Gradua vääntämään...

  • 103 649
  • 470

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kahlasin graduseminaarin läpi viime keväänä. Sellaiset 25 sivua periaatteessa valmista tekstiä on kirjoitettuna, eli kolmasosa noin suunnilleen. Ongelma on se, että lähteitä ei meinaa löytyä, ja aikaa ei oikein ole. Eli aiheen valintaan olisi voinut käyttää vielä vähän enemmän aikaa ja harkintaa, ja työnteko haittaa gradun väsäämistä kovastikin. Ehkä se joskus tulee valmiiksi.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Itse tein opinnäytetyön viime talven aikana. Kieltämättä iso projektihan se on, vaikka sen ”halutessaan” saa varmaan tekastua nopeallakin aikataululla. Omani tein isolle yritykselle ja opinnäytetyön aihe palveli sopivasti firman tarkoituksia, joten sain koko ajalta täyttä tuntipalkkaa. Koko talvi meni siis koulun ja työn välillä liikkuessa.

Sitten muutamia omia vinkkejä gradun/opinnnäytetyön aloittaville:
1) Lukekaa niitä muiden tekemiä tuotoksia, niistä saa hyvän kuvan ja hieman pohjaa omaansa
2) Aihevalinnan oltua selvillä, itselläni ainakin loistava aloitus oli suunnitella alustava sisällysluettelo, jolloin oli helpompi jäsennellä asioita, kun nenän edessä oli jonkinnäköinen runko tulevasta.
3) Sisällysluettelon tekemisen jälkeen sijoittelin otsikoiden alle "lähdetekstejä" ja kirjoittelin omia kommentteja sen mitä mieleen tuli. Helpompi se sen jälkeen on muokata ja karsia sitä tekstiä eri otsikoiden alla.
4) Aikataulusuunnitelma ei ole sinällään pahitteeksi (itsellä tällainen jäi tekemättä)
5) Meillä ainakin lähteiden merkitseminen oli varsin tarkkaa, joten muistakaa laittaa jokaisesta tekstinpätkästä heti maininta, että mistä se on otettu. On nimittäin aika veemäistä hommaa parin kuukauden jälkeen alkaa miettiä, että mistä hemmetistä tämä pätkä on lainattu (kokemusta on).
6) Varatkaa aikaa lopullisen tekstin hieromiseen äidinkielellisesti oikein eli itse käytin tekstiä tarkastettavana (ohjaava opettaja + äidinkielen opettaja) kaikenkaikkiaan noin 4 kertaa molemmilla.

P.S. Sitä valmista lopullista tekstiä jos tulee pari-kolme sivua päivässä, niin se on hyvä saldo.

Joten ei muuta ku tsemppiä kaikille urakkaan ryhtyville. Kyllä se on hyvä fiilis lopulta, kun sen saa valmiiksi ja opinnot alkaa olemaan finaalissa!
 

Dave T

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Miten on kohtalotoverit?

Onko työ edistynyt? Eilen laitoin alustavan version ohjaajalle ja innolla odottelen palautetta. Tähän mennessä palaute on ollut sen verran hyvää. Ehkä siksi kirjoittelenkin joka ketjuun pienessä hiprakassa..
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti Fosse
Sitten muutamia omia vinkkejä gradun/opinnnäytetyön aloittaville:
1) Lukekaa niitä muiden tekemiä tuotoksia, niistä saa hyvän kuvan ja hieman pohjaa omaansa
2) Aihevalinnan oltua selvillä, itselläni ainakin loistava aloitus oli suunnitella alustava sisällysluettelo, jolloin oli helpompi jäsennellä asioita, kun nenän edessä oli jonkinnäköinen runko tulevasta.
3) Sisällysluettelon tekemisen jälkeen sijoittelin otsikoiden alle "lähdetekstejä" ja kirjoittelin omia kommentteja sen mitä mieleen tuli. Helpompi se sen jälkeen on muokata ja karsia sitä tekstiä eri otsikoiden alla.
4) Aikataulusuunnitelma ei ole sinällään pahitteeksi (itsellä tällainen jäi tekemättä)
5) Meillä ainakin lähteiden merkitseminen oli varsin tarkkaa, joten muistakaa laittaa jokaisesta tekstinpätkästä heti maininta, että mistä se on otettu. On nimittäin aika veemäistä hommaa parin kuukauden jälkeen alkaa miettiä, että mistä hemmetistä tämä pätkä on lainattu (kokemusta on).
6) Varatkaa aikaa lopullisen tekstin hieromiseen äidinkielellisesti oikein eli itse käytin tekstiä tarkastettavana (ohjaava opettaja + äidinkielen opettaja) kaikenkaikkiaan noin 4 kertaa molemmilla.

No, itse en väännä kuin vasta kandia, mutta alleviivaan nuo teesit kyllä 100%. Etenkin tuo kohta kolme on tärkeä - jostain se homma on aloitettava, ja joillakin tuntuu olevan liiankin korkea itsekritiikki siihen, mitä näihin opinnäytteisiin pitää kirjoittaa. Itse suhtaudun tähän "tieteelliseen" hommaan ennemmin niin, että kirjoitetaan pieniä nootteja ylös, ja lähdetään niistä hiomaan ensin tekstirivejä ja edelleen kokonaisuuksia. Toimii ainakin minun kohdallani.

Lisäksi tuo vinkki työn asteittaisesta laajentamisesta on huomioitava: ensin alustavaa suunnitelmaa (hunch), sitten tarkempaa analyysia ja lähteiden pengontaa ja lopputuloksen pitäisi olla ruoto, jonka ympärille tekstiä lisäämällä tutkielman pitäisi olla aika hyvässä vauhdissa. Suomen kielen viilaaminen ja lähteviittausten merkintä on hermoja rassaavaa puuhaa, mutta onneksi jälkimmäiseen on näillä näkymin tulossa helpotusta oman ohjelman muodossa...ensimmäiseen ei taida auttaa kuin Aku Ankkojen kaivaminen varastosta ja niiden avulla suoritettu kielenhuolto!

Joka tapauksessa ensi keväänä tuo koitos lienee edessä, joten kysyisin onko muilla minkälaisia kokemuksia gradun tekemisestä firmalle? Pienissä firmoissa gradun sisältöön joutuu/pääsee vaikuttamaan aika paljon itse, mutta mites isoissa? Tuleeko ohjausta ja tukea tarpeeksi? Oma alani informaatioteknologia ja tietojenkästtelytiede...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Dave T
Miten on kohtalotoverit?

Onko työ edistynyt? Eilen laitoin alustavan version ohjaajalle ja innolla odottelen palautetta.
Kirjoitin tuossa viime syyskussa että jätän proffalle, pari-kolme kertaa sitä parantelin ja viime lokakuun alussa se tuli jätettyä sisään. Eipä tullut maailmaa parannettua mutta tulipahan tehtyä.

Muutenkin tässä ketjussa on kyllä pirun paljon hyödyllisiä vinkkejä teille joilla tuo homma on vielä edessä.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Puolisen vuotta on tullut väännetty enemmän tai vähemmän tehokkaasti. Artikkeleita ja kirjoja lattiat ja pöydät täynnä. Tekstiä kasassa vaatimattomat 50 + sivua. Kuitenkin tarkoitus olisi saada teksti ekan kerran kirjoitettua vappuun mennessä. Sen jälkeen editointi ja viilaus. Ehkä äitienpäiväksi voisi näyttää profalle ekaa versioita.

Ehkä sitä valmistuu kesän aikana. Ehkä... ehkä Aaltokin tekee maalin finaaleissa...
 

lakimies

Jäsen
Joo, kohta alkaa se viimeinen rutistus yliopistolla...
Aiheena vahingonkorvausoikeus ym.

Tavoitteena saada jouluksi valmiiksi kun kesä menee vielä töissä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kun lukee muiden systeemeja, niin ei mun tekele kylla taida olla suomalaisen gradun tasoista nahnytkaan, mutta siita saatava paperi lienee silti vertailukelpoinen.

360 tuntia palautukseen, niin minulle kerrotaan milloin se on valmis ja uusintamahdollisuutta tms. ei ole. Eipa silla, ei tenteissekaan ole, etta ei tama elama niin helppoa olekaan.

Sivumaara on viela vahan turhan alhainen, mutta ideoita ja asioita on sekavilla muistilapuilla yms. riittamiin. Palapelissa on suunnilleen kaikki palat, mutta viela kun saisi sen kasaan. Motivaatio kasvaa tuntimaaran vahetessa, pari viikkoa muuten tuntuu huomattavasti pidemmalta ajalta kuin tunteina mietittyna.

Minua kaskettiin pitamaan paivakirjan tapaista ja listattiin pitka lista asiota mita sinne tulee laittaa ja miten kirjaa kayttaa.

No, eipa tullut tietenkaan mitaan tyttojen paivakirjaa pidettya ja taivas tietaa mita mielta olen asiasta nyt.

Alkaa pikku hiljaa tulemaan semmoinen kokovartaloahdistus, eli tyokyky senkuin nousee.
 
Minä teen gradua matematiikasta. Aiheeni on riskiteorian alalta, Osamääräjälleenvakuutuksen dynaaminen optimointi. Se on ollut työn alla helmikuun puolivälistä.

Olen kirjoittanut nyt noin 12 sivua koneella ja täytyy sanoa, että matemaattisen tekstin latominen on tuskaa. Tällä hetkellä käsittelen teoreettista puolta, ja se pitäisi saada välttävään kuntoon toukokuussa ennen kuin proffa karkaa lomille, että saa siltä jonkinlaisen mielipiteen. Sen jälkeen voin keskittyä esimerkkeihin ja muuhun soveltamiseen.
 

Särki

Jäsen
Talven aikana on tullut enemän ja vähemmän ahkerasti väännettyä omaa opinnäytetyötä. Nyt ollaan siinä pisteessä, että asiat on jokseenkin kaikki saatu paperille ja valvoja ja äidinkielenopettaja antavat vielä viimeiset kommenttinsa tekeleestä. Vielä on jonkun verran hienosäätöä tehtävä, että kaikki liitteet, luettelot ja lähteet ovat niin kuin pitää. Tässä hienosäädössä tuhlaantuu yllättävän paljon aikaa. Sivumääräksi tulee kaikenkaikkiaan noin 70.

Kirjoitustyö on aina kirjoittaessa sujunut suht kivuttomasti, mutta väliin on sattunut jaksoja jolloin motivaatio on ollut nollassa ja kirjoitustyö ei ole tuntunut kovin houkuttelevalta. Istumalihaksia tämä homma vaatii yllättävän paljon ja aina kun kirjoittamaan on ryhtynyt, on tekstiä syntynyt, välillä paskaa ja välillä enemmän paskaa. Liian itsekriittinen ei todellakaan kannata olla, vaan runtattava työ läpi vaikka väkisin.

Hyviä vinkkejä täällä näytti jo olevan ja niistä kannattaa ottaa opikseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oma opinnäyte jäi tänään arvioitavaksi opettajalle, kahden viikon päästä pitäisi esittää se. Sivuja tuli kaikkiaan 62, ellei ope tykkää toisin. Joitain kohtia se pyysi lyhentämään, saa nähdä lyhensinkö tarpeeksi.

Vielä viime jouluna minulla ei ollut tietoakaan, mistä tekisin työni. Helmikuun alussa aloitin urakan, ja nyt toukokuun puolessa välissä on seminaari. Valmistuminen on edessä kesäkuussa. Loppujen lopuksi kaikki oli kiinni siitä, että uskalsin vain alkaa kirjoittaa. Pyrin kirjoittamaan mahdollisimman valmista tekstiä lähdeviitteineen, joten hiomiseen ei ole tarvinnut käyttää kovin paljon aikaa. Tai senhän tietää paremmin sitten seminarin jälkeen...
 
Mun pitäisi lukea tällä hetkellä kvantitatiivisten menetelmien tenttiin, mutta mieluummin pyörittelen mielessäni graduni aihetta. Periaatteessa olen kyllä tiennyt aiheen jo monta vuotta, mutta viime aikoina olen alkanut epäillä, onko ko. aihe tarpeeksi laaja. No, minulla on vakaa aikomus paneutua asiaan oikein kunnolla, kunhan kevään tentit ovat ohi.

Kesällä tapaan aihetta enemmän tutkiskelleen ihmisen hänen palatessaan Suomeen. Pohdimme sitten yhdessä menetelmiä ja toivottavasti saan häneltä vaikka lainaksi jotain materiaalia. Valitsemaani aiheeseen kun tuntuu löytyvän Suomen kirjastoista aika nihkeästi materiaalia (oman alani näkökulmasta). Ja aiheenanihan tulee tietysti olemaan jääkiekko! Kyllä meidän laitoksemme on sitten mukava, kun siellä voi vääntää gradunsa vähän mistä vaan... :)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vecchia Volpe
Mun pitäisi lukea tällä hetkellä kvantitatiivisten menetelmien tenttiin, mutta mieluummin pyörittelen mielessäni graduni aihetta. Periaatteessa olen kyllä tiennyt aiheen jo monta vuotta, mutta viime aikoina olen alkanut epäillä, onko ko. aihe tarpeeksi laaja.
Taitaa olla aika yleinen pelko gradua suunnittelevien opiskelijoiden keskuudessa. Omasta gradun teosta on aikaa jo muutamia vuosia, mutta sellainen kuva on oman ja kaverien gradun osalta jäänyt, että ongelmaksi kuitenkin lopulta muodostuu se, että aihe on liiankin laaja. En tietenkään pysty sanomaan mikä sinulla mahdollisesti tulisi olemaan tilanne, mutta lähtökohtaisesti suppea aihe kuulostaa ainakin minusta oikein hyvältä.

Sitten vielä tästä gradun materiaalista/lähdeaineistosta. Sinullahan on loistava tilanne, jos tunnet aiheeseen hyvin perehtyneen henkilön. Ei muuta kuin häneltä vaan pyytämään vinkkejä mihin aineistoon kannattaa perehtyä. Ainakin itselläni toimi hyvin sellainen etenemistapa, että ensin lukaisin keskeisimmän aihetta käsittelevän kirjallisuuden läpi ja lukemisen aikana keräilin ajatuksia paperille. Näistä ajatuksista oli lopulta kohtuullisen helppoa lähteä kokoamaan gradua, lopulllisen version valmistumista tietenkin joudutti sekin, että lähdeaineisto oli aika hyvin kasassa jo ennen varsinaista kirjoitustyötä.

Ei muuta kuin onnea gradun tekoon ! Jos suinkin mahdollista, kesä-ajaksi ei kuitenkaan kannata kovin tiivistä opiskelua kasata, kesä on lomailun aikaa.

PS. Miten muuten jääkiekosta saa suppean aiheen ?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Jii
Puolisen vuotta on tullut väännetty enemmän tai vähemmän tehokkaasti. Artikkeleita ja kirjoja lattiat ja pöydät täynnä. Tekstiä kasassa vaatimattomat 50 + sivua. Kuitenkin tarkoitus olisi saada teksti ekan kerran kirjoitettua vappuun mennessä. Sen jälkeen editointi ja viilaus. Ehkä äitienpäiväksi voisi näyttää profalle ekaa versioita.

Jaahas tällaista menin lupaamaan kuukausi sitten. No, ehkä kesäkuun alkuun mennessä teksti kuntoon ja proffalle juhannukseen mennessä. Aikatauluthan on tehty rikottavaksi.

PS. eilen tuli rikottua 10 000 sanan raja. Ja kepapnaa siitä hyvästä...
 

Dave T

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Oma työ on aivan pikkuriikkistä hiomista vaille valmis. Viimeistelyyn on tosiaankin mennyt yllättävän paljon aikaa.

Paljon on tullut hyviä neuvoja työn aloittajille ja tekijöille tässä ketjussa. Itselleni on ollut apua seuraavista ajatuksista, jotka tosin ovat jo tulleet esiin.

Unohda nimi gradu ja ala puhua opinnäytetyöstä. Ei kuulosta läheskään niin pahalta. Kyseessä ei ole mikään elämäntyö, vaikka turhan monen osalla se siltä vaikuttaa.

Tee jotain. Jos mielettömältä tuntuva työmäärä ahdistaa, niin muista loru pienistä puroista. Helpottaa kummasti jos saa vaikka yhdestä kirjasta muistiinpanot kasaan.

Suunnitteluun kannattaa upottaa aikaa. Itselläni meni aina seuraavan luvun rakenteen miettimisessä ylättävän kauan. Kun rakenne oli hyvin hahmottunut päähän ja näytölle, niin kirjoitustyö oli sen jälkeen yllättävän helppoa.
 

Carlos

Jäsen
Tämä ketju on ollut nyt pystyssä ties kuinka kauan, ja joka kerta kun luen "ohi" otsikon, näen tässä "Gredua vääntämään". Ärsyttävä optinen harha. :-)

tsät-tsät-tsirp-tsirp-offtopic
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Carlos
Tämä ketju on ollut nyt pystyssä ties kuinka kauan, ja joka kerta kun luen "ohi" otsikon, näen tässä "Gredua vääntämään". Ärsyttävä optinen harha. :-)
Voi tziisus Carlos, pitäisiköhän ilmiantaa sinut ?

Joka tapauksessa hyvät naurut tästä sai joten tänk juu.... Enkä siis ilmianna.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Carlos
tsät-tsät-tsirp-tsirp-offtopic
Moraalisaarnan paikka... mutta olkoon ;)

Graduni on edistynyt kevään aikana noin kaksi sivua. Hienoa, loppu ei ole edes näkyvissä. Toiveenani on, että töissä tahti hellittäisi edes hieman, jolloin siihen kirjoittamiseen jäisi vähän enemmän aikaa ja voimia. En aio polttaa itseäni loppuun yhden opinnäytetyön takia, joten jos vaihtoehtoina on gradun tekemättä jättäminen tai vapaa-ajasta tyystin luopuminen, jää gradu tekemättä. Valmistuminen ei teoriassa ole kaukana, mutta käytännössä se on. Raimo Sailas vihaa minua.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Gradua on joskus kauan sitten yritetty vääntää vaihtelevin aihein, mutta vaiheessa ollaan. Nyt olen muutaman vuoden hengaillut virkamiehenä kandin papereilla, mutta ilmeisesti se maisterin pätevyys vaaditaan ainakin valtiolla johtavampiin tehtäviin.

Kuuluinhan monta vuotta näihin "roikkujiin", jotka eivät ikinä valmistu, mutta rouvani sai sen verran potkittua, että edes kandin paperit sain. Nyt olen ainakin toistaiseksi saanut duunia edes vähän koulutustani vastaavalta alalta, mutta jossain muualla voisi paremminkin viihtyä.

Kaksipiippuinen juttu. Toisaalta nykyinen elintaso on kohtalainen, mutta Gradulla ja maisterin papereilla voisi olla mukavampi tulevaisuus. Kuitenkaan tämän hetkinen tilanne ei myöskään anna mahdollisuuta heittäytyä täysipäiväiseen opiskeluun...

Toivotaan, että tulevaisuus antaisi mahiksen myös sen Ison-G:n tekemiseen, tsemppiä kaikille yrittäjille!
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Designer
Moraalisaarnan paikka... mutta olkoon ;)

Osui ja uppos, kiitos tästä. ;)


Itse aiheeseen liittyen, kun itse olin vastaavissa hommissa joskus hirmuisen kauan sitten (kohta jo kolme vuotta sitten), sain hyvän kick-offin tekemiselle lähtemällä kesämökille viikoksi. Kannettava kainaloon, läjä kirjoja toiseen handuun, ei radiota, ei telkkaria, ei verkkoyhteyttä, vain minä ja se työ. Ok, välissä oli pakko käydä hiukan kalassa ja tietysti saunoa, mutta homma eteni tosi kivasti. Sain viikossa valmiiksi about 30 sivua, joka sittemmin toimi runkona koko muulle rönsyilylle (ylläri sinänsä). Valmiiksi tuli kansituksineen aika nopeasti, ja vieläkin komistaa ihan aiheesta kirjahyllyä.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Niin, kai tähän ketjuun diplomityön vääntäjätkin hyväksytään. No, rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että en ole vielä moista työtä aloittanut. Tarkoitus tosin olisi; aiheet on vetämässä sekä eräällä suurehkolla, alunperin kumisaapasteollisuudesta tunnetulla matkapuhelin- ja -verkkovalmistajalla sekä maailman suurimmalla rakennusmateriaalien valmistajayrityksellä. Sitäpä tässä vain pähkäilen, että pitäisikö edesauttaa laajalla asiantuntemuksellani Suomessa toimivaa yrityselämää vai valjastaa koko multikatedraalinen tietämykseni yhteiskunnan ja oman hyvinvointini tukemiseen yksityisyritteliäisyyden keinoin. Tämähän luonnollisesti tarkoittaisi lähes palkatonta ajanjaksoa d-työn ajaksi, mutta toisaalta lähitulevaisuudessa kohonneita työllisyysnäkymiä edustamassani kunnassa sekä itselleni. D-työ siis käsittäisi ko. alan kartoituksen ynnä muut sen menestyksekkääseen toimintaan vaadittavien tekijöiden analysoinnin. Että ottaisiko riskin vai lähtisikö varmalta pohjalta...? Kyseessä oleva alahan on rajusti kasvava; asiakkaita olisi tälläkin hetkellä tavattomasti. Kyse olisi vain siitä, kuka pystyy siihen parhaiten. Mahdollisen yrityksen perustamiskustannuksetkaan eivät olisi aivan tähtitieteellisellä tasolla, mutta edullinen rahoitus on toki aina ongelma.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Diplomityö... maaginen sana. Itselläni sen aloittaminen on näkyvissä ehkä jo lähitulevaisuudessa. Tosin valmistuminen taasen ei ihan vielä... Itse teen dippatyöni (ainakin tämän hetken suunnitelmien mukaan) TTY:llä ja teen sen ikään kuin muun työni ohessa. Rahoitusta en siis saa suoraan diplomityölle, vaan rahoitus hoituu muiden työtehtävien kautta. Tästä syystä diplomityöni onkin pidempi prosessi, kuin tyypillinen reilut puoli vuotta.

Tällä hetkellä teen hieman aiheeseen liittyvää seminaarityötä, mutta sitäkin ihan työni ohessa. Seminaarityö toimii ikään kuin ensimmäisenä itsenäisenä tutkimusprojektina liittyen melko läheisesti samaan aiheeseen, mihin dippatyö.

Katsotaan nyt, mitä tapahtuu. Ainakin saa diplomityön ohessa hyvää työkokemusta, vaikka valmistuminen viivästyykin ehkä hieman... Ihan tyytyväinen olen.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
ISO-g... Tuo maaginen sana. Itse väänsin "suurta" tuskaa tuntien tuon g:n ja siinä sivussa sain maisterin paperit. Konkreettinen hyöty g:n väännöstä on/oli muutama c-palkkaluokka. Opetusalalla työskennellessäni lopputyöstä ei ole ollut paskankaan hyötyä. Varmaa leipääkään g tai maisterin paperit eivät ole tuoneet. Oman ammattikunnan edustajia valmistuu aivan liikaa. Olisi pitänyt valmistua joko kielten tai erityisopettaksi.
Pärjätäkseni jollain lailla taitaa olla työainelisurin teko edessä. Siinäpä sitä lisensiaattina opettaa yläasteella - jee!
Ps. "terveisiä" Raimo Sailakselle
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Holocaust
Ps. "terveisiä" Raimo Sailakselle
Kerrotaan, sillä vaan on paha tapa vastata näihin opiskelijoiden valituksiin/vaatimuksiin sanoin "elettiinpä ennenkin". Sailas on kuitenkin kelpo ukko.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
19.05. klo 13:30

Tällä kellonlyömällä se varmistui:

- kypsyysnäyte suoritettu,
- opinnäytetyö arvosteltu hyväksyttävästi ja
- riittävä määrä kursseja suoritettu hyväksytysti.

Opinnäytetyön kannet on tilattu ensi viikon torstaiksi. Perjantaina pitäisi käydä luovuttamassa kirjastokappale sekä jättämässä tutkintatodistuspyyntö allekirjoitettavaksi. Aika tarkkaan kymmenen kuukautta siinä meni; onhan se melkoinen osuus neljän vuoden opinnoista. Tänään oli sellainen olo, että olisi voinut ottaa tuhdimmankin whiskey-siivun, mutta selkärangasta ei kuulunut mitään *NAKS*-ääntä. Onhan tässä vielä pientä järjestelyä yms. jäljellä, joten 11.-12.06. varmaan on sitten sen aika, kun paperit on kourassa.

Onneksi sentään aihevalinta oli *harvinaisen* mielenkiintoinen. Opinnäytetyön nimi - "Lätkää ja aurinkoa - Sun'n Hockey" - kertoo varmasti kaiken oleellisen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös