Laiskana pakko kysyä, tuoko tuo GTA5 ostaminen PS4:selle mitään erityistä lisäarvoa PS3-versioon verrattuna? Hieno pelihän tuo oli, mutta en kuitenkaan jaksanut kuin kerran pelata läpi + vähän perus häröilyä pitkin kaupunkia sen jälkeen. Maailma oli valtava mutta kuitenkin jotenkin tyhjä, oikein mistään ei löytynyt mitään mielenkiintoista (vrt. hidden packaget GTA3/Vice Cityssä). Toki kaiken näköistä keräiltävää oli, mutta niiden keräily taisi tuottaa lähinnä vaan lisää prosentteja johonkin statseihin, mitkä eivät minua juuri kiinnosta. Eli onko tuossa next gen-versiossa paljonkin muuta, kuin perus parannellut grafiikat, piirtoetäisyydet yms? Jos PS3-versio jäi hyllyyn ensimmäisen läpipeluun jälkeen, tulisiko sytyttyä vielä uudestaan PS4-version myötä? Toki noita tarkkoja eroavaisuuksia löytäisi hyvin helposti googlettamalla, mutta enemmän kiinnostaisi kuulla porukan mielipiteitä, erityisesti niiltä jotka molempia versioita ovat pelanneet. Toki myös joku kätevä lista kaikista eroavaisuuksista kelpaa. Vissiin jotain DLC:tä tullut jo kanssa? Vain emopeli on pelattuna.
Toinen lisäporkkana voisi olla tuo GTA Online, mitä en sitten lopultakaan jaksanut kokeilla kertaakaan, eikä jotenkin jaksaisi enää PS3-versioon vaan sen takia palata. Vähän sama kun tekisi mieli pelata FIFAa, mutta mulla on vaan -14 versio joten en sitten jaksa pelata ollenkaan kun tiedän että uudempi ja parempikin versio olisi tarjolla. Lisäksi varmaan Onlinen pelaajat ovat pääosin siirtyneet next genin puolelle? Vähän on suuri kynnys maksaa kahta kertaa samasta pelistä, mutta toisaalta niin olen tehnyt jo lukuisien vanhempien pelien remasteroitujen versioiden kanssa - toki sillä erolla, että noissa on usein paljolti lisäsisältöä, uudelleen järjestetyt soundtrackit, HD-kuvanlaatu ja muuta pikku sälää. Ja tietty se on mukavaa päästä pelaamaan PS1-klassikoilta trophy-tuella pleikka kolmosella, ilman että tarvitsee kaivaa vanhaa konsolia naftaliinista ja miettiä onko tilaa muistikortilla vai ei. Good times.