Co. kirjoitti:TWATissa muuten huomaa Slashin puuttumisen paremmin kuin muissa uusissa biiseissä. Loppupäässä olevan kitarasoolon tilalle kun tunkisi jotain Estrangedin, NR:n tai SCOMin tyylistä riffiä, niin homma toimis paljon paremmin. Ja sitten kun otetaan vielä huomioon se, että Finck ei pysty soittamaan livenä mitään hyvin (perusteluna 2001-2002 bootlegit), niin kuka hoitaa Bucketin osuudet tästä eteenpäin? Brian May ilmeisesti liittyy bändiin ainakin Itävallassa, mutta tuskin vakituisesti. Fortus taas osaa soittaa helvetin hyvin, mutta ei saa vastuuta tarpeeksi.
Puster kirjoitti:Nyt on sitten lippu hankittuna kesäkuun 9:n päivän keikalle. Mukavasti vielä perjantai.
Tosin mahdollisuudet itse keikan kokemiselle ovat marginaaliset. Joko bändi tekee eminemit tai minä olen jo jossain ihan muualla.
Jokeriarska kirjoitti:Osittain samaa mieltä ja osittain en. Slashilla oli juuri nuo mainitsemat huippuhetket bändissä (Estranged, NR, SCOM), mutta millä tavalla kitaristia voidaan pitää "maailman parhaana", kun jo suurin osa UYI:n sooloista oli todella lässähtäneitä ja vaisuja?
Kopteri kirjoitti:... Loppujen lopuksi uudet biisit kuulostavat oikein lupaavilta.
Suosikiksi on noussut The Blues, myös Madagascar tuntuu erittäin toimivalta.
UYItä vaivasi mielestäni ajoittain ylitekeminen, esim November Rainin suuruus biisinä avautuu täydellisesti akustisena versiona.
Levyllähän biisi on tungettu täyteen ties mitä syntikoita ja muuta sälää.
Toivotaan että CD:lle jätetään sovituksiin hieman "ilmaa".
Co. kirjoitti:Ja noista Slashin sooloista ja muista vielä sen verran, että Coma on ehdottomasti yksi hänen parhaista teoistaan. Tosin sen kokoamisessa auttoi myös Izzy.
Jokeriarska kirjoitti:Uskon kuitenkin, että Buckethead saisi Comankin vielä aivan uudelle tasolle.
Jokeriarska kirjoitti:Ei sovi myöskään unohtaa Axl:a. Uskon kuitenkin, että Buckethead saisi Comankin vielä aivan uudelle tasolle.
Ja jos vähänkin uskoo Slashin paluuseen, niin unta kuulaan. Olisipa kyllä toisaalta todellinen vuosituhannen pommi :)
kovalev kirjoitti:November Rain;sta on myös pelkästään pianolla soitettu versio (demo?). Ei siis mitään muuta kuin piano, ei edes laulua. Osaako joku kertoa tästä versiosta jotain, esim.
- Onko se edes Akseli joka soittaa ?
- Onkohan tämä äänitetty ennen vai jälkeen "oikean " kappaleen äänitystä ?
- Jos on äänitetty ennen, tai ylipäänsä samoissa sessioissa, voiko olla mahdollista, että Axl olisi säveltänyt pianolla siis ainakin pääpiirteittäin nuo kappaleen mahtavat kitarasoolot, sillä ainakin tässä versiossa nuo soolot soitetaan hyvinkin tunnistettavasti juuri pianolla.
Co. kirjoitti:Axl ei kuitenkaan osallistunut biisiin muulla tavalla kuin laulamalla sen, jonka tekee tosin aivan mahtavan hyvin. Ja enpä usko että Bucket pystyis vetämään Comaa kovin hyvin.. tai ei ainakaan pystyisi luomaan mitään vastaavaa.
axe kirjoitti:Tokihan Axl osallistui Coman tekoon kirjoittamalla siihen huikeat sanat omasta lääkkeiden yliannostuksestaan ja sairaalareissustaan.
Co. kirjoitti:Tokihan sanat oli periaatteessa valmiina jo Izzyn jäljiltä. Sanottaisiinko niin, että Axl ei osallistunut periaatteessa missään mielessä melodian, soolojen, riffien, rakenteen tmv. tekemiseen.
axe kirjoitti:Ei, mää en suostu sanomaan niin sanoista, koska Izzyllä ei tainnut olla mitään tekemistä kyseisen kappaleen tekemisessä. Siitä kertoo myös se, että hän ei ole saanut siihen myöskään song writing creditsejä (Slash, Rose).
Pahoillani että oon niin pilkuntarkka, näsäviisas, besserwisser tai mitä tahansa, mutta kun mulla on myös aina lähteet, joihin näitä pohjaan. Seuraavassa lyhennellysti Comasta kerrottua muutaman kohdan verran. Lisää löytyy osoitteesta http://www.gnrinfo.tk/ jossa on paljon kivaa nippelitietoa ja näitä sanomisia kootusti. Ei varmasti täydellinen sivu mutta hyvin hyvin avulias.
Slash: I wrote some really cool shit when I was high. There's a song called "Coma", a long song, really heavy, and I wrote that loaded.
Axl: It's like 11 minutes and 45 seconds long, with no chorus. And I think there was only like one verse that somewhat repeats itself. It's Slash's baby - it's his monster.
Axl: I used to think, "Man, that son of a bitch [Slash] has written this thing and I've got to write to it and don't know what to write."
Axl: Writing "Coma" was so heavy I'd start to write and I'd just pass out. I tried to write that song for a year, and couldn't. But I finally did write it, and I ended up feeling a lot better about a lot of situations that I expressed in that song.
Axl: I started writing about when I OD'ed 4 years ago. And the reason I OD'ed was cos of stress - I couldn't take it. And I just grabbed this bottle of pills, in an argument, and just gulped them down. And I ended up in the hospital.
Tälle väitteelle mulla kyllä ei ole perustetta tueksi, mutta uskaltaisin epäillä, että myös aika iso osa niistä laulumelodioista tulee sanoittajan kynästä. Ja veikkaisin myös rakenteen suhteen, että esimerkiksi sellaiset hiljaiset kohdat ("No one's gonna bother me anymore" jne.) on Axliä. Mutta muuten toki täyttä Slashiä - niin kuin Axlkin sanoo.
Co. kirjoitti:Muistaakseni tässä varhaisessa pianoversiossa ei ole kitarasooloja sävellettynä, mutta ainakin siinä on laulu mukana, joten se ei voi olla hakemasi versio.
axe kirjoitti:Catcher In The Rye (5:37) tehtiin muutama tovi sitten kaikkien saataville. Vielä saattaa ehtiä löytää linkinkin ennen kuin GNR-natsimodet ehtivät alkaa toteutaa unelmaansa että Axl kyllä palkitsee heidät, jos he eivät muka anna levittää sitä message boardeillaan.
Aika heikkolaatuinen vuoto, ei nyt ihan vuoden takaisen IRS-vuodon heikko, mutta ei lähelläkään Betterin laatua, vaan kovasti kohisee eikä laulusta oikein selvää.
Pitkä ja ilmeisestikin very many kuuntelukertaa tarvitseva tämäkin. Pianoa, rauhallista tempoa, na na naattelua, fade-loppu, jotenkin kiva fiilis, ei siitä ykkösellä enempää mieleen jäänyt. Katellaan taas illalla uudellaan viidenkymmenen kuuntelun jälkeen.
Jokeriarska kirjoitti:mutta millä tavalla kitaristia voidaan pitää "maailman parhaana", kun jo suurin osa UYI:n sooloista oli todella lässähtäneitä ja vaisuja?
TuleeEnnenaikaisesti kirjoitti:Kuka pitää Slashia "maailman parhaana"? Suosikin lukijaäänestys vai Radio Cityn kaikkien aikojen paras kepittäjä -kisa? Vai pitääkö naapurin isot pojat häntä maailman parhaana ohi kaikkien itseäänkunnioittavien kitarakriitikoiden aina mainitseman Satrianin?
Millä ihmeen keinolla kitaristejä pystyy vertailemaan? Myytyjen levyjen vai kitaran kaulojen lukumäärällä? Vai sillä, kuinka monelle vahvistimen voluumipotikka menee? Kuinka tyylikkäästi ottaa X:n keikan alussa? Soittaako kuinka monta nuottia sekunnissa vai vetääkö tyylikkäimmin sooloja niskan takaa? Polttaako kitaransa kuin Jimi vai onko sairaan nopee niin kuin Pertti Keinonen?
"maailman paras". Lapsellista! Joko osaa tai sitten ei, piruako niitä lajittelemaan. Slash osaa (sitä ei kaiketi kukaan kiistä) ja tekee sen tyylillä, jonka tunnistaa ja joka oli yhtä tärkeä osa ainutlaatuista GnR-saundia aikanaan kuin Axlin lauluääni. Which nobody can deny. Ja se tyyli tekee Slashista kitaristin, jota ainakin minä diggaan. Maailman paras tai ei, parempi kuin Satriani tai ei, aivan sama mulle.
Mutta ei sota yhtä miestä kaipaa: uudet GnR-demot ovat varsin mukavaa kuunneltavaa.
Sininen Lanka kirjoitti:Mutta kyllä Slash pirun hyvin soittaa. Taisi soittaa jollakin Michael Jacksonin kappaleellakin (give to me?).