Mauritzio kirjoitti:
Itse vanhana GnR fanina en kyllä pysty ymmärtämän, että mitä hyvää noista biiseistä löytyy. Esim Chinese Democracy on niin kauheaa hissimusaa, että oikein hävettää. Lähin vertailukohta löytyy osastolta n'sync ja 7.taivas. Muutamaan kertaan olen kuunnellut nuo clipit läpi ja mielestäni aika kauheaa kuraa ovat olleet. Levyä odotan kyllä innolla, lähinnä kai sitä kuinka se floppaa vaikka fanipojat kuinka huutavat vastaan. Pelkältä vanhalla nimellä ratsastamiselta vähän haiskahtaa nuo axl:n touhut.
Tuo Velvet Revolverilla lattiaa pyyhkiminen on kanssa vähän niin ja näin. Omalla asteikolla luvut on ennemminkin nu-GnR 0 - Velvet Revolver 10. Tietenkin nämä ovat makuasioita mutta itse en vaan käsitä tätä nykyistä axl:n palvontaa. Aikoinaan hän oli kyllä maailman suurimman ja parhaimman yhtyeen "pomo", mutta nykyisin on lähinnä huvittavaa seurattavaa tämä ilmestyy/ei ilmesty jahkailu ja "keskeneräisten demojen" vuotaminen nettiin.
No korvissa kyllä täytyy olla vikaa, jos uusi GNR kuulostaa N'Synciltä. En voi sitten mitään. Ehkä ei ole sinun juttu sitten. Aika sinänsä selkeää jatkumoahan tämä Chinese Democracy, jos nyt koskaan ilmestyy, tuntuu olevan Illusioneista, ja itselleni Illusionit ovatkin aina merkanneet enemmän kuin Appetite, joka sekin tosin on ihan täydellinen rock-levy. Jos ei digannut Illusioneiden Civil Warin, Coman tai Estrangedin tyyppisistä vähän erilaisista biiseistä, niin sitten eivät varmaan iske myöskään Madagascar, The Blues tai muutkaan uudet biisit. Eikä siinä mitään. Mutta joidenkin pitäisi vaan tajuta, että ehkä 40-vuotiaita ukkoja ei enää uutta Appetitea kiinnosta tehdä, ja bändit nyt muutenkin aina kehittyvät ja menevät eteenpäin.
Itse todella tykkään näistä uusista biiseistä aivan helvetisti, ja yhtään valehtelematta ainakin The Blues ja Madagascar menevät GNR:n top-20 biisien joukkoon heittämällä. Jo pelkästään noiden kahden biisin oleminen levyllä on vakuuttanut minut siitä, että Chinese Democracy ilmestyessään tulee todella olemaan ostamisen arvoinen. Siihen kun lisätään päälle vielä keskeneräiset, mutta helvetin hyviltä kuulostavat IRS ja Better (TWAT ei oikein iskenyt, vaikka ihan ok olikin), niin odotukset ovat todella korkealla. Axlin äänikin kuulostaa mielestäni nyt paremmalta kuin koskaan. Edellisten levyjen aikaanhan Axlin laulu oli oikeasti aika kamalaa, kun miettii, mutta erikoisella tavalla aina istui hyvin GNR:n musiikkiin. Mutta nyt Axlin ääni oikeasti kuulostaa todella hyvältä ja kantaa biisejä todella hyvin. Ihmettelenkin näitä kommentteja, että Axlin ääni olisi hirveä eikä kestäisi ja blaablaa. Ei voi tajuta.
Vaikka GNR:n faniksi tunnustaudunkin, ja yli 15 vuotta se on ollut minulle se kaikkein tärkein bändi, ei tässä ainakaan omalta osaltani mistään sokeasta fanituksesta ole kyse. Ihan musiikki on minut vakuuttanut, kun ensimmäisen kerran kuulin The Bluesin ja Madagascarin joskus 5 vuotta sitten. Vaikka kuinka hyvää musiikkia Axl ryhmineen onkin saanut aikaan, ei se tietenkään sitä miksikään muuta, että uskomattoman iso pelleily koko Chinese Democracyn projekti on ollut, eikä sitäkään, että Axlilla ei kaikki ole kotona - vielä vähemmän kuin joskus aikaisemmin. Silti: loistava muusikko, ennen ja nyt.
Velvet Revolverista vielä sen verran, kun oli puhetta, että ihan ok perusrockbändi, eikä minulla mitään sitä vastaan ole. Levy löytyy hyllystä ja Jäähallissakin tuli nähtyä tottakai vanhat suosikit Slash, Duff ja Matt, mutta ei noilla äijillä vaan kovin paljoa kunnianhimoa ole soittaa muuta kuin sitä samaa perusrockia vuodesta toiseen. Sitä olen ennenkin sanonut, että siinä eroavat kyllä Axlista. Toisten mielestä hyvä niinkin, mutta itse en oikein pidemmän päälle diggaa. Contraband oli sen yhden kesän ihan hyvää ja mukavaa musaa, mutta eipä mitään mullistavaa.
Uuden GNR:n dissaajille voisi tosiaan suositella tsekkaamaan vaikka The Bluesin ja Madagascarin, jos eivät ole jo tuttuja. Älkää verratko Appetiteen, vaan mieluummin johonkin Illusioneiden biiseihin.