on sama. Rockbändeissä on se mystinen ainesosa X, se kemia. Ilman sitä musiikki on geneeristä paskaa. Mickillä ja Keithillä on se kemia, Andylla ja Mikella on se. Ilmeisesti Axlilla ja Slashilla oli se myös, koska yksinään Axl saa aikaan vain läjän höyryävää paskaa.
Pitääpä sitten kuunnella uudelleen. Kerran olen sen albumin kuunnellut läpi, enkä kyllä oikein mitään hyvää siitä löytänyt. Mietin, että miten tällaiseen on saatu upotettua 10 vuotta ja 10 miljoonaa. Black Sabbathin eka tehtiin kahdessa päivässä 600 punnalla, ja kumpi on parempi levy?
Tätä käyt kyllä aina ihmettelemässä täällä parin vuoden välein. Ehkä sun tosiaan pitäisi kuunnellakin se välillä. Tai sitten tämä.
EDIT. Joku toinenkin muisti asian.
Montako hyvää biisiä on tehnyt vuoden 1991 jälkeen? En minä ainakaan ole kuullut yhtään.
Tää on muuten aika hyvä GNR-biisi, vaikkei täysin hra Rosen tekemä (aika harva on) :
Jos Illusioneilla on jokin ongelma niin se ei ole biisit itsessään vaan, että niitä on liian paljon kerralla kuunneltavaksi. 16 ja 14. Cd-formaattina mahdollisti liikaa biisejä levyille mielestäni. Ihan syystäkin ne 8-9 biisin wanhat LP levyt on edelleen klassikoita.
Nykyään onkin sitten tuo musiikin julkaisukulttuuri muuttunut single tai ep silloin tällöin ja ehkä lopulta koko levy, kun ihmiset eivät jaksa kuunnella koko levyä.
Jos nuokin vaikka jakaisi kolmeksi (tai neljäksi) levyksi niin "kuunteluprosessi" voisi olla miellyttävämpi. Esim.
Levy 1
1.Right Next Door to Hell
2.Dust n' Bones
3.Live and Let Die
4.Don't Cry
5.Perfect Crime
6.You Ain't the First
7.Bad Obsession
8.Back Off Bitch
9.November Rain
Levy 2
1.Double Talkin Jive
2.The Garden
3.Garden of Eden
4.Don't Damn Me
5.Bad Apples
6.Dead Horse
7.Breakdown
8.Yesterdays
9.Coma
Levy 3
1.You Could Be Mike
2.Civil War
3.14 Years
4.Get In The Ring
5.Knockin on Heavens Door
6.Shotgun Blues
7.Pretty Tied Up
8.Locomotive
9.So Fine
10. Estranged
Eipä ku ykkössinkuksi!My World piilobiisiksi joka plattaan!
Tiedostan, että esimerkiksi Locomotive ja Coma ovat suuressa suosiossa, mutta eivät minulle aukea parhautensa osalta edelleenkään. Don't Cryn vaihtoehtoiset lyriikat sisältävä versio on ehkä turhin albumikappale ikinä. Ymmärtäisin sen jonain bonuksena, mutta että Use Your Illusion -kokoelmallekin on molemmat versiot samasta biisistä valittu 30:n kappaleen valikoimasta, niin ei ihan ymmärrys riitä.: Use Your Illusion - Wikipedia
Mä pidän Illusioneista enemmän kuin Appetitesta, varsinkin Illusion kakkosesta. Oon tehny itselleni ns. parhaat palat levyiltä, eikä se ole ihan lyhyt, ei taida mahtua yhdelle levylle millään.
Mulle ei nopeat rockerit juuri toimi Illusioneilla, siinä Appetite vetää pidemmän korren ja hyvä niin. Debyytti on kuitenkin paras mahdollinen tyylisensä levy ja hienoa, että bändi uudistui Illusioneille. Tässä oma listani siitä mitä olisin sisällyttänyt Illusioneille. Varmaan tästä sais noin kaksi 40 minuutin levyä. Covereita ei oo mukana, koska levyillä on niin paljon loistavaa orkkiskamaakin. Biisit, ei missään järjestyksessä:
Dead Horse
Civil War
Dust n' Bones
Coma
14 Years
Breakdown
Don't Cry
Locomotive
Estranged
November Rain
Bad Obsession
Don't Damn Me
Pretty Tied Up
Jotenkin ilmeisesti pitkät biisit miellyttää, sillä ehdottomina suosikkeina on Estranged, Breakdown, Locomotive, Coma ja Civil War.
Mä pidän Illusioneista enemmän kuin Appetitesta, varsinkin Illusion kakkosesta. Oon tehny itselleni ns. parhaat palat levyiltä, eikä se ole ihan lyhyt, ei taida mahtua yhdelle levylle millään.
Mulle ei nopeat rockerit juuri toimi Illusioneilla, siinä Appetite vetää pidemmän korren ja hyvä niin. Debyytti on kuitenkin paras mahdollinen tyylisensä levy ja hienoa, että bändi uudistui Illusioneille. Tässä oma listani siitä mitä olisin sisällyttänyt Illusioneille. Varmaan tästä sais noin kaksi 40 minuutin levyä. Covereita ei oo mukana, koska levyillä on niin paljon loistavaa orkkiskamaakin. Biisit, ei missään järjestyksessä:
Dead Horse
Civil War
Dust n' Bones
Coma
14 Years
Breakdown
Don't Cry
Locomotive
Estranged
November Rain
Bad Obsession
Don't Damn Me
Pretty Tied Up
Jotenkin ilmeisesti pitkät biisit miellyttää, sillä ehdottomina suosikkeina on Estranged, Breakdown, Locomotive, Coma ja Civil War.
Kova otos on. Noi November Rainin jälkeiset kolme mestariteosta vielä... oijoijoi...
Tällä hetkellä soi:
Listatuista tämä lähinnä omaanikin. Locomotive ei minulle ole 30 vuodessa auennut(pitäisi oikeastaan koittaa taas silleen tosissaan kuunnella sitä) ja taidan olla vähemmistössä kun sanon, että Don't cry on vitunmoista paskaa. Näiden tilalle ehkä Yesterdays ja harvojen suosikkeihin kuuluva Bad apple. Rajapinnassa moni muukin, mutta kovimmat suosikkini tuo lista sisältää. KOHD hyvä livejuttu, mutta en mäkään millekään hittilevylle ottaisi, sinne vain omaa tuotantoa.Mä pidän Illusioneista enemmän kuin Appetitesta, varsinkin Illusion kakkosesta. Oon tehny itselleni ns. parhaat palat levyiltä, eikä se ole ihan lyhyt, ei taida mahtua yhdelle levylle millään.
Dead Horse
Civil War
Dust n' Bones
Coma
14 Years
Breakdown
Don't Cry
Locomotive
Estranged
November Rain
Bad Obsession
Don't Damn Me
Pretty Tied Up
Mainittu Locomotive on siinä mielessä erikoinen, että alkuhan kuulostaa erinomaiselta ja kantaa hyvällä riffillä, sitten alkaa käydä itselleni jo tylsäksi. Loppujamit oikeastaan paras osa tästä minulle. Vähän unohdettu kuten esim. joku Breakdown, ja aika vähän näitä livenäkin soitettiin.
Pidän tuosta, että arvostat Back Off Bitchiä, joka on vähän sellainen unhoon jäänyt kappale. Locomotive ja Coma taitavat olla kovassa suosiossa ja pidän niistä hurjasti itsekin ja on hyvä kuulla, etteivät kaikkiin niin uppoa.
Megahittilevyltä jättäisi Knockin' On Heaven's Doorin pois. Tai jos nyt mennään vähän eteenpäin, jolloin ei enää oltaisi Illusion-kamoissa (öh) niin biisistä jokin liveversio. Rock In Rio -versio vuodelta 1991 olisi vaikkapa hyvä. Siis tämä toisen illan veto:
Locomotiven kertsi on oikeastaan enemmänkin sellainen toistuva väliosa, mutta tarpeellinen sekin on. Itse en löydä tuosta biisistä mitään nokan koputtamista. Loistava sävellys, upeasti jauhavat riffit ja kova groove. Slash vetää vielä väliin pientä taidokasta sooloa. Kaiken kruununa loppunostatus pianoineen, joka vie biisin vielä ihan uudelle tasolle. Ihan Gunnareiden Top 5 -kamaa.Siinä mielessä jännä biisi, että kertsi on sen selvästi huonoin osa. Muut osat sitten sen verran timanttia että kokonaisuus jää kirkkaasti plussan puolelle.
Nightrain on halpa viini eli siitä lauletaan.Saako kysyä tyhmiä...kysyn silti: kappaleen nimi on kai Nightrain, mutta siinä kai lauletaan Night train. Miksi ei biisin nimi ole Night train?