GTA VI – mitä, missä, milloin?

  • 29 954
  • 191
Suosikkijoukkue
Kärpät
Digital Foundry muuten tavoilleen uskollisena on analysoinut GTA VI:n ensimmäistä traileria teknisestä näkökulmasta. Vaikka kyseessä ei luonnollisesti ole mikään valmis peli, niin ihan mielenkiintoista analyysiä/pohdiskelua:



 

Wildhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boston Bruins
Kyllä tässä vanhana hermannina täytyy sanoo että odotan innolla. On pelattu 1-5 kaikki ja plus muut shaibat. Esmes londonit ja chiatownit. On varmas jopa luultavasti viimenen Gta mitä tulen elämässäni pelaamaan. Näin ne aikakaudet loppuu itsekultakin. Tämän takia odotan paljon tältä mutta kaikein näteintä olisi jos saisin vielä pelata RDR3 :)
 

Monoliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Odotukset on kyllä kovat. GTA: Vice City on GTA-peleistä se, mitä olen pelannut menneisyydessä kaikkein eniten ja siksi on upeaa päästä takaisin tuohon Vice City-maailmaan. Nyt trailerin ja vuodetun kartan perusteella Floridan suoalueetkin löytyy pelistä. Voiskohan sieltä löytyä sellainen samantyylinen porukka kuin mitä RDR 2 -pelissä oli siellä suoalueella? Oli meinaan mukavan jännittävää puuhaa käydä yöaikaan siellä suoalueella kuuntelemassa, että kuuluuko jossain itkevän naisen ääni.
 

antibetoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon Sinikeltainen
Oon tainnut kattoa ton trailerin jo noin 40 kertaa… voi hyvää päivää että vuoteen 2025 on vielä pitkä aika
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka itsekin innolla odotan uutta GTA:ta, niin olihan tuo trailer lopulta varsin yllätyksetön. Ei huono, mutta yllätyksetön.

Trailerissa nähtiin:

- Vice City (tiedettiin jo)
- Peli on erittäin GTA (tiedettiin jo)
- Graafisesti paljon edellä vitosta (tiedettiin jo)

Ei siis päässyt yllättämään positiivisesti oikein millään asteella. Saatiin mitä tilattiin ja odotettiin, mutta ei mitään ihmeellistä. Toisaalta hyvä näin, sillä omat odotukset eivät juuri nousseet, kun mitään uutta ja ihmeellistä ei näytetty. Ainakin voi rauhassa odotella ja keskittyä muihin peleihin sillä välin.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Vaikka itsekin innolla odotan uutta GTA:ta, niin olihan tuo trailer lopulta varsin yllätyksetön. Ei huono, mutta yllätyksetön.

Trailerissa nähtiin:

- Vice City (tiedettiin jo)
- Peli on erittäin GTA (tiedettiin jo)
- Graafisesti paljon edellä vitosta (tiedettiin jo)

Ei siis päässyt yllättämään positiivisesti oikein millään asteella. Saatiin mitä tilattiin ja odotettiin, mutta ei mitään ihmeellistä. Toisaalta hyvä näin, sillä omat odotukset eivät juuri nousseet, kun mitään uutta ja ihmeellistä ei näytetty. Ainakin voi rauhassa odotella ja keskittyä muihin peleihin sillä välin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä tuossa sitten olisi pitänyt olla, että se olisi sinut yllättänyt positiivisesti? Itse ajattelen, että kyllähän sen jo etukäteen suurinpiirtein tietää, mitä tuleman pitää kun uudesta GTA:sta puhutaan. Tuskin sieltä vuoropohjaista strategiaa tarjoillaan. Rockstarin pelien juju on kuitenkin se avoin, elävä maailma, jossa on vaikka ja mitä tekemistä. Nyt nähty traileri antoi väläyksen tulevista lokaatioista ja pirun hyvältähän tuo näytti.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
En halua dumata tätä peliä missään nimessä vaan olen suhtkoht innostunut, mutta silti minua vähän harmittaa tuo suuntaus jossa pelit viedään entistä realistisempaan suuntaan. Minun mielestä GTA: San Andreaksessa esimerkiksi ohjaus oli täydellinen - GTA Vitosessa taas ukko kääntyy hirveän tönkösti minkä vuoksi pelaaminen ei ole niin mukavaa. Ja tämä sama trendi on jatkunut muissakin peleissä enkä ymmärrä, minkä takia. Veikkaan että tämä tulee pahenemaan tässä kutosessa vaikka tuo oli jo vitosessa vittumainen asia.

Esimerkiksi San Andreaksessa ukko kääntyi sulavasti siihen suuntaan mihin halusi, mutta mitä pidemmälle olemme tulleet niin oikeastaan suurimmassa osassa peleistä tuo on haluttu tehdä hirveän jäykäksi. Tulee ikään kuin jonkinmoinen viive kun ukko kompuroi sen sijaan että luikahtelisi sinne minne haluaisi - tuolla on kai haluttu luoda peliin jotakin realismia. Enkä ymmärrä miksi koska tuo tekee pelaamisesta täyttä paskaa.

Mitä tulee ratkaisuihin niin Witcher 3:ssa asetuksista sai semmoisen vaihtoehdon jolla ukko kääntyi huomattavasti paremmin. Semmoinen pitää saada tuohon GTA Kutoseen ehdottomasti. Minä en ymmärrä että mitä iloa siitä tulee pelaajille jos ukkoa kontrolloidakseen pyritään realismiin minkä johdosta ukko kääntyilee ikään kuin viiveellä ja ohjattavuus kärsii. Mietteitä tästä? Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa.

Noin muutoin olen kohtuullisen innostunut. Pelaaminen ei tosin tule ajankohtaiseksi kovin nopsaan kun konsolina alla on vanha kunnon PS4 eikä tietokone tule todellakaan pyörittämään tätä uusinta Rockstarin tekelettä.

Ja loppukaneettina olen sitä' mieltä että Florida on loistava paikka uudelle GTA:lle. Mutta ehkäpä olisin mieluummin seikkaillut vaikkapa 80-90 lukujen Floridassa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En tiedä muistaako kukaan enää, mutta kun GTA V julkaistiin, Lindsey Lohan nosti aiheesta älläkän. Siis ei mitenkään pelin sisällön takia, vaan koska latausruudun tytön ulkonäkö muistutti (muka) liikaa ko. turhaketta.

Noh, show must go on kuten sanonta menee:



Kai tässä vois itsekkin haastaa Rockstaran oikeuteen kun vuosien saatossa muistuttaa habitukseltaan yhä enemmän Trevor Philipsiä. :D
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä tuossa sitten olisi pitänyt olla, että se olisi sinut yllättänyt positiivisesti? Itse ajattelen, että kyllähän sen jo etukäteen suurinpiirtein tietää, mitä tuleman pitää kun uudesta GTA:sta puhutaan. Tuskin sieltä vuoropohjaista strategiaa tarjoillaan. Rockstarin pelien juju on kuitenkin se avoin, elävä maailma, jossa on vaikka ja mitä tekemistä. Nyt nähty traileri antoi väläyksen tulevista lokaatioista ja pirun hyvältähän tuo näytti.
Vaikkapa yksinkertaisesti olisi näytetty jotain, mitä GTA-peleissä ei ole aiemmin voinut tehdä. Vaikka näissä peleissä on aina voinut tehdä kaikenlaista, niin paljon on silti asioita, mitä ei ole koskaan nähty.

Toistan kuitenkin, että en sanonut trailerin olevan huono, vaan yllätyksetön. Siinä ei siis ollut mitään, mikä olisi nostanut omia odotuksia aiemmasta, vaan traileri oli juuri sitä mitä siltä etukäteen sopi odottaa. Ei enempää, ei vähempää.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Vaikkapa yksinkertaisesti olisi näytetty jotain, mitä GTA-peleissä ei ole aiemmin voinut tehdä. Vaikka näissä peleissä on aina voinut tehdä kaikenlaista, niin paljon on silti asioita, mitä ei ole koskaan nähty.
Itse ainakin odotan trailereilta ihan sitä kuuluisaa "gameplay"ta. Siis ihan että mitä pelissä voi tehdä. Kuten vaikka - olisiko kerrankin Rockstarin peli, missä ampuminen toimii oikeasti eikä tarvitse käyttää coveria tai "dead-eye"tä?

Mutta tosiaan tässä vaiheessa, jos peli tulee parin vuoden päästä, niin ehkä liian aikaista. Sen sanon etukäteen, että jos luvassa on "äärimmäisen realistisia animaatioita, että Arthur polkee paikallaan pari kertaa kunnes saa avattua yhden laatikon" (viittaus RDR 2), niin Rockstar on tiputtanut pallon lopullisesti. Ollaan TLoU 2:sta mitä mieltä hyvänsä, niin "motion matching" animaatioden suhteen toimii kuin junan vessa ja on uusi standardi sille miten hahmojen liikkeiden pitäisi toimia.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Vaikkapa yksinkertaisesti olisi näytetty jotain, mitä GTA-peleissä ei ole aiemmin voinut tehdä. Vaikka näissä peleissä on aina voinut tehdä kaikenlaista, niin paljon on silti asioita, mitä ei ole koskaan nähty.

Toistan kuitenkin, että en sanonut trailerin olevan huono, vaan yllätyksetön. Siinä ei siis ollut mitään, mikä olisi nostanut omia odotuksia aiemmasta, vaan traileri oli juuri sitä mitä siltä etukäteen sopi odottaa. Ei enempää, ei vähempää.
Muistan kun oman suosikkipelin Red Dead Redemption jatko-osan traileri tuli, totesin sen olevan vain paskempi versio paremmilla grafiikoilla. Loppujen trailereiden ja gameplay videoiden jälkeen en odottanut mitään, lähinnä pettyväni siihen kun ei saanut edes pelata John Marstonilla. Noh, lopulta tuo paska jatko-osa sivuutti alkuperäisen omana lempipelinä kautta aikojen. Trailerit on trailereita Rockstarille ja vasta kun pääsee pelaamaan pystyy yllättymään ja kertomaan miten hyvä peli on kyseessä.

Nykyään tunnutaan muutenkin vaadittavan pelifirmoila pelkkää avointa maailmaa realistisilla grafiikoilla ja maailman parhaalla tarinalla. Jos edes joku näistä puuttuu niin peli mielletään paskaksi. Tämä nyt ei GTA 6:een tai Rockstariin liity, kun todennäköisesti Rockstar tulee GTA 6:n myötä jälleen mullistamaan pelimaailman ja tästä pelistä puhutaan pitkään maailman parhaimpina peleinä, niinkuin kaikista Rockstarin julkaisuista.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
En tiedä muistaako kukaan enää, mutta kun GTA V julkaistiin, Lindsey Lohan nosti aiheesta älläkän. Siis ei mitenkään pelin sisällön takia, vaan koska latausruudun tytön ulkonäkö muistutti (muka) liikaa ko. turhaketta.
Minulle latausruudusta on aina tullut mieleen hyvät ystäväni Candice Swanepoel ja Kate Upton. Molemmat mukavia tyttöjä. Lohanin äläkkä on aikanaan mennyt itseltäni täysin ohi. Ei ole käynyt kyllä mielessäkään, että näyttäisi Lohanilta.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Minulle latausruudusta on aina tullut mieleen hyvät ystäväni Candice Swanepoel ja Kate Upton. Molemmat mukavia tyttöjä. Lohanin äläkkä on aikanaan mennyt itseltäni täysin ohi. Ei ole käynyt kyllä mielessäkään, että näyttäisi Lohanilta.

(olikin "a" eikä "e", mutta ei noita turhakkeita muista)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistan kun oman suosikkipelin Red Dead Redemption jatko-osan traileri tuli, totesin sen olevan vain paskempi versio paremmilla grafiikoilla. Loppujen trailereiden ja gameplay videoiden jälkeen en odottanut mitään, lähinnä pettyväni siihen kun ei saanut edes pelata John Marstonilla. Noh, lopulta tuo paska jatko-osa sivuutti alkuperäisen omana lempipelinä kautta aikojen. Trailerit on trailereita Rockstarille ja vasta kun pääsee pelaamaan pystyy yllättymään ja kertomaan miten hyvä peli on kyseessä.

Nykyään tunnutaan muutenkin vaadittavan pelifirmoila pelkkää avointa maailmaa realistisilla grafiikoilla ja maailman parhaalla tarinalla. Jos edes joku näistä puuttuu niin peli mielletään paskaksi. Tämä nyt ei GTA 6:een tai Rockstariin liity, kun todennäköisesti Rockstar tulee GTA 6:n myötä jälleen mullistamaan pelimaailman ja tästä pelistä puhutaan pitkään maailman parhaimpina peleinä, niinkuin kaikista Rockstarin julkaisuista.
Jep, kyllä minäkin odotan, että uusi GTA on jälleen ihan helvetin hyvä peli. Kommentoin tuossa aiemmin vain ja ainoastaan tuota traileria.

Mutta täytyy silti sanoa sekin, että jos koko peli on yhtä yllätyksetön kuin trailerikin, niin olen hieman pettynyt. Peli voi silti olla helvetin hyvä, mutta onhan Rockstar myös tietyllä tapaa vetänyt aika turvallista linjaa GTA-pelien kanssa, eikä ole lähdetty uudistamaan sinällään toimivaa konseptia juurikaan. Uudet grafiikat ja tarina, mutta muutoin pitkälti sama meininki.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mutta täytyy silti sanoa sekin, että jos koko peli on yhtä yllätyksetön kuin trailerikin, niin olen hieman pettynyt. Peli voi silti olla helvetin hyvä, mutta onhan Rockstar myös tietyllä tapaa vetänyt aika turvallista linjaa GTA-pelien kanssa, eikä ole lähdetty uudistamaan sinällään toimivaa konseptia juurikaan. Uudet grafiikat ja tarina, mutta muutoin pitkälti sama meininki.
Pakko kysyä, millaista uudistamista tuohon nyt odottaisit? Jos nyt mietitään niin pelisarjassa on aina ollut ideana olla rikollinen jonka homma lähtee aina vaan isompiin ja isompiin sfääreihin, niin mihin suuntaan tuota nyt pitäisi uudistaa ilman että koko pelisarjan luonne muuttuu kovin radikaalisti?

Toki ekat GTA-pelit eli GTA ja GTA II (sekä London) olivat luonteeltaan ihan erilaisia, en nyt muista oliko niissä edes mitään kunnon juonta vai tehtiinkö siinä ihan random-tehtäviä, mutta GTA III:sta eteenpäin pelin tarinat on vieneet hommaa eteenpäin ja onhan niissä kaikissa lähtökohtana se pelattavalla hahmolla menee alussa joku asia vituiksi ja tämän takia pitää alkaa tekemään rikoksia että homma saadaan pelastettua. Toki sitten esim. GTA San Andreaksessa ei edes ollut kyse mistään taloudellisesta pakosta lähteä rötöshommiin, siinä tuli ongelmia korruptiokytän kanssa joka sai otteen pelihahmon elämästä. GTA V:ssä puolestaan oli ne taloudelliset asiat, mutta esim. Michaelin kohdalla puhuttiin aavistuksen epävakaata perhe-elämää viettävästä tyypistä.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Itse toivoisin itse juonen olevan pitempi pelattava ja tehtäviin kaipaisi hieman lisää jotain syvyyttä. Ei mitään maata mullistavaa kun ei ole tarvetta.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
GTA:n maailma, RDR:n tarina ja MGSV:n tehtävät niin siinä olisi maailman ensimmäinen virheetön taideteos pelimaailmassa.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
RDR:n tarinat ovat aivan perseestä. Lähinnä siis lopetukset. Et vain voi tappaa kaikkia päähenkilöitä lopussa. Et vaan voi. Kakkosen olisi varmasti voinut kirjoittaa erilaisella lopetuksella, Arttu ja Linttonen auringonlaskuun laivalla. Vaikka sitten siten, että koko jengi hajaantuu maailmalle, kun hommat perkelöityvät.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko kysyä, millaista uudistamista tuohon nyt odottaisit? Jos nyt mietitään niin pelisarjassa on aina ollut ideana olla rikollinen jonka homma lähtee aina vaan isompiin ja isompiin sfääreihin, niin mihin suuntaan tuota nyt pitäisi uudistaa ilman että koko pelisarjan luonne muuttuu kovin radikaalisti?
Uudistaminen ei tarkoita perusidean muuttamista. Sama perusidea ja luonne tulee ehdottomasti säilyttää, mutta se ei tarkoita, että ei voisi samalla tuoda mukaan uusia pelin luonteeseen sopivia elementtejä.

Yhtenä esimerkkinä tulee mieleen GTA II:ssa nähty jengisysteemi, mutta toki huomattavasti syvemmin ja paremmin toteutettuna. Eli eri alueita hallitsee erilaiset rikollisjengit, joilla on merkittävästi erilaisia toimintatapoja, sekä voivat olla sodassa keskenään. Pelaaja voisi sitten luoda suhteita näiden kanssa, joka voi vaikuttaa päätarinan etenemiseen, poliisin, siviilien ja muiden jengien suhtautumiseen, sivutehtäviin yms. Tämä systeemi mahdollistaisi hyvin erilaisia läpipeluukertoja, kun ei olisi mahdollista kaveerata samalla tapaa kaikkien jengien kanssa samaan aikaan.

Tai sitten jotain pienempiä asioita, joilla ei välttämättä ole juurikaan tekemistä tarinan kanssa, mutta olisi tarjolla uudenlaista sivutekemistä muun touhun oheen. Tämä voisi olla jotain urheilulajien harrastelua tai muuta ns. vapaa-ajan viettoa.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Tai sitten jotain pienempiä asioita, joilla ei välttämättä ole juurikaan tekemistä tarinan kanssa, mutta olisi tarjolla uudenlaista sivutekemistä muun touhun oheen. Tämä voisi olla jotain urheilulajien harrastelua tai muuta ns. vapaa-ajan viettoa.
Minipelinä voisi olla käydä päivittäin haastamassa riitaa paikallisella overtime-keskustelupalstalla.
Tai vielä hurjempaa, moderoida sitä.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Tai sitten jotain pienempiä asioita, joilla ei välttämättä ole juurikaan tekemistä tarinan kanssa, mutta olisi tarjolla uudenlaista sivutekemistä muun touhun oheen. Tämä voisi olla jotain urheilulajien harrastelua tai muuta ns. vapaa-ajan viettoa.

Eikös GTA V:ssä pystynyt esim. pelaamaan tennistä, golfia ja joitain muitakin juttuja ? Rockstarhan julkaisee pelistä vielä erillisen gameplay-trailerin.

Jos vertaa esim. Take Two:n (GTA) ja Sledgehammer (CoD) projekteja ja näiden toimintaa, on kyseessä kaksi ihan eri filosiaa. CoD pelit järjestään 1-3 vuoden projekteja ja nämä ovat vain "paranneltuja" versioita edellisistä peleistä. GTA on yli 10 vuoden projekti ja saatanan paljon kalliimpi.

Trailereissa sitten tämä korostuu; uudet gadgetit ja aseet näytetään CoD trailereissa heti, koska nämä ovat ainoa tapa markkinoida peliä. Gameplay myöskin näytillä heti, koska vain tällä voidaan myydä peliä. GTA ei pelinä tarvitse traileria, jossa paljastetaan uudet ominaisuudet tai mekaniikat. Peli on tarina, jonka voi vain pelaamalla tutkia.

Ps. enkä ole nähnyt ikinä, että tällaiset avoimen maailman rpg-pelit juurikaan paljastavat mitään trailereissa, eikä se edes ole järkevää (kts. EA:n Anthemin julkaisu..).
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös GTA V:ssä pystynyt esim. pelaamaan tennistä, golfia ja joitain muitakin juttuja ? Rockstarhan julkaisee pelistä vielä erillisen gameplay-trailerin.

Jos vertaa esim. Take Two:n (GTA) ja Sledgehammer (CoD) projekteja ja näiden toimintaa, on kyseessä kaksi ihan eri filosiaa. CoD pelit järjestään 1-3 vuoden projekteja ja nämä ovat vain "paranneltuja" versioita edellisistä peleistä. GTA on yli 10 vuoden projekti ja saatanan paljon kalliimpi.

Trailereissa sitten tämä korostuu; uudet gadgetit ja aseet näytetään CoD trailereissa heti, koska nämä ovat ainoa tapa markkinoida peliä. Gameplay myöskin näytillä heti, koska vain tällä voidaan myydä peliä. GTA ei pelinä tarvitse traileria, jossa paljastetaan uudet ominaisuudet tai mekaniikat. Peli on tarina, jonka voi vain pelaamalla tutkia.

Ps. enkä ole nähnyt ikinä, että tällaiset avoimen maailman rpg-pelit juurikaan paljastavat mitään trailereissa, eikä se edes ole järkevää (kts. EA:n Anthemin julkaisu..).
En sanonutkaan, että millainen trailerin pitäisi olla (siis muuten kuin oman kiinnostukseni kannalta). Itse toivoisin, että traileri saisi minut innostumaan pelistä lisää, mutta tiedän että suurelle yleisölle riittää tämän kaltainen yllätyksetön traileri. Kerroin siis vain oman näkemykseni tuosta trailerista: hyvä, mutta yllätyksetön. En siis innostunut tuosta samalla tapaa kuin monet muut, mutta itse peli kiinnostaa edelleen erittäin paljon.

Olen tykännyt jokaisesta GTA-pelistä ja pelannut niitä paljon, mutta silti olen sitä mieltä, että tilaa uudistumiselle olisi. Sitä voi olla luvassakin, mutta jos jotain isoa uutta on tulossa, niin siitä ei vielä tiedetä mitään.

Juurikin pitkän kehitysajan ja ison budjetin vuoksi toivoisin, että pelisarja uudistuisi vähän enemmän. Rockstarilla on siihen mahdollisuudet, mutta en tiedä onko halua.

Mutta totean vielä pointtini trailereihin liittyen. Eli trailerin ideana on nostaa kiinnostusta kyseistä tuotetta kohtaan. Sen voi saavuttaa monella tavalla, mutta yleensä tämä saavutetaan parhaiten, kun näytetään jotain mitä tiedetään yleisön toivovan tai jotain millä pyritään positiivisesti yllättämään yleisö. GTA:n tapauksessa luotettiin nyt siihen, että tavanomainen traileri uusissa maisemissa riittää, eikä muuta tarvita. Suurelle yleisölle toimii, mutta itse toivoin enemmän.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
En sanonutkaan, että millainen trailerin pitäisi olla (siis muuten kuin oman kiinnostukseni kannalta). Itse toivoisin, että traileri saisi minut innostumaan pelistä lisää, mutta tiedän että suurelle yleisölle riittää tämän kaltainen yllätyksetön traileri. Kerroin siis vain oman näkemykseni tuosta trailerista: hyvä, mutta yllätyksetön. En siis innostunut tuosta samalla tapaa kuin monet muut, mutta itse peli kiinnostaa edelleen erittäin paljon.

Olen tykännyt jokaisesta GTA-pelistä ja pelannut niitä paljon, mutta silti olen sitä mieltä, että tilaa uudistumiselle olisi. Sitä voi olla luvassakin, mutta jos jotain isoa uutta on tulossa, niin siitä ei vielä tiedetä mitään.

Juurikin pitkän kehitysajan ja ison budjetin vuoksi toivoisin, että pelisarja uudistuisi vähän enemmän. Rockstarilla on siihen mahdollisuudet, mutta en tiedä onko halua.

Mutta totean vielä pointtini trailereihin liittyen. Eli trailerin ideana on nostaa kiinnostusta kyseistä tuotetta kohtaan. Sen voi saavuttaa monella tavalla, mutta yleensä tämä saavutetaan parhaiten, kun näytetään jotain mitä tiedetään yleisön toivovan tai jotain millä pyritään positiivisesti yllättämään yleisö. GTA:n tapauksessa luotettiin nyt siihen, että tavanomainen traileri uusissa maisemissa riittää, eikä muuta tarvita. Suurelle yleisölle toimii, mutta itse toivoin enemmän.

Mitä tarkalleen ottaen haluat? Miten Rockstarin pitäisi uudistaa GTA:ta? Mitä yllätyksellistä Rockstar voisi esimerkiksi tuoda seuraavaan traileriin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös