GTA VI – mitä, missä, milloin?

  • 29 946
  • 191

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen tykännyt jokaisesta GTA-pelistä ja pelannut niitä paljon, mutta silti olen sitä mieltä, että tilaa uudistumiselle olisi. Sitä voi olla luvassakin, mutta jos jotain isoa uutta on tulossa, niin siitä ei vielä tiedetä mitään.
GTA-pelisarjaa on vuosien ajan syytetty seksismistä, sovinismista ja muutenkin naisvihasta, joten aika iso muutos on jo se että mitä ilmeisemmin pelattavana hahmona on nainen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tarkalleen ottaen haluat? Miten Rockstarin pitäisi uudistaa GTA:ta? Mitä yllätyksellistä Rockstar voisi esimerkiksi tuoda seuraavaan traileriin?
Juurihan tuossa pari viestiä sitten kerroin vähän esimerkkiä siitä mitä peliin voisi tuoda, mutta ei ole minun tehtäväni miettiä miten pelisarjaa uudistetaan - olen vain pelaaja. Toivon vain jotain uutta, jotain virkistävää. Mitä tahansa uutta ja/tai yllättävää.

En oikein usko, että mitään kovin suurta uutta nähdään, mutta se ei edelleenkään estä minua nauttimasta tulevasta pelistä. GTA 6 tulee varmasti olemaan todella hyvä peli, vaikka toivomiani uudistuksia ei tulisikaan.

Kuten olen monta kertaa todennut, niin tuo sinällään ihan hyvä traileri ei saanut minua innostumaan pelistä aiempaa enemmän. Se ei siis toiminut minun kohdallani toivotulla tavalla. Enkä ole ainoa, joka näin ajattelee.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Mitä tarkalleen ottaen haluat? Miten Rockstarin pitäisi uudistaa GTA:ta? Mitä yllätyksellistä Rockstar voisi esimerkiksi tuoda seuraavaan traileriin?
Vastaan vaikket minulta kysykkään. Gta voisi tuoda erilaisia urapolkuja, yllätys voisi olla esimerkiksi oma kolmas kustomoitava hahmo näiden bonnie clyde lisäksi jolla voisi esimerkiksi tehdä uran fbi agenttina omana tarinanaan. Vaikka sitten lisäosan muodossa. Ehkä jotain strategiapeleistä tutumpia elementtejä, mahdollisuus hallita edes pintapuolisesti jotain yritystä ja oman maun mukaan vaikka käydä räjäyttämässä kilpailijan bensa-asema tai ostaa se. Tästä sitten saisi jotain iloa peliin. Kyllä gta mun puolesta voi olla muutakin kuin mitä se on.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vastaan vaikket minulta kysykkään. Gta voisi tuoda erilaisia urapolkuja, yllätys voisi olla esimerkiksi oma kolmas kustomoitava hahmo näiden bonnie clyde lisäksi jolla voisi esimerkiksi tehdä uran fbi agenttina omana tarinanaan. Vaikka sitten lisäosan muodossa. Ehkä jotain strategiapeleistä tutumpia elementtejä, mahdollisuus hallita edes pintapuolisesti jotain yritystä ja oman maun mukaan vaikka käydä räjäyttämässä kilpailijan bensa-asema tai ostaa se. Tästä sitten saisi jotain iloa peliin. Kyllä gta mun puolesta voi olla muutakin kuin mitä se on.

Grand THEFT auto mutta oltaiskin virkavaltaa? Ja tämä kävisi lisäosanakin mutta olisi pitänyt näkyä ekassa trailerissa?

Olen Nelforin kanssa samoilla linjoilla että mitään sellaista ei nähty mikä olisi yllättänyt mutta ollaan vasta eka traileri nähty ja edellisenkin tuotoksen suurimmat yllätykset esim 3 pelattavaa hahmoa paljastui vasta seuraavissa trailereissa joten ei vielä tässä vaiheessa vaadita kuuta taivaalta.

Itse peliltä toivon hartaasti edes sitten vaikeustasovalinta-moodin kautta sellaista että pitäisi käyttää omaa järkeilyään löytää seuraava vierailupiste tarinan etenemiseksi ilman että peli suoraan sanoo minne seuraavaksi.

Youtubettaja Nakeyjakey teki videon "rockstars game design is outdated" jossa yhdessä kohtaa hän mainitsee gta4- sivurehtävän missä piti pölliä auto ja sai vain kuvan autosta ja osoitteen. Ei mitään tähteä kartalla joten hänen piti ottaa pelin mukana tullut paperikartta ja etsiä tuo osoite ja mennä sinne etsimään.

Jotain tuontapaista toivoisin itsekin enkä vain sitä että peli pitää minua kädestä ja ohjaa aina sinne minne pitää mennä.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
^^ Joo noihin tehtäviin kaipailisi itsekin jotain päivitystä kun suurimmaksi osaksi ne on niitä mene tyypin luokse, katso tarinavideo, mene pisteestä A pisteeseen B ja kuuntele samalla tarinaa, ammu tyypit, mission passed, seuraavaan tyypin luo ja sama homma.

Tämä siis toki kärjistetysti.

Mutta en ainakaan muista, että olisin ikinä ollut GTA pelissä pahemmin jumissa muuta kuin kontrollien takia tai, että tulee luoteja niin perkeleesti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
San Andreas oli mielestäni pirun onnistunut kokemus. Hyvä soundrack ja kohtuu iso maailma tuohon aikaan. Lisäksi kuntosali ja kledujen paljous toi jonkinlaista lisäarvoa. Peilaan nyt siis tuohon aikaan. Hoodien valtaus oli myös todella kivaa puuhaa.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Grand THEFT auto mutta oltaiskin virkavaltaa? Ja tämä kävisi lisäosanakin mutta olisi pitänyt näkyä ekassa trailerissa?

Olen Nelforin kanssa samoilla linjoilla että mitään sellaista ei nähty mikä olisi yllättänyt mutta ollaan vasta eka traileri nähty ja edellisenkin tuotoksen suurimmat yllätykset esim 3 pelattavaa hahmoa paljastui vasta seuraavissa trailereissa joten ei vielä tässä vaiheessa vaadita kuuta taivaalta.

Itse peliltä toivon hartaasti edes sitten vaikeustasovalinta-moodin kautta sellaista että pitäisi käyttää omaa järkeilyään löytää seuraava vierailupiste tarinan etenemiseksi ilman että peli suoraan sanoo minne seuraavaksi.

Youtubettaja Nakeyjakey teki videon "rockstars game design is outdated" jossa yhdessä kohtaa hän mainitsee gta4- sivurehtävän missä piti pölliä auto ja sai vain kuvan autosta ja osoitteen. Ei mitään tähteä kartalla joten hänen piti ottaa pelin mukana tullut paperikartta ja etsiä tuo osoite ja mennä sinne etsimään.

Jotain tuontapaista toivoisin itsekin enkä vain sitä että peli pitää minua kädestä ja ohjaa aina sinne minne pitää mennä.
Niin en tiedä miten tuttuja vanhat gta pelit sulle on mutta osassa on voinut ns vigilante tehtäviä tehdäkin eli on oltu poliisi taksikuski tai ambulanssi. Joten mitään ennenkuulumatonta tämä ei ole
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Niin en tiedä miten tuttuja vanhat gta pelit sulle on mutta osassa on voinut ns vigilante tehtäviä tehdäkin eli on oltu poliisi taksikuski tai ambulanssi. Joten mitään ennenkuulumatonta tämä ei ole

Ekasta pelistä lähtien 90-luvulta on tuttuja. V:ssäkin pystyy heittämään taksikeikkaa.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Ekasta pelistä lähtien 90-luvulta on tuttuja. V:ssäkin pystyy heittämään taksikeikkaa.
Kyllähän tuon poliisi homman voi ihan helposti rikollisuuteenkin yhdistää jos olet kiero kyttä mutta välillä pitäs tehdä ns oikeitakin töitä. Siihen mukaan jotain sabotointia esimerkiksi.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
San Andreas oli mielestäni pirun onnistunut kokemus. Hyvä soundrack ja kohtuu iso maailma tuohon aikaan. Lisäksi kuntosali ja kledujen paljous toi jonkinlaista lisäarvoa. Peilaan nyt siis tuohon aikaan. Hoodien valtaus oli myös todella kivaa puuhaa.
Unohtamatta co-op mahdollisuutta. Legendaarinen peli jonka parissa tuli kyllä vietettyä paljon aikaa kavereiden kanssa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen @Kuopionkukko kanssa samaa mieltä, ja joskus salaa toivonutkin jotain "poliisiversiota" GTAhan. Kyllä siihen hyvän juonen saisi rakennettua ympärille, kun pitäisi Vice Cityn jariaarniona pitää yllä kaupungin järjestystä, keinoja kaihtamatta.

Eri asia, pitäisikö esimerkiksi tuollaista saada tietoonsa sitten heti pelin avaustrailerissa. Mielestäni ei. GTA VI traileri oli juuri sitä, mitä saattoi odottaa ja hyvä sellaisenaan. Ei siihen nyt kuulukaan kaikkea ladata. Se ei tarkoita, etteikö pelissä voisi olla jotain uuttakin. Julkaisuun saattaa olla vielä lähemmäs 2v aikaa, hyvin tässä ehtii sitä tietoa tihkua. Tai sitten paljastuu vasta pelissä.

Youtubettaja Nakeyjakey teki videon "rockstars game design is outdated" jossa yhdessä kohtaa hän mainitsee gta4- sivurehtävän missä piti pölliä auto ja sai vain kuvan autosta ja osoitteen. Ei mitään tähteä kartalla joten hänen piti ottaa pelin mukana tullut paperikartta ja etsiä tuo osoite ja mennä sinne etsimään.

Jotain tuontapaista toivoisin itsekin enkä vain sitä että peli pitää minua kädestä ja ohjaa aina sinne minne pitää mennä.
Tässä voisi ottaa mallia Ghost Recon: Breakpointista, kun pelissä kytkee exploration moden päälle. Suoraan ei tehtävissä kerrota, mihin pitää mennä, vaan tulee pari kolme vihjettä, mihin suuntaan lähteä. Kerrotaan alue (region), ja sitten vihje tai pari, missä ilmansuunnassa tai mitä siinä kohteen lähellä on. Sitten samaiselta alueelta voi löytyä vielä tietolähteitä, joilla sijainti tarkentuu.
Välillä sitä oikeaa paikkaa saa hetken aikaa hakea ja tutkia karttaa, että missä voisi olla tuntomerkkeihin sopiva sijainti.

Hyvin toimisi GTA:ssakin. Jengin pääjehu pitäisi saada kylmäksi, mutta otapa ensin selvää, mistä löytyy. Ehkä jos oikein pitkälle veisi, niin tehtävän juoni/rakenne muuttuisi interaktiivisesti oman toiminnan mukaan. Jos oikein huomiota herättävästi otat selvää ko. henkilön sijainnista, niin tämä saattaakin piiloutua uuteen paikkaan ja tehtävä vaikeutuu/pitkittyy. Tai sitten on kovempaa vastarintaa luvassa, kun kohteella on tiedossa, että hänen jäljillään ollaan. Tai sitten käytät rahaa tietolähteen lahjomiseen ja saat selville paikan, missä kohteen voi eliminoida helposti. Toisaalta, GTA on GTA, ei siitä kannata mitään assasinscreedien tai ghostreconien kaltaista hiipparointia tehdä. Mutta tuo nyt esimerkkinä, että miten tehtäviä voisi monipuolistaa. Joissain tehtävissä voisi olla juuri näitä valokuvavihjeitäkin.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Tuohon "kyttä" -keskusteluun liittyen.... (laitan varoiksi spoilereihin, koska en ole varma huhusta)

Jotain spekulaatiota ja keskusteluahan on ollut, että tuo toinen pelattava hahmo Jason nimenomaan paljastuisi kytäksi jossain vaiheessa. Mutta itselläni ei ole ollut aikaa ja kiinnostusta selvittää onko nämä paikkaansa pitäviä huhuja
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Tuohon "kyttä" -keskusteluun liittyen.... (laitan varoiksi spoilereihin, koska en ole varma huhusta)

Jotain spekulaatiota ja keskusteluahan on ollut, että tuo toinen pelattava hahmo Jason nimenomaan paljastuisi kytäksi jossain vaiheessa. Mutta itselläni ei ole ollut aikaa ja kiinnostusta selvittää onko nämä paikkaansa pitäviä huhuja
Lienee aika mahdotonta sanoa tässä kohtaa pitääkö jokin paikkansa vai ei mutta mukava näitä huhuja on pyöritellä
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Tuohon "kyttä" -keskusteluun liittyen.... (laitan varoiksi spoilereihin, koska en ole varma huhusta)

Jotain spekulaatiota ja keskusteluahan on ollut, että tuo toinen pelattava hahmo Jason nimenomaan paljastuisi kytäksi jossain vaiheessa. Mutta itselläni ei ole ollut aikaa ja kiinnostusta selvittää onko nämä paikkaansa pitäviä huhuja
Kiitos tästä huhusta. Tuli vahvistusta tai mieluummin ei. Lisää mielenkiintoa ja jännitettä pelaamiseen, koska:

Trailerissa päähenkilöiden välillä näytetään ote keskustelusta, jossa vannotaan luottamusta
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse toivon muuten sitä, että kun varsinaisen storymoden on kahlannut läpi niin pelissä olisi sitten edes jonkin verran pelattavaa senkin jälkeen. Jonkinlaisia tarinapohjaisia lisätehtäviä olisi kiva tehdä, vähän kuten RDR2:ssa pystyy aika paljon jemmaamaan niitä lisäjuttuja sinne tarinan jälkeiseen aikaan. Pelialue tulee kuitenkin olevaan melko järjettömän kokoinen, joten kyllähän siellä tutkimista varmasti riittää ihan kunnolla.

Toivottavasti myös jotain tarinapohjaista lisäsisältöä tullaan julkaisemaan tulevaisuudessakin. Onhan sitä tullut GTA V:llekin sinne online-puolelle, en sinänsä ymmärrä miksei niitä juttuja voisi antaa myös offline-pelaajien pelattavaksi? Jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin eikö ainakin osa noista GTA V:n online-puolen lisäjutuista ole sellaisia että ne voisi ihan hyvin olla offlinessakin?

Ja sellanen vielä, jos nyt vaikka tässäkin pelissä voi niitä propertyjä ostaa tai muuten saada itselleen, niin niiden omistamisesta voisi olla jotain ihan oikeaa hyötyä. GTA V:ssä oli toki hieno kikkailla Lesterin salamurhatehtävien ja osakekauppojen avulla itselleen miljardiomaisuus ja ostaa kaikki kiinteistöt itselleen, mutta eipä niiden hankkimisesta ollut sitten juurikaan iloa. Joidenkin omistamisesta saattoi tulla jotain pientä lisätehtävää mutta aika olemattomia juttuja.

Lisäksi jos niitä propertyjä tässä saa, niin niistä voisi sillä tavalla olla sitä rahallista etua että ne ihan oikeasti maksaisivat itsensä takaisin ja alkaisivat tuottaa jollain tavalla järkevässä ajassa. GTA V:ssä kaiken huippuna joku golf-klubi, se maksaa pelissä 150 miljoonaa ja se tuottaa n. 264k viikossa, eli peliajassa pitää mennä 567 viikkoa eteenpäin että se on maksanut itsensä takaisin.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Itse kaipaisin uuteen GTA:han sitä että siinä kiertäisi vanhoja GTA-hahmoja kuten sarjan vanhemmissa peleissä. Muun muassa Phil Cassidyn, Sonny Forellin, Catalinan, Clauden, Ken Rosenbergin jne tarinathan rakentuivat peli peliltä. Hahmoista paljastui aina silloin tällöin uusia juttuja.

Toki voi olla että jos GTA VI sijoittuu nykypäivään niin voi olla hieman hankalaa repiä noista vanhemmista peleistä kuten GTA 3, Vice City ja San Andreas hahmoja kun nuo sijoittuvat kuitenkin kasarilta vuosituhannnen vaihteeseen. Sen sijaan GTA V:stähän tuossa voisi olla vaikka ketä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse kaipaisin uuteen GTA:han sitä että siinä kiertäisi vanhoja GTA-hahmoja kuten sarjan vanhemmissa peleissä. Muun muassa Phil Cassidyn, Sonny Forellin, Catalinan, Clauden, Ken Rosenbergin jne tarinathan rakentuivat peli peliltä. Hahmoista paljastui aina silloin tällöin uusia juttuja.

Toki voi olla että jos GTA VI sijoittuu nykypäivään niin voi olla hieman hankalaa repiä noista vanhemmista peleistä kuten GTA 3, Vice City ja San Andreas hahmoja kun nuo sijoittuvat kuitenkin kasarilta vuosituhannnen vaihteeseen. Sen sijaan GTA V:stähän tuossa voisi olla vaikka ketä.
Sehän riippuu siitä, että sijoittuuko GTA VI samaan universumiin GTA V:n kanssa. Puhumattakaan sitten noista GTA III, Vice City ja San Andreas. Nuo kolme oli samaa, mutta kuitenkin sitten eri jatkumoa GTA IV:n ja V:n kanssa, vaikka jotain pieniä viitteitä taisi olla sieltäkin. Esim. Love Fist oli GTA V:ssä mukana ja se oli nähty kasarilla Vice Cityssä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän riippuu siitä, että sijoittuuko GTA VI samaan universumiin GTA V:n kanssa. Puhumattakaan sitten noista GTA III, Vice City ja San Andreas. Nuo kolme oli samaa, mutta kuitenkin sitten eri jatkumoa GTA IV:n ja V:n kanssa, vaikka jotain pieniä viitteitä taisi olla sieltäkin. Esim. Love Fist oli GTA V:ssä mukana ja se oli nähty kasarilla Vice Cityssä.
Ja vaikka sijoittuisi samaan universumiin, niin sijainti on täysin eri, eli sen vuoksi ei olisi kovin helppoa järkevästi tuoda hahmoja edellisestä pelistä mukaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ja vaikka sijoittuisi samaan universumiin, niin sijainti on täysin eri, eli sen vuoksi ei olisi kovin helppoa järkevästi tuoda hahmoja edellisestä pelistä mukaan.
No jaa, GTA V pitää sisällään jonkin verran hahmoja jotka on olleet mukana GTA IV:ssä tai sen lisäosissa, joten tuskin se sijainti mikään ongelma on. Pelimaailmassa kun ei ihan samalla tavalla rajoitteita ole.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jaa, GTA V pitää sisällään jonkin verran hahmoja jotka on olleet mukana GTA IV:ssä tai sen lisäosissa, joten tuskin se sijainti mikään ongelma on. Pelimaailmassa kun ei ihan samalla tavalla rajoitteita ole.
Eihän se pelimaailma mitenkään muuta niitä rajoitteita sijainnin suhteen. Yhtälailla sitä välimatkaa pelien kaupunkien välillä edelleen on, vaikka onkin kyse pelimaailmasta. Mahdottomaksi se ei toki tee hahmojen mukanaoloa pelistä toiseen, mutta vaatii vähän enemmän työstämistä tarinan suhteen, että siinä on järkeä.

Suurin osa GTA-pelien hahmoista on kuitenkin varsin sidottuja kyseisen pelin kaupunkiin ja pelialueeseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eihän se pelimaailma mitenkään muuta niitä rajoitteita sijainnin suhteen. Yhtälailla sitä välimatkaa pelien kaupunkien välillä edelleen on, vaikka onkin kyse pelimaailmasta.
Niin koska videopeleissä ainoastaan mielikuvitus ei ole rajana ja se asettaa tiukat rajoitteet sille mitä voi tapahtua... :D

Mahdottomaksi se ei toki tee hahmojen mukanaoloa pelistä toiseen, mutta vaatii vähän enemmän työstämistä tarinan suhteen, että siinä on järkeä.
En nyt tiedä miten monimutkaisesti sinä näitä ajattelet, mutta GTA-peleissä on tosiaan ennenkin liikkunut joitain hahmoja itärannikolta (Liberty City, Vice City) sinne länsirannikolle tai sen lähelle (Los Santos, Las Venturas), eikä näille nyt ihan kovin kryptisiä taustatarinoita olla kirjoitettu. Mutta jos tämä kovasti mietityttää, niin tässä pari noin sekunnissa mietittyä vaihtoehtoa:

-Tracy De Santa on lähtenyt Vice Cityyn tekemään pornoa idolinsa Candy Suxxxin jalanjäljissä, olisi ihan GTA-tyylinen ratkaisu
-Trevor Phillips Industries on laajentanut toimintaansa itärannikolle, tuossa ei edes tarvita Trevoria itseään siihen vaan esim. Ron voi hoitaa itärannikon bisneksiä
-Lazlow Jones voi olla ihan vaan töidensä puolesta jälleen itärannikolla, tuo hahmohan on itse asiassa nimenä kulkenut mukana jo sieltä 80-luvun Vice Citystä 2010-luvun Los Santosiin ja esiintyi itse asiassa melkein kaikissa peleissä GTA III:sta alkaen. Vai onko jopa kaikissa?

Ei tämä nyt ihan niin hirmu monimutkainen asia ole, etenkin kun puhutaan korkeintaan ihan parista tyypistä jotka voisivat olla ns. ennestään tuttuja tuolla GTA VI:ssä.

Suurin osa GTA-pelien hahmoista on kuitenkin varsin sidottuja kyseisen pelin kaupunkiin ja pelialueeseen.
Niin ja pelien välissä on se +10 vuotta aikaa, tai ainakin oletan että GTA VI sijoittuu sen hetken nykyaikaan eli johonkin n. vuoteen 2025. Tuossa ajassa kun ihminen on saattanut keretä muuttaa useammankin kerran, milloin mistäkin syystä.

Ja edelleen, puhutaan ehkä korkeintaan parista hahmosta jotka olisi jossain pienessä sivuroolissa, joten ei tuollainen kyllä todellakaan vaadi mitään "työstämistä tarinan suhteen", vaan se voi olla ihan joku hyvin pieni sivujuttu joka voi toimia jopa pienenä easter egginä tai vitsinä GTA-pelejä pelanneille.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin koska videopeleissä ainoastaan mielikuvitus ei ole rajana ja se asettaa tiukat rajoitteet sille mitä voi tapahtua... :D
Ihan sama se koskee leffoja tai sarjojakin, mutta kaikkia yhdistää se, että niissä yritetään mukailla tosimaailmaa ja tehdä tarinasta uskottava. Kirjoittaa voidaan mitä tahansa, mutta kaikki ei aina käy järkeen, kun hahmoja tuodaan väkisin mukaan edellisistä leffoista tai peleistä.

Eikä tämä mitenkään liian monimutkaista ole. Nostin vain esille, että eri sijainti voi vaikuttaa siihen miten järkevästi hahmoja voidaan tuoda pelistä toiseen. En missään kohtaa sanonut, että se olisi mahdotonta, vaan että se ei välttämättä ole helppoa. Nimenomaan pari hahmoa pienessä roolissa voidaan hyvinkin tuoda mukaan, mutta jos tuotaisiin enemmän hahmoja tai isompiin rooleihin, niin se saattaisi vaatia enemmän tarinaa pohjalle, ettei hahmojen mukaan tuominen tuntuisi päälle liimatulta.

Aika ihmeellisesti ylireagoit tähän pieneen asiaan, minkä ajattelin nostaa esille, koska se vaikuttaa puhuttuun aiheeseen. Lopultahan me ollaan ihan samaa mieltä tästä, niin en oikein ymmärrä mistä tämä ylireagointi kumpuaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihan sama se koskee leffoja tai sarjojakin, mutta kaikkia yhdistää se, että niissä yritetään mukailla tosimaailmaa ja tehdä tarinasta uskottava. Kirjoittaa voidaan mitä tahansa, mutta kaikki ei aina käy järkeen, kun hahmoja tuodaan väkisin mukaan edellisistä leffoista tai peleistä.
Siis eihän kukaan ole puhunutkaan mistään väkisin mukaan tuomisesta, mainittu ihan vaan siitä että kyllä niitä hahmoja on ennenkin ollut mukana ja tosiaan roolit olleet hyvin pieniä.

John Marston itse asiassa "esiintyy" sekä GTA V:ssä että RDR-peleissä, en nyt tiedä onko tuossakaan mitään sen isompaa logiikkaa mutta ihan hauska lisäjuttu kuitenkin.

Aika ihmeellisesti ylireagoit tähän pieneen asiaan, minkä ajattelin nostaa esille, koska se vaikuttaa puhuttuun aiheeseen. Lopultahan me ollaan ihan samaa mieltä tästä, niin en oikein ymmärrä mistä tämä ylireagointi kumpuaa.
No voi kauhea :D Sori, en ajatellut että tämä ihan noin pahalle näyttää mutta en voi mitään sille miten kirjoitan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis eihän kukaan ole puhunutkaan mistään väkisin mukaan tuomisesta, mainittu ihan vaan siitä että kyllä niitä hahmoja on ennenkin ollut mukana ja tosiaan roolit olleet hyvin pieniä.
Enkä minäkään puhunut, että GTA:ssa olisi koskaan väkisin mitään tuotu mukaan tai tuotaisiin jatkossakaan. Kuten pienet roolit kertovat, niin sijainti vaikuttaa siihen, miten hahmoja voidaan tuoda pelistä toiseen, jos sijainti ei ole sama. Jos pelit sijoittuisivat samaan kaupunkiin tai ainakin lähelle, niin samat hahmot voisivat olla isoissa rooleissa pelistä toiseen.

Eihän me tästä varmasti eri mieltä olla, mutta pointtini edelleen on, että sijainti vaikuttaa asiaan.

No voi kauhea :D Sori, en ajatellut että tämä ihan noin pahalle näyttää mutta en voi mitään sille miten kirjoitan.
Pisti vain silmään, kun lähdin alkujaan komppaamaan viestiäsi, ja ajattelin heti, että ollaan ihan samoilla linjoilla. Voimakas vastareaktio tuli ihan puskista. Eikä siinä mitään pahaa sinällään, ihmetyttää vain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös